Zobacz pełną wersję : [ukł. hamulcowy] Wymiana płynu hamulcowego
Rozmawiałem ze znajomym o wymianie płynu hamulcowego ,bo mam zamiar pojechac do kuzyna na kanał ,żeby spuścić stary płyn z układu i wlać nowy a znajomy powiedział ,że wystarczy ,że wyciągnę strzykawką ze zbiorniczka wyrównawczego stary płyn i w to miejsce wleje świeży . Nie robiłem nigdy takich kombinacji bo jestem zdania ,że jak wymieniać to stary zastąpić nowym a nie mieszać dwa płyny a swoją drogą chyba idzie w ten sposób zapowietrzyć układ hamulcowy
Proszę o pomoc i mam pytanko czy ktoś tak z Kolegów robił?
sporo płynu masz w układzie więc musiałbyś odkręcić odpowietrznik ten najdalej zbiorniczka i spuszczać płyn tak jak robi się to odpowietrzając lub zdjąć przewód i spuścić potem zalać nowy i odpowietrzyć układ. to co masz w zbiorniczku to jest mała część tego co siedzi w układzie
seth67 luzujesz wszystkie odpowietrzniki i naciskasz pedał hamulca do momentu aż przez odpowietrzniki przestanie lecieć płyn zalewasz świeżym płynem i zabawa w odpowietrzanie
jaski82, jak odkręcisz odpowietrzniki i naciskać zaczniesz pedał hamulca to zapowietrzysz układ i tyle trzeba bawić się jak przy odpowietrzaniu w zakręcanie przed puszczeniem pedała bo zassie powietrze
no chyba że się myle
jeśli boisz sie odpowietrzanie twój sposób jest dobry ale według mnie za dużo zabawy i przy okazji mieszasz stary płyn z nowym. A odpowietrzenie to 15 minut
Wysysasz strzykawką stary płyn ze zbiorniczka i wlewasz nowy.
Schodzisz pod auto chociaż da się to zrobić bez schodzenia. Zakładasz na najdalszy odpowietrznik od pompy wężyk a drugi jego koniec wkładasz do butelki, druga osoba zaczyna pompować aż do momentu kiedy z odpowietrznika zacznie lecieć świeży płyn wtedy przytrzymuje pedał a Ty zakręcasz odpowietrznik. I tak z każdym kołem po kolei według odległości od pompy, cały czas kontrolując poziom płynu w zbiorniczku.
Pamiętaj oczyścić odpowietrzniki i psiknąć WD.
Nie rób tak żebyś spuszczał przez odpowietrzniki cały płyn z układu bo później to ciężko odpowietrzyć, a poza tym możesz zawinąć uszczelnienie w pompie i będzie do śmietnika.
pozdrawiam
robiłem według swojej metody i jakoś nie miałem żadnych problemów
Polecam sposób sapera jest najbardziej "fachowy" i generuje najmniej ewentualnych komplikacji, a do tego jest prosty i skuteczny 8)
a jak często wymieniać płyn hamulcowy?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.