PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] UNO 1.4 i.e. Slyszałem o możliwości tuningu tego a



UNO TIR 1.4 i.e. 70KM
05-01-2011, 20:48
Witam,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata uno model silnika 160 A1.046, 70 KM, z 1998 roku. Auto zarej. jako ciężarowe brak z tyłu... lepiej jest z przodu tapicerka dwa siedzenia, kratka dzieląca z tyłu nic :). Autkiem jechałem 190 km/h Mercedes E190 miał spory problem aby dać nam radę pow. 150 km/h zaczął mnie wyprzedzać... CIENIACZEK ;). No wracając do meritum słyszałem że można zamontować coś al'a kompresor który dostarczał by więcej "tlenu" do silnika czyli dawał mu kopa ... czy ktoś słyszał lub zrobił coś takiego w swoim Uno ?? Interesuje mnie jak najniższym kosztem polepszenie przyspieszenia ... mogą być inne propozycje :). Mam nadzieję że od teraz zacznie się tu spora debata ... bo kto z nas nie chciałby mieć mocnego i szybkiego UNO. Inny temat to montaż silnika 2.0 z innego Fiata nie pamiętam modelu ale ma cos ok. 200 KM . Pozosrawiam i zachęcam do wypisywania waszych konkretnych doświadczeń z tuningiem. aaa zapomniałbym nie chce tuningu WIRTUALNEGO tj. nakleić sobie napis uno turbo i zamontować dużego tłumika, zresztą i tak się przepalił i lepiej auto się zbiera :).

abarth_87
07-01-2011, 19:31
Witaj

Przy prędkościach powyżej 150km\h uważaj kolego żebyś nie odleciał przy seryjnym zawieszeniu i ogumieniu bo uno ma aerodynamike pudełka kartonowego;)
Najłatwiej dodać mocy moim skromnym zdaniem silnikiem 1.4 turbo z fiata ut lub pgt. Wszystko pasuje p&p. Uzyskana moc na poziomie pow. 110KM i moment ponad 160Nm. co daje w sprincie poniżej 8s. i vmax powyzej 200km\h. Z seryjnego silnika 1.4 zbyt wiele nie osiagniesz. Było to maglowane na forum nie raz ze jest tam nie ten wałek rozrzadu co powinien i ogolnie nie warto w ten silnik inwestowac dla polepszenia osiagow.
Przy okazji zanim podniesiesz moc to pomysl nad hamulcami tarczowymi wentylowanymi od palio weekend np bo nie wyhamujesz na seryjnych hamulcach;P Pasuja idealnie bez zadnych przeróbek (sam takie posiadam i naprawde odczulem roznice w porownaniu z seryjnymi hamulcami w 1.4).
Zawieszenie zrób sobie na progresywnych sprezynach i najlepiej z amortyzatorami o obniżonym skoku. Komplet nowych na allegro ok.700PLN.
Poza tym do duzych predkosci i wyczynowej jazdy powinienes zaopatrzyc sie w opony 185/50 R14 lub 195/45 R15.

To tak w skrocie jak ja widze tuning uno i sam w tym kierunku poszedlem.
Wrazenia z jazdy bezcenne:D
Moje uno zostało autem do jazdy od swieta;)

UNO TIR 1.4 i.e. 70KM
08-01-2011, 17:31
Ciekawa propozycja :). Powiem szczerze że jeśli miałbym zabrać się za swapa silnika to pomyslałbym o silniku z Fiat Coupe słyszałem że też pasują po drobnych przerobkach ... jakieś 1,8 czy 2.0 ale nie wiem czy to działa i jak :). W temacie chodziło mi o kompresor gdzieś coś się wwierca i silnik dostaje wiecej powietrza :) i ponoć daje to jakiś efekt. Swoje uno mam poki co do jazdy na codzien dorabiam się na coś lepszego myśle wóz terenowy cos do 20 tys. Dzieki za informacje z silnikiem. Masz moe jakies zdjęcia filmy z autem w roli głównej ?

Pozrawiam

abarth_87
09-01-2011, 12:11
Zdjęcia aktualne chociaz teraz mam zawieszenie sparco -60 a na zdjeciach -40:
http://www.19abarth87.fotosik.pl/

Z silnikiem 2.0 w uno wiążą się poważne przeróbki. Takie uno miał kolega i modyfikacje polegały na wycięciu podłożnicy wspawaniu łap pod silnik i skrzynie. Poza tym obowiązkowe było skracanie półosi napędowych. Tak ogólnie to da się włożyć silnik 2.0 16V od fiata coupe bo motor 2.0 20V nie wejdzie. Nie wiem czy jest sens na takie modyfikacje bo samochód z mocą ponad 200KM przy masie ok. 900kG posłuży nam jedynie do jazdy na wprost. Podsterowność jest tak duża ze ciezko pokonuje sie zakrety z duza predkoscia liczac sie z brakiem wspomagania.

radke
16-01-2011, 18:27
... Autkiem jechałem 190 km/h...
Cóż, jeśli piszesz o Uno 1.4 to pogratulować ... braku rozsądku albo wybujałej fantazji...

WINIU1990
05-02-2011, 02:46
Witam

Sam jestem ciekaw czy ktoś montował do zwykłego 1.4 turbinkę bo zastanawiam się na takową modyfikacją ale najpierw wezmę się za i hamulce i zawieszenie bo seria jest daleka od ideału przechylanie na zakrętach no i słabe hamulce. Co do SWAPA silnika to za duże koszty i za duży silnik na uniacza po prostej oki ale zakręty.
Cóż, jeśli piszesz o Uno 1.4 to pogratulować ... braku rozsądku albo wybujałej fantazji...
prędzej brak rozsądku ale też ciekawość bo moim 180 jechałem i więcej dał by rade ale nie odwarze się drógi raz tego powtórzyć.