PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana przeplywomierza



fuse
26-12-2010, 16:12
Czesc
czy po wymianie uszkodzonego przeplywomierza powinienem podpiac sie do kompa?
Komp wczesenij nie wykazywal bledow, uszkodzenie stwierdzono przez zbadanie napiecia na przeplywce. Kupilem na probe uzywke i po wymianie nie ma roznicy. Chyba tez jest walnieta, na szczescie moge ja oddac.

waho.
26-12-2010, 17:15
Z tego co wiem to przy wymianie przepływki nie ma potrzeby podpinania pod kompa.

Marcin91
27-12-2010, 17:58
Mi wykazywało awarię przepływomierza na kompie, aczkolwiek wydaje mi się, że błąd jest tylko informacją o awarii, ja błąd kasowałem 2 miesiące po wymianie przepływki kiedy padł mi czujnik położenia wału i jeździłem ponownie na komputer zbadać co się dzieje. Ale z nową przepływką i zapisanym błędem samochód pracował prawidłowo.

fuse
27-12-2010, 20:46
Czyli sprobuje jeszcze jedna uzywke, jak bedzie fe, to chyba bedzie trzeba wyszykowac te 350zl...

Marcin91
27-12-2010, 20:55
Czy przepływomierz do Twojego Marengo jest inny niż do BBM?

Misiek213
28-12-2010, 07:13
Wątpię... Fiat nigdy nie zmienia czegoś co powodowałoby większe koszty... Marengo = Marea Weekend bez siedzień z tyłu ;p

lukq
28-12-2010, 16:02
kolego, jeśli będzie uszkodzona komputer zapisze błąd i będą problemy z samochodem. Jeśli zaś zamontujesz prawidłowo pracującą przepływke, komputer będzie miał w pamięci błąd, który się zapisał, lecz samochód będzie pracować prawidłowo.
proponuje, gdy już będziesz miał spr. przepływkę wykasować błąd by mieć czysty komputer na przyszłość i rejestracje ew. błędów[czego Ci nie życzę;))

fuse
28-12-2010, 22:20
Wątpię... Fiat nigdy nie zmienia czegoś co powodowałoby większe koszty... Marengo = Marea Weekend bez siedzień z tyłu ;p
To moje marengo, to wogole jakis wynalazek, jak go kupikem, to tylne fotele mial, z tapicerka zgodna z przenimi, do tego srodkowy tunel i radio od bravy.

Marcin91
28-12-2010, 22:43
Ja dopiero u wujka google zobaczyłem co to jest Fiat Marengo, pierwszy raz o takim usłyszałem i nie wiedziałem, że może to być ciężarowa Marea Weekendowa :P Więc w takim razie uważam, że przepływka jest taka sama i powinieneś kupić nową, ja do swojego kupiłem na allegro za około 250zł Boscha.

ROBERT61
29-12-2010, 09:55
Ale jest jeszcze kwestia EGR.Jeśli będzie padnięty,to przepływka też będzie pokazywała dziwne rzeczy :( Sprawdzali Ci parametry pracy EGR?

fuse
29-12-2010, 18:05
Nie, EGR nie byl ruszany. Co ciekawe, dzis odrbralem auto u mechanika, bo mialem wymieniane sprzeglo alternatora i napinacz paska klinowego. Przy okazji wymienilem filtr paliwa i powietrza i auto zaczelo jezdzic jak za starych dobrych czasow. Odrazu pomyslalem, ze to filtr byl zapchany a przepluywka jest ok, ale moj mechanik twierdzi, ze nie. Napiecie na przeplywce nie przekracza 4V na wysokich obrotach, a wg niego powinno byc wiecej. Wiecie moze jakie jest na sprawnej?
Tak czy siak jezdzi teraz jak przed rzekoma awaria przeplywki.

ROBERT61
29-12-2010, 19:02
Napięcie na przepływce to nic innego jak przepływ powietrza :lol: Jaki jest przepływ powietrza w mg/wtrysk to jest wazne :!:

fuse
29-12-2010, 20:34
No moj mechanik twierdzi, ze latwiej jest to napieciem zbadac, jesli jest za niskie, to zle jest mieszanka powietrza dobierana...

[ Dodano: 2010-12-29, 21:10 ]
dla potomnych:
kolega znalazl mi te napiecia, wiec podaje jakby ktos jeszcze potrzebowal
Sprawny przepływomierz na 5 konektorze powinien mieć napięcia : 1V - przekręcony kluczyk, wyłączony silnik, 0 obrotów 2,1V - na biegu jałowym 4,2V - max przepływ, obroty maksymalne W zakresie obrotów napięcie powinno rosnąć, praktycznie to wygląda mniej więcej tak ; 850-----------2,18 1000----------2,20 1500----------2,70 2000----------3,20 2500----------3,45 3000----------3,80 3500----------4.05 4000----------4,22 4500----------4,30



U mnie na maksie jest 3,75, czyli tyle co na 3500 obrotow, zazwyczaj bieg zmieniam powiedzy 2000-3000 0brotow, dlatego nie odczuwam chyba roznicy

ROBERT61
30-12-2010, 08:54
Zastanawiam się dlaczego Twój mechanik jest taki uparty i nie chce zajrzeć do EGR :?: Przecierz napięcie=przepływ :!:
Jeśli EGR będzie otwarty,to automatycznie napięcie na przepływce będzie za małe i "koło"sie zamyka!
Jeśli nie chce mu sie rozbierać EGR i go wyczyścić,to niech go zaślepi :!: Wtedy można zmierzyć napięcie i już wiadomo o co chodzi :lol:
Nie można wykluczyć ze przepływka jest uszkodzona,ale przed jej wymianą należy sprawdzić EGR :!: nie mówiąc o sprawdzeniu szczelności układu zasilania powietrzem :!: Dlatego po wymianie filtra sie polepszyło,bo silnik zaczął dostawać więcej powietrza i stąd poprawa :lol:

lukq
30-12-2010, 11:07
Słuchaj może EGR nie otwiera się do końca i też powoduje takie problemy. Tak jak pisze ROBERT61, wyczyścić, jeśli nie chce się tego robić to zaślepić pełną kryzą.

fuse
31-12-2010, 09:28
To powiedzcie mi tylko, jaki bedzie efekt zaslepienia EGR i na czym wtedy zmierzyc napiecie?:)
Poza tym zastanawiam sie, czy nie olac narazie tego problemu, autko jezdzi idealnie poki co. Chyba, ze podejrzewacie, ze moze sie to niedlugo skonczyc.

lukq
31-12-2010, 13:52
na początek niech sprawdzi Ci jeśli chcesz EGR, to znaczy rozbierze [możesz to też samemu zrobić] wyczyścić np. w benzynie wymoczyć. zamontować i sprawdź czy jest jakaś poprawa.