Zobacz pełną wersję : Po puszczeniu pedału gazu
PUNTO_GO
27-12-2010, 16:44
Witam serdecznie,
Miałem w zeszłym tygodniu wymienione sprzęgło, 2 linki zmiany biegów (pękły podczas regulacji trzymały na pojedynczych nitkach), wymienione na nowe sprzęgło LUK.
Zmierzam do sedna, zauważyłem że podczas jazdy na 1,2 biegu samochód zwalnia po puszczeniu pedału gazu do do +/- 15 km/h obroty w granicach 1100 i sam jedzie nie zwalnia nie przyspiesza, po wduszeniu hamulca w celu zwolnienia powraca później do poprzedniej prędkości.
Obroty na biegu jałowym w granicy 900.
Nie sprawdzałem na pozostałych biegach istnieje możliwość że na pozostałych też tak ciągnie.
Dodam, że dzieję się coś z skrzynią biegów która szumi, po wduszeniu pedału sprzęgła cichnie na luzie słychać jakby klekot, stukot! Na 1,2,3 tak jakby wycie czy coś w tym stylu!
W/w skutki są lekko słyszalne na 4 na 5 w ogóle.
Gdybyście mieli jakąś sprawdzoną osobę handlującą skrzyniami ( w przyzwoitej cenie) max do 800 stówek, fajnie gdyby ktoś z Poznania) piszcie na priv, jaki jest koszt wymiany skrzyni?
Czy trzeba się nastawić jeszcze na jakiś wydatek podczas jej wymiany nie licząc oleju (jaki trzeba, wiem że wchodzi 1,7 litra)
Czekam na Wasze porady pozdrawiam!
kupowanie skrzyni za 600-800zł jest mało opłacalnym interesem bo zazwyczaj takie skrzynie nie wytrzymują za dużych przebiegów. ( wiem ze swojego doświadczenia :/) Lepiej kup skrzynię tak za 1000zł i najlepiej poszukaj od albei 1.2 16v ( taka skrzynie włożyłem do swojego byłego autka - siena 1.2 8v). Rożnica będzie tylko w wybieraku biegów ale go można przekręcić ze starej skrzyni :). taka skrzynia jest o wiele bardziej wytrzymalsza od tych od silnika 1.2 8v i ma trochę inne przełożenia przez co w autko będzie ciupkę wolniej sie rozpędzać ale w kabinie będzie znacznie ciszej bo silnik będzie miał mniejsze obroty np. przy standardowej skrzyni w sienie przy prędkości 100km/h miałem 3000obr/min a na skrzyni od albei 1.2 16v przy 1000km/h miałem 2400obr/min :) natomiast przy prędkości maksymalnej 9 165km/h) skrzynia oryginalna miała 5000obr/min a na skrzyni od albei 3900obr/min co oczywiście wpływa na minimalne obniżenie spalania :) Nic innego nie trzeba wymieniać no chyba że osłonę gumową przy skrzyni w która wchodzi półoś masz uszkodzona i olej cieknie.
PUNTO_GO
28-12-2010, 13:20
Raczej wezmę skrzynie przeznaczoną do Punto II 1,2 8v, z jakim przebiegiem szukać? Moje Punto przekroczyło właśnie 100tys. Zwrócić na coś uwagę przy jej zakupię?
a co z tą jazdą po puszczeniu pedału gazu?
Wina źle wyregulowanego sprzęgła? Dodam, że jeżdżę na benzynie.
Co do tego przyspieszania to nie mam zielonego pojęcia czym to może być spowodowane. Co do skrzyni to szukaj takiej z jak najmniejszym przebiegiem. Ja jak wymieniałem drugi raz skrzynie w swojej sienie to kupiłem ją z przebiegiem podobno 6-8 tyś km. i kosztowała mnie 1000zł. Może w twoich okolicach jest jakiś człowiek co ściąga rozbite fiaty do polski i je rozkłada na części. ja tak kupiłem właśnie swoją skrzynię biegów.
sprawdź, a może i mechanik nie sprawdzi Ci sprzęgło i jego regulacje. Napisz jeszcze czy "bierze" Ci od samego dołu czy może gdzieś od połowy.
PUNTO_GO
30-12-2010, 15:54
Mechanik sprawdzi mi wszystko po Nowym Roku, a czy istnieje możliwość żeby gdzieś haczyły linki zmiany biegów o linkę gazu która powodowała by jazdę bez duszenia pedału gazu? Samochód np. na 2 biegu jadąc 30km/h zwalnia do prędkości 15 i sobie jedzie nie zwalnia nie przyspiesza.
LUKQ, zawsze przy zmianie biegów wduszam, wduszałem pedał sprzęgła do końca, ale dziś sprawdziłem mniej więcej w połowie mogę też zmienić bieg.
Pozdrawiam
źle się zrozumieliśmy, czy jak wrzucisz bieg, to czy jak puszczasz to samochód jedzie od razu, czy od połowy wciśniętego pedału. Kolejną rzeczą jest normalne, że samochód jedzie bez gazu na niskich prędkościach. teraz myślę, że wszystko jest w porządku z Twoim samochodem.
PUNTO_GO
30-12-2010, 21:14
Odpowiem tak, nie wiem czy o to Ci chodziło.
Na wrzuconym biegu prędkość spada, do pewnego momentu, a potem samochód sobie jedzie z małą prędkością (cały czas tak sama). Pedałów w ogóle wtedy nie trzymam wduszonych, nogi swobodnie mogę mieć położone. Na luzie zwalnia i zatrzymuje się.
Przed wymianą sprzęgła i linek zmiany biegów było tak, że na 1,2 samochód zwalniał po czym zatrzymał się, zgasł.
To dlaczego jest różnica czy wtedy było dobrze i teraz też jest w porządku?
wtedy było źle,teraz jest dobrze, po prostu wcześniej się nie zrozumieliśmy. samochód powinien się toczyć na wolnych obrotach. możesz także spróbować ruszyć na samym sprzęgle i powinien się toczyć mała prędkością
PUNTO_GO
31-12-2010, 12:30
Wielkie dzięki, za rozwianie moich wątpliwości. Teraz muszę się tylko przyzwyczaić.
Szczęśliwego Nowego Roku
proszę od tego jest Forum i my ;-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.