PDA

Zobacz pełną wersję : ESP, ASR off



D.K.
26-01-2011, 18:08
Witam.


Jest mozliwosc calkowitego odlaczenia ESP/ASR w Stilo (1.9jtd 115 KM, jesli to ma jakies znaczenie) czy jedyne na co mozna liczyc to samoczynne odlaczenie? :)
Zauwazylem ze jak wyskakuje na stale kontrolka poslizgu na tablicy, samochod nie uzywa zadnego systemu w nawet najmniejszym stopniu, natomiast pod odlaczeniu przyciskiem "ASR" kolo skrzyni systemy dalej interweniuja, tyle ze w mniejszym stopniu.

Dodam ze ruszanie na lekko zaciagnietym recznym, jak to gdzies przeczytalem, czy dluzsze przytrzymanie przycisku ASR nic nie daje.



Z gory dziekuje za pomoc ;)


Pozdrawiam.

jaro190
26-01-2011, 18:29
asr wyłączysz właśnie tym przyciskiem przy lewarku skrzyni biegów ( to że miałeś sygnalizację na tablicy to esp wspólna kontrolka z asr), natomiast esp nie można wyłączyć sobie samemu, możesz wyciągnąć ew bezpiecznik ale system zaraz będzie pluł błędy abs asr esp

D.K.
26-01-2011, 21:45
No wlasnie chodzi mi o to zeby komputer wywalil blad ABS/ASR/ESP i zeby sie kontrolka pokazala na stale. Z bezpiecznikami nie bardzo chce sie bawic, mysle raczej o jakims sposobie bez wychodzenia z samochodu. W koncu po ulicach wypada jezdzic z wlaczonym przynajmniej ABS :)


Jakies inne sugestie? :)

jaro190
26-01-2011, 22:44
skrzynka bezpieczników pod kierownicą bezpiecznik w gnieździe F42 (7,5A) inaczej chyba się nie da

D.K.
31-01-2011, 21:16
Dzieki za info. Jak nic wiecej sie nie dowiem to pokombinuje.


W kazdym razie jakby ktos cos wiedzial wiecej to bardzo prosze o odpowiedz, zalezy mi. :)

ROBERT61
03-02-2011, 12:57
Tak z czystej ciekawości:dlaczego chcesz wyłączyć te systemy :?: Skoro niektórzy dopłacają,żeby je mieć :?:

D.K.
24-02-2011, 02:50
Sorry za pozna odpowiedz.

Zima, parking, snieg ;)
ESP strasznie przeszkadza, a wrecz jest nieprzewidywalne przy roznych zabawach.

No i generalnie 'na surowo' czuje cos wiecej, niz prowadzac samochod z milionem systemow.
Wiem, idea istnienia Stilo jest inna :)

boch
19-12-2013, 15:20
odgrzebię temat. czy ASR i ESP przydają się w Stilo? po czym poznać, że auto wyposażono w te systemy? na otomoto widzę, że niektóre Stilony posiadają przy lewarku zmiany biegów przycisk ASR. czyli jeśli przycisku nie ma, czy oznacza to, że w aucie ASR, a co za tym idzie ESP nie ma?

qronax
19-12-2013, 17:14
ESP jest zawsze - to standard w stilo
ASR jest opcją - chodź w modelach przed liftem był prawie standardem
użyteczność? ASR przydaje sie gdy ruszasz i boksują koła, komp zmniejsza obroty i pozwala ruszyć. zależy jakie kto ma wyczucie w bucie ;)
ESP to must have! pozwala wyrównać tor, pomaga wyjść z poślizgu. przed paroma rowami w zimie mnie uratował

boch
19-12-2013, 17:30
trochę dziwne. zawsze mi się wydawało, że ESP jest bardziej zaawansowanym rodzajem ASR łączącym w sobie funkcję ABS i ASR, więc posiadając ESP automatycznie powinniśmy posiadać ASR. natomiast posiadanie ASR nie musi oznaczać posiadania ESP. tak mi się wydaje... Fiat dawał ESP w standardzie nie dając ASR? hmm...
i ponowię pytanie, czy brak przycisku ASR w kokpicie oznacza brak systemu ASR w aucie?

