Zobacz pełną wersję : [ukł. napędowy] Brak napędu na kołach jtd
Witam moj problem jest taki, iż przy wyjezdzie z ronda i w czasie zmiany biegu z 3 na 4 auto nie dostało już napędu na koła, auto na wszystkich biegach jest jak na luzie :? . Biegi wchodza normalnie nawet bez wcisnietego sprzegła, lecz gdy wcisinie sie pedał nawet na luzie coś szumi. Pedał chodzi normalnie nie zauważyłem aby się zacinał. Wcześniej sprzegło chodziło normalnie nie ślizgało sie biegi wchodziły dobrze. Prosze o rade i burze mózgów co mogło się stać.
Brava 105 JTD sprzegło hydrauliczne.
a nie wypadła ci półoś?? nie masz szpery więc napęd przenoszony jest na koło stawiające najmniejszy opór (tak jak ma to miejsce gdu stoimy jednym kołem na lodzie) i dlatego nie jedziesz bo kręci stronę pustą. nie wiem czy dobrze myślę. ale tak mi się wydaje że to możne być przyczyna
...Biegi wchodza normalnie nawet bez wcisnietego sprzegła... tzn że przy odpalonym silniku?? Bo jeśli tak to znaczy że sprzęgło jest "włączone gdy nie jest".... a jak wciskasz to może tarcza jeszcze bardziej się oddala od koła i o coś haczy od strony skrzyni.... (jak burza to burza :D )
a może i tak być że cały czas jest na sprzęgle jak mówi molej, to bardzo możliwe nawet hmmmmm
...Biegi wchodza normalnie nawet bez wcisnietego sprzegła... tzn że przy odpalonym silniku?? Bo jeśli tak to znaczy że sprzęgło jest "włączone gdy nie jest".... a jak wciskasz to może tarcza jeszcze bardziej się oddala od koła i o coś haczy od strony skrzyni.... (jak burza to burza :D )
no tak przy odpalonym oczywiscie. no ale gdy pedal zostaje wcisniety cos tam trze szumi.
...w JTD jest wysprzęglik hydrauliczny... może on coś powariował.... bo jak nie on, to musiało się coś z dociskiem złego stać... (oczywiście moim zdaniem).
Tarcza sprzęgła, zamiast dociskana jest luźna. Jak wciskasz sprzęgło - szumi Ci coś co ociera się o kręcące sprzęgło (najprawdopodobniej). Tak czy inaczej lepiej bez potrzeby nie wciskaj sprzęgła na pracującym silniku - szkoda krzywdę większą narobić....
maniek75
07-01-2011, 09:20
rozsypała się tarcza sprzęgła /pukręcało nity/ lub wytarło do końca słoneczko w części gdzie pracuje łożysko oporowe... tak gwoli ścisłości , niemożliwe jest wypadnięcie półosi :) w jtd są półosie grube z wewnętrznym przegubem przykręcanym na 6 śrub ...jeśli by pozrywało śruby to bedzie bardzo duży trzask :) pozdrawiam
rozsypała się tarcza sprzęgła /pukręcało nity/ lub wytarło do końca słoneczko w części gdzie pracuje łożysko oporowe.
Dokładnie
qolejowy
07-01-2011, 12:49
Jako że to mój pierwszy post na tym forum
Witam wszystkich Fiatomaniaków
Pierwsze co kolega powinien sprawdzić to wysprzęglik i dźwignię wysprzęglania, czy nie jest zawieszona (zatarta). Awarię półosi raczej wykluczam, hałas jaki by spowodowała musiałbyś usłyszeć.
Tak samo z dociskiem czy samą tarczą sprzęgła, no chyba że w tarczy sprzęgła rozsypał się tłumik drgań skrętnych (posypały się sprężyny)
dzieki za rady i burze mozgów. posypało sie coś w sprzęgle. przeguby sa dobre a na wyzszych obrotach przy probie wrzucenia biegu glosniej trze, skrzypi i bieg nie wchodzi. po wizycie u mechaniora dam znac co bylo.
Najprędzej to:
wytarło do końca słoneczko w części gdzie pracuje łożysko oporowe
Łożysko wpadło w docisk, zblokowało i rozłączyło sprzęgło na stałe.
I okazało się że na tarczy urwało wszystkie nity i odklejiła sie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.