PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki profil opony



Walec04
31-01-2011, 19:23
Witam wszystkich jestem nowicjuszem i nie wiem nawet czy w dobrym miejscu piszę ale spróbuję mam Bravo 1 i zalozone felgi 15 " i moje pytanie brzmi jaki moze byc najwyrzszy profil opony w tym aucie aby nie zaszkodzic skrzyni biegow czytalem gdzies i wszystko co znalazlem to nic mi nie mowi pomocy

seth
31-01-2011, 19:52
książka podaje 205/50/15 taki max znalazłem ale może jeszcze ktoś coś powie

Walec04
31-01-2011, 19:55
no wlasnie auto kupilem miesiac temu i mam zalozone przod 185/55/15 a tyl 195/ 55/ 15 i nie jestem z tych opon zadowolony

seth
31-01-2011, 19:56
Walec04, ale co się dzieje że zadowolony nie jesteś. zaraz zobaczę jak do twojej wersji powinno to wyglądać

Walec04
31-01-2011, 19:56
chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie zakupienie felg 14"

[ Dodano: 2011-01-31, 18:58 ]
na nierownosciach naszych drog szczegolnie na zakretach slychac tarcie

[ Dodano: 2011-01-31, 19:01 ]
zawieszenie jest ok w ostatni piatek odebralem auto z warsztatu nowe amortyzatory i cala reszta

seth
31-01-2011, 20:02
no i jesthttp://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001295.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001295.jpg)
tyle mówi instrukcja

Walec04
31-01-2011, 20:05
czyli ja z tego rozumiem ze powinny byc 14" czy tak

seth
31-01-2011, 20:06
wychodzi że tak ale myślę że 15 po przeliczeniu profilu też by weszły ale to pewnie już by były z serii niskoprofilowych co z jazdą po dziurach jest mało przyjemne

Walec04
31-01-2011, 20:09
dokladnie tak jezdzilem kiedys escortem na 16 profil 45 generalnie raz w tygodniu wulkanizacja a raz na miesiac prostowanie felg

[ Dodano: 2011-01-31, 19:11 ]
czy polecicie mi jakas marke felg do fiata

jaski82
31-01-2011, 20:37
miałem 205/55/15 rozje... na dziurach miałem 195/50/15 taka sama śmierć miałem 195/55/15 też uszkodzone nie licząc ile razy prostowałem felgi alu teraz mam 185/65/14 jeszcze żyja alusy prostuje i poleruje jak połatają dziury założe oponki i będą na lato

Walec04
31-01-2011, 20:45
wiec to nie tylko moje zdanie ze 15 do bravo to za wysoko
ogladalem juz ladne 14 tylko teraz sie zastanawiam z szerokim polerowanym rantem czy raczej zwykle czy to ma jakies znaczenie czy tylko wyglad

jaski82
31-01-2011, 20:48
jeśli w polsce by były drogi w takim stanie jak u sąsiadów z zachodu to 15 sa ok

Walec04
31-01-2011, 20:49
to fakt ale to raczej nie realne

jaski82
31-01-2011, 20:52
http://fiatforum.com.pl/uploads/IMG_0395.JPG

Walec04
31-01-2011, 20:59
a to jednorazowa przygoda czyli 2 na raz

jaski82
31-01-2011, 21:01
pojedynczo też sie zdarzały

Walec04
31-01-2011, 21:10
ja kiedys wracajac z pracy zalatwilem jedna tak samo wiec zalozylem dojazdowke i 2 kilometry dalej zalatwilem zapas

jaski82
31-01-2011, 21:12
ja jedno koło pożyczyłem od kuzyna a drugie dojazdówka

Walec04
31-01-2011, 21:17
moja propozycja to ci ktorzy jeszcze nie zakladali zapasu niech sprawdza czy pasuje do ich auta mozna sie bardzo zdziwic szczegolnie w nocy na jakims zadu...

jaski82
31-01-2011, 21:19
ja jeśli zakładam dojazdówkę na przód muszę założyć pierścień dystansowy

Marcin91
31-01-2011, 21:35
Moja dojazdówka pasuje, bo kiedyś miałem okazje użyć :) Ale ciekawy temat wyszedł, bo myślałem o założeniu 15 opon, więc na lato jednak teraz kupię 14 :) Jakie opony macie na swoich samochodach z motorem JTD, bo to chyba jednak trochę cięższy silnik od benzynowego? Mam opony letnie (nie pamiętam nazwy), ale słabe jakieś, bo cały czas wyglądają jakby miałby niedobór powietrza, czy to 1,3 czy 2,1 atm to tak samo opona ugięta :/ I mam zamiar kupić nowe.

