szela
19-01-2011, 01:40
Witam,
Być może temat już był poruszany ale ostatnio mam bardzo mało czasu i nie mam czasu na udzielanie się na forum, ani przeszukanie archiwum... Aktualnie znajduję się za granicą a moją Bravą opiekuje się brat więc też super dokładnych informacji nie mam ale mam nadzieje, że pomożecie...
Gdy byłem na chwilę w Polsce zobaczyłem, że auto straciło trochę mocy i znacznie więcej pali (7-8L w trasie) na domiar złego pod koniec mojej wizyty wyskoczyła marchewa... nie miałem czasu jechać na kompa ani podpiąć mojego kompa kiedy błąd był ponieważ pojawiał się nieregularnie, stosunkowo rzadko, zazwyczaj w mocny mróz i w momencie dochodzenia temp płynu chłodniczego do 90st C, choć to też nie była reguła...
Jako, że brat nie zmienił filtra paliwa przed zimą i przyznał się, że nie lał nic anyt krystalizacji ropy, przed wyjazdem spuściłem wodę z filtra, wlałem formułę do diesla STP i przeszło.
Jakiś czas później brat był w trasie i auto znowu pali normalnie około 5l/100km, ale pod koniec trasy znowu marchewa...
Wjeżdżając do garażu coś chciał zobaczyć, włożył rękę pod zderzak i poczuł, że z okolicy intercooler'a wydmuchiwane jest powietrze, czyli chyba tu jest problem...
Przed wymianą chcę go jeszcze podpiąć pod kompa żeby nie wyrzucać pieniędzy w błoto ale jak możecie to potwierdźcie czy dobrze kombinuję i...
jako że nigdy nie miałem z tą częścią problemu to można go lutować jak chłodnicę, jak tak to czy warto czy raczej nie...
Jak oglądałem na allegro to w używanych intercoolerach do JTD jeden króciec jest pod kątem 90st a drugi prosty, w TD oba proste. W nowych piszą, że ten z prostymi króćcami jest do oby siników (koszt około 300zł) a taki z wygiętym kosztuje ponad 1000zł i jest napisane, że pasuje do 1,6 JTD :/
Niestety nie mam tu epora, tym bardziej auta aby sprawdzić jak wygląda to fizycznie...
Z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że nie znudziłem długością postu...
Pozdrawiam szela
Być może temat już był poruszany ale ostatnio mam bardzo mało czasu i nie mam czasu na udzielanie się na forum, ani przeszukanie archiwum... Aktualnie znajduję się za granicą a moją Bravą opiekuje się brat więc też super dokładnych informacji nie mam ale mam nadzieje, że pomożecie...
Gdy byłem na chwilę w Polsce zobaczyłem, że auto straciło trochę mocy i znacznie więcej pali (7-8L w trasie) na domiar złego pod koniec mojej wizyty wyskoczyła marchewa... nie miałem czasu jechać na kompa ani podpiąć mojego kompa kiedy błąd był ponieważ pojawiał się nieregularnie, stosunkowo rzadko, zazwyczaj w mocny mróz i w momencie dochodzenia temp płynu chłodniczego do 90st C, choć to też nie była reguła...
Jako, że brat nie zmienił filtra paliwa przed zimą i przyznał się, że nie lał nic anyt krystalizacji ropy, przed wyjazdem spuściłem wodę z filtra, wlałem formułę do diesla STP i przeszło.
Jakiś czas później brat był w trasie i auto znowu pali normalnie około 5l/100km, ale pod koniec trasy znowu marchewa...
Wjeżdżając do garażu coś chciał zobaczyć, włożył rękę pod zderzak i poczuł, że z okolicy intercooler'a wydmuchiwane jest powietrze, czyli chyba tu jest problem...
Przed wymianą chcę go jeszcze podpiąć pod kompa żeby nie wyrzucać pieniędzy w błoto ale jak możecie to potwierdźcie czy dobrze kombinuję i...
jako że nigdy nie miałem z tą częścią problemu to można go lutować jak chłodnicę, jak tak to czy warto czy raczej nie...
Jak oglądałem na allegro to w używanych intercoolerach do JTD jeden króciec jest pod kątem 90st a drugi prosty, w TD oba proste. W nowych piszą, że ten z prostymi króćcami jest do oby siników (koszt około 300zł) a taki z wygiętym kosztuje ponad 1000zł i jest napisane, że pasuje do 1,6 JTD :/
Niestety nie mam tu epora, tym bardziej auta aby sprawdzić jak wygląda to fizycznie...
Z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że nie znudziłem długością postu...
Pozdrawiam szela