Zobacz pełną wersję : Palio 1.2 8V Brasil 3D/3 drzwiowe
Oto moje Palio:
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001233.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001233.jpg)
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001234.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001234.jpg)
Przepraszam za słabą jakość zdjęć robionych telefonem.
Autko posiadam 4 lata.
Typ nadwozia Hatchback (spojrzenia innych kierowców gdy zobaczą tył auta bezcenne)
Rok produkcji: 2000
Przebieg 167tys.
Benzyna + Gaz
Silnik 178E2.000 (szukam materiałów na jego temat:)
Waga 920kg
Pojemność 1242cm3
Kiedyś jak chciałem kupić filtr oleju w serwisie to sam kierownik wyszedł oglądać moje auto :) Numer nadwozia do komputera wpisywali chyba z 4 razy, a filtr chcieli sprowadzić z Brazylii. Podziękowałem (jeżdżę na naszym Polskim Filtronie bo jest idealnie taki sam jak brazylijska wersja filtra).
bardzo fajnie, ale jest cupe sedan hatchback? Ciekawe jak to określić.
Życzę szerokości o bezawaryjności.
P.s
to chyba jedyny w Polsce?
Nie dziękuję żeby nie zapeszyć.
Według Fiata jest to hatchback i jako taka wersja jest dostępy w katalogach. Chociaż w mało których katalogach auto widnieje, choć o dziwo problemu z częściami nie ma.
Jakieś 3 lata temu było około 15 sztuk w Polsce ale w tym wersje 5 drzwiowe także z Turcji.
Moja wersja auta zwana potocznie przez Brazylijczyków górską posiada części z fiatów brawa punto. Młodzi projektanci dostali zadanie stworzenia samochodu z tych części które leżą w magazynach. Mój egzemplarz sprowadzony został (najprawdopodobniej jako pierwszy) do Włoch na zamówienie. Posiada nr 000000 co świadczy o jego unikalności.
Auto złożone zostało z części najwyższej klasy, tak przynajmniej chwalił się fiat około 11lat temu (coś w tym jest bo auto jest raczej wdzięczne, odpukać). Moja wersja silnikowa jest rzadko spotykana nawet w Brazylii. Podobno może pracować na paliwie E85. Silnik ten jest specjalnie przystosowany by pracować w wysokim zakresie obrotowym, co zdziwiło serwisantów fiata. Auto serwisuje sam byłem w serwisie tylko raz ustawić zawory. Kierownik zmiany przejechał się kawałek i stwierdził, że podobnym autem nie jeździł :D
nieźle ciekawi mnie jak można sprowadzić autko z brazyli bo bym se tak stilona sprowadził :D
ciekawy egzemplarz. gratuluje oryginalności :D
najciekawsze jak sobie z chłodami radzi. Brazylia to raczej kraj z ciepłym klimatem. Ale chyba nie powinno być problemów, to raczej ta sama konstrukcja co u nas.
Jelcyn, no raczej nie inaczej. auto jak auto termostat i czujniki ciepła musi mieć to norma. więc pewnie śmiga lepiej niż nie jeden europejczyk :D
Bardzo ładne i unikatowe w Polsce autko :D Czyli generalnie na forum mamy już całą gamę projektu 178: Palio, Siena, Palio Weekend i Strada :yahoo:
Ciekawi mnie jak wygląda w środku, seryjnie jak EL czy może coś ciekawego np. inny panel środkowy, inne zegary czy coś w ten deseń...
Gratulacje i dobrego użytkowania :)
P.s. Mi się osobiście marzy takie z Brazylii z silnikiem 1.8R :P i ostatnio korci mnie na swapa zamiast swojego 1.6 na 1.8 od barchetty....albo dalej na 2.0 T od Coupety :okulary:
a mi się marzy Fiacik Dino spyder z 1981 ale na to przyjdzie pora w dziale "Marzenia" oooooooo widzicie pomysł na kolejny dział ;D
Pierwszą zimę przejeździłem w samochodzie w czapce i szaliku. Zmieniłem termostat na nasz Polski. Auto z mrozami od 3 lat radzi sobie doskonale z nawiewu po 2-3minutach już leci ciepłe powietrze. Szczególnie ciepłe gdy poprzeciąga się trochę na biegach.