bzykol
19-12-2013, 17:43
Asr przydaje się i to bardzo bardzo. Przynajmniej ja jestem zachwycony że mam. Brakuje mi trochę esp. Esp ma szerszy zakres działania. Asr pomaga tylko przy przyspieszaniu i ruszaniu na śliskim podłożu, działa tylko na koła przednie i da się ten system wyłączyć. Esp w ogóle pomaga prowadzić auto w poślizgu i zachować stabilność toru jazdy. Działa na wszystkie koła i NIE DA się go rozłączyć. Kontrolka asr to koło z wypadającymi spod niego kamieniami. Jeśli włączysz asr i pojawi się ta kontrolka, to prawdopodobnie esp nie ma. Jeśli jest esp, to ma wspólną kontrolkę z asr i najczęściej jest nią żółty trójkąt ze strzałką zakręconą w kółko. Jeśli przy wyłączeniu asr pojawi się ta kontrolka, to prawdopodobnie na pokładzie obecne jest esp. Piszę słowa prawdopodobnie i najczęściej, bo nawet instrukcja wspomina o tym, ze te kontrolki mogą występować zamiennie.
Obecność esp zweryfikować można oglądając pompę abs. Jeśli z tyłu po stronie ściany grodziowej jest naklejka z napisem esp, to system jest :-)

Jeśli brak przycisku asr, to tego systemu nie ma. Jeśli jest, to jest asr, ale jak napisałem, nie gwarantuje to obecności esp. Jeśli brak asr, to prawdopodobnie esp też brak i masz do czynienia z golasem.

boch
19-12-2013, 17:52
Jeśli brak asr, to prawdopodobnie esp też brak i masz do czynienia z golasem.
tak też mi się wydaje. dzwoniłem to wyjaśnić ale w słuchawce usłyszałem standardowe - nie wiem, ja tu tylko sprzątam.

chodzi dokładnie o tą ofertę

Fiat Stilo 13900.00 PLN. - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-stilo-C31505069.html)

dodatkowo trochę odstaje prawy błotnik od reflektora w porównaniu z lewym (od strony kierowcy).

jest jeszcze druga ciekawa oferta. tym razem benzyna z rzadko spotykanym oplowskim motorem. ponoć nie bardzo pod gaz ten silnik... w tym przypadku sprzedający napisał że ASR jest co potwierdza włącznik na tunelu. o ESP sprzedający nie wspomina. uczciwy? prawie. czytajcie dalej ;)

http://otomoto.pl/fiat-stilo-1-6-C31568234.html

auto znika po zaptaszkowaniu "bezwypadkowe" "nieuszkodzone". dzwoniłem żeby to wyjaśnić, ale usłyszałem przez telefon - nie wiem, nie znam się. to komis mojej córki.

rzygać się chce na te komisy...

bzykol
19-12-2013, 18:03
Sprawdź sobie na klubfiatstilo.pl w dziale kupujemy auto. Może te oferty już się tam pojawiły i może ktoś oglądał i ma jakieś spostrzeżenia. A jak nie, to sam zamieść i może ktoś Ci pomoże w oględzinach.

qronax
19-12-2013, 18:25
to się lekko sprostuje:
ESP faktycznie było standardem ale tylko do lifta. później dla diesla 1.9 tylko active mógł mieć dokupiony, a dynamic miał standardowo ESP: http://www.fiatstilo.com.pl/download/category/3-katalogi?download=27%3Afiat-stilo-2005-katalog-oglny
wg tego katalugo ESP=ASR więc brak przycisku ASR świadczy o braku ESP

bzykol
19-12-2013, 18:39
Z tym że np. ASR nie równa się ESP :)

dejv667
19-12-2013, 18:52
ESP = Elektronische Stabilität Programm
Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy. Działa w oparciu o czujniki ABS, czujnik skrętu kierownicy, czujniki przeciążenia bocznego. Przy pomocy hamulca stara się zminimalizować wykryty BOCZNY poślizg auta.

ASR = AntiSchubRegulierung czyli system zapobiegający BUKSOWANIU kół napędowych przy ruszaniu/przyspieszaniu. Działa w oparciu o czujniki ABS i zwyczajnie porównuje prędkość obrotową kół napędowych względem siebie i względem pozostałych kół. W wypadku wykrycia, że któreś z kół napędowych kręci się szybciej może użyć hamulca a w wypadku gdy system sterowania silnikiem na to pozwala również ograniczyć obroty/moment obrotowy aby ograniczyć poślizg.

