PDA

Zobacz pełną wersję : Przełącznik zespolony z Marea do Bravo



davveed
14-12-2010, 13:01
Witam!

Jako, że mój przełącznik zespolony jest w stanie głębokiej agonii postanowiłem poszukać nowego-starego. Na allegro znalazłem przełączniki od Maryśki - zainteresowały mnie z tego względu, że posiadają czasową regulację czasówki :)

Czy da się takie cudo przeszczepić do Bravo? Czy jestem skazany na 3 biegi wycieraczek?

Pozdrawiam

lukq
14-12-2010, 13:27
możesz przeszczepić, lecz z tego co mi wiadomo, będziesz jeszcze musiał zmienić silniczek sterujący wycieraczkami.

jerry
18-01-2011, 20:57
Takie nietypowe pytanie: mój kolega że tak powiem "doposaża" Uniaka i w tym celu zakupił całą kolumnę z obudową z kierownicą od Marei i jestem ciekawy czy będzie mu chodziła ta regulacja czasowa wycieraczek....lukq powiedział że trzeba jeszcze wymienić silniczek wycieraczek, ja się zastanawiam czy to potrzebne :?: , skoro w zestawie przełącznika zespolonego jest już zintegrowany kondensator odpowiadający za czasową pracę wycieraczek...

Przekładał ktoś z forum przełącznik zespolony z Marei do innego modelu, czyli Bravo, Siena , Palio , Seicento itp...(wszystkie te modele mają taką samą kolumnę kierowniczą i mocowanie) ??

lukq
18-01-2011, 21:03
bbm na pewno, jeśli chodzi o silnik tam jest układ odpowiedzialny za czasówkę także.

jerry
18-01-2011, 21:09
lukq, za czasówkę jak najbardziej, to w każdym Fiacie...ale za regulację interwału czasówki, bo o to mi chodzi :D :?:

lukq
18-01-2011, 21:12
Z tego co mi wiadomo, to musisz mieć silniczek i przełącznik, wtedy wszystko działa prawidłowo. Chodzi mi o zestaw pasujący do siebie.

jerry
18-01-2011, 21:20
Aha, no spoko...to nie będzie dobra informacja dla kolegi, ale ok :D Dzięki :P

byrrt
18-01-2011, 21:53
Sam układ czasowy jest przy silniku wycieraczki - w przełączniku zespolonym są tylko przełączniki odpowiedzialne za podanie na niego napięcia/impulsów..

lukq
18-01-2011, 22:23
Sam układ czasowy jest przy silniku wycieraczki - w przełączniku zespolonym są tylko przełączniki odpowiedzialne za podanie na niego napięcia/impulsów.. właśnie tak to miałem ująć, miałem w głowie a nie wiedziałem jak zamienić w słowa ;-)

bravaradek
19-01-2011, 10:22
ja u siebie przeszczepiałem przełącznik zespolony z marei do brava, jednak czasówka standardowo nie działa jak i nie działa włączanie tylnej wycieraczki, tylko razem ze spryskiwaczem zaskakuje

byrrt
19-01-2011, 11:12
Czasówka jest ale przy silniku - zostało to już napisane!
Spojrzeć w schemat i powinno się dać podłączyć.. Tak samo z tylną wycieraczką - nie wiem czy w Bravo/Marea są inne kostki itp ale miernik w łapę, schemat z książki i wszystko znajdziesz..

Sm0kus
20-01-2011, 02:47
http://www.fiatboo.co.uk/photogal/guidepics/Stalkunitremoval.pdf
http://www.fiatboo.co.uk/photogal/guidepics/stalkrepair.pdf

Tutaj kolego masz dwa manuale ktore beda ci potrzebne. Wymienic i tak bedziesz musial wiec 1 ci sie przyda na 100%, 2 uzyjesz wedle uznania jesli podejmiesz sie wyzwania wskrzeszania swojego wlasnego stalk-unita;)

byrrt
20-01-2011, 08:35
Tutaj kolego masz dwa manuale [..]
Manuale naprawy przełącznika można znaleźć w pdf'ach na chomiku chociażby w pl wersji językowej. Natomiast zaciekawiła mnie ta strona co tu linki podałeś - jest na niej coś czego nie da się znaleźć w polskich serwisach?

Sm0kus
20-01-2011, 15:20
Przegladnij sam. Ja od 2 lat uzywam BOO bo jak do tej pory znalazlem tam wszystko czego szukalem. Grzebac po chomikach i innych (platnych?) serwisach po prostu mi sie nie chce. Jak czegos nie ma na peb.pl i rapidsheare to jest tutaj. Ze jest po angelsku nie robi dla mnie roznicy, a dla mniej poliglotycznych userow za obrazki;) Ale fakt, po co sobie utrudniac zycie.

Paweł A.
06-10-2012, 18:39
Mam pytanko. W moim Bravo udało się ogarnąć czasówki po zamontowaniu silniczka i przełącznika zespolonego z Marei, jednak problem jest z wycieraczką tylną. Działa tylko po włączeniu spryskiwacza, lub po przepięciu pinów działa ciągle, bez możliwości wyłączenia. Co zrobić by zaczęła normalnie działać?

byrrt
06-10-2012, 19:27
Na BBTP pytałeś? Tam dużo ludków robiło takie modyfikacje ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Paweł A.
06-10-2012, 19:32
Ano :) Czy ja wiem czy tak dużo?

lukq
07-10-2012, 10:52
Nie wiem czy nie trzeba wymienić silniczka

Paweł A.
07-10-2012, 12:27
Właśnie, silniczek czy sama płytka?

lukq
07-10-2012, 13:33
jak uda Ci się spasować to sama płytka powinna stykać.
Choć mniej roboty za podobne pieniądze będziesz miał zmieniając silniczek kpl.

byrrt
07-10-2012, 18:47
Wymieniają silniczek, przełącznik, do tego coś trzeba zakombinować w wtyczkach od tylnej wycieraczki..

marcij
05-10-2015, 22:52
Odgrzebuję temat, bo ostatnio brak regulacji zaczyna mnie coraz bardziej wkurzać. Chciałem dopytać jak jest z instalacją elektryczną i wtyczkami - czy trzeba wymieniać wtyczki, ciągnąć jakieś dodatkowe przewody i jak rozpoznać po silniczku, że posiada taką funkcję - jak będę szukał na szrocie to czy nie widząc samochodu jestem w stanie ocenić, czy silniczek ten ma taką funkcję czy zostaje tylko demontaż kompletu z jednego samochodu ?

Mad_Maxs
08-10-2015, 08:08
Również podepnę się pod temat, bo ciekawi mnie, czy przełożenie manetki i silnika wycieraczek z marei sprawia, że wycieraczki włączają się same po użyciu spryskiwacza, czy nadal trzeba je ręcznie uruchomić?

lukq
08-10-2015, 11:14
Trzeba wymienić sterowanie wycieraczkami ;-), czyt. silniczek z płytką.

byrrt
09-10-2015, 12:59
Opis był na BBTP wraz ze zdjęciami kiedyś.

Kozik1
16-12-2017, 20:01
Witaj kolego mam taki problem przelozylem silniczek i przelacznik z mareii do bravo i jak sobie poradzic zeby dzialaly te wycieraczki z przodu bede bardzo wdzieczny za jakas podpowiedz bo widze ze sobie poradziles




Mam pytanko. W moim Bravo udało się ogarnąć czasówki po zamontowaniu silniczka i przełącznika zespolonego z Marei, jednak problem jest z wycieraczką tylną. Działa tylko po włączeniu spryskiwacza, lub po przepięciu pinów działa ciągle, bez możliwości wyłączenia. Co zrobić by zaczęła normalnie działać?