Myślałem o:
- Fulda Ecocontrol
- Dębica Passio2

A jakie wy proponujecie?

seth
31-01-2011, 21:40
czyli jednak instrukcja obsługi jest przystosowana do Polskich realiów.

Walec04
31-01-2011, 21:41
nie mam pojecia co ci doradzic ja mam uniroyale i one strasznie szumia myslalem nawet ze to lozyska a to te cholerne opony

seth
31-01-2011, 21:42
- Dębica Passio2
unikaj Dębicy moim zdaniem są kiepskie.
ja polecam wszystkim Barumy lub Fuldy

luca89cn
31-01-2011, 21:58
Ja pod swoim dieslem mam wlasnie 185/55/15 Fuldy Carat Progresso, a jak chcecie zakladac 14'' felgi to cos z duzym profilem opony zeby cale kolo mialo duza srednice, bo wieksze kolo lagodniej wybiera nierownosci.

Marcin91
31-01-2011, 22:14
W sumie to w podobnej cenie można kupić też Pirelli, Firestone, Goodyear. Na które wy byście się zdecydowali?

luca89cn
31-01-2011, 22:49
W sumie to w podobnej cenie można kupić też Pirelli, Firestone, Goodyear. Na które wy byście się zdecydowali?

Firestone to grupa Bridgestone, z marek premium to masz jeszcze continental michelin i dunlop, jak juz chcesz drozsze opony i masz na nie kase to raczej nie ma znaczenia firma, bardziej ma tu znaczenie rozmiar czy rodzaj bieznika, jezdzisz szybciej bierzesz szersze opony, na suchym zapie***lasz ale opory toczenia masz wieksze i taka szersza opona ma wiecej wody do odprowadzenia, z kolei do zwyklej jazdy jakies wezsze, gorsze prowadzenie w zakretach, ale mniejsza podatnosc na aquaplaming, wszystko zalezy od twojego stylu jazdy. Ten sam model opony moze inaczej sie prowadzic w roznych rozmiarach czy w roznych samochodach/

Sm0kus
02-02-2011, 13:58
No felga 15 to niestety nie na Polskie warunki :sciana: Opony w profilu 195/55/R15 chetnie ale na jeden sezon (bo zawsze sie gdzies piep.... w dziure i opona na boku rozcieta - a to juz final :) i do tego prostowanie alufelg = koszty). Dodam ze u mnie duza kwestia to sprezyna progresywna Eibaha -35mm - swoje tez robi...

O zachodnich sasiadach: nie polecam takze 15 na niskim profilu u austriakow:P i autostradach z plyt... pod Wiedniem tylko gruchlo jak w stali zrobilem 1,5cm dolek w rancie;) A kolo zimowe, w stali, opona zimowa, 14R 185/70 ;)

Ale z 2 strony patrzcie, jezdza ludzie nawet na 17"-19" felgach, profil - podeszwy w filcowych kapciach mam grubsze - jakies 35 itp... i nie maja problemow;) Ale to dlatego, ze szerokosc kapcia ma np. 255 albo i wiecej;) Wtedy e 35% profilu to jednak dosyc duzo;)

Marcin91
02-02-2011, 16:32
Ja pomimo młodego wieku nie szaleję autem, jeżdżę spokojnie, więc jakaś super szeroka mi nie jest potrzebna, wydaje mi się, że taka jak jest w instrukcji byłaby wystarczająca :) Zależy mi przede wszystkim na tym żeby ta opona nie wyglądała jakby powietrza w niej nie było, a taki efekt mam właśnie w obecnych oponach :/ Kolega miał 17" w Nubirze to oprócz fajnego wyglądu to więcej nic nie było, jazda tragiczna :)

medevil
02-02-2011, 18:59
ja jeśli zakładam dojazdówkę na przód muszę założyć pierścień dystansowy

o ile dobrze kojarzę, to przy kołach dojazdowych, jeżeli zachodzi konieczność wymiany kola z przodu zaleca się tylne koło przełożyć na przód a dojazdówkę dopiero na tył.

jaski82
02-02-2011, 19:02
ale jak masz 5 km do domu i jest ciemno to średnia przyjemność przekładać koła

seth
02-02-2011, 19:03
no Panowie koniec OT bo coś nam się temat rozbiegł