Zobacz pe³n± wersjê : Problem ze sprzêg³em, zapowietrza sie uk³ad
MichaelloEs
05-02-2011, 19:05
Witam, w moim Bravku mam ju¿ do wymiany sprzeg³o, jak narazie biegi wchodz± normalnie, tylko g³o¶no chodzi(przy wcisnietym pedale). Ostatnimi czasy peda³ sprzeg³a zapad³ sie, chwyta³ po prostu od zaraz, biegi cie¿ko wchodzi³y. Mechanik odpowietrzy³ mi sprzeg³o(mam hydrauliczne) i jedzilem miesiac, dwa az znów sta³o sie to samo. Z tego co mi powiedzia³ odpowietrza³em raz jeszcze wykrecajac wczesniej aukumulator i na wysprzêgliku. Troche sie polepszy³o ale w tym samym jeszcze dniu sta³o sie to samo. Nie sprawdza³em ile wczesniej zalewali mi p³ynu hamulcowego ale przed moim odpowietrzaniem prawie by³ pusty zbiornik(oczywiscie zala³em do pe³na). Moze macie jakies koncepcje co to moze byc? Wysprzeglik moze puszczac? Czy sprzeg³o do wymiany juz?? Podkreslam wczesniej pomimo ze glosno chodzilo, nie chodzi³o jak nowe to biegi wchodzi³o ok.
Prosze o porady.
Pozdrawiam!
qolejowy
05-02-2011, 22:34
Witam, prawdopodobnie pada Ci wysprzêglik albo pompka sprzêg³a zapowietrza siê zasysaj±c powietrze tylnym uszczelniaczem, sprawd¼ czy w okolicach wysprzêglika i pompki nie ma wycieków p³ynu.
pada ci wysprzêglik a co do g³o¶nej pracy to lo¿ysko oporowe jest na wykoñczeniu ps. nie kupuj u¿ywanego wysprzêglika(je¶li on siada) dodaj kilka z³ wiêcej i kup nowy koszt oko³o 120 zl i masz pewno¶æ ¿e biegi ci sie nie skoñcz±
MichaelloEs
06-02-2011, 12:44
Co do wysprzeglika nie widzialem wczesniej zeby wycieki sie tam pojawia³y. Co do pompy, gdzie moge ja znalezc?? Wysprzeglik jest pod aku, gdzie pompa?? Pytajac juz dalej, duzo roboty jest z wymiana takiej pompy?? Nie bedzie wiekszej rozbiorki:)??
qolejowy
06-02-2011, 15:12
Co do wysprzeglika nie widzialem wczesniej zeby wycieki sie tam pojawia³y. Co do pompy, gdzie moge ja znalezc?? Wysprzeglik jest pod aku, gdzie pompa?? Pytajac juz dalej, duzo roboty jest z wymiana takiej pompy?? Nie bedzie wiekszej rozbiorki:)??Pompa sprzêg³a jest na ¶cianie grodziowej blisko pompy hamulcowej.
Najczêstsz± awari± wysprzêglika jest przepuszczanie p³ynu przez zu¿yty t³oczek, przez co nie wychyla on d¼wigni sprzêg³a tyle co powinien. Je¿eli t³oczek przepu¶ci jak±¶ ilo¶æ p³ynu w wysprzêgliku tworzy siê podci¶nienie i podczas powrotu t³oczek mo¿e zasysaæ powietrze
pada ci wysprzêglik a co do g³o¶nej pracy to lo¿ysko oporowe jest na wykoñczeniu ps. nie kupuj u¿ywanego wysprzêglika(je¶li on siada) dodaj kilka z³ wiêcej i kup nowy koszt oko³o 120 zl i masz pewno¶æ ¿e biegi ci sie nie skoñcz±
Nowy wysprzêglik TRW to koszt ok. 160-180z³ (kupowa³em ok. 1,5 miesi±ca temu) tañszych zamienników typu LPR nie polecam :roll: Na szczê¶cie wymiana szybka i ³atwa do wykonania "pod blokiem" - wyj±c aku i ju¿ jest doj¶cie do wszystkiego wbrew niektórym opiniom nie ma najmniejszego sensu odkrêcaæ podstawy akumulatora w celu wymiany tego si³ownika, wystarczy wyj±æ t± plastikow± podstawkê :supz:
U mnie wysprzêglik siê poci³ z powodu w¿erów w obudowie, a by³ to Bosch z przebiegiem 100kkm - tragedia :sciana:
Pompa to ju¿ kolega Ci napisa³ po³ó¿ siê pod nogami kierowcy i bêdziesz wszystko widzia³ ;D
MichaelloEs
06-02-2011, 23:11
Oglada³em wysprzeglik i nie poci sie nic, nigdzie p³ynu nie widac. Peda³ sprzeg³a jest luzny, dopiero czuc minimalny opór 5cm przed koncem:) Uk³ad odpowietrzony... Raz sprobowalem t³ok wysprzeglika docisnac do srodka, po tym zabiegu praktycznie nie wychodzi³. Po pompie sprzeg³a nie widac nic od strony kabiny, aby byly obawy, moze po odkreceniu cos wyjdzie. Na dzien dzisiejszy wydaje mi sie, ze chyba cos z pompa nie tak jest. No chyba, ze gdzies na wezykach dziurka albo cos:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.