PDA

Zobacz pełną wersję : gasnący silnik 1.9 JTD w Stilo



pablooooo21
03-12-2010, 12:02
Witam drogich kolegów. Mam taki problem ze swoim Stilo a mianowicie na mrozie ok -10 stopni zaczyna gasnąć mi auto. Samochód bez problemu odpala ale jak przejade kilkaset metrów to nagle zaczyna gasnąć i tak potrafi na odcinku 5 km zgasnąć z 10 razy :( :( Na lekkim mrozie ok -3 stopni ten objaw nie występuje i nie wiem co jest grane :? :( Jak zgaśnie to odpalając go od razu nic to nie da - auto nie zaskoczy ale odczekując jakieś 10 - 20 sekund auto pali bez problemu. Dodam że filtr paliwa mam wymieniony. Tamtej zimy też mi sie to zdarzało a filtr przed zimą też miałem wymieniony. Czasami też podczas jazdy wyskakuje mi błąd "Water in fuel filter" (ale na 2 sekundy i znika) czyli woda w filtrze paliwa a nie wiem skąd tam ta woda :( :( nie mam pojęcia i może to przez to bo parafina chyba sie przy 10 stopniach mrozu sie nie wytrąca :roll: . Pomóżcie drodzy koledzy bo już nie wiem co mam robić :? . A tak poza tym to troche niebezpieczne takie gaśnięcie auta podczas jazdy :( :( Pozdrawiam.

starling
03-12-2010, 13:17
moim zdaniem zatankowałeś trefne paliwo. Na Twoim miejscu spróbowałbym spóścić wężykiem włożonym we wlew tyle ropy ile się da, a następnie dodał do reszty pozostałego w baku paliwa depresatora w większej ilości niż w instrukcji ... następnie pojechał na markową stację i zatankował do pełna.... obawiam się że może być konieczna też ponowna wymiana filtra...

I r o n
03-12-2010, 14:07
Czytałem kiedyś raport dotyczący ON na różnych stacjach i z zestawienia wynikało , że temperatura mętnienia w najgorszym przypadku miała tylko -6oC :roll:

Dolej do paliwa jakiś depresator i wtedy się okaże czy to był dobry trop .

NoVi
03-12-2010, 14:45
może masz pompe paliwa zasyfioną i Ci nie podaje odpowiedniej dawki paliwa.
Albo smok zapchany!

Sprawdź, miałem tak samo, tylko że jak zgasł nieraz w ogóle nie dało się odpalić.
Pomogło przeczyszczenie pompy smoka i baku. I zrobilem już jakieś 2k od tego zabiegu i hula aż miło.

starling
04-12-2010, 10:32
może masz pompe paliwa zasyfioną i Ci nie podaje odpowiedniej dawki paliwa.
Albo smok zapchany!


Gdyby miał przytkany nieczystościami obwód zasilania paliwem to problemy pojawiałyby się niezależnie od temperatury. Tu najbardziej prawdopodobne jest, że kolega zatankował letni olej lub w baku/filtrze jest woda...