Jelcyn masz rację konstrukcja ta sama a jednak różnice są niewielkie (na plus oczywiście:), np. prowadzenie lepsze bo zawieszenie jest dobrze zestrojone, zeszłej zimy wyszedłem z poślizgu około 120stopni. Nikomu nie życzę podobnej sytuacji (wszystko przez nie oświetlone rowery :sciana: )
Auto wewnątrz jest takie same jak każde inne Palio z tego rocznika. Postaram się w niedługim czasie zrobić jakieś zdjęcia.
mnie za to ciekawi silniczek w twym aucie. Pojemność widzę taka sama jak w pandzie 1,2. Z tak niedużym autkiem pewno daje obie nieźle radę. Czy jest to wersja mogąca jeździć także na alkoholu? Gaz był zakładany już w Polsce?
No ja pierwszy raz coś takiego widzę, ogólnie aż mnie zatkało ;) no naprawdę unikat i trzymaj go i dbaj jak najmocniej, niech służy baaaardzo długo :D
Silniczek przystosowany jest do jazdy na alkoholu (np. inne przewody paliwowe). Gaz zakładałam w Polsce, szukałem dostępu do alkoholu ale nie znalazłem źródła z niską ceną (chcieli więcej niż za benzynę). Aby jeździć na alkoholu trzeba coś przestawić już nie pamiętam gdzie ale wiem, że wtryskiwacze wtedy dłużej wtryskują paliwo. Moją nadzieją jest fakt, że podobno takie paliwo będzie sprzedawane w Polsce (myślę, że za rozsądne pieniądze np. 2,90 :lol: )
autko rzadko spotykane u nas w kraju tak jak siena w italy :) Ja kiedyś spotkałem się już z takim autkiem. Raz na własne oczy widziałem gdzieś w warszawie a drugi raz na Allegro za ok 8 albo 9 tyś/zł. Co nie oznacza że autko nie jest oryginalne :)
Na allegro widziałem chyba 3 razy ale tylko raz wersje taką jak moja 3D z Brazylii (rozbitą :doubt: ). Niestety poprzedni właściciel nie chciał się podzielić instrukcją (twierdził że sprzedaje razem z samochodem). Prosiłem błagałem chciałem kupić chociaż ksero, ale On uparcie twierdził, że się nie podzieli. Jak ktoś natknął by się na taką instrukcje (język nie gra roli, bo w instrukcji jest dużo zdjęć i schematów opisanych po portugalsku więc translator da rade :) ) to proszę dajcie znać.
luca89cn
08-01-2011, 16:53
az specjalnie sie zalogowalem, pierwszy raz widze takie cudo, super wozek... ogladalem dzis na czeskim kanale jakis program motoryzacyjny w ktorym testowali Skode Octavie II FL przystosowana wlasnie do E85, mowili ze maja (albo beda miec :?: ) 80 stacji na terenie calego kraju, szkoda ze mieszkasz w poznaniu.. ile to ma koni??
