Zobacz pełną wersję : Immobilizer- Problem
TomeksWro
06-01-2011, 21:55
Witam posiadam samochód fiat punto rocznik 1996 wersja s55, silniczek 1.1 40kw. Ogólnie nie mam większych problemów, jedynie immobilizer zaczął ostatnio szfankować. Wydaje mi się że jest on fabryczny, wbudowany w kluczyk a kontrolka na desce rozdzielczej (żółty kluczył po lewej stronie) również wydaje się oryginałem. Otóż problem wygląda tak iż po przekręceniu stacyjki na pozycje "zapłon" kluczyk z deski rozdzielczej czasem nie znika, tutaj zaczyna się zabawa z wyjmowaniem kluczyka przekręcaniem go w tą i wewtą. Zauważyłem że coraz częściej zdarzają mi się takie problemy z immobilizerem. Jak myślicie co może być przyczyną, czy jestem w stanie sam naprawić ten problem, dodam że mam 2 kluczyki i problem powtarza się także myślę że czort tkwi w środku
przyczyna może leżeć po stronie centralki która znajduje się w "stacyjce". W sumie nie może, a na pewno leży, dobrze było by się skonsultować z elektrykiem, który albo wymontuje Ci immo, badź wsadzi nowy. Z tym ze przy nowym musisz wymienić transpondery, a dokładniej przekodować na kod tego nowego
zrób jak pisze lukq, odwiedź elektryka sam niestety nic z tym nie zrobisz.
TomeksWro
07-01-2011, 18:48
Dzięki za info
ROBERT61
14-01-2011, 12:05
Kolego pytanko,a ile masz kluczyków?Jeśli 3 to zaprogramowanie nowych nie jest wcale skąplikowane. Poza tym zwróć uwagę gdzie przechowujesz klucze,nie wolno ich trzymać na lodówce telewizorze w pobliżu mikrofalówki itd..bo im to szkodzi!
nie wolno ich trzymać na lodówce telewizorze w pobliżu mikrofalówki itd..bo im to szkodzi
do tej listy dodałbym inne kluczyki od samochodu bo im się kody mieszają.
waldigsi
14-01-2011, 18:04
Witam posiadam samochód fiat punto rocznik 1996 wersja s55, silniczek 1.1 40kw. Ogólnie nie mam większych problemów, jedynie immobilizer zaczął ostatnio szfankować. Wydaje mi się że jest on fabryczny, wbudowany w kluczyk a kontrolka na desce rozdzielczej (żółty kluczył po lewej stronie) również wydaje się oryginałem. Otóż problem wygląda tak iż po przekręceniu stacyjki na pozycje "zapłon" kluczyk z deski rozdzielczej czasem nie znika, tutaj zaczyna się zabawa z wyjmowaniem kluczyka przekręcaniem go w tą i wewtą. Zauważyłem że coraz częściej zdarzają mi się takie problemy z immobilizerem. Jak myślicie co może być przyczyną, czy jestem w stanie sam naprawić ten problem, dodam że mam 2 kluczyki i problem powtarza się także myślę że czort tkwi w środku
Częsa przypadłośc w starych Fiatach , pada immo , mozliwe ze antenka albo nawet centralka immo , pracowałem we Fiacie kilkanascie lat i wymieniałem tego sporo
ROBERT61
17-01-2011, 20:03
Kolego,możesz zrobić też Immo OFF.Ale to w przypadku gdy całkiem immo Ci padnie :o Żeby nie komplikować sobie życia z wymianą kluczy,centralki immo,można wykasować immo z centralki silnika i po kłopocie :lol: Ale tym się zajmują fachowcy.Moim zdaniem jest to tańsze jak kombinowanie z wymianami.
