Zobacz pełną wersję : [1.6 16V +BLOS] Ogromne spalanie
Witajcie drodzy towarzysze :)
Jestem właścicielem Lancii Delty z popularnym wśród Fiatowców silnikiem - 1.6 16V 103KM. Posiadam instalacje gazową z BLOSem. W mieście przeraża mnie spalanie tego wynalazku - ostatnio w zimie 17,5 litra!!! Fakt, że jezdzilem wolno i sporo stałem w korkach, ale taki wynik to chyba przesada.
Blosa regulowałem wg wskazań sondy - na wolnych obrotach pokazuje ok 0,5V a na wysokich 0,3V.
Czy może mi ktoś napisać jak poprawnie wyregulować to ustrojstwo i co ewentualnie może być przyczyną takiego ogromnego zapotrzebowania na paliwo? Dodam, że na wakacjach robiłem długą trasę i spalanie wyszło 8l/100km, czyli przyzwoite.
Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc!
kto ci powiedział że reguluje cię gaz z wskazań sondy??? . jedź do gazownika i ustawi ci to za 20 zł i po kłopocie podejrzewam że nie masz sprzętu do takiej regulacji
W zasadzie każdy gazownik reguluje tylko i wyłącznie na postawie wskazań sondy.
Paweu87, ty jesteś pewny że sonda lambda ma coś wspólnego z gazem?? gazownicy wkładają czujkę do wydechu i na podstawie składu mieszanki ustanawiają gaz. jedź do porządnego gazownika.
sonda jest odpowiedzialna za pracę silnika na benzynie na gazie nie ma ona nic wspólnego z pracą silnika
Sonda ma bardzo dużo wspólnego z gazem - wszystkie instalacje z komputerem gazu i mające silnik krokowy działają na podstawie wskazań sondy. U mnie nie ma krokowca, jest blos i sonda służy jedynie jako wskaźnik składu mieszanki. Ale mniejsza o to. Chciałbym aby wypowiedziała się osoba, która ma blosa i wie conieco o jego regulacji.
To, że gazownik powinien regulować przy pomocy analizatora spalin, to wiem, ale większość podpina się pod komputer gazowy i reguluje na podstawie wskazań sondy.
ja posiadam blosa w sienie :)
nie posiadam zadnego komputera ani nic tylko emulator wtrysków ;) i emulator sondy lambda a reguluje na słuch i na oko :) - jak regulował mi gazownik na cyferki z analizatora to samochó stracił moc i ciut wiecej palił - wiec sam regulowałem eksperymentowałem i sobie sam ustawiam na słuch na oko :) max w zimie spalił mi 12,5l/100km w lato min 7,5l/100km tu wszystko zalezy od tego jak kto sie posługuje pedałem gazu :) jak cisne po 5k rpm to i nawet do 14l dochodzi ale szanuje silnik i nie przeciagam go :)
Wow, silnik jak u mnie a pali malutko.
A jak ustawiłeś parownik? Rozkręciłeś całkiem, tak jak podaje instrukcja, czy co?
Żeby dobrze ustawić BLOSa musisz jednak się wybrać na jakiś analizator spalin.
Wtedy podpinasz się i kręcisz śrubą na reduktorze, tak aby uzyskać największą wartość CO2, ale najmniejszą CO. Regulację rób przy obrotach 2500-3000.
Nie rób tego na biegu jałowym. W końcu nie jeździsz na nim.
Chociaż uważam, że do tego silnika tylko i wyłącznie powinno się montować sekwencję. Nie jest ona już taka droga, a sprawa o wiele mniej problemów przy zachowaniu spalania i mocy jak na benzynie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.