PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2,3 , 120KM i Bład Problem z Sterownikiem Powietrza



MichalPoznan
07-12-2010, 21:59
Witam co moze byc przyczyną że wyskakuje mi zólta konrolka na liczniku i po podłaczeniu pod kompa wskazuje że ma problem z sterownikiem powietrza , problem z kontrolerem przepustnicy cos takiego wychodzi . Teraz pytanie ponieważ wymienilem na inna przepustnice i blad pokazał sie po przejechaniu 100KM pojechałem na skasowanie ale nadal sie pali co w tym wypadku ???

Nadal przepustnica do wymiany ???
Prosze o odpowiedź :)

lukq
07-12-2010, 23:09
a jak podłączenie tej przpustnicy wszystko podłączone prawidłowo?

MichalPoznan
08-12-2010, 10:32
Więc tak niby wszystko jest ok kostki na swoim miejscu podłaczone , auto wczesniej było u Elektronika on robił całą instalacje i stwierdził wlaśnie ze to przepustnica jest do wymiany wymieniono na używke ale sprawną i to samo sie dzieje więc nie wiem co teraz czy to przepustnica czy cos gdzies po drodze co nią steruje .

Auto było wczesniej uderzone z prawej strony a raczej koło prawe podwineło sie i uderzyło w stopien prawy , tyle że tam wsyztskie kable sparwdzone przejscie maja .

Nie wiem co moze byc nie tak przepustnica dalej ??? czy moze po drodze jakis sterownik ??

bociek
12-01-2011, 19:37
Kierownik który Ci podłącza program diagnostyczny powinien dokładnie powiedzieć co wskazuje błąd. Podpytaj swojego mechanika czy posiadany przez niego program dokładnie zdiagnozuje problem

chroszcz
26-01-2011, 19:24
jeżeli pali się kontrolka 'MIL' to mechanik do którego jedziesz powinien dokładnie wiedzieć jaki jest problem po podłączeniu kompa i zrobieniu diagnozy
-co do używanego sterownika przepustnicy (przepustnicy) to pewności nie możesz mieć że jest dobry (możesz być jedynie pewny co do tego że jest używany) :aniolek:
proponuje zrobić diagnozę silnika u innego mechanika aby upewnić się co do poprzedniej diagnozy
pozdrawiam

MichalPoznan
29-03-2011, 19:48
Witam spowrotem po takim czasie .

Cały czas błąd się ukazuje, ostatnio jak były mrozy minus 5 do minus 10 to błąd pojawiał się dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów.

Dowiedziałem się ze te Samochody są bardzo czułe na ropę i muszą mieć dobry dopływ Paliwa inaczej komputer znajdzie błąd.

Od razu zaznaczę że pompa Paliwa była klejona czy może być przyczyną tego ze błąd się pojawia bo może posiadać jakieś przepuszczenia lub może nie dawać odpowiedniej dawki paliwa???

Teraz na dniach jeszcze będę wymieniać filtry wszystkie paliwa ,oleju i powietrza i zobaczymy co się dziać będzie, jeśli błąd wyskoczy to możliwe duże prawdopodobieństwo ze to Pompa ???

chroszcz
29-03-2011, 21:13
napisz konkretnie co ci tam wyskakuje
-napisz jaki kod błędu
ps
napisz konkretnie jak zapala się kontrolka MIL podczas jazdy to auto zachowuje się jakoś inaczej np. chwilowy spadek mocy, szarpie inne objawy?

MichalPoznan
29-03-2011, 23:38
Kontrolka jaka sie zapala to żólty silniczek.

Na programie diagnostycznym u Tego Elektronika co Kleił pompe wychodzi błąd sterowania kontrolerem powietrza czy jakoś tak nie pamietam dokłądnie.

Po wypadku była tez opcja ze wskaźnik paliwa wogle nie wskazywał dlatego on pokleił pompe teraz wskazuje .

Przepustnice wymieniałem jak pisałem wyżej i po czasi sie znów zapalił bład i podjechałem do niego i twierdzi nadal ze przepustnicy wina jest .

Teraz tak jak bład sie zapali są takie prześwity braku mocy , jest teraz taka opcja ze moze miec moc albo czasem ją troche traci .
Nie jest to jednak taki ostry spadek mocy czy cos poprostu w pewnych moementach już słabiej przyśpiesza.

Jeśli chodzi o szarpanie to fakt zdarzy sie czasami mały uskok delikatny tak jakby ckawke akurat załapał sie zdarza np przy zmianie biegów ale bardzo zadko chociaż zauważyłem to .
Ogólnie również tak z rana jak go odpalam to troszke musze nim pokrecic tez to przyuważyłem , akus jest ok tylko tak jakby no właśnie pytanie co jakby ???

chroszcz
30-03-2011, 04:15
moja rada jest taka (już pisałem to wyżej) zmień chłopie mechanika !!!
objawy które opisujesz mogą wynikać z różnych czynników np. przepustnica, zwarcie inst. elektrycznej, filtr paliwa do wymiany itp. itp.
wątpię żeby, ktoś udzielił ci precyzyjnej odpowiedzi on-line co masz nie tak z autem, jedziesz na servis podłączasz kompa robisz diagnozę i masz podane jak na tacy "kod awarii" (jeżeli to nie jest zwarcie inst. elektr.) usuwasz awarię i jeździsz :aniolek:
-tak z ciekawości napisz jaki to rocznik auta i jaki ma przebieg

MichalPoznan
30-03-2011, 10:01
Rok 2007 przebieg 68 tys km

To moze znacie kogoś z Poznania dobrego lub okolic kto zajmie sie troszke lepiej autem niż poprzedni mechanik ??

Szukam w tej chwili filtrów chce je wymienic i wtedy zobaczymy .

Znalazłem komplety wkładów filtr powietrza , filt paliwa i filtr oleju firmy Maxgear dobre bedą ??

Czy raczej ich nie wsadzac ???

chroszcz
30-03-2011, 11:54
proponuję abyś zrobił tak
-albo auto oddać do serwisu fiata (to wiąże się z większymi kosztami)
-albo poszukaj servisu BOSCH
jeżeli chodzi o części zobacz tu http://www.motoneo.pl/k-a-FIAT-all-DUCATO-DUCATO_nadwozie_pelne-695-lampa_tylna-lampa_tylna.html
UWAGA!!
jadąc na servis fiata możesz mieć swoje części
auto masz z niewielkim przebiegiem (zakładam że jesteś pierwszym właścicielem, jeżeli auto było np. sprowadzone to nie masz pewności co do przebiegu-w taki przypadku zalecam szczegółową kontrolę "diagnostykę komputerową")
tutaj masz kilka adresów servisu BOSCH-a w poznaniu http://www.zumi.pl/serwis+samochodowy+bosch,Pozna%F1,namapie.html#pag e:1,byMap:1,x:16.929685,y:52.41939,scale:8
pozdrawiam

MichalPoznan
30-03-2011, 12:23
Powiem tak historie auta poznałem trochę.

Wiec tak w kraju jestem drugim właścicielem .

Przede mną miała go firma która rzadko go używała a miała go z 2 lata. Mam książkę serwisową od samego początku serwisowany był w Niemczech potem w Polsce .

A dowiedziałem się że został sprowadzony z faktycznie małym przebiegiem wiec raczej przebieg bedzie oryginalny i stan auta tez jest ładny nie jakis zmechacony w środku np fotel lub kierownica tak samo paka nie jest jakoś brudna porysowana .

Pytanie czy w tym serwisie powiedzą konkretnie co go boli czy będę musiał tez sie domyślać ??

Bo zapałce za diagnostykę komputerowa, a powiedzą mi to samo co ten tu, to wiadomo pieniądze w błoto wyrzucone będą .

Zaraz sprawdzę ceny .

miszko
31-03-2011, 16:19
Wydaj te parę złotych na diagnostykę. Nie musisz zostawiać auta do naprawy, a jedynie zlecić podpięcie do komputera. Na papierze dostaniesz wynik diagnozy (lub ustnie, jak przyjdzie diagnosta).

MichalPoznan
01-04-2011, 21:46
Witam
Dzis wymieniłem Filtry powietrza , paliwa (był czarny) , i pompa została wymieniona na inną.
Poprzednia wielce nie była klejona nie wiadomo gdzie w jednym miejscu niby klej ok .

Teraz tak efekt taki na dzien dzisiejszy po wymienie tego wszystkiego czuje jakby auto lepiej sie zbierało , tak lżej sie nim jedzie ale bład nadal jest .

Postaram się jutro lub w poniedziałek do kogos podjechać na kompa niech skasują błąd i zobaczymy co będzie .

[ Dodano: 2011-04-04, 12:45 ]
Witam po Weekendzie.

Wiec tak sytuacja wygląda tak
Po podpięciu pod przenośne urządzenie diagnostyczne wyszedł Błąd P0089
Po czym po skasowaniu błędu zaczął wydobywać się dziwny dźwięk z pod maski silnika,
po chwili ustał ten dziwny dźwięk wyskoczył błąd znów i po podpięciu komputera tym razem zapalił się błąd P0638.

Został ON skasowany przejechałem jakieś 500 m i narazie nie wyskoczył żaden błąd .

Pytanie co to moze się dziać z Tym ???

[ Dodano: 2011-04-05, 19:00 ]
Witam dziś rano znów zapaliła się lampka Błędu niestety nie wiem tym razem jaki błąd się pojawił.

AndreCh
15-05-2012, 19:21
Kolego MichalPoznan czy udalo ci sie rozwiazac problem bo ja mam dokladnie to samo i tez nie wiem co to jest .
Ja wlozylem nowa przepustnice z aso gdyz tak mi zdiagnozowali i dalej to samo , u mnie ma czykawke bardzo czesto i spadek mocy jest znaczny .
Napisz prosze czy rozwiazales ten problem i jesli tak to co bylo jego przyczyna .