PDA

Zobacz pełną wersję : problemy stilo ZIma 2011



master85
03-12-2010, 08:24
Witam Mam fiata stilo 2002 rok 1,9 jtd 80KM

wczoraj wyjezdzalem do banku okolo 3 km jednak sie troche pod firma zakopalem w sniegu i jakies 10 minut wyjezdzalem z tego sniegu, jednak sie udalo po zalatwieniu sprawy z bankiem udaje sie do stilo ktory jest na parkingu ku mojemu zaskoczenie wyntylator chlodnicy chodzil bardzo głosno przy wlaczonym silniku (mysle moze sie zagrzal to sie wlaczyl ok) po dotarciu spowrotem do domu chciale zgasic silnik jednak po przekreceniu kluczyka w stacyjce swiatła zgasły i wszystkie kontrolki ale ku mojemu zdumieniu nie zgasł silnik i pracuje sobie normalnie.musialem go dopiero zgasic wrzucajac bieg bo inaczej nie dalo sie go wlaczyc.

Po powtórnym odpaleniu jakas godzine pozniej podczas odpalenia silnika zaczynaja sie pojawiac bledu : engine fault, car security sie swiecil , asr i abs failure ( po przejechaniu kilku metrów gasna) jednak swieci sie nadal kontrolka engine fault i car security podczas jazdy, jakby tego bylo mało to po wylaczeniu silnika w garazu po jakis 30 minutach sam zalacza sie wentylator chlodzenia chlodnicy i tak chodzi, po przekreceniu kluczyka wentylator ustaje na chwile po czym znowu sie wlacza i tak do wyladowania sie akumulatora.


Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem
jakies porady??

maniek8998
03-12-2010, 15:25
wentylator ze glosno chodzil to pewnie sniegu sie dostalo na smigla i mial bicie kontrolki sprawdz styki przy aku i kolo niego przy bezpiecznikach moze tam sie dostalo troche niegu dales do garazu snieg sie zaczal topic i masz wilgoc

Gborowik
03-12-2010, 21:41
Albo zwariował BK, albo sprężarka puszcza olej i sporo go jest w IK. Sam tego nie doświadczyłem, ale niektórzy taki fakt opisywali. Po przegrzaniu w śniegu mogło zassać i zapalić olej. Zdejmij przewód przy IK i się przekonaj. Jeśli w miarę sucho, to zostanie egzaminer. Oczywiście powodów może być więcej, myślę ze komputer je pokaże.

jaro190
03-12-2010, 23:31
panowie a od czego jest zawór motylkowy tzw "przepustnica" :?: - mowa oczywiście o JTD, a wentylator się sam włączy po wyłączeniu silnika jeżeli nie będzie dobrej masy albo będzie walnięty przekaźnik przy akumulatorze, kolegi przypadek to ewidentna wilgoć, proponuję wyjąć całą skrzynkę bezpiecznikową