Zobacz pełną wersję : Problem z dmuchawa/wentylatorem Fiat Bravo 1.9 TD
athldept
05-01-2011, 14:21
Witam :)
Mam Fiata Bravo 1.9 TD i zauważyłem że jest problem z dmuchawa/wentylatorem . Dwa dni temu jak gdyby nigdy nic wyłaczyłem samochód z zostawionym wentylatorem na full [4] gdy przyszedłem i właczyłem samochód wentylator już nie działał :( raz też tak miałem że mi nie działał ale sam sie wtedy naprawił po jakimś czasie :) Czym to może być spowodowane , że wentylator nie działa ? jakieś kable nie łacza ?
Prosze o pomoc z góry dziekuje :)
pewnie rezystor w dmuchawie siadł. najpierw zobacz kości potem wyciągnij rezystor (taka płytka w dmuchawie na 2 śrubki krzyżakowe) i sprawdzisz czy jest ok
athldept
05-01-2011, 14:54
a jeszcze mógłby ktoś mi powiedzieć co zrobić żeby ta dmuchawę wyciągnąć ? bo odkręciłem schowek i nie wiem co dalej :(
a i powie mi ktoś jak sprawdzić ten rezystor ? i jak sprawdzić kości ? bo ja jestem zielony w tych sprawach :(
Odsuń fotel pasażera na maxa do tyłu. Po prawej (tam gdzie pasażer trzyma nogi) przy drzwiach na dole jest taka osłon - odkręcasz przez 2 śruby na górnych bokach osłony. Wyciągasz ją. Później musisz popatrzeć (głowa na dywaniku pasażera i popatrz na kokpit od spodu) i odkręcić 1 lub 2 krzyżakowe śruby. Jak Ci się już to uda, odłącz tylko wtyczkę zasilania wentylatora (albo dopiero jak go wyciągniesz, nie pamiętam już). I później musisz cały wentylator (obudowę) przekręcić tak, aby z zatrzasków wyskoczyła. Następnie w dół bez problemu już wyciągniesz. (bez demontażu schowka)
Sprawdź sobie najpierw czy do wtyczki od dmuchawy dochodzi zasilanie.
U mnie gdy nie działała, okazało się że przewód do szczotki silnika był przerwany. Wymiana (a właściwie zlutowanie) dało rady jak nic:-]
Rezystora u siebie nie sprawdzałem, więc niestety w tym nie pomogę...
... (bez demontażu schowka)...
. przecież kolega już zdemontował schowek i jeśli dalej nie widzi gdzie jest wentylator dmuchawy to może niech da mechanikowi zarobić nie każdy urodził się złotą rączką, a kolega chyba wybitnie nie skoro po wyjęciu schowka dalej nie widzi gdzie jest wentylator :lol: Wystarczy kolego pogooglować i znajdziesz jak wygląda wentylator w BBM'ach trochę własnych chęci i wysiłku... :?
athldept
05-01-2011, 20:39
wiem gdzie jest wentylator tylko własnie nie wiedziałem jak go odpiąć bo widziałem zatrzaski i jeszcze jakieś sruby do tego i nie wiedziałem czy to trzeba śruby odkręcać czy coś innego ;)
wole sie zapytać niż później naprawiać jak coś urwe ;/ a możliwe że kabel bo raz jak tak miałem to kopnąłem w to i sie naprawiło :)
sprawdzę i napisze czy spotkałem sie jeszcze z jakimiś problemami :) dzieki :)
I dupa ... bezpieczniki dobre a prad nie dopływa do wentylatora ... i co teraz ?
Najpierw sprawdź czy w gnieździe bezpieczników jest napięcie (miernikiem, z bezpiecznika na 99,9% musi iść "+" więc podpiąć się na "-" do akku i "+" na jednym z 2 wejść gniazda bezpiecznika). Jeśli dobrze myślę to obwód wygląda tak:
[1] akku => [2] bezpiecznik => [3] pokrętło regulacji => [4] wentylator.
Jeśli wyjdzie że z [1] do [2] jest ok, to dalej sprawdziłbym pokrętło regulacji. Zdejmujesz panel środkowy (jest na forum) i wykręcasz pokrętło. Zobacz czy tam jest wszystko ok, może samo pokrętło regulacji odmówiło posłuszeństwa.
Jeśli tam będzie wszystko ok, to pozostają przewody między [3] i [4]...
Jak dojdziesz co to było, opisz to dla potomnych ;]
molej, czytaj uważniej dobrze?? :D
I dupa ... bezpieczniki dobre a prad nie dopływa do wentylatora ... i co teraz ?
czy jesteś pewien że prądu nie masz na przewodzie przy dmuchawie?? sprawdzałeś na przekręconym pokrętle na któryś bieg??
czytam czytam :D
bezpieczniki dobre a prad nie dopływa do wentylatora czyli że we wtyczce do wentylatora dmuchawy napięcia brak. To że bezpieczniki są sprawne nie znaczy że na nich napięcie jest.
