Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1,4 12v nie odpali...
kazek_134
20-12-2010, 17:18
Otóż mój samochód nie chce zapalić przyjechałem wieczorem o 23 i zgasiłem a rano już nie mogłem go odpalić.. zapewne przez ten mróz. paliwo dochodzi świece wymieniłem iskra jest, rozrusznik kreci jak wściekły i wydawać się mogło że chce zapalić na jedna świece słychać to. w czasie rozruchu silnik kreci nagle się zatrzymuje potem znowu kreci... tak jakby go cofało spod gaźnika dziwnie strzela....proszę o pomoc
[kom:93ed3f4722]proszę używaj polskich znaków językowych (ułatwia to czytanie) i unikaj błędów ortograficznych[/kom:93ed3f4722]
Pierwsza przyczyna: przeskoczył rozrząd
Druga: uszczelka pod głowicą
A i zapomniałem jak to 1.4 to może być jeszcze ten nieszczęsny zacierający się wałek rozrządu
Pozdrawiam
kazek_134
20-12-2010, 22:21
Rozrząd właśnie zrobiłem według znaków. A może to czujnik wału korbowego???
Marcin91
20-12-2010, 22:45
Gdyby czujnik wału był uszkodzony to myślę, że na zimnym silniku by odpalił, ja w JTD miałem uszkodzony czujnik to na zimnym palił zawsze, natomiast gasł dopiero na ciepłym.
Na uszkodzonym czujniku auto by paliło ale chodziło by nijak.
Jak masz dostęp do zegara to sprawdź ciśnienie sprężania.
Aha i tak w tym silniku z tego co mi wiadomo ;D nie ma znaków tylko przyrząd, rozumiem że Ty zrobiłeś to na lakier do paznokci i zaznaczanie kółka i obudowy?
kazek_134
21-12-2010, 08:33
Na dolnym kole od wału jest znak a na tym górnym od zaworów przyjąłem to ze na tym kole jest oryginalny znak i doprowadziłem go do górnej obudowy głowicy. I prawdziłen również ze w tym miejscu jest tłok u samej gory czyli twierdzę ze teraz jest dobrze. Jedyne co mnie zastanawia to że silnik podczas rozruchu nie kręci równomiernie tylko co tak cos zatrzymuje i dalej kręci?
Na dolnym kole od wału jest znak a na tym górnym od zaworów przyjąłem to ze na tym kole jest oryginalny znak i doprowadziłem go do górnej obudowy głowicy. I prawdziłen również ze w tym miejscu jest tłok u samej gory czyli twierdzę ze teraz jest dobrze. Jedyne co mnie zastanawia to że silnik podczas rozruchu nie kręci równomiernie tylko co tak cos zatrzymuje i dalej kręci?
Czyli nadal twierdze że to jest wina źle ustawionego rozrządu.
Taki objaw jak mówisz przy odpalaniu jest gdy zawór dotyka tłoka.
Poczytaj jeszcze ustawienie rozrządu w "sam naprawiam", a najlepiej jak byś miał auto datę.
Oktawian
23-12-2010, 07:27
Mówisz masz :lalala:
http://img204.imageshack.us/img204/7869/rozrzadbravo14.jpg (http://img204.imageshack.us/i/rozrzadbravo14.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.