Oba systemy spełniają kompletnie różne funkcje i nie należy stawiać między nimi znaku równości.

qronax
19-12-2013, 19:13
w moje wypowiedzi miałem na myśli implikację posiadania systemu ASR jeżeli występuje ESP

dejv667
19-12-2013, 19:17
w moje wypowiedzi miałem na myśli implikację posiadania systemu ASR jeżeli występuje ESP

A to tak..w zasadzie ESP bez ASR nie występuje.

mazitechnoboy
19-12-2013, 22:14
Chcesz mieć ESP off : zaciągasz ręczny, wleczesz autko pare metrów wyskoczy błąd i do ponownego zapalenia samochodu będzie nie aktywny.

jaro190
20-12-2013, 01:00
A to tak..w zasadzie ESP bez ASR nie występuje.


co ma piernik do wiatraka - różne wersje różne wyposażenie , różne upodobania klientów, kiedyś był taki sam temat na innym forum stilo, jedni mieli komplet a inni ABS +ASR, bądź samo ESP, nie jest nigdzie napisane że jak jest ESP to musi być ASR , chcesz być pewnym czy masz ESP to jak kolega wyżej pisał - maska w górę i oglądanie pompy

dejv667
20-12-2013, 01:12
Generalnie ASR jest systemem o wiele mniej złożonym niż ESP i gdy ESP występuje nie ma problemu z jego implementacją. W zasadzie wystarczą nawet czujniki sterujące ABS. Osobiście nigdy nie spotkałem auta wyposażonego w ESP ale bez ASR.

miszko
20-12-2013, 09:59
ASR nie wymaga ESP, bo ten system jak przedmówca mówi jest prostszy. Patrzy ma czujniki ABS. Wykrywając uślizg kół przy ruszaniu dławi silnik, aby tak się nie wkręcał. Wciśnięcie więc pedału gazu do końca nie będzie powodować wejścia motoru na maksymalne obroty. Zaś ASR przy ESP to wydaje mi się chyba jest standardem i z tego co kojarzę chyba nie było Stilonów, które by nie miały tego. Generalnie Stilo miało być lepiej wyposażonym autem w stosunku do konkurencji (czytaj Golfa), stąd duża dodatków w tym aucie weszła w standard.

mazitechnoboy
20-12-2013, 10:00
ESP (ang. Electronic Stability Program - elektroniczny program stabilizacji) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu, przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. - czyli wychodzi na to, że jednak ASR jest potrzebny ESPowi :D tudzież jest mi z nim łatwiej.

boch
20-12-2013, 10:13
no tak właśnie myślałem, że ESP bez ASR to tak trochę bez sensu ;)
teraz tak, jest sobie Mulitjet 120 KM. nie ma przycisku ASR na tunelu środkowym. sprzedawca pisze, że jest ASR i ESP. fiatowska specyfikacja podaje, że Multijety mają ustawowo ESP oraz ASR. czyli jak to jest z tym przyciskiem ASR na przycisku? jeśli go nie ma, jest możliwość żeby te układy (ASR) były?

bzykol
20-12-2013, 10:54
Też miałem taką sytuację ze sprzedającym mj 120km, który tłumaczył mi że to jest wszystko automatyczne i w ogóle lał wodę. Kiedyś na klubfiatstilo.pl dowiedziałem się że obecność ASR = przycisk na tunelu. Szwagier ma esp w alfie z podobnego roku i przycisk wyłączający asr jest. Tak, że wydaje mi się że powinien być. Jeśli masz możliwość oglądnąć auto, to zerknij pod maskę i oglądnij pompę, czy ma z tyłu naklejkę z kodem i napisem ESP. Tym sposobem zweryfikujesz także naszą wiedzę na ten temat.

qronax
20-12-2013, 10:58
ten przycisk służy do wyłączania ASR więc jeśli go nie ma to na 99% nie ma też ASR (zawsze jest szansa że człowiek zmienił tunel i przyciski z jedną funkcją mniej)
wg tego katalogu który zamieściłem w poprzednich postach to tylko mjtd w wersji tylko dynamic miał stanardowo esp. fiat zmienił politykę z liftem i odchudził stilo by zejść z ceny

boch
20-12-2013, 14:40
najzwyczajniej Fiat zafundował w tym temacie niezły groch z kapustą ;)

irqus
20-12-2013, 15:17
POdepne sie pod temat bo ostanio mi wyskakuje błąd esp i asr i po ostatnim takim błedzie nic komputer mi nie powiedział teraz mi sie pojawił jak ruszałem i właczyłem kierunek podejrzewam czujnik kąta skrętu w kierownicy ale nie wiem.

bzykol
20-12-2013, 15:33
Te błędy są najczęściej winą akumulatora albo wilgoci. Tym bardziej że nie zostają w kompie. Z resztą pewnie się też domyślałeś :-)

irqus
20-12-2013, 15:45
Jeśli chodzi o winę aku to miałem juz po kupnie 2 lata temu i wywala alternator conection ale mi to wywala w czasie jażdy nawet ale skrzynke na aju może faktycznie potraktuje anty wilgocią.