...sprawdzałeś na przekręconym pokrętle na któryś bieg??... zakładam że kolega athldept nie ma trzech lewych rąk ;) i nie sprawdzał napięcia przy wtyczce wentylatora w czasie gdy pokrętło regulacji nawiewu było ustawione na "0". Inna osoba podsumowała:
nie każdy urodził się złotą rączką, a kolega chyba wybitnie nie ale ja wierze w kolegę z Miechów-a 8)
i nie sprawdzał napięcia przy wtyczce wentylatora w czasie gdy pokrętło regulacji nawiewu było ustawione na "0"
nie takie kwiatki i mi się zdarzały ;D różnie bywa czasem wali się jakąś głupotę i potem jest ubaw cały tydzień
...w sumie racja, ja kiedyś (naście lat miałem) przez 2 godziny odkręcałem śrubę w tylny kole górala.... Nawet imadło wykręciłem bo już śruba była prawie jak podkładka, po czym wyczaiłem że odkręcałem.... w prawo :lol: heheh
no ale nie robię off-a jak coś ;]
athldept
06-01-2011, 23:49
prad to włacznika dopływa ponieważ jak biore z 0 w góre to sie cały panel zaświeca , dziś nie miałem czasu na rozkręcanie tego może sie jakiś kabel oderwał ;/ a mogli byście mi powiedziec czy cieżko sie ten cały panel odkreca ? a najlepiej jakaś instrukcje :)
na forum jest wszystko - link (http://fiatforum.com.pl/topics6/zmiana-oswietlenia-konsoli-srodkowej-vt2056.htm)
athldept
08-01-2011, 14:43
Huraaaaaaa ^^ zrobiłem okazało sie że było zwarcie na przewodach i nie było masy :) zrobiłem nowa mase i wszystko gra ^^
wielkie dzieki wszystkim za pomoc :)
cryforfreedom
09-01-2012, 19:27
Witam!
Mam prośbę czy możecie jeszcze raz wysłać link odnośnie demontażu pokrenteł od nawiewu...
qolejowy
09-01-2012, 21:42
Proszę bardzo, śrubki które musisz odkręcić zaznaczone strzałką. Dwie środkowe śruby dostępne są po zdjęciu zaślepek na listwie z włącznikami.
cryforfreedom
09-01-2012, 22:17
Generalnie to ja już mam ściągnięta całą obudowę konsoli centralnej. Potrzebuje wydostać zespół pokrenteł od ogrzewania, prędkości nawiewu itp. (źle się na początku wyraziłem)
konkretnie muszę sprawdzić czy działa mi dobrze pokrętło od prędkości nawiewu... Będę wdzięczny o jaką kol wiek pomoc
Od prędkości musisz pociągnąć do siebie z wyczuciem i powinno zejść, tam jest taka blaszka, którą później musisz wsadzić bo inaczej będzie Ci wypadać.
Resztę po zdjęciu panelu, zdejmiesz
cryforfreedom
11-01-2012, 21:18
2207
Przepraszam za niejasność może cały czas źle określam o co mi chodzi...
Wiec potrzebuje wydostać tę cześć co jest na zdjęciu u góry.
Jak zdemontować regulatory tzn wyjąć je z przedniego panelu który już mam wykręcony, po odkręceniu 4 śrubek panel można wepchnąć do środka tzn w kierunku silnika a ja chcę go do kabiny wyjąć. Pomoże ktoś
pewnie trzymają go linki. zobacz czy jest do nich dojście i powypinaj je.
Spróbuj wyjąc środkowe pokrętło, pociągnij energicznie, ale z wyczuciem do siebie, tam jest chyba jeszcze jedna śruba.
Spróbuj wyjąc środkowe pokrętło, pociągnij energicznie, ale z wyczuciem do siebie, tam jest chyba jeszcze jedna śruba.
Lukasz jakby to było przykręcone to nie mógłby tego wepchnąć.
Tam jest jeszcze jedna śruba, mam takie dziwne przeczucie jak to kiedyś rozbierałem.
Tam jest jeszcze jedna śruba
Ale ją trzeba wykręcić jeszcze przed demontowaniem konsoli a koledze chodzi chyba o wykręcenie już samych regulatoròw /zespołu pokręteł..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Dzięki za podpowiedzi wszystko jest zdemontowane tylko nie mogę wyciągnąć zespołu pokręteł jak napisał kolega byrrt
Ale ją trzeba wykręcić jeszcze przed demontowaniem konsoli a koledze chodzi chyba o wykręcenie już samych regulatorňw /zespołu pokręteł..
poprostu zespół pokręteł jest większy niż obudowa całej szarej plastikowej deski rodzielczej w której ten zespół pokręteł siedzi, zdemontowałem zapalniczkę z popiołką ale tym otworem nie wyjdzie bo też zamały, jedynie zostaje odkręcenie albo poluzowanie całej deski przedniej pojazdu i wtedy powstałą szparą może wyjdzie. Pytam bo możę któryś z kolegów już z tym walczył, mam uszkodzony nawiew nie działa na 1,2,3,4 biegu oraz z klimą też nie działa, silnik sprawny, opornica też bo ją podmieniałem na 2 inne, napięcie na kostkę do wentylatora dochodzi 12.5v jak podepnę wentylator lub zarówkę 5w żeby obciążyć wyjście to spada do 0v jedynie pozostał mi do sprawdzenia samo pokrętło regulacji biegów 0,1,2,3,4 którego właśnie nie mogę wydostać z deski, a na zewnątrz zima i szyby zaparowane:/
Pozdrwiam MJ
zdemontowałem zapalniczkę z popiołką
co to ta popiołka??
ja bym obstawiał że linka się porwała lub wypiela z pokrętła. samo pokrętło może być sprawne.
ja bym obstawiał że linka się porwała lub wypiela z pokrętła. samo pokrętło może być sprawne.
Przy regulacji prędkości wentylatora nie ma żadnych linek..
A nie ma tego opisanego w workshop manual? Tam praktycznie każdy zakamarek auta jest opisany..
Przy regulacji prędkości wentylatora nie ma żadnych linek..
no tak przecież to oczywiste. Mój błąd
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.