Zobacz pełną wersję : Problem ze sprzęgłem, zapowietrza sie układ
MichaelloEs
05-02-2011, 18:05
Witam, w moim Bravku mam już do wymiany sprzegło, jak narazie biegi wchodzą normalnie, tylko głośno chodzi(przy wcisnietym pedale). Ostatnimi czasy pedał sprzegła zapadł sie, chwytał po prostu od zaraz, biegi cieżko wchodziły. Mechanik odpowietrzył mi sprzegło(mam hydrauliczne) i jedzilem miesiac, dwa az znów stało sie to samo. Z tego co mi powiedział odpowietrzałem raz jeszcze wykrecajac wczesniej aukumulator i na wysprzęgliku. Troche sie polepszyło ale w tym samym jeszcze dniu stało sie to samo. Nie sprawdzałem ile wczesniej zalewali mi płynu hamulcowego ale przed moim odpowietrzaniem prawie był pusty zbiornik(oczywiscie zalałem do pełna). Moze macie jakies koncepcje co to moze byc? Wysprzeglik moze puszczac? Czy sprzegło do wymiany juz?? Podkreslam wczesniej pomimo ze glosno chodzilo, nie chodziło jak nowe to biegi wchodziło ok.
Prosze o porady.
Pozdrawiam!
qolejowy
05-02-2011, 21:34
Witam, prawdopodobnie pada Ci wysprzęglik albo pompka sprzęgła zapowietrza się zasysając powietrze tylnym uszczelniaczem, sprawdź czy w okolicach wysprzęglika i pompki nie ma wycieków płynu.
pada ci wysprzęglik a co do głośnej pracy to lożysko oporowe jest na wykończeniu ps. nie kupuj używanego wysprzęglika(jeśli on siada) dodaj kilka zł więcej i kup nowy koszt około 120 zl i masz pewność że biegi ci sie nie skończą
MichaelloEs
06-02-2011, 11:44
Co do wysprzeglika nie widzialem wczesniej zeby wycieki sie tam pojawiały. Co do pompy, gdzie moge ja znalezc?? Wysprzeglik jest pod aku, gdzie pompa?? Pytajac juz dalej, duzo roboty jest z wymiana takiej pompy?? Nie bedzie wiekszej rozbiorki:)??
qolejowy
06-02-2011, 14:12
Co do wysprzeglika nie widzialem wczesniej zeby wycieki sie tam pojawiały. Co do pompy, gdzie moge ja znalezc?? Wysprzeglik jest pod aku, gdzie pompa?? Pytajac juz dalej, duzo roboty jest z wymiana takiej pompy?? Nie bedzie wiekszej rozbiorki:)??Pompa sprzęgła jest na ścianie grodziowej blisko pompy hamulcowej.
Najczęstszą awarią wysprzęglika jest przepuszczanie płynu przez zużyty tłoczek, przez co nie wychyla on dźwigni sprzęgła tyle co powinien. Jeżeli tłoczek przepuści jakąś ilość płynu w wysprzęgliku tworzy się podciśnienie i podczas powrotu tłoczek może zasysać powietrze
pada ci wysprzęglik a co do głośnej pracy to lożysko oporowe jest na wykończeniu ps. nie kupuj używanego wysprzęglika(jeśli on siada) dodaj kilka zł więcej i kup nowy koszt około 120 zl i masz pewność że biegi ci sie nie skończą
Nowy wysprzęglik TRW to koszt ok. 160-180zł (kupowałem ok. 1,5 miesiąca temu) tańszych zamienników typu LPR nie polecam :roll: Na szczęście wymiana szybka i łatwa do wykonania "pod blokiem" - wyjąc aku i już jest dojście do wszystkiego wbrew niektórym opiniom nie ma najmniejszego sensu odkręcać podstawy akumulatora w celu wymiany tego siłownika, wystarczy wyjąć tą plastikową podstawkę :supz:
U mnie wysprzęglik się pocił z powodu wżerów w obudowie, a był to Bosch z przebiegiem 100kkm - tragedia :sciana:
Pompa to już kolega Ci napisał połóż się pod nogami kierowcy i będziesz wszystko widział ;D
MichaelloEs
06-02-2011, 22:11
Ogladałem wysprzeglik i nie poci sie nic, nigdzie płynu nie widac. Pedał sprzegła jest luzny, dopiero czuc minimalny opór 5cm przed koncem:) Układ odpowietrzony... Raz sprobowalem tłok wysprzeglika docisnac do srodka, po tym zabiegu praktycznie nie wychodził. Po pompie sprzegła nie widac nic od strony kabiny, aby byly obawy, moze po odkreceniu cos wyjdzie. Na dzien dzisiejszy wydaje mi sie, ze chyba cos z pompa nie tak jest. No chyba, ze gdzies na wezykach dziurka albo cos:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.