PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1,4 12v nie odpali...



kazek_134
20-12-2010, 17:18
Otóż mój samochód nie chce zapalić przyjechałem wieczorem o 23 i zgasiłem a rano już nie mogłem go odpalić.. zapewne przez ten mróz. paliwo dochodzi świece wymieniłem iskra jest, rozrusznik kreci jak wściekły i wydawać się mogło że chce zapalić na jedna świece słychać to. w czasie rozruchu silnik kreci nagle się zatrzymuje potem znowu kreci... tak jakby go cofało spod gaźnika dziwnie strzela....proszę o pomoc
[kom:93ed3f4722]proszę używaj polskich znaków językowych (ułatwia to czytanie) i unikaj błędów ortograficznych[/kom:93ed3f4722]

saper
20-12-2010, 18:25
Pierwsza przyczyna: przeskoczył rozrząd
Druga: uszczelka pod głowicą
A i zapomniałem jak to 1.4 to może być jeszcze ten nieszczęsny zacierający się wałek rozrządu

Pozdrawiam

kazek_134
20-12-2010, 22:21
Rozrząd właśnie zrobiłem według znaków. A może to czujnik wału korbowego???

Marcin91
20-12-2010, 22:45
Gdyby czujnik wału był uszkodzony to myślę, że na zimnym silniku by odpalił, ja w JTD miałem uszkodzony czujnik to na zimnym palił zawsze, natomiast gasł dopiero na ciepłym.

saper
20-12-2010, 23:04
Na uszkodzonym czujniku auto by paliło ale chodziło by nijak.
Jak masz dostęp do zegara to sprawdź ciśnienie sprężania.
Aha i tak w tym silniku z tego co mi wiadomo ;D nie ma znaków tylko przyrząd, rozumiem że Ty zrobiłeś to na lakier do paznokci i zaznaczanie kółka i obudowy?

kazek_134
21-12-2010, 08:33
Na dolnym kole od wału jest znak a na tym górnym od zaworów przyjąłem to ze na tym kole jest oryginalny znak i doprowadziłem go do górnej obudowy głowicy. I prawdziłen również ze w tym miejscu jest tłok u samej gory czyli twierdzę ze teraz jest dobrze. Jedyne co mnie zastanawia to że silnik podczas rozruchu nie kręci równomiernie tylko co tak cos zatrzymuje i dalej kręci?

saper
21-12-2010, 18:07
Na dolnym kole od wału jest znak a na tym górnym od zaworów przyjąłem to ze na tym kole jest oryginalny znak i doprowadziłem go do górnej obudowy głowicy. I prawdziłen również ze w tym miejscu jest tłok u samej gory czyli twierdzę ze teraz jest dobrze. Jedyne co mnie zastanawia to że silnik podczas rozruchu nie kręci równomiernie tylko co tak cos zatrzymuje i dalej kręci?

Czyli nadal twierdze że to jest wina źle ustawionego rozrządu.
Taki objaw jak mówisz przy odpalaniu jest gdy zawór dotyka tłoka.
Poczytaj jeszcze ustawienie rozrządu w "sam naprawiam", a najlepiej jak byś miał auto datę.

Oktawian
23-12-2010, 07:27
Mówisz masz :lalala:

http://img204.imageshack.us/img204/7869/rozrzadbravo14.jpg (http://img204.imageshack.us/i/rozrzadbravo14.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)