Koni różne źródła różnie podają ale chyba 73KM (tak mówił kierownik fiata). A tak dokładniej to jestem z pod Poznania :D
najzwyklejszy silnik jaki może być 1.2 8v jak każda Siena/Palio więc nie wiem skąd masz takie informacje???? Albo czytałeś o jakimś innym silniku. To, że wersja z Brazyli nie znaczy, że to jakieś cudo. Różni się tylko tyłem a cała reszta jak w każdej Sienie/Palio więc musiałeś trafić na znawcę, który chciał filtr z Brazyli zamawiać bo silnik 178E2.000 był montowany nawet w modelach sprzedawanych w PL poniżej masz link
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=178&CHASSIS_NO=&CAT_COD=PY&MvsSorter=on&MVS=&SIN_ENGINE=178E2.000&SIN_VERSION=&VERSION=&ENGINE=&COLOUR=&YEAR=&MONTH=&DRV=D&VEHICLE_NO=&ENGINE_NO=&PART_SEQ=&COUNTRY=023&SGRP_COD=&ITEMSRMV=&ALL_FIG=0&KEYPRESSED=&CURRENT_PAGE=&DRW_NUM=&SHOW_FAMILY_LIST=&MODIFIED_FIELD=SIN_ENGINE&ITEMSADD=&SRCWRFAM=&ESB_SORT_TYPE=&ADDSPECIAL=&SRCNEWPAR=&SBMK=F&PRINT_MODE=0&FABRICS_COD=&ESB_SUB_VALUE=&CDS_COD=&DEBUG_MODE=&GRP_COD=&SRCRECPAR=&PART_DSC=&PART=&MAX_ROW_NUMBER=&COMM_MODEL=PAL&ESB_REVIEW=&PREVIOUS_KEY=VERSION&IS_RELOAD=&LAST_SELECTED_PART=&GUI_LANG=6&MAKE=F&SB_CODE=-1&MANODOPERA=&PARENT_PART_COD=&SEARCH_TYPE=&CLICKED_PAGE_CHANGE=&DV=&SRCNEWFAM=&SELECTED_COLOR_COMB=&ID_MINISITE=&FRM_ELMLGT=22&ITEMSUPD=&CPDNUM=&CPDPRTCOD=&EPER_CAT=SP&SRCRECFAM=&CPDPRTSEQ=&ALL_LIST_PART=0&FAMILY=&RMODE=&BRANDS=&ITEMSCLR=&DRIVE=D&WINDOW_ID=1&FAM_DSC=&CPDPRTREF=&SRCWRPAR=&SGS_COD=&SOST_GRPNUM=&FL_PREF_LANGUAGE=&MAX_PAGE_NUMBER=&NEW_HTTP=TRUE&SUBSYSTEM=&CLICHE=&ADDNOTES=&PART_COD=&KEY=FORM&LANGUAGE=6&ESB_OPERATION=&SB_FULL=&ESB_ORDER_TYPE=&SENDFORAUTH=
to zwyczajnie Siena z innym tyłem która nie była sprzedawana w Europie
co tu dużo pisać... od dawna marzę o czymś takim + wsadzić 2.0 pod maskę :) wkleisz kilka fotek wnętrza ? byłbym wdzięczny...
ps. w czechach było jeszcze niedawno kilka sztuk do sprzedania :) w niemcowni również.
najzwyklejszy silnik jaki może być 1.2 8v jak każda Siena/Palio więc nie wiem skąd masz takie informacje???? Albo czytałeś o jakimś innym silniku. To, że wersja z Brazyli nie znaczy, że to jakieś cudo.
jaco wyluzuj trochę, fajnie że sprowadzasz ludzi na ziemię :uklony:, ale to wcale nie znaczy że silnik 1.2 8v dostosowany do spalania E85 może się różnić konstrukcyjnie chociażby uszczelnieniem od silników montowanych w Europie.
to zwyczajnie Siena z innym tyłem która nie była sprzedawana w Europie
Może dlatego jest taki niezwyczajny....bo nie widać go na drogach w PL w przeciwieństwie do Sien i Palio S.W :?: Dla mnie osobiście to rodzynek, jak zobaczyłem takiego w Bułgarii to dziewczyna mnie od niego odklejała i uciszała żeby przestał o tej wersji gadać...
z tym, że to rodzynek zwłaszcza w PL całkowicie się zgadzam... Wystarczy, że jest z Brazylii a jak wiadomo tam rodzynków było więcej. Wystarczy wspomnieć Marea 2.0 20v turbo też tam była sprzedawana... A co potrafią zrobić tam z tym autem każdy może na youtube poszukać....
Jeżeli ktoś odebrał, że się czepiam to sorry :happy:
Gratuluję autka i zadowolenia z jazdy życzę...
a tak z innej beczki trochę zna ktoś stronę z takimi autkami lub stronę komisu w Brazylii?? :D
Za wszelkie życzenia nie dziękuję żeby nie zapeszyć:)
Oto strona klubu Palio z Brazylii:
http://www.clubepaliotuning.com.br/ (http://www.clubepaliotuning.com.br/site/)
Jakiś czas temu miałem kontakt (który się niestety się urwał) z jednym z użytkowników tamtego forum. Kontakt urwał się a miałem dostać katalog części zamiennych i instrukcje napraw z opisem mojego silnika :sciana: Nie było czasu i zapomniałem o sprawie. Dopiero jak teraz seth67 wspomniał to mi się przypomniało:D nawet bariera językowa mi nie przeszkadzała (wujek google tłumaczył teksty bardzo dzielnie).
jaco, W ePer próżno szukać Brazylijskich wynalazków. Ja miałem Uno z motorem z Brazylii (Uno CLIP) i nie widział mojej wersji po wpisaniu numeru VIN.
miszko teraz wiem dlaczego niektóre wersje wywalają mi błędny VIN a tylko nieliczne działają dobrze:D Myślałem, że nikt się nie zainteresuje moim autkiem a tu proszę:)
Sprawdzałem to na różnych ePer (no może oprócz najnowszego) i zawsze miałem błąd numeru VIN. Po drugie, trochę już ePer przeglądałem i nigdy nie trafiłem na modele brazylijskie.
ePer jest defakto tylko katalogiem, zaś są specjalne programy do różnych modeli Fiata i tam są one szczerze opisane, włącznie z schematami napraw.
super autko :) sam przez jakis czas myslalem czy by takiej 3D sobie z wloch nie sprowadzic :P kiedys taki stal w łodzi w komisie, ale nie zdarzylem pojechac go obejrzec bo sie sprzedal hehe
jaco, W ePer próżno szukać Brazylijskich wynalazków. Ja miałem Uno z motorem z Brazylii (Uno CLIP) i nie widział mojej wersji po wpisaniu numeru VIN.
una to całkiem inna bajka. Zwłaszcza ostatnie modele miały w sobie to co zostało na magazynie. Wg eper wychodzi, że powinno być takie sprzęgło Ty zamawiasz chcesz wymieniać a tu proszę :!: niespodzianka. Okazuje się, że calkiem coś innego. Ostatnie modele w eper wogóle nie były uwzględnione a Ty taki właśnie miałeś.
anklewiczl
10-09-2012, 21:54
Witam Koledzy :)
Wprawdzie dopiero dołączyłem do klubu, ale właśnie stałem się posiadaczem takiego autka w wersji 5d. Po przesiadce z Bravo 1.6 16V 103KM mam bardzo pozytywne odczucia. Autko prowadzi się wyśmienicie, jest zwinne i dynamiczne. Ponadto ma doskonale zestrojone zawieszenie i doskonale nadaje się na nasze drogi. Miałem do czynienia z różnymi fiatami, ale w porównaniu do Punta II FL (III) wychodzi znacznie korzystniej. Szkoda tylko, że polityka firmy jest tak dziwna i najciekawsze modele nie trafiają na nasz rynek.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Fiatów i życzę przyjemnej i bezpiecznej jazdy :)
PS.
Znalazłem ciekawe info o tym autku: Fiat Palio 65 technical specifications 101310 (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=101310)
Darksaience
11-09-2012, 00:50
Kolego to załóż nowy temat sfotografuj swoje autko i pokaż nam go. Swoją droga według tych specyfikacji waży 960kg hohoh to prawie jak uno czyli nieźle musi latać na 75 konnym silniku. Co ciekawe prędkość maksymalna pisze 160 a moje palio z 1,4 ma wpisane 165km/h co i tak nijak się ma do v max tego samochodu. Nie wiem jak to zrobiłem było nowe, autobahn i 179km/h z licznikiem który wręcz zaniża a było po płaskim.
Co ciekawe prędkość maksymalna pisze 160 a moje palio z 1,4 ma wpisane 165km/h co i tak nijak się ma do v max tego samochodu
A dobrze doczytałeś?? może tam było V max w pierwszym okresie użytkowania?? bardzo często można spotkać się właśnie z tak podaną prędkością
Wrzucaj fotki - jestem ciekaw tego Twojego autka :)
anklewiczl
11-09-2012, 21:47
Witam ponownie :) Przedstawiam Wam dwie fotki mojego kochanego autka, do którego już się bardzo przywiązałem ;)
49554956
Damian50
11-09-2012, 22:45
Pierwszy raz w życiu widzę takie auto:D
Pierwszy raz w życiu widzę takie auto
Ja tam tylko widziałem go na wikipedii :D
Ja ten model widziałem już parę razy w Warszawie na żywo :) Czy posiada on też te tragiczne nakładki progowe co siena /palio weekend ? W jakim stanie jest blacha - podłoga, czy koroduje tak samo jak w sienach i palio weekend ? Jak z częściami zamiennymi? Czy zawieszenie przednie i tylne jest identyczne jak w bliźniaczych modelach? Jak z częściami do silnika - filtry, czujniki itp ? Niby jest to ta sama jednostka co w bliźniakach bo 1.2 73km ale gdzieś kiedyś czytałem że w brazyli była wersja na etanol i stąd moja ciekawość czy np. czujniki, komputer itp są takie same czy inne ?
Sorki ze tyle pytań zadaję ale jestem po prostu ciekawy :)
koziello
12-09-2012, 12:10
Co prawda bardzo rzadkie autko w PL ale nie podoba mi się ten tył :P
Osobiście nie widziałem i nie zobaczę pewnie osobiście...
anklewiczl
12-09-2012, 12:28
Czy posiada on też te tragiczne nakładki progowe co siena /palio weekend ? W jakim stanie jest blacha - podłoga, czy koroduje tak samo jak w sienach i palio weekend ? Jak z częściami zamiennymi? Czy zawieszenie przednie i tylne jest identyczne jak w bliźniaczych modelach? Jak z częściami do silnika - filtry, czujniki itp ? Niby jest to ta sama jednostka co w bliźniakach bo 1.2 73km ale gdzieś kiedyś czytałem że w brazyli była wersja na etanol i stąd moja ciekawość czy np. czujniki, komputer itp są takie same czy inne ?
Nigdy nie miałem Sieny ani Palio Weekend, więc trudno mi jest porównywać. Jednak z tego, co udało mi się znaleźć w sieci, to wiele elementów jest wspólnych, tyle że w Brazylii wszystkie istotne elementy samochodu są znaczone specjalną farbą. Blacharka jest OK i myślę, że jakiś czas pojeżdżę tym autkiem. Po rozmowie ze znajomym mechanikiem specjalizującym się w Fiatach wiem, że nie ma problemu z częściami (nowymi i używanymi). Po przyjrzeniu się dokładniej silnikowi i osprzętowi zauważyłem, że komputer sterujący silnikiem jest identyczny jak w Punto 1.2 75. które kiedyś miałem. Wiem także, że samochód jest przystosowany do jazdy na etanolu. Co do czujników, to trudno mi powiedzieć, aczkolwiek silnik jest możliwie najprostszą jednostką i pracuje bardzo przyzwoicie. Po problemach z elektroniką w poprzednim Bravo 1.6 103KM mam już dość skomplikowanych elektronicznie samochodów. Jak tylko dowiem się coś więcej, to chętnie się z Wami podzielę.
koziello
12-09-2012, 14:21
Najlepiej załóż nowy temat dla swojego Palio i tam dokładnie opisz wszystko :)
Damian50
12-09-2012, 17:25
Ja tam tylko widziałem go na wikipedii
To i tak plus, bo ja "to coś" zobaczyłem pierwszy raz tutaj i na początku pomyślałem że to jakaś konstrukcja własnej roboty w garażu;)
Dla mnie śmiesznie to wygląda bo przyzwyczaiłem się jednak do palio weekend;)
Witam kolegę anklewiczl. Moje palio ma podobno inną mapę wtrysku niż auta z PL. Fajnie mieć bratnią duszę z autem z Brazylii :D
Nawiasem mówiąc Palio z Turcji jest więcej w Polsce, nasze to "rarytas" dla Panów z serwisów Fiata:)
anklewiczl
12-09-2012, 21:02
Witam kolegę maraz88 :) Prawdę mówiąc czekałem na jakiś komentarz kolegi i się doczekałem ;) Już kiedyś także miałem autko z Ameryki Południowej o nazwie Ford Festiva z silnikiem Mazdy 121 o poj. 1.3 . Teraz znowu historia kołem się potoczyła i trafiłem na tego Fiata. Zawsze podobały mi się Sieny/Palio Weekend, ale kiedyś dowiedziałem się o istnieniu krótszego modelu Palio, który od samego początku bardzo mnie zainteresował. Miałem jednak żal do kretyńskiej polityki Fiata w Europie, a szczególnie w naszym kraju, że najciekawsze modele nie są u nas dostępne. Jednak warto było czekać, gdyż lubię proste i oryginalne rozwiązania. Nie lubię nowoczesnych samochodów naszpikowanych maksymalnie elektroniką, gdyż po drodze w tym wszystkim zgubili coś, co w samochodach jest najważniejsze - duszę ;) Dlatego też bardzo lubię jeździć drugim autkiem w domu - Fiatem Uno, a do samej marki jestem przywiązany już od 10 lat.
Mam również prośbę do kolegi, aby podzielił się jakimiś własnymi uwagami i spostrzeżeniami odnośnie swojego autka.
Serdecznie pozdrawiam :)
patrzcie co znalazłem na Allegro :
Oferta - Fiat Palio - sprowadzony w 2009 roku; sprawna klimatyzacja (manualna); model nie spotykany na drogach w Polsce; małe zwinne autko do jazdy po mieś (http://otomoto.pl/fiat-palio-C25958663.html)
może ktoś jest chętny zakupić taki pojazd :)
Fajna wersja bo 3 drzwiowa i niska cena jak za tak rzadko spotykany pojazd u nas w kraju.
Darksaience
12-09-2012, 22:16
Strasznie nie podoba m sie w tych samochodach z tych lat montowanie amortyzatorów w bagażniku przykryte ta gumką... przecież dało się to zrobić inaczej.
Mi się jakoś te auta nie podobają niestety.. Bałbym się też o części..
Części jest mnóstwo, wbrew pozorom. Jedyne czego nie mogłem znaleźć (w rozsądnej cenie a nie 780zł) to tłumik końcowy. Ja swój wyspawałem od nowa, nowy płaszcz zewnętrzny i jeżdżę tak już 4 lata. Silnik niestety zaniemógł tłok w 3 cylindrze pozostał w górnym martwym położeniu. Z jakiś przyczyn w moim silniku tłoki były z 2002 a auto z 2000. Ktoś wbił sworzeń tłoka na zimno i to spowodowało z biegiem czasu wzrost luzu i urwanie tłoka:/ Słyszałem cały czas stukanie w silniku jak by któryś zawór klepał, ale mechanicy mówili że tan model tak ma:/ Wstawiłem nowy kompletny dół silnika, z kanałami olejowymi w korbowodach i dyszami rozpylającymi olej na denko tłoka, wyremontowałem głowice. Auto śmiga jak nowe a cena za części to ok.800zł (nowy wałek rozrządu był najdroższy, wałki rozrządu z Brazylii są niestety słabsze od europejskich, szybciej się wycierają info od Świątka). W zamian w naszych autach "podobno" siedzą wytrzymalsze skrzynie biegów:smile: (info od fanów modelu z Brazylii).
No i oczywiście ciężko znaleźć jakąś instrukcje obsługi mówiącą dokładnie o tym modelu:/ choć w Sam naprawiam jest pokazany nasz model przy prezentacji układu wydechowego.
Z spostrzeżeń to jeszcze mogę dodać że zawieszenie jest od Sieny, choć w tym modelu się lepiej sprawuje (ocena subiektywna, tylko raz prowadziłem Sienę).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.