PDA

Zobacz pełną wersję : [zawieszenie] Luźne sworznie...



Nulaaa
07-12-2010, 16:26
Witam!
podczas przeglądu dowiedziałam się, że mam w moim aucie (Fiat panda 2003 r.) luźne sworznie.
Mechanik mówi, ze wymaga to wymiany całego wahacza.
Czy rzeczywiście tak jest?
A jeśli tak może ktoś poradzi mi jakiej formy wahacz najlepiej kupić?
Z góry dziękuję :-)

seth
07-12-2010, 16:30
no niestety fiaty tak mają że często o ile nie zawsze sworznie nie są elementami wymiennymi tylko idzie cały wahacz. a co do firmy to myślę że tu nie ma jakiejś reguły różnie bywa z zamiennikami bo pewnie właśnie chodzi ci o zamiennik a nie oryginalny :D
ja wymieniałem 2 u siebie i żeby było zabawniej szybciej wykończyłem lewy więc firma myślę nie ma tu dużego znaczenia

ubek
10-12-2010, 20:55
Wymieniaj i to szybko - w skrajnych przypadkach sworzeń może wypaść i koło się złoży rozwalając błotniki i el. zawieszenia.

Nulaaa
15-12-2010, 16:18
Bardzo dziękuję!!!

marcind
01-04-2012, 17:13
Witam firmy''TRW"przejechałem 118 tyś jest ok cena 124pl sklep Auto Sam Łodz

seth
01-04-2012, 19:32
Witam firmy''TRW"przejechałem 118 tyś jest ok
i tu pojawia się pytanie. po jakich drogach?? z racji że mamy rożne drogi u jednego 118 tyś to dużo i to bardzo u innego mało :D ale ogólnie TRW to dobra firma

lukq
01-04-2012, 19:33
Jak dla mnie 118 to jest Bardzo dużo jak na polskie drogi!.
Sam wymieniam średnio co 30-40 kkm.

seth
01-04-2012, 19:34
Sam wymieniam średnio co 30-40 kkm.
no to często zmieniasz. co potwierdza moje zdanie że mamy zróżnicowany stan dróg

k66
01-04-2012, 20:33
U mnie pierwsza wymiana byla po 55 tys. ale zaliczylem kraweznik po stluczce, druga wymiana po kolejnych 35 tys ale tym razem efekt wpadniecia do rowu :P
Plusem sa przystepne ceny za zestaw 2 wahacze dalem ze 180 zl - wloska produkcja.

marcind
03-04-2012, 09:59
polskie drogi wahacz jeszcze fabryczny ,większy problem z tylną tuleją tego wahacza według mnie pomyłka konstrukcyjna

seth
03-04-2012, 10:04
większy problem z tylną tuleją tego wahacza według mnie pomyłka konstrukcyjna
Hehe takich pomyłek jest dużo i fiat wcale w tej dziedzinie sportu nie wiedzie prymu :D jak raz wymienisz to będziesz wiedział jak na przyszłość sobie ułatwić sprawę :D powodzenia życzę.

dbdareczek
19-04-2012, 12:55
U mnie wymiana po 51000, ale tylko siadła tuleja gumowa, ta duża, z tyłu wahacza, sworzeń i przednia tuleja OK. Dodam, że silnik 1,3 multijet, czyli cięższy od benzynowego i teoretycznie powinno się wszystko szybciej zużywać.

marcind
19-04-2012, 13:51
i co zrobiłeś z tą tuleja wymieniłeś czy kupiłeś nowy wahacz,mam ten sam silnik co ty,ja pokusiłem się na wymianę wspomnianej tulei ale zaproponowano mi od punto II i taką założyłem wizualnie wygląda na solidniejsza ,minął rok i jest ok.

krzysiek.olak
30-11-2012, 20:02
Witam serdecznie,
Otóż mam problem z wyjęciem śruby zwrotniczy która zaciska sworzeń wahacza. Udało mi się wykręcić nakrętkę... co dalej śrubę trzeba wykręcić czy wybić?

Proszę o pomoc!

seth
30-11-2012, 20:44
wybić. ale jak ją będziesz kręcił jak do odkręcania i lekko pukał to powinna szybciej wyskoczyć.

byrrt
30-11-2012, 21:40
Tak jak seth pisze - wybić. Widocznie masz za słaby młotek jak nie idzie ;) Siknij tam trochę WD40 i jazda..

krzysiek.olak
30-11-2012, 21:42
Dziękuję za pomoc!