PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana filtru paliwa i przepływomierza w bravo JTD



pawsta1989
04-01-2011, 06:27
Witajcie!

Mam pytanie, ma ktos jakis manual jak wymienic samemu filtr paliwa w bravo JTD? dojscie jest kiepskie i nie wiem co jak gdzie...

Drugie pytanie, jak wymienic przeplywomierz?

Prosze o pomoc najlepiej ze zdjeciami bo mi bravolt osłabł :( i problemy z odpalaniem

Z gory dziekuje za pomoc

fuse
04-01-2011, 13:19
Hej
sprobuj najpierw sie zajac filtrem, tez nie wiem jak wymienic, bo zostawilem to swojemu mechanikowi, ale po wymianie fitra silnik odzyskal kopa! A tez chcialem juz przeplywke wymieniac, nawet mialem kupiona, ale oddalem, bo jezdzi teraz dobrze.

pawsta1989
04-01-2011, 17:01
U mnie na kompie był błąd ze cos z przepływką, nie przechodzi tyle powietrza ile powinno. Wymienie jeszcze filtr powietrza bo Boj jeden wie kiedy to bylo wymieniane..
A w JTD dostep do filtra paliwa jest masakryczny, nie wiem czy jechac na kanal i od dolu go wykrecic czy od gory wsyztsko poodlaczac...

Prosze o jakis manual :(

lukq
04-01-2011, 17:21
tak jak pisze kolega. Na początek filtr paliwa powietrza, wyczyścić EGR'a oraz ew. przepływomierz. Manual jest prosty, musisz odłączyć delikatnie wszystkie połączenia, następnie go odkręcić. Wkręcasz nowy, przekręcasz 3 razy kluczyć bez odpalania by paliwo doszło, przekręcasz i odpalasz.

pawsta1989
04-01-2011, 17:50
lukq a powiedz mi, gdzie w JTD jest EGR? zebym go przeczyscic mogl

lukq
04-01-2011, 17:53
gdzieś na forum pisaliśmy o tym, nawet zdjęcia były. generalnie z przodu silnika. http://fiatforum.com.pl/topics6/czyszczenie-vt4271.htm?highlight=czyczenie+egr

fuse
04-01-2011, 21:02
http://img117.imageshack.us/img117/3158/pict1271xm5.jpg
http://img117.imageshack.us/img117/7864/pict1272kn3.jpg
moze to pomoze, silnik alfy, ale 1,9 jtd

lukq
04-01-2011, 21:04
dałem linka i tam są zdjęcia z opisem.

Zielony
04-01-2011, 21:23
pawsta1989, ja do wymiany filtra odkręciłem całą podstawę.Dwie śruby M8 plus odpięcie przewodów (dwa są chyba na szybko-złączce) i masz wszystko na warsztacie.

lukq
04-01-2011, 21:24
pawsta1989, ja do wymiany filtra odkręciłem całą podstawę.Dwie śruby M8 plus odpięcie przewodów (dwa są chyba na szybko-złączce) i masz wszystko na warsztacie tak tylko z tymi szybko-złączkami trzeba uważać by ich nie uszkodzić, bo lubią się uszkodzić.

pawsta1989
05-01-2011, 00:55
na dniach zobacze czy dam rade ..

Sm0kus
05-01-2011, 02:10
Moze faktycznie do filtra paliwa nie da sie dostac od tak, ale nie mow ze tam reki nie wsadzisz...Odkrec "kwadratowa" oslone silnika, ten duzy plastik od gory.. Spokojnie powinno sie go udac wykrecic filtr reka. U mnie przynajmniej moj ojciec ktory ma lape jak patelnia dla 4 osobowej rodziny bez problemu go wykrecil i wyjal. Uwazaj natomiast jak bedziesz kupowal bo sa 2 typy, w zaleznosci od numerkow silnika, jeden jest ciutke dluzszy i bodaj sa z nim problemy z wkreceniem czy cus... Co do filtra powietrza po odkreceniu gornej oslony (4 sruby?!:P 2 dlugie i 2 krotkie, czy tylko dwie dlugie, bo nie pamietam) trzeba sie troche pogimnastykowac zeby zdjac "gore", ale tez da sie to zrobic bez wiekszych problemow.

Jesli chodzi o kompa: pokaz mi jednego fiata z JTD i przed 2001 rokiem ktory nie pokazuje bledu EGRa;D -> czyszczenie EGRa to podstawa, zawor ma dzialac lekko, to ten dziwny grzybek na samym przodzie i gorze silnika, do ktorego idzie przez caly silnik metalowa rurka podcisnienie (przy konacu dopiero zmienia sie na przewod elastyczny)!!, elektrozaworek od erg jesli jest uszkodzony to tylko nowy (uzywki maja sparciala membrane itp), do tego polecam przegladnac sobie przewody ktore ida do czarnego akumulatora podcisnienia przykreconego do odmy - czasami sie na dole gdzies przecieraja i nie trzymaja podcisnienia. Bledy przeplywki niestety trzeba mierzyc juz na bierzaco na logu albo na wykresie (sprawdza sie na podstawie obrotow/ilosci masowej powietrza i napiecia jakie pokazuje czujnik, moim zdaniem sam Pxxxx jeszcze nic nie oznacza, chyba ze masz porwane kable/wtyczki). Nalezy pamietac ze ani EGR ani MAF nie daja sygnalow do Checka;)