aquarius01
10-02-2011, 13:34
Witam posiadam samochód fiat punto rocznik 1996 wersja s55, silniczek 1.1 40kw. Ogólnie nie mam większych problemów, jedynie immobilizer zaczął ostatnio szfankować. Wydaje mi się że jest on fabryczny, wbudowany w kluczyk a kontrolka na desce rozdzielczej (żółty kluczył po lewej stronie) również wydaje się oryginałem. Otóż problem wygląda tak iż po przekręceniu stacyjki na pozycje "zapłon" kluczyk z deski rozdzielczej czasem nie znika, tutaj zaczyna się zabawa z wyjmowaniem kluczyka przekręcaniem go w tą i wewtą. Zauważyłem że coraz częściej zdarzają mi się takie problemy z immobilizerem. Jak myślicie co może być przyczyną, czy jestem w stanie sam naprawić ten problem, dodam że mam 2 kluczyki i problem powtarza się także myślę że czort tkwi w środku
Standardowy przypadek zaśniedziałego złącza antenki immo znajdującej się przy stacyjce. Wstępne przeczyszczenie złączki przy puszcze immo powinno wyeliminować problem na jakiś czas. Wymiana samej antenki również nie jest skomplikowana i droga. problem występuje w całej grupie Fiata, gdzie stosowano system FIAT/ALFA/LANCIA Code w wersji I oraz II. Usterka samego immo lub ECU jest bardzo mało prawdopodobna. Przyjrzyj się dokładnie antence bo tutaj - z tego co piszesz - jest problem. Wyrugować immo można zawsze i kosztuje to około 300 zł a przeczyszczenie złącza 20 min pracy - wybór zależy do Ciebie :)
daross186
16-01-2012, 15:53
Witam mam taki sam problem tylko że punto 1.2 60km. //aquarius01// mógłbyś napisać gdzie jest
ta antenka dokładnie ? i które styki przeczyścić ? wyłączenie imobilajzera jest kosztowne od 150zl do 250 w zależnosci czy trzeba komputer przeprogramować;/ dodam ze mam kluczyk zamiennik. Mam też orginał ale jest tak wytarty ze przekręcenie stacyjki działa za 50 razem .
qolejowy
17-01-2012, 01:31
Nie wiem jak to jest dokładnie w Twoim modelu ale prawdopodobnie jest to pierścień otaczający stacyjkę. Spróbuj w pobliżu stacyjki przymocować ten stary klucz z immo, jeżeli pomoże to do jakiegoś fachowca od kluczy dorobić klucz i wsadzić do niego transponder. Jeżeli nie pomoże to tylko wymiana antenki IMMO.
daross186
17-01-2012, 22:12
najpierw przyłoże 2 kluczyk zobacze , a może od antenki kabelek się zruszył? w wolnej chwili rozbiore. czy po wyjęciu wtyczki od obrączki immo nic mi się nie przestawi |?
qolejowy
18-01-2012, 01:27
a może od antenki kabelek się zruszył? w wolnej chwili rozbiore. czy po wyjęciu wtyczki od obrączki immo nic mi się nie przestawi |? Nic nie powinno się stać ale zawsze możesz zdjąć klemę z akumulatora.
daross186
19-01-2012, 12:29
Nie znalazłem wtyczki od obrączki stacyjki imobilaizera, ale za to naprawiłem swój problem. Wyjąłem obrączkę tzw antenkę imo ze stacyjki potem przyłożyłem 2 kluczyk do tej obrączki i zakleiłem taśmą izolacyjną całość schowałem pod osłonę kierownicy teraz jak przekręcam zapłon odpala za 1 bez żadnych zbędnych kręceń stacyjką.:arrow::dresik::party!:
qolejowy
19-01-2012, 23:34
Nie znalazłem wtyczki od obrączki stacyjki imobilaizera,Wtyczka ta idzie do centralki IMMO a ona jest pewnie schowana gdzieś za skrzynką z bezpiecznikami.
daross186
19-01-2012, 23:48
pewnie tak bo na obrączce nie było ani na długości żadnej złączki żeby przeczyścić a dalej nie wgłębiałem się. tylko że po przyłożeniu kluczyka do obrączki i zaizolowaniu razem z nią działa więc na razie nie ma sensu szukać złączki. póki co działa!
aquarius01
26-01-2012, 11:07
póki co działa!
No właśnie - "póki co" ciekawe kiedy odmówi posłuszeństwa na stałe a to jest tylko kwestia czasu. Zrób to porządnie i wtedy będzie można powiedzieć, że działa zgodnie z oczekiwaniami ;)
daross186
26-01-2012, 12:30
jak padnie to wymienie a jak w trakcie jazdy padnie czy rano jak bd chiał odpalić to postawie na poboczu niechaj stoi stary trup;) na razie nie ma co wchodzić w koszta jak nie trzeba muszę akumulator kupić bo odmawia posłuszeństwa.usunięcie immo od 150 do 250 w mojej miejscowości kosztuje .. podobno forumowicz fiata robi to za 100 dla forumkowiczów tylko wysłać należy komputerek mu ...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.