Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - pytania.
Chodzi o uszczelkę w moim 1.4. Jak mi wiadomo jest ona gumowa i mam kilka pytań.
1. Jaki rozmiar klucza RIBE służy do odkręcenia/przykręcenia pokrywy zaworów?
2. Czy podejdzie inny klucz? Bo te RIBE piekielnie drogie.
3. Czy warto smarować uszczelkę czerwonym silikonem odpornym na temp?
4. Czy jest jakiś moment dokręcenia pokrywy zaworów, czy też wystarczy na wyczucie?
5. Może jakieś inne uwagi?
ja w swoim hgt dopasowałem klucz torx nie pamiętam rozmiaru a silikon nie zaszkodzi
Cześć waho . Na pierwsze jak i drugie pytanie nie odpowiem bo nie wiem natomiast na pozostałe spróbuję pomóc :) .
Otóż:
3. Nie smaruj żadnym sylikonem ani czerwonym ani czarnym bo to i tak nie jest rozwiązaniem na pocenie się spod pokrywy zaworów. Lepsze propozycja opisana w punkcie nr. 5 :)
4. najlepiej jest pokrywę dokręcić odpowiednim momentem ale nie wiem jakim. Za mocno nie ma sensu ponieważ uszczelka jest wtedy za mocno przyciskana i po krótkim przebiegu znowu zacznie przepuszczać. Jak mi mechanik wymieniał uszczelkę od pokrywy to dokręcał ja na wyczucie ale ale jak wiadomo nikt nie ma w rekach klucza dynamometrycznego :)
5. Wyczytałem to na jakimś innym forum. Jak będziesz miał zdjęta już pokrywę zaworową to jej rant delikatnie spiłuj pilnikiem. ja tak przy ostatniej wymianie u siebie zrobiłem i nie miałem żadnego problemu przez 1,5 miesiąca. Dalej nie wiem bo autko sprzedałem ale jak po miesiącu rozmawiałem z osoba której sprzedałem autko to nie skarżyła się na żadne awarie ani wycieki :). A podobno warto tak robić ponieważ uszczelki sprzedawane na rynku ( te oryginalne w ASO jak i te zamiennik z innych sklepów ) mają za małą grubość i dlatego po jakimś czasie znowu zaczyna cieknąć olej - u mnie wystarczył miesiąc od wymiany :sciana:
jeśli to taka śruba m12X1.25 to moment jest taki 11.3 daN dudu$ nigdy płaskich płaszczyzn nie piłuj pilnikiem ręcznie piłując płaską powieszchnię zrobisz pułokrągłą
waho., ja używałem białego silikonu panzer-wagenowskiego taka niby uszczelka w silikonie :) posmarowałem uszczelkę z obu stron, jak na razie 3 miechy i ani kropli wycieku z pod dekla ;)
Misiek213
28-12-2010, 08:16
uszczelka jest po to aby uszczelniać... równie dobrze mogłeś starą wyczyścić... posmarować silikonem i na to samo by wyszło...
Nie ulepszać fabryki... :P :D
Nawiasem... kolega jaski82 ma rację...
Misiek213, uszczelka jeszcze nie przyszła, dopiero badam temat :) Ale w sumie masz rację z tym czyszczeniem może faktycznie na początek tak zrobię.
jeśli uszczelka jest z gumy lub materiału gumo podobnego praca w oleju oraz wysoka temperatura powoduje ze uszczelka twardnieje
Słyszałem od pewnej osoby że trzeba posmarować silikonem w rogach przy wzniosie na wałek rozrządu,bo lubi tam cieknąć.Brat wymieniał w swoim 1.9 JTD tą uszczelkę i już się poci :( Ale to w dieslu.
ogólnie można dać silikon na całej powierzchni uszczelki silikon nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie
Klucz możesz dopasować torx.
Posmaruj uszczelkę silikonem ja stosuje zawsze TAKI (http://motoallegro.pl/show_item.php?item=1354958181). Pamiętaj aby powierzchnie na głowicy przelecieć drobnym papierem ściernym, żeby sylikon lepiej się trzymał na chropowatej powierzchni. Odtłuść wszystko benzyną ekstrakcyjną.
Dokręcanie na wyczucie, a jak pojeździsz trochę to jeszcze raz sprawdź dokręcenie.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.