Zobacz pełną wersję : [zawieszenie] Luźne sworznie...
Witam!
podczas przeglądu dowiedziałam się, że mam w moim aucie (Fiat panda 2003 r.) luźne sworznie.
Mechanik mówi, ze wymaga to wymiany całego wahacza.
Czy rzeczywiście tak jest?
A jeśli tak może ktoś poradzi mi jakiej formy wahacz najlepiej kupić?
Z góry dziękuję :-)
no niestety fiaty tak mają że często o ile nie zawsze sworznie nie są elementami wymiennymi tylko idzie cały wahacz. a co do firmy to myślę że tu nie ma jakiejś reguły różnie bywa z zamiennikami bo pewnie właśnie chodzi ci o zamiennik a nie oryginalny :D
ja wymieniałem 2 u siebie i żeby było zabawniej szybciej wykończyłem lewy więc firma myślę nie ma tu dużego znaczenia
Wymieniaj i to szybko - w skrajnych przypadkach sworzeń może wypaść i koło się złoży rozwalając błotniki i el. zawieszenia.
Witam firmy''TRW"przejechałem 118 tyś jest ok cena 124pl sklep Auto Sam Łodz
Witam firmy''TRW"przejechałem 118 tyś jest ok
i tu pojawia się pytanie. po jakich drogach?? z racji że mamy rożne drogi u jednego 118 tyś to dużo i to bardzo u innego mało :D ale ogólnie TRW to dobra firma
Jak dla mnie 118 to jest Bardzo dużo jak na polskie drogi!.
Sam wymieniam średnio co 30-40 kkm.
Sam wymieniam średnio co 30-40 kkm.
no to często zmieniasz. co potwierdza moje zdanie że mamy zróżnicowany stan dróg
U mnie pierwsza wymiana byla po 55 tys. ale zaliczylem kraweznik po stluczce, druga wymiana po kolejnych 35 tys ale tym razem efekt wpadniecia do rowu :P
Plusem sa przystepne ceny za zestaw 2 wahacze dalem ze 180 zl - wloska produkcja.
polskie drogi wahacz jeszcze fabryczny ,większy problem z tylną tuleją tego wahacza według mnie pomyłka konstrukcyjna
większy problem z tylną tuleją tego wahacza według mnie pomyłka konstrukcyjna
Hehe takich pomyłek jest dużo i fiat wcale w tej dziedzinie sportu nie wiedzie prymu :D jak raz wymienisz to będziesz wiedział jak na przyszłość sobie ułatwić sprawę :D powodzenia życzę.
dbdareczek
19-04-2012, 12:55
U mnie wymiana po 51000, ale tylko siadła tuleja gumowa, ta duża, z tyłu wahacza, sworzeń i przednia tuleja OK. Dodam, że silnik 1,3 multijet, czyli cięższy od benzynowego i teoretycznie powinno się wszystko szybciej zużywać.
i co zrobiłeś z tą tuleja wymieniłeś czy kupiłeś nowy wahacz,mam ten sam silnik co ty,ja pokusiłem się na wymianę wspomnianej tulei ale zaproponowano mi od punto II i taką założyłem wizualnie wygląda na solidniejsza ,minął rok i jest ok.
krzysiek.olak
30-11-2012, 20:02
Witam serdecznie,
Otóż mam problem z wyjęciem śruby zwrotniczy która zaciska sworzeń wahacza. Udało mi się wykręcić nakrętkę... co dalej śrubę trzeba wykręcić czy wybić?
Proszę o pomoc!
wybić. ale jak ją będziesz kręcił jak do odkręcania i lekko pukał to powinna szybciej wyskoczyć.
Tak jak seth pisze - wybić. Widocznie masz za słaby młotek jak nie idzie ;) Siknij tam trochę WD40 i jazda..
krzysiek.olak
30-11-2012, 21:42
Dziękuję za pomoc!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.