Zobacz pełną wersję : Zawirusowanie Stilo JTD
Witam, temat był ostatnio poruszany ponad rok temu i dlatego pomyślałem że można założy nowy, nadal mało jest tego typu tematów na tym forum. W związku z powyższym padł pomysł aby zwiększy moc seryjnego 1.9JTD 115KM, przy przebiegu 93.000km sprzęgło i dwumas powinny byc jeszcze w dobrym stanie a przy poruszaniu się autem firmowym robiąc Stilo do 10.000km rocznie można zaszalec;-) Oczywiście w grę wchodzi tylko i wyłącznie profesjonalny remap, żadnych wynalazków. Mam następujące oferty:
CompSport Kraków - zwiększenie mocy do 140KM oraz momentu o 60Nm za 1.400zł brutto, wady to brak hamowni na miejscu tylko trzeba przed i po jeździ do Gliwic, na szczęście w cenie i troche daleko od Rzeszowa,
AT 2000 Rzeszów - zwiększenie mocy o 25KM i momentu o 50Nm - 1.190zł, hamownia na miejscu,
RS Service Rzeszów - zwiększenie mocy o 30KM i momentu o 70Nm - 1.300zł, hamownia na miejscu, tu już troszkę boję się o granice wytrzymałości sprzęgła i dwumasu.
Chciałbym żeby zostało to zrobione profesjonalnie, potrafię dbac o auto więc nie martwię się że go "zajeżdżę". Co sądzicie?? może ktoś "dłubał" przy JTD i udzieli jakichś mądrych rad??
drogo... program po ktory bedziesz mial 140-150 KM w zaleznosci od kondycji silnika mozesz miec juz za 700zł.
http://www.goodhope.pl/ tam masz z hamownią.
przykladowo u mnie tez jest gosc ktory z nimi wspolpracuje. placilem 650zl-bez hamowni. jakby Ci sie chcialo przyjechac,nie ma problemu :]
oddziały działają na tej zasadzie, że dana osoba wysyła do nich Twoja mape i po niedlugim czasie ma odpowiedz juz z nowa mapą.
ale pozniej banan z twarzy nie schodzi :)
Stilaczowe sprzęgła i dwumasy pozwalają bezpiecznie na 150-160KM i 350-360Nm.
a jak u Ciebie wygląda sprawa, jak się mają podzespoły, nie sypneło Ci się nic od razu, ile zrobiłeś km po modyfikacji? Dwumas sprawdzałem najprostszą metodą, V bieg 1000obr/min i pedał gazu w podłogę, nic się nie dzieje żadnych drgań, samochód normalnie płynnie się rozpędza. Ten silnik w tym aucie seryjnie całkiem nieźle sobie radzi, w sumie po przesiadce z bravy 1.4 12V różnica jest zasadnicza 8) Kumpel ma Leona I 1.9TDi 110KM i nie ma szans, kiedyś nawet ścigałem się jak równy z równym z Toledo I 130KM i Stilo dawało rade ;D, ciekawi mnie jak sobie poradzi na drodze po modyfikacji z fanami VW którzy wyśmiewają Stilo :evil:
ja dwumas mialem walniety przed wirusem. (w stilo srednio wytrzymuja 160-180k km)
ja kupilem auto jak mialo 170 i juz bylo czuc na tym 4 i 5 biegu w przedziale 1700-2000obr
po progamie nasiliło sie to znaczeni bo czulem do 2500obr. sprzeglo nic sie nie slizgalo. do wymiany zabralem sie przy 180k km. i wymienilem od razu dwumas + sprzeglo-valeo. i od tamtej pory jest juz super ;]
zrobilem od programu i wymiany dwumasu 60 000km.
