PDA

Zobacz pełną wersję : [zawieszenie] OFF ROAD podniesienie zawieszenia



mario1
08-12-2010, 20:09
Witam nie jestem w temacie ale chciałbymaby moje autko było troche wyżej podniesione ,latem jak jeżdziłem na rybki musiałem strasznie uważać na drogach wiejskich aby spodem nie chaczyć,teraz jest zima i troche śniegu więcej a już mam stracha że bede śnieg ubijał podwoziem :evil: czy ktoś mógłby mi poradzić co zrobić?mam nowe amortyzatory ale i tak to nie jest to,czy ktoś widział stilo uproad? tak bym chciał go podnieść,ma ktoś pomysł? :?:

roberciu41
08-12-2010, 22:29
Stilo jest zasadniczo nisko zawieszone i nie spotkałem się z opcją znacznego podniesienia.Gdzieś kombinował ktoś z gumami w sprężynach (dla usztywnienia) ale nie spotkało się to z entuzjazmem.

pała
09-12-2010, 13:12
można próbować inne spręzyny ale wątpie ze to wypali. takie auto :) wiekszosc chce obnizac i z tym nie ma problemu ;)
no chyba ze gwint :D

mario1
09-12-2010, 19:20
własnie może gwintowki by coś pomogły :roll: nie znam sie na tym tylko chciałbym sie upewnić że napewno sie nic nie da zrobić w tym kierunku ,poczekam jeszcze na odpowiedzi zanim zapadnie ostateczna decyzja,że tak musi pozostać :(

lukq
09-12-2010, 19:27
Gwintowane zawieszenie dobrym rozwiązaniem jest, gdy na lato chcemy obniżyć, a na zimę przywrócić oryginalną wysokość. Pamiętaj, że w miarę podnoszenia ponad standard, samochód będzie tracił na właściwościach jezdnych, gdyż do takiego stanu nie jest przystosowany.

miszko
09-12-2010, 19:38
Bez wymiany zawieszenia nie obyłoby się. Musisz mieć na uwadze, że wszystkie elementy takiego zawieszenia muszą współgrać, więc pracy i wymiany by Cię trochę czekało.

Koszt zapewne nie mały by był. Lepiej coś sobie kupić nowego na takie dojazdy ;)

pała
10-12-2010, 01:00
gra nie warta świeczki w skrócie ;)

co do gwintu to tak jak lukq pisze, i druga sprawa o gwint trzeba dbac i kontrolowac stan nakretek oraz samego gwintu...
bo jak sie zabrudza,zapieką to wtedy nie ruszysz i nie bedzie regulowalny :P
no ale gwintem to raczej w dół a nie w góre ;]

mario1
10-12-2010, 18:44
wiec pozostanei mi albo zmienić autko,albo wybierać inne miejsca na rybki czy drogi szutrowe,najgorsze jest to że sie przyzwyczaiłem do fiat przesiadając sie z audi a4b6,choć jest stanowczo głośniej w środku jadąc z większą prędkością :roll:

ciril
11-12-2010, 10:57
jak ci szkoda Fiacika to na weekendy proponuję kupić uaz-a. pakowne, wszędobylskie ...
serio

dudu$
12-12-2010, 12:53
a ja przypadkiem znalazłem na Allegro takie ciekawe ogłoszenie.

http://moto.allegro.pl/fiat-stilo-1-9-jtd-16v-uproad-jedyny-na-allegro-i1355023075.html

Z tego co widać były jakieś uterenowione wersje stilona i może od takiej wersji dałoby się założyć sprężyny żeby podnieść autko.

lukq
12-12-2010, 12:55
bardzo Ciekawa edycja, nie wiedziałem, ze są takie wersje.

jaro190
12-12-2010, 15:02
a ja przypadkiem znalazłem na Allegro takie ciekawe ogłoszenie.

http://moto.allegro.pl/fiat-stilo-1-9-jtd-16v-uproad-jedyny-na-allegro-i1355023075.html

Z tego co widać były jakieś uterenowione wersje stilona i może od takiej wersji dałoby się założyć sprężyny żeby podnieść autko.

jest to zwykłe stilo tylko z nakładkami plastikowymi :!: :!: wcale wyżej od mojego mw nie stoi :lol:

mario1
12-12-2010, 16:00
własnie ,to są dołozone tylko plastiki,był jeszcze jeden kilka tygodni temu na allegro ,mi sie on bardzo podoba ale wyższy nie jest ,komninowałem też może z oponami,jak bym dał większe balony to czy coś by to dało,byłby wyższy ale też nie za duzo :sciana:

pała
12-12-2010, 17:03
oponki troszke by podniosly ale wtedy zle sie jezdzi na asfalcie :/ gra niewarta swieczki.


co do Stilo uproada to szkoda ze nie robili 4x4 :)

Domeg
20-12-2010, 16:19
Odświeżę temat:
Czy to normalne że w Stilo przód jest niżej zawieszony niż tył, czy też mam do wymiany przednie sprężyny? Nie wiem czy zwyczajnie siadły po tych 6 latach czy to normalka. Różnica tył-przód na oko 10cm lub więcej.
Latem pół biedy o ile jeżdżę po asfalcie (pomijając fakt, że ryję osłoną o każdy próg zwalniający), ale zimą na nieodśnieżonych drogach masakra! :evil: Robię za pług na osiedlowych drogach, a wczoraj urwałem plastikową osłonę spod auta (tuż nad nią leci grubaśny przewód gumowy, wie ktoś czemu on służy? Nie chciałbym go uszkodzić przy cofaniu na parkingu).

lukq
20-12-2010, 19:48
jest różnica w wysokości, czy 10cm tego nie wiem. Pamiętaj, że masz silnik diesla, który jest cięższy od benzynowych, masz inne sprężyny, lecz jest to możliwe że już trochę przysiadły, obejrzyj sobie jeszcze amortyzatory. Stacja Diagnostyczna odpowie na Twoje pytanie odnośnie zawieszenia.

Domeg
21-12-2010, 11:21
Czyli że tym bardziej mogły siąść, skoro to diesel i ma większą masę.
Ok, dzięx.

fockewolf
22-12-2010, 00:34
a gumowy wąż jest od układu chłodzącego.

lukq
22-12-2010, 17:20
a gumowy wąż jest od układu chłodzącego. przede wszystkim nie ten temat, a po drugie o jaki/który wąż Ci chodzi załóż temat, jeśli tak owego nie ma[skorzystaj z opcji szukaj], dodaj zdjęcie a na pewno CI odpowiemy.

fockewolf
23-12-2010, 03:15
tuż nad nią leci grubaśny przewód gumowy, wie ktoś czemu on służy? Nie chciałbym go uszkodzić przy cofaniu na parkingu.
Po prostu odpowiadałem na to o to pytanie tego o to forumowicza. Skoro nie było to jasne dla kogoś to przepraszam...

Domeg
27-12-2010, 15:13
Dzięki fockewolf.
Będę się starał go nie urwać ;)