Zobacz pełną wersję : Wymiana przeplywomierza
Czesc
czy po wymianie uszkodzonego przeplywomierza powinienem podpiac sie do kompa?
Komp wczesenij nie wykazywal bledow, uszkodzenie stwierdzono przez zbadanie napiecia na przeplywce. Kupilem na probe uzywke i po wymianie nie ma roznicy. Chyba tez jest walnieta, na szczescie moge ja oddac.
Z tego co wiem to przy wymianie przepływki nie ma potrzeby podpinania pod kompa.
Marcin91
27-12-2010, 17:58
Mi wykazywało awarię przepływomierza na kompie, aczkolwiek wydaje mi się, że błąd jest tylko informacją o awarii, ja błąd kasowałem 2 miesiące po wymianie przepływki kiedy padł mi czujnik położenia wału i jeździłem ponownie na komputer zbadać co się dzieje. Ale z nową przepływką i zapisanym błędem samochód pracował prawidłowo.
Czyli sprobuje jeszcze jedna uzywke, jak bedzie fe, to chyba bedzie trzeba wyszykowac te 350zl...
Marcin91
27-12-2010, 20:55
Czy przepływomierz do Twojego Marengo jest inny niż do BBM?
Misiek213
28-12-2010, 07:13
Wątpię... Fiat nigdy nie zmienia czegoś co powodowałoby większe koszty... Marengo = Marea Weekend bez siedzień z tyłu ;p
kolego, jeśli będzie uszkodzona komputer zapisze błąd i będą problemy z samochodem. Jeśli zaś zamontujesz prawidłowo pracującą przepływke, komputer będzie miał w pamięci błąd, który się zapisał, lecz samochód będzie pracować prawidłowo.
proponuje, gdy już będziesz miał spr. przepływkę wykasować błąd by mieć czysty komputer na przyszłość i rejestracje ew. błędów[czego Ci nie życzę;))
Wątpię... Fiat nigdy nie zmienia czegoś co powodowałoby większe koszty... Marengo = Marea Weekend bez siedzień z tyłu ;p
To moje marengo, to wogole jakis wynalazek, jak go kupikem, to tylne fotele mial, z tapicerka zgodna z przenimi, do tego srodkowy tunel i radio od bravy.
Marcin91
28-12-2010, 22:43
Ja dopiero u wujka google zobaczyłem co to jest Fiat Marengo, pierwszy raz o takim usłyszałem i nie wiedziałem, że może to być ciężarowa Marea Weekendowa :P Więc w takim razie uważam, że przepływka jest taka sama i powinieneś kupić nową, ja do swojego kupiłem na allegro za około 250zł Boscha.
ROBERT61
29-12-2010, 09:55
Ale jest jeszcze kwestia EGR.Jeśli będzie padnięty,to przepływka też będzie pokazywała dziwne rzeczy :( Sprawdzali Ci parametry pracy EGR?
Nie, EGR nie byl ruszany. Co ciekawe, dzis odrbralem auto u mechanika, bo mialem wymieniane sprzeglo alternatora i napinacz paska klinowego. Przy okazji wymienilem filtr paliwa i powietrza i auto zaczelo jezdzic jak za starych dobrych czasow. Odrazu pomyslalem, ze to filtr byl zapchany a przepluywka jest ok, ale moj mechanik twierdzi, ze nie. Napiecie na przeplywce nie przekracza 4V na wysokich obrotach, a wg niego powinno byc wiecej. Wiecie moze jakie jest na sprawnej?
Tak czy siak jezdzi teraz jak przed rzekoma awaria przeplywki.
ROBERT61
29-12-2010, 19:02
Napięcie na przepływce to nic innego jak przepływ powietrza :lol: Jaki jest przepływ powietrza w mg/wtrysk to jest wazne :!:
No moj mechanik twierdzi, ze latwiej jest to napieciem zbadac, jesli jest za niskie, to zle jest mieszanka powietrza dobierana...
[ Dodano: 2010-12-29, 21:10 ]
dla potomnych:
kolega znalazl mi te napiecia, wiec podaje jakby ktos jeszcze potrzebowal
Sprawny przepływomierz na 5 konektorze powinien mieć napięcia : 1V - przekręcony kluczyk, wyłączony silnik, 0 obrotów 2,1V - na biegu jałowym 4,2V - max przepływ, obroty maksymalne W zakresie obrotów napięcie powinno rosnąć, praktycznie to wygląda mniej więcej tak ; 850-----------2,18 1000----------2,20 1500----------2,70 2000----------3,20 2500----------3,45 3000----------3,80 3500----------4.05 4000----------4,22 4500----------4,30
U mnie na maksie jest 3,75, czyli tyle co na 3500 obrotow, zazwyczaj bieg zmieniam powiedzy 2000-3000 0brotow, dlatego nie odczuwam chyba roznicy
ROBERT61
30-12-2010, 08:54
Zastanawiam się dlaczego Twój mechanik jest taki uparty i nie chce zajrzeć do EGR :?: Przecierz napięcie=przepływ :!:
Jeśli EGR będzie otwarty,to automatycznie napięcie na przepływce będzie za małe i "koło"sie zamyka!
Jeśli nie chce mu sie rozbierać EGR i go wyczyścić,to niech go zaślepi :!: Wtedy można zmierzyć napięcie i już wiadomo o co chodzi :lol:
Nie można wykluczyć ze przepływka jest uszkodzona,ale przed jej wymianą należy sprawdzić EGR :!: nie mówiąc o sprawdzeniu szczelności układu zasilania powietrzem :!: Dlatego po wymianie filtra sie polepszyło,bo silnik zaczął dostawać więcej powietrza i stąd poprawa :lol:
Słuchaj może EGR nie otwiera się do końca i też powoduje takie problemy. Tak jak pisze ROBERT61, wyczyścić, jeśli nie chce się tego robić to zaślepić pełną kryzą.
To powiedzcie mi tylko, jaki bedzie efekt zaslepienia EGR i na czym wtedy zmierzyc napiecie?:)
Poza tym zastanawiam sie, czy nie olac narazie tego problemu, autko jezdzi idealnie poki co. Chyba, ze podejrzewacie, ze moze sie to niedlugo skonczyc.
na początek niech sprawdzi Ci jeśli chcesz EGR, to znaczy rozbierze [możesz to też samemu zrobić] wyczyścić np. w benzynie wymoczyć. zamontować i sprawdź czy jest jakaś poprawa.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.