oprocz tego zaslepilem egr,wycialem katalizator i sobie latam ;)
dynamika jest bardzo fajna. ;] moj jest napisany tak ze max moment mam na koncu 3biegu i trzyma to na 4 i 5 ;]
1 i 2 bieg jest "odciążony" w celu właśnie oszczedzenia dwumasu :)z fanami VW dasz rade :P chyba ze bedzie to zwirusowana 130 :P towtedy maja ze 170 :]
ale te 2.0 140KM,czy 1.9 150KM, czy MJety fiatowskie 150KM to sie słabiej zbieraja :)
to spoko powiedz jeszcze jak spalanie i jakie są koszty ewentualnie dwumasu czy sprzęgła?? w razie czego pewnie razem warto zrobic jak już trzeba?? ceny są w mojej okolicy wygórowane z braku konkurencji, po prostu mało jest miejsc gdzie można zawiruwac auto już nie wspominając o Włochu, bo Niemieckie to byle gdzie robią ;D
http://www.goodhope.pl/
ja robiłem w oddziale tej firmy.
płacilem 700 zł. bez hamowni
chociaz z wirusem do stilo raczej nie ma problemów.
dwumas ok1000 zł- valeo
sprzęgło 700-800 valeo
jak robic to oczywiście razem.
pzdr
Kolego jou123 jeśli hamownia i chip to proponuje w G-Car Solution :) www.gcstuning.pl .
Masz tu LINK (http://fiatforum.com.pl/topics36/chipy-i-boxy-vt5313.htm) do mojego postu, gdzie opowiadam o swoim chipsie :D Także 1,9 JTD 115 KM.
Tu: http://img84.imageshack.us/img84/6302/stilo19jtd115kmchipxps1.jpg jest wykres :)
A tu: parę statystyk
- http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001098.jpg
- http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001099.jpg
- http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001100.jpg
Wszystko zrobione bardzo fachowo i w miłej atmosferze, całkiem śmiało polecam tę hamownię :D A dodam, że ceny przystępne :D Zadzwonić i się umówić, nic prostszego.
Kolego Pała, czy jest wykonywana jakaś diagnostyka auta przed ewentualnym czipowaniem?
jak najbardziej wszystko jest sprawdzane.
no to git. a myślisz że zaślepią mi egr w cenie czy raczej nie? mowa o goodhope oczywiscie caly czas
no to git. a myślisz że zaślepią mi egr w cenie czy raczej nie myślę, że zaślepienie to najbardziej prosta rzecz i najtańsza z całej zabawy. Jeśli Ci tego nie zrobią zrobisz to sobie sam, koszt kryzy to około 15 zł, bez problemu.
no tak tylko teraz siusiak wie czy całkiem czy kupować te sitka po 15 zeta
sitka są do komputerów 16 z tego względu, że egr rejestruje błąd i wywala na kompie, jeśli masz 15 to spokojnie możesz pełną kryzą zatkać i będzie dobrze.
jak mogę dowiedzieć się jakiego mam kompa? motor to jtd 8v 115 z 2k2r
wydaję mi się, że masz 15 więc spokojnie możesz zaślepiać pełną kryzą. Myślę, że koledzy którzy mają stila podpowiedzą ;-)
jak mogę dowiedzieć się jakiego mam kompa? motor to jtd 8v 115 z 2k2r
jak kolega powyżej napisał możesz śmiało zaślepiać cały tak jak ja :goodvsevil:
dzięki chłopacy
edit: @pała w którym warsztacie się wirusowałeś? nie wiesz czy wszędzie ceny będą takie same? z info@goodhope dostałem niejasna odpowiedź
@ tak jak mówia śmiało zaślepiaj- tez mam to samo :)
w mojej okolicy są 2 warsztaty w odległości 15km. jeden na ich stronce, drugiego jeszcze nie ma (tu właśnie robiłem :P )
u mnie cena taka sama w obydwu czyli 700 zł. z tym ze bez hamowania.
a czy w innych jest tak samo to Ci nie powiem. najlepiej dzwonic i pytac ;)
Najbliżej mam jakiś warsztat w Rawie Maz.
Pan był trochę zdezorientowany i przestraszony jak do niego zadzwoniłem ale powiedział 600zł za czipa.
Cena miodna, oby jakość usługi faktycznie została zachowana.
Niestety dopiero po 24 stycznia będzie można podjechać :/
co do jakości programu zrobionego przez goodhope to spokojnie!
jak zgra Twoje mapy i wyśle do nich to wszytsko bedzie ok. 600 zł to raczej bez hamowni. :P
druga sprawa jesli masz jakies uwagi- przykladowo zeby wirus oszczedzil ci dwumas- powiedz to.
nie bedziesz mial wtedy max momentu od samego dołu i nie dobije Ci tak szybko dwumasu
ja mam zrobiony max moment na ok 2.5-2.7k rpm :]
W sumie to mam nowy dwumas i sprzeglo i skrzynie z przebiegiem 80k wiec nie powinienewm sie martwic ale nie wiem czy potrzebuje jakiegos wiekszego kopa na niskich obrotach..
przykładowo masters tuning robi programy tak ze masz jebniecie przy 1500 obr i wtedy max moment pozniej to tylko spada. ja osobiscie jestem zwolennikiem łagodnej linii. max moment jak pisalem pozniej. na 1 i 2 biegu nie ma takiego kopa jak 3,4,5 :] duzo jezdze i mi zalezalo na dynamice w trasie- a ta jest super teraz.
wiekszosc tunerow tak właśnie robi, ze masz magiczna 3 i 4 :)
przebieg mamy taki sam. moj dwumas/sprzeglo ma ponad 30k km (wirus robiony jeszcze przed wymiana). wiec mysle ze nie masz sie czego obawiać tylko robic :) nie pożałujesz napewno ;]
Mam nadzieję, że nie pożałuję bo decyzja zapadła, trzeba tylko czekać. Tak sobie myślę, że przecież na 1 i 2 się nie wyprzedza to po ki wuj duzy moment wtedy :) itak nadrabia przełożeniem. A Ty masz jakiś wykres Pała czy nie hamowany był?
rybok_999
13-01-2011, 21:33
Chwila chwila pała, bo czegoś tutaj nie rozumie. Jak można odciążyć jakies biegi a jakichś nie ?? nie czaje. Co ma moc do skrzyni biegów ? A co do momentu wyżej to bardziej męczy sie turbina bo musi wiecej dmuchać :) auko musisz wiecej kręcić i wiecej Ci pali.
no rzeczywiscie zle sie wyrazilem :]
chodzilo mi o to ze na 1 i 2 biegu nie czujesz tej mocy tak jak czuc ja na pozostałych. (na 1 i2 mniej wciska w fotel niz na 4)
wiadomo ze 1 i 2 sa krotkie w stilo no ale mniejsza o to.
co do dmuchania turbawki,owszem ale od tego ona jest :]
no ale mozna sobie wybrac jak kto woli. czy obciazyc maksymalnie dwumas/sprzeglo i dac mu max moment wtedy kiedy najbardziej jest obciazony czy dac pozniej i dluzej sie nim cieszyc :]
jesli chodzi o spalanie to sie nie zgodze. przy normalnej jezdzie pali srednio o 0.5l mniej niz przed programem. jak przycisne to wiadomo polknie wiecej nawet do 7l,no ale w tym nic dziwnego nie ma :] wiecej mocy=wieksze spalanie podczas dynamicznej jazdy- 3-4k rpm
maku, ykres bede mial niedlugo narazie wydalem kase na przerobke lamp i hamownia przeszla dalej w kolejke :]
A co do momentu wyżej to bardziej męczy sie turbina bo musi wiecej dmuchać
ale wcześniej jest poprostu niepotrzebne.. chcesz oszczednie to nie wchodzisz na wyzsze obroty, chcesz pozapier.. to chcac nie chcac musisz.
/a o ile dobrze sie orientuje to po czipie turbina wiecej nie dmucha, tylko tyle co w standardzie na tych samych biegach/
a co do 1 i 2 - to nawet jak dasz tu wysoki moment to nie odczujesz za bardzo w praktyce, moze na 1/4 mialoby to sens ale przy dailydrivingu juz nie.
Jesli mi sie nie spieszy to i 3, 4 bieg robie do 2 tys. niby moment nie potrzebny, ale jak bede chcial pocisnac to wlasnie wtedy zaczyna sie jazda, bo wczesniej to nawet o trakcje ciezko
rybok_999
14-01-2011, 18:36
maku, co Ty wygadujesz ??wcześniej niż 2.7 jak pisal pała jest nie potrzebny ?? to ja niewiem jak Ty jeździsz samochodem.
Moim zdaniem normalna jazda to kręcisz do 2.5rpm i następny bieg. jeżeli chcesz jechać mocno dynamicznie to ponad 3 a jeżeli bardzo spokojnie to 2. Różni ludzie różnie jeżdzą. Ja wole mieć max moment w okolicy 2.4-2.5 i mieć wtedy dynamiczną jazde.
Jeżdząc Twoim stylem albo jedziesz jak ślimak albo dajesz po gazie i wtedy zasuwasz.
następna Twoja teza też jest nie prawidłowa bo czip to lekkie podkręcenie turbawki i podstrojenie odpowiednie map i kątu wtrysku. (tak mniejwiecej).
Co do 1 i 2 nie ma czegoś takiego jak niższy wyższy moment. silnik pracuje tak samo skrzynia to tylko przełożenie.
No to tyle ode mnie zrobicie jak chcecie ja wiem że nad tym trzeba sie dobrze zastanowić bo to nie mała kasa.
maku, co Ty wygadujesz ??wcześniej niż 2.7 jak pisal pała jest nie potrzebny ??
nie no gdzie albo mnie zle zrozumiales albo ja nie przylozylem sie do szczegolow
Jesli mi sie nie spieszy to i 3, 4 bieg robie do 2 tys. niby moment nie potrzebny
mowilem do 2 tys.
i nie jak slimak bo przy 2 tys masz 100km/h :) i do 2 tys tez wzglednie szybko sie rozpedza do tej setki z reszta whatever.
ze czip to mapy i kąty wtrysku to wiem ale o podkręcaniu turbawki to nie słyszałem szczerze przy zwyklym chiptuningu
ja mam maree 2,4 jtd i szczerze mówiąc jeżdżę tak od 1200 rpm (na każdym biegu!). Jest to w zupełności wystarczające. tzn. przy 1200 rpm auto idzie już gładko (dzięki 5 cylindrom i wałkowi wyrównoważającemu) ale mało co się dzieje. po przekroczeniu 1500 rpm sprężarka zaczyna dmuchać i odczuwalnie przy 1600rpm jest kosmos! Az do 4000rpm. NA KAŻDYM BIEGU!!! Silnik fabryczny 130 km i 305 Nm. I nic więcej nie potrzeba. Jak mam 75 na godzinę to na 5 biegu jest 1500rpm. Chce wyprzedzić? tylko naciskam gaz. To jest wykorzystanie momentu na niskich obrotach. No i spalanie przyzwoite. Wiem że przy 75 na godzine i 3 biegu a tym samym są wyższe obroty i korzystniejsze przełożenie to będzie lepsze przyspieszenie ale kosztem spalania i szybszego zużycia silnika. Przy silniku 1,9 i momencie 355Nm to dość mocno wyśrubowane osiągi. Jak bym wiedział że do tego właściciel jeździ od 3000 do 4000rpm to nawet za dopłatą bym nie chciał takiego auta. Jak wiadomo dla diesla 4000rpm to maksymalne obroty. Oczywiście nie po to sie "tuninguje" silnik blisko do granic możliwości aby jeździć nim jak stary dziadek do kościoła. Teraz napisze coś złośliwego :). Jak ktoś lubi wysokie obroty to niech kupi auto z silnikiem benzynowym. No i jeszcze mała sprawa. Turbosprężarka. W moim jest ze zmienną geometrią łopatek i sterowanie siłownikiem pneumatycznym. Czyli wymiana tylko oprogramowania niestety nie zmieni ciśnienia doładowania no chyba że jeden gość mnie zagada a drugi ukratkiem wymontuje turbine i ją na specjalnych przyrządach przereguluje i zamontuje ją spowrotem. Napiszcie jakie sterowanie ma Wasza turbina w stilaczach.
[ Dodano: 2011-01-15, 09:56 ]
jeszcze mała korekta, żeby mnie ktoś źle nie zrozumiał: Nie jeżdże do 4000rpm Jeżdżę do ok 2000rpm a jak nieraz potrzebuje np przy wyprzedzaniu to tak do 3000rpm. A (jak napisałem wcześniej) "do 4000rpm" ciągnie tak samo jak przy 1700, 2000, 2800, 3500rpm. Czyli w mniej więcej w całym zakresie obrotów.
No i zrobione http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001913.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001913.jpg)
Auto z***a do przodu jak głupie, moment z dołu zrobili bardzo wysoki tak że ma straszny strzał ale fajnie bo w mieście jeździ się bardzo dynamicznie korzystając tylko z tego momentu i z niskich obrotów, a jak się chce pojechać szybciej to moc jest dostępna w bardzo szerokim zakresie obrotów.
gdzie robiłeś?
RS Service Rzeszów, na wykresie masz ich stronke
Auto z***a do przodu jak głupie, moment z dołu zrobili bardzo wysoki tak że ma straszny strzał ale fajnie bo w mieście jeździ się bardzo dynamicznie korzystając tylko z tego momentu i z niskich obrotów, a jak się chce pojechać szybciej to moc jest dostępna w bardzo szerokim zakresie obrotów.zrobiłeś coś ze sprzęgłem oraz dwumasem?
Korzystał ktoś z firmy GOODHOPE "na odległość"?
omegarules
28-05-2011, 22:07
No i jeszcze mała sprawa. Turbosprężarka. W moim jest ze zmienną geometrią łopatek i sterowanie siłownikiem pneumatycznym. Czyli wymiana tylko oprogramowania niestety nie zmieni ciśnienia doładowania no chyba że jeden gość mnie zagada a drugi ukratkiem wymontuje turbine i ją na specjalnych przyrządach przereguluje i zamontuje ją spowrotem. Napiszcie jakie sterowanie ma Wasza turbina w stilaczach.
W multijetach i 1.9 JTD 16V jest ze zmienną, reszta nie wiem - to raz.
Dwa - mylisz się kolego - podczas chiptuningu zmienia się również maksymalne ciśnienie doładowania.
U siebie mam 1.9 16V 140KM seria, po zakupie Niemiec dorzucił box wpinany między pompę i komputer... Okazało się, że facetowi mało było mocy, ale wolał kupić box za 499E (mam rachunek ;) ) niż zajrzeć pod maskę...
Znalazłem przetarty wężyk sterowania geometrią turbinki i po naprawie dopiero zaczęła ona dmuchać tak jak powinna.. Po podłączeniu box-a na próbę autko rwie jak szalone...
Nie byłem na hamowni, ale nagrałem filmik, żebyście mieli porównanie (pali się check w związku z całkowitym zaślepieniem EGR):
http://www.youtube.com/watch?v=jvtwheVwYhM
troszkę biegi nie zmieniane w tempo, ale i tak jest nieźle :)
Nie byłem na hamowni, ale nagrałem filmik, żebyście mieli porównanie (pali się check w związku z całkowitym zaślepieniem EGR): zaślepione pełną kryzą czy z otworami.
omegarules
28-05-2011, 22:49
jak to kręciłem filmik zaślepione było pełną kryzą - stąd też błąd w ECU odnośnie nieprawidłowego przepływu. Teraz już jest z otworami, bez błędów w ECU i zbiera się tak samo :)
co do kosztów to 1100zł za całość, sprzęgło i koło dwumasowe wydają się być w porządku choć podczas całkowitego wciśnięcia pedału na 4 czy 5 biegu od samego dołu to od ok 1500-1800obr/min pojawiają się delikatne drgania, ale to raczej obstawiam którąś poduszkę bo identycznie miałem w 170KM firmówce gdzie też wszyscy twierdzili że dwumas a poprostu silnik jest bardzo obciążony w tym zakresie i elementy elastyczne nie dają rady tłumić drgań. Podobno też szczególnie po ReMapie nie powinno się tak jeździć na wysokich biegach z samego dołu bo to morderstwo dla auta.
A ja już mam program - od goodhope :)
nie mam wykresu bo gosciu ktory mi go wgrywal nie ma hamowni, ale sama jazda dostkonale pokazuje przebieg momentu - od 2 tys do 4,5 tys auto ciągnie nieprzerwanie równo, przyspieszając porządnie nawet pod koniec skali obrotów.
Już jest wykres, auto hamowane u konkurencji (Diagtronik) więc brak elementu "pimpowania" wykresu przez wykonawcę..
http://w758.wrzuta.pl/obraz/3UXONWBTJfL/wykres_maly
http://w758.wrzuta.pl/obraz/3UXONWBTJfL/wykres_maly
Strasznie szybko rośnie moment. Dłubałeś przy dwumasie i przy sprzęgle.
Jesli to pytanie to dwumas I sprzeglo wymieniane byly na nowe kilka tys. Temu. Skrzynia w tym samym czasie wymieniona na swiezsza (podobno 72tys przebiegu). Moment rosnie szybko ale glownie w zakresie 1500-2000 a w tym zakresie go nie paluje, dopiero od 2 tys dostaje ew. Pedal w podloge. W ogole go nie paluje na niskich wiec jest bezpiecznie.
Pamiętaj żeby się nie zapomnieć i od dołu go nie "cisnąć" szkoda dwumasy i sprzęgła. Przy turbo też coś robili czy jest ori?
Generalnie modyfikowal mi tylko mape wtrysku, bycmoze samo doladowanie rowniez dal w gore ale o to nie pytalem, choc chyba przy takich modyfikacjach to standard
omegarules
28-09-2011, 00:36
Panowie... Sztuka chip-tuningu wcale nie jest taka trudna jak się wydaje - oczywiście szeroka wiedza na temat wszystkich typów sterowników to trudny temat, ale w przypadku nas - amatorów, którym zależy na jednym typie sterownika i to starszego typu - jest to temat jak najbardziej do zgłębienia.
Sam się tym zainteresowałem - jest wiele stron w internecie (niestety nie po polsku), gdzie można dowiedzieć się nie tylko podstawowych rzeczy, ale też nierzadko gotowych rozwiązań...
Mój stilak (1.9 jtd 16V) okazał się baardzo podatny na modyfikacje - obecnie ciśnienie doładowanie zwiększone do 2,5 bara (fabryka pozwalała na 2,25bar), ciśnienie na railu podniesione do 1500bar (1400 w oryginale) + zmiana kilkunastu mapek (żądanie kierowcy, ilość paliwa, doładowanie), podniesienie limiterów i....... gotowe :)
Fakt, że troszkę zajęło mi dojście co jest co i bez pomocy internetu i życzliwości co niektórych za chiny bym sobie nie poradził, ale... warto było :)
Co ciekawe - często jest tak, że tunerzy krzyczą sobie po kilkaset złotych za jakieś pierdoły - np. chciałem wyłączyć u siebie EGR (jak wiadomo zaślepienie tego dziadostwa w multijetach powoduje kontrolkę na desce) i co? Okazało się, że to zmiana tylko kilku wartości w kodzie programu - bułka z masłem, 10 minut roboty i już nie ma EGR - satysfakcja gwarantowana..
Po co to piszę? Żeby Was zachęcić do próbowania samemu - bo MOŻNA ;)
Co ciekawe - często jest tak, że tunerzy krzyczą sobie po kilkaset złotych za jakieś pierdoły - np. chciałem wyłączyć u siebie EGR (jak wiadomo zaślepienie tego dziadostwa w multijetach powoduje kontrolkę na desce) i co? Okazało się, że to zmiana tylko kilku wartości w kodzie programu - bułka z masłem, 10 minut roboty i już nie ma EGR - satysfakcja gwarantowana..
Po co to piszę? Żeby Was zachęcić do próbowania samemu - bo MOŻNA
Jasne , że można .
Tylko trzeba jeszcze mieć czym hardwarowo zgrać ori soft z ECU , mieć go czym wyedytować i co najważniejsze wiedzieć jakie wartości i gdzie zmienić w mapach .
Potem jeszcze chwila niepewności czy podczas zapisu nie wyłoży się transmisja , bo będzie niewesoło .
Przy EDC15 jak w JTD115 to jeszcze pół biedy , ale przy EDC16 w MJ140 to już nie ma żartów - na ogół pozostaje potem profi sprzęt do wgrania softu bezpośrednio do flasha co sporo kosztuje i bez rozbierania sterownika się nie obędzie, więc warto żeby koledzy o tym wiedzieli .
Jak robiłem pierwsze kroki w tym temacie to zakupiłem do testów drugi komplet ECU+immo+transponder żeby mieć w razie czego jak uruchomić silnik :drive:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.