PDA

Zobacz pełną wersję : Sprawdzenie VIN, otwory na podwoziu brak zaślepek



petarda
16-01-2011, 23:40
Witajcie,
jestem nowy na forum i prawie posiadaczem Stilo 1.9JTD z 2003 a że mam kilka wątpliwości więc będę zadręczał pytaniami ;D
Przymierzyłem się do konkretnego sprowadzonego egzemplarza który miał być z 2003 ale po sprawdzeniu VIN na jednej ze stronek wyszło że 06 2002, poza kilkoma informacjami ogólnymi o modelu nic.
Więc prośba, może naprowadzicie mnie jak uzyskać więcej informacji z VIN ZFA19200000182305

Oglądając podwozie zauważyłem że w otworach na początku i końcu podłogi blisko progów nie ma zaślepek, tak jest normalnie?

Fotka 1 (http://obrazki.elektroda.pl/4764866800_1295116108.jpg)

Fotka 2 (http://obrazki.elektroda.pl/6371637900_1295116113.jpg)

dudu$
16-01-2011, 23:51
Te dziury wydają mi się jak najbardziej normalną rzeczą . Nie sa to przypadkiem te miejsca gdzie podkłada się podnośnik ? Jak tak to miejsce nazywane podprożem i z większości jak nie we wszystkich fiatach ta dziura jest przynajmniej w mojej sienie była ( dwie na każdej stronie auta z przodu i z tyłu ). A co do autka to sprawdzałem w eper i faktycznie autko to jest z czerwca 2006 roku

Nomis
16-01-2011, 23:56
Sam sobie odpowiedziałeś.
Samochód z 06.2002. czyli nie z 2003 . Nic więcej nie uzyskasz jeżeli samochod nie był naprawiany w ASO. Moim zdaniem jeżeli sprzedawca kłamie odnośnie rocznika to ma o wiele więcej do ukrycia. Po eperze możesz jeszcze wiele się dowiedzieć o samochodzie ale czy w tej sytuacji warto???

petarda
16-01-2011, 23:58
A co do autka to sprawdzałem w eper i faktycznie autko to jest z czerwca 2006 roku

tak czerwiec 2002
też sprawdzałem na eper ale na różnych stronach widziałem z numeru VIN całą kolumnę danych więc miałem nadzieję że w Stilo też tak się uda.
A może jest szansa w jakimś ASO sprawdzić podając VIN, jak do tego podchodzą?
Sprzedający chyba opierał się na dacie pierwszej rejestracji.

dudu$
17-01-2011, 00:00
wydaje mi się że jak podasz numer vin w ASO to powinni podać Tobie jakieś informacje na temat tego autka czyli np. kiedy ostatni raz był w serwisie ASO jaki miał wtedy przebieg itp.

petarda
17-01-2011, 00:04
Nigdy do tej pory tego nie sprawdzałem więc nie wiem czy robia takie rzeczy oficjalnie czy raczej dać kilka złotych jakiemuś serwisantowi na boku za przysługę.

dudu$
17-01-2011, 00:06
najprostszym rozwiązaniem będzie zadzwonienie do ASO fiata przedstawienie jaka jest sytuacja i czy mogą Tobie sprawdzić w swoim systemie informacje na temat tego auta.

qronax
17-01-2011, 01:41
kupowałem miesiąc temu stilko i pierwsze co to jechałem z interesujacymi mnie autkami do ASO. dajesz 250zł (oficjalna usługa) i przepatrzą całe autko, łącznie z sprawdzeniem zbieżności, amortyzacji, przebiegu, grubości lakieru itp. dodatkowo sprawdzą w ogólnoeuropejskiej/światowej(?) bazie wszystko co zostało wpisane kiedykolwiek przez jakiekolwiek ASO (ja np. dowiedziałem się o historii serwisowej stilka we włoszech - dopóki było to ASO). usługa jest oficjalnie oferowana przez fiata, cena podejrzewam ze w zależności do regionu się różni, ale fakt że na auto patrzy specjalista który fiatów widział na pęczki daje Ci gwarancje że znajdzie praktycznie wszystkie niedoskonałości - ja sam tylko i wyłącznie dzięki temu odrzuciłem 2 autka które były piękne, sprawiające dobre wrażenie, a przy okazji prawie ze zespawane z 2 sztuk...

Gborowik
18-01-2011, 01:23
>Oglądając podwozie zauważyłem że w otworach na początku i końcu podłogi blisko progów nie ma zaślepek, tak jest normalnie?

Te zaślepki są bardzo ważne. Tymi nie zakrytymi otworami błoto z solą włazi w dużej ilości. W podwoziu jest kilka rodzajów zaślepek. Ja kupowałem w ASO, ale są drogie za kilka zapłaciłem coś ze stówę. Później chodząc po szrocie powyciągałem ze starych wraków i mam teraz zapas. Zmierz otwory i na szrot, będziesz miał za friko.

maku
18-01-2011, 17:41
A to na szrrocie nie płaci się za graty? :P

Gborowik
19-01-2011, 20:35
A to na szrrocie nie płaci się za graty? :P

W mojej mieścinie się nie płaci. Może dlatego, że nie ma szrotu z prawdziwego zdarzenia, a zwykłe złomowisko gdzie czasem ktoś odda jakiegoś grata. Części gumowe i plastikowe nie przedstawiają złomiarzowi żadnej wartości :badgrin:

petarda
19-01-2011, 20:42
Części gumowe i plastikowe nie przedstawiają złomiarzowi żadnej wartości :badgrin:

Dokładnie, jak ostatnio potrzebowałem szybę i uszczelkę to okazało się że gamoń bierze nóż i odcina uszczelkę bo nikt nie bawi się w odzyskiwanie gum.

michau32
13-06-2013, 11:17
Czy ktoś mógłby sprawdzić czy te otwory w podprożach mają być zaślepione? Na zdj powyżej wg mnie wyraźnie widać ślady po wyrwanej zaślepce, najczęściej przez podnośnik u wulkanizatora. W Sienie z tyłu na 100% ma nie być zaślepki ale z przodu po każdej stronie są dwa otwory jeden okrągły, drugi owalny. Okrągły na pewno jest zaślepiony a jak jest z tym owalnym? Oba zaślepiają tą samą przestrzeń więc na logikę powinny być oba zaślepione.