Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie - raz dziala, raz nie.
Same usterki mnie ostatnio dopadaja...
Mam taki numer z ogrzewaniem: jak grzeje za mocno, na chwile ustawiam temperature na low, poniewaz dopoki nie puszcze zimnego, to caly czas grzeje mi na maxa, niezaleznie od ustawionej temperatury. Ale nie to jest najgorsze. Teraz jak ustawie na low, i odrazu na cieplejsza temperature, to przestaje juz leciec cieple powietrze i pokazuje sie Error Cli. Czasem zgaszenie auta pomaga, a czasem dopiero cieplo wraca nastepnego dnia...
Macie jakies pomysly? Czy tam jest jakis zawor, ktory sie zacina, czy inaczej jest rozwiazane sterowanie cieplym i zimnym powietrzem?
Bede jak zawsze wdzieczny za pomoc!
zrób sobie test co jest uszkodzone. w dziale download wrzuciłem pdf jak przeprowadzić test. Obstawiam uszkodzony termometr w lustru.
Autodiagnostyka pokazuje -- . Termometr jest ok, zawsze wskazuje dobra temp nawet jak nie grzeje.
a czujnik temperatury wewnątrz, także może podawać błędny odczyt, może być jakiś kabelek od niego poluzowany, bądź jest cały zapchany.
Odtykalem go w wakacje, kreci sie i tez wydaje mi sie ze jest ok.
To chyba raczej problem z sterowaniem cieplym/zimnym powietrzem. Tylko nie wiem, gdzie sie ten mechanizm znajduje...czy to jakis silniczek, czy zawor. Bo podejrzewam, ze wlasnie to sie zacina i wymagaloby czyszczenia lub wymiany.
Serwomechanizm sterowania klapą mieszania jest w dosyć przyzwoitym miejscu, a mianowicie jak siedzisz za kierownicą to po prawej stronie na tunelu (trzeba położyć głowę w okolice pedałów, żeby to dojrzeć) wisi czarna skrzynka z wtyczką przykręcona bodajże na 3 śrubach odkręcasz śruby, wyciągasz wtyk i wyciągasz to jest na takim klinie bez obaw ściągaj trzeba dosyć trochę pociągnąć i zeskoczy. Następnie wyczyść styki i możesz psiknąć czymś typu kontakt, a mechanizm weź do domu, rozbierz i zobacz co i jak tam należy wyczyścić ścieżkę potencjometru bo to przeważnie jedyna rzecz która się tam zużywa o ile zębatki i silniczek są OK. Instrukcję do czyszczenia co prawda w VW, ale my mamy IDENTYCZNY ten element podaję w linku poniżej:
Tak czyścimy silniczek (http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74130)
Rozbiórka i montaż jest prosta dojście też nie jest tragiczne, ale przydadzą się różne długości wkrętaków krzyżakowych bo dojście jest średnie, a żeby to zobaczyć trzeba się ładnie nagimnastykować, żeby głowę wetknąć obok pedałów :lol:
ps. objawy dokładnie pasują do tego na co sam wpadłeś czyli mechanizm mieszania powietrza u mnie było podobnie zaciął się i walił cały czas gorącym powietrzem.
W załączniku widok strony, jakby plik nie działał.
Spajdi Ty masz klime w swojej Brawie ?? Ciekaw jest czy jest różnica w budowie serwomechanizmu w zależności od wyposażenia auta :-k
Mam podobne objawy jak kolega , podejrzewam że trzeba by wyczyścić potencjometr :(
Tak mam klimatyzację automatyczną w Bravie bądź jak niektórzy malkontenci twierdzą "półautomatyczną" :lol: Wyciągałem ten silniczek mam nawet fotki porobione jakby ktoś chciał i u mnie był identyczny jak w tym linku do forum VW różnił się tym, że kable w środku u mnie były lutowane, a nie na wcisk i inny kolor zębatek (u mnie białe) ale rozmiar, rozstawienie zębatek, ilość pinów i chyba nawet model na obudowie identyczny :)
Generalnie wydaje mi się, że wszystkie klimy automatyczne będą miały ten sam mechanizm ew. różnice mogą być między rocznikami ja mam 2001 Brave czyli z końcówki serii.
Dzieki wielkie, wiedzialem, ze cos takiego tam musi siedziec. W wolnej chwii sprobuje to wydlubac.
wojtek918
20-01-2011, 16:28
Powiedzcie mi jeszcze raz gdzie dokładnie jest ten mechanizm potencjometr bo u mnie dzieje się to samo. Czy dobrze rozumiem on jest po stronie pasażera czy kierowcy???? Wrzucili byści jakieś fotki
Powiedzcie mi jeszcze raz gdzie dokładnie jest ten mechanizm potencjometr bo u mnie dzieje się to samo. Czy dobrze rozumiem on jest po stronie pasażera czy kierowcy???? Wrzucili byści jakieś fotki
Wszystko jest opisane powyżej.
Serwomechanizm sterowania klapą mieszania jest w dosyć przyzwoitym miejscu, a mianowicie jak siedzisz za kierownicą to po prawej stronie tunelu czyli obok prawej nogi z boku wisi czarna skrzynka z wtyczką przykręcona bodajże na 3 śrubach odkręcasz śruby, wyciągasz wtyk i wyciągasz to jest na takim klinie bez obaw ściągaj trzeba dosyć trochę pociągnąć i zeskoczy
wojtek918
20-01-2011, 21:42
no to z tego opisu nie bardzo jestem pewny. Bo raz kolega piszę że z prawej strony tunelu czyli po stronie pasażera a znowu później pisze że koło prawej nogi ( domyślam się że chodzi o nogę kierowcy). Dzisiaj położyłem się pod deską rozdzielczą od strony kierowcy i nad pedałem hamulca znalazłem taką czarną skrzyneczke. Gdy przekręciłem kluczyk w położenie MAR i zaczołem kręcić pokrętłem od temperatury to ten mechanizm nie reagował natomiast gdy pokretłem przekręciłem na HI to ta kostka wydała odgłos i poruszyła cały ten mechanizm. Gdy pokretlem przekrecałem w druga strone to ten silniczek niby probował ruszyć ale nie mogł jakby go cos blokowalo. Natomiast gdy pokretło powedrowało na LO to silniczek ruszył. Czy ten potencjometr to jest własnie to ???? na nim pisze BOSCH i made in malesia
tak. więc jak zauważyłeś coś z nim nie tak.
wojtek918
20-01-2011, 21:48
dobra to sobie to rozbiore tak jak kolega @spajdi opisuje może coś pomoże bo mnie wkurza to cieple/zimne powietrze
Mysle ze solucje tego problemu mozna gdzies przypiac u gory - czesta awaria, a jak widac rozwiazana;) Jeszcze jak byscie napisali jak sie czysci ten czujnik temp wewnetrznej.. Zeby byl komplet (Co zrobic jak z Hi przelaczam na 25 i przez 10 minut wieje cieple a potem lodowate powietrze)
żeby wyczyścić, musisz rozebrać konsole środkową. Jeśli chodzi o problem z temp, to wina może leżeć właśnie w tym czujniku, jesli masz ustawione na auto oczywiście.
wojtek918
21-01-2011, 08:40
@lukg a powiedz mi czy w mojej sprawie wina może leżeć w samym pokrętle od sterowania temperaturą????? Mam plan po weekendzie rozebrać ten silniczek i zajrzeć co tam jest ale tak się zastanawiam czy czasem w pokrętle jest coś nie zepsute.
Zamiast tracić czas na pisanie na forum to wykręć ten silniczek i wyczyść go według instrukcji do której dałem link, a nie zaczynaj wymyślać kolejnych usterek typu pokrętło - tak teoretycznie jest to możliwe, ale najpierw zrób jedno, a dopiero jak nie zadział to zaczynaj kombinować :roll: . Faktycznie miałem napisać "z prawej strony na tunelu" bo nie napisałem do końca poprawnie, ale słusznie się domyśliłeś, że chodzi o to miejsce które znalazłeś ;D
Zacznij od silniczka, następnie jeśli to nie pomoże będziemy tłumaczyć co dalej ;)
wojtek918
21-01-2011, 17:23
oki w poniedziałek się do tego zabiorę. napisze co i jak. pozdrawiam i miłego weekendu życzę
[ Dodano: 2011-01-24, 20:52 ]
No i rozebrałem ten silniczek przeczyściłem go zgodnie z instrukcją. Jednak problem pozostał dalej:(. Co teraz mam zrobić???
teraz rozkręć panel środkowy i sprawdź pokrętło czy działa prawidłowo, Do tego musisz rozebrać panel środkowy, manual jest Tu (http://fiatforum.com.pl/topics6/zmiana-oswietlenia-konsoli-srodkowej-vt2056.htm). Jest to od wymiany żarówek, ale wszystko jest tak samo rozkręcane.
Można prosić o wrzucenie jeszcze raz tej instrukcji czyszczenia silnika klapy regulacji ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.