PDA

Zobacz pełną wersję : Brak mocy do 2,5 tys obrotów - 1,9 JTD 140 KM



fanz
08-12-2010, 14:49
Witam, mam następujący problem z moim stilo - jakiś czas temu auto straciło moc i bardzo słabo reagowało na pedał gazu, silnik zaczynał ciągnąć jak szalony dopiero od 2,5 tys obrotów. Po odpięciu przepływomierza było znacznie lepiej, więc jeździłem jakiś czas z odłączonym. Teraz przepływomierz został wymieniony na nowy (oryginalny Boscha) i okazuje się, że auto dalej nie jedzie do tych 2,5 tys obrotów :| Czy może to być skutek jeżdżenia z odpiętą przepływką? Gdzie indziej szukać przyczyny takiego spadku mocy? Miał ktoś z kolegów taki problem? Pozdrawiam

lukq
08-12-2010, 18:00
Kolego zaślep EGR i to powinno pomóc. przerabiałem to w zeszłym tygodniu u siebie.

fanz
08-12-2010, 19:42
Zaślepka z dziurkami do tego modelu już zamówiona, ciekawi mnie tylko czy zatkany albo niesprawny egr może spowodować aż tak znaczny spadek mocy?

lukq
08-12-2010, 20:43
czy z dziurkami czy nie to nie wiem, bo nie wiem jaki masz komputer EDBC 15, czy 16, jeśli 16 to tak z dziurkami, jeśli nie to cały zaślepiony.


ciekawi mnie tylko czy zatkany albo niesprawny egr może spowodować aż tak znaczny spadek mocy? też tak miałem szukałem przyczyny sam na początku, potem żaden mechanik nie chciał podjąć się dignostyki, został mi serwis gdzie po kolei podmieniali prze-pływkę, wtryski komputer itp., padła pora na EGR i jak ręką odjął.

fanz
09-12-2010, 00:56
Jadąc autostradą zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz dotyczącą mojego problemu, a mianowicie przy prędkości 120km/h i obrotach 2 tys na 6tym biegu auto zaczęło zwalniać pod górkę, wciśnięcie pedalu gazu do podłogi ustabilizowało prędkość auta, najciekawsze jest to, że niezależnie od poziomu wciśnięcia pedału gazu komputer ciągle pokazywał spalanie na poziomie 6,3l, wciśnięcie gazu do dechy powinno skutkować zdecydowanym wzrostem spalania, w tej sytuacji nie robiło to różnicy...nie wiem czy dość jasno się wyraziłem, ale może pomoże to komuś w dokładniejszej analizie usterki, pozdrawiam

lukq
09-12-2010, 16:56
ja bym zaślepił tego EGR'a na początek, koszta naprawdę nie wielkie a może pomóc.

fanz
09-12-2010, 20:29
Rozebrałem EGR-a i okazało się, że nie był bardzo zawalony, ale zaworek się zablokował i był cały czas otwarty, ciężko go było ruszyć...po przeczyszczeniu auto wkręca się ładnie na obroty od samego dołu, śmiga jak nigdy, teraz jeszcze tylko założę zaślepkę, żeby zbyt szybko znowu się nie zablokował i będzie git :) dzięki za udzielone rady, temat do zamknięcia

lukq
09-12-2010, 20:34
bardzo Cieszę się, że mogłem pomóc z diagnozą. Pamiętaj tylko przy zaślepianiu o tym by dowiedzieć się jaki masz komputer jeśli EDBC 15 to możesz całkowicie zaślepić jeśli zaś EDBC, to tylko kryzą z otworami [inaczej będzie błąd na kompie]

fanz
11-12-2010, 15:02
Z tego co się orientuję to zaślepka z otworami jest związana z jakąś akcją serwisową Fiata nr 10801491RA, jest ona związana tylko z silnikami JTDm, sporo się o tym naczytałem również na forum alfy i nie spotkałem się z wypowiedziami na temat różnych wersji komputera, o których mówisz lukq, raczej potwierdzała się teoria, że w tych silnikach całkowite zaślepienie EGR-a powoduje wywalenie przez kompa błędów, jakby nie było zamówiłem zaślepkę z otworami na allegro za kilka złotych

lukq
12-12-2010, 10:42
po zaślepieniu napisz co i jak. Jeśli chodzi o akcję serwisową to też o tym słyszałem, lecz czy ona tyczyła się tylko JTDm, tego Ci nie powiem. W każdym bądź razie z pewnego źródła wiem, o tym pełnym zaślepieniu bądź kryzą z otworami, tak by nie wywalało błędu.
Pozdrawiam.

fanz
14-12-2010, 20:33
Zaślepka założona, 5 minut roboty, a auto zbiera się odczuwalnie lepiej na niskich obrotach, do tego mniej szarpie przy redukcji np z 4 na 5, różnic w spalaniu nie zauważyłem, komputer nie wywala żadnych błędów, no i EGR powinien dłużej bezawaryjnie podziałać...

lukq
15-12-2010, 00:55
cieszę się, że mogłem pomóc, no i że samochód odzyskał moc. polecam się na przyszłość i bezawaryjności życzę.
Myślę, że temat do zamknięcia.

juicepp
23-01-2016, 15:05
Witam,

Sorki że odkopuje temat, ale mam identyczne problemy z autem z tą różnicą, że w ogóle nie odpala na -5 i niżej... zachowuje się jakby mu paliwa brakowało... jeśli jest w ciepłym garażu to odpala, ale nie ma mocy do 2500obr, powyżej rakieta... czy rady są te same? Czy to że nie odpala zawęża krąg poszukiwań?
Dziękuję za rady.
P.

lorak06073
23-01-2016, 17:52
W takich przypadkach mówię że bez podpięcia pod kompa może sie nie obejść. Na początek standardowo zaślepienie EGR.