Zobacz pełną wersję : auto samo przyspiesza
witam. znów mam małe pytanko. grzebałem na forum, ale nic podobnego nie znalazłem...
wyjechałem przed chwilą spod domu, spokojnie wrzuciłem 1 i 2, chciałem przyhamować żeby zmieścić się w zakręt, a auto dalej ciągnie do przodu. wrzuciłem na luz i dopiero zaczął normalnie hamować. Jechałem dalej i przy nie dodawaniu gazu auto ciągło mocno do przodu... wcześniej nic takiego mi się nie działo z autem. czy może to być wina alternatora, bo zmieniałem go w tamtym tygodniu (wcześniejszy pękł :sciana: ) ? wrzuciłem ten temat w google i ludzie gdzieś tam opisują na innych forach, że altek może mieć na to wpływ...
ja związku nie widzę altek raczej jest obciążeniem dla silnika i go powinien hamować a nie przyspieszać a jaki masz silnik w aucie
bardziej zastanowił bym się nad potencjometrem gazu, aniżeli na alternatorze, który nie ma znaczenia w tej sytuacji, a nawet obciąża jak pisał kolega.
silnik 1.8 benzynka / gaz. a ten potencjometr gdzie można znaleźć ?
drLubitch
22-01-2011, 00:45
Nie wiem jak masz zbudowaną przepustnicę w mareii, u mnie w punto kiedyś spadła taka gumka przy przepustnicy i blokowała linkę. Efekt - po puszczeniu gazu linka nie schodziła do końca i auto przyspieszało. Może coś z przepustnicą. Na luzie miałeś normalne obroty?
czasem sie zdarza blokująca przepustnica, warto zerknąć.
habaz, dzieje sie tak cały czas, czy po rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy :?:
A jak mocno auto przyspieszało? Jak długo taki efekt się utrzymuje i do ilu obrotów rozkręca się silnik w momencie kiedy tak się dzieje?
u mnie w punto kiedyś spadła taka gumka przy przepustnicy i blokowała linkę
właśnie chciałem to smao napisać.
warto to zobaczyć mi diagnoza tego zajęła trochę po wycięciu gumki jak ręką odjął
ok wracam do tematu,bo troszkę zajęty byłem ostatnio :)
coś mi się sypię marysia na prawo i lewo, miesiąc temu padł rozrusznik, 2 tygodnie temu pękł altek, a wczoraj opona pękła :sciana:
egon dzieje się tak tylko na zimnym silniku, później wszystko wraca do normy.
miszko auto przyspieszało po puszczeniu nogi z gazu na każdym biegu gdzieś tak około 10km/h, obroty coś pod 1800.
dzisiaj rozbiorę przepustnicę, przeczyszczę ją trochę może coś się poprawi. dam później znać.
a przy ściąganiu przepustnicy muszę odpiąć akumulator ?
dzieje się tak tylko na zimnym silniku, później wszystko wraca do normy.
Czyli równie dobrze może to być silniczek krokowy ;)
zamontowałem dzisiaj silnik krokowy, bo obroty skakały mi często na luzie z 500 na 1200 a niekiedy nawet auto potrafiło zgasnąć. może zniknie też problem przyspieszania auta.
przejechałem dziś 15 km (po zamontowaniu nowego krokowca) i obroty na luzie skały już nie z 500 na 1200 tylko z 1500 na 2000 :? jak już przestały wariować to obroty trzymały wysoko na 1500 na luzie.
po półgodzinnym postoju i po kolejnych 15 km jazdy auto złapało już swoje obroty (około 900 na luzie) i śmigało, aż miło bez żadnych wariacji :)
i nie wiem czy muszę teraz podjechać do mechanika i wyregulować poziom obrotów na kompie?
czy to normalna rzecz, że po zmianie krokowca trzymało na początku tak wysokie obroty?
Samochód robił sobie "adaptacje" teraz ciesz się z jazdy ;-)
no jaszcze raz ja.
wymiana silniczka krokowego jednak nie pomogła, obroty dalej szaleją...
czyściłem przed chwilą przepływomierz powietrza i tak zauważyłem, że w tym plastiku gdzie jest filtr powietrza jest spora przestrzeń między pokrywą tego pojemnika a spodem (tam gdzie wkładamy filtr). widać spokojnie filtr i można tam łatwo palce wetknąć.
czy ta luka może mieć jakiś wpływ na falowanie obrotów ?
może ten dekiel był przez poprzednika wymieniony i jest z innego modelu i stąd ten prześwit...
może być tak że zasysa lewe powietrze, przytkaj ten otwór szczelnie i sprawdź jak się zachowuje praca silnika.
szczelina jest przed przepływką i nie ma wpływu na prace silnika
wydaje mi się, ze kolega pisał o pokrywie od filtra powietrza.
a filtr gdzie według ciebie jest przed czy za przepływką
no tak chodzi mi o ten pojemnik plastikowy przed przepływką. pojemnik w którym jest filtr powietrza...
a jeśli przepływka nie pracuje prawidłowo to ma znaczenie
nie zawracaj kota ogonem bo rozmawiamy o filtrze o nie o zle pracującej przepływce
Chodzi o to by to załatać. Sprawdzić następnie czy coś się poprawiło i sprawdzić parametry przepływki.
Nie obracam niczego kota ogonem, nie róby tu OT. jak coś to PW
jeśli lewe powietrze zasysane jest przed przepływka (przepływka teoretycznie jest sprawna) to przepływka widzi to powietrze jeśli lewe powietrze dostaje się za przepływką , przepływka nie widzi dodadkowego powietrza i daje błędny sygnał do jednostki sterującej kóra podaje abyt małą ilość paliwa w stosunku do powietrza a załatanie szczeliny jest konieczne poniewarz silnik nie zaciąga syfu (kurz woda)
widzisz o to samo mi chodziło. bo może też być tak, ze przepływka jest uszkodzona.
masz racje morze być uszkodzona są dwie opcję podmianka z innego auta tańszy wariant lub droższy jechać na kompa może przy okazji wyjdą dodatkowe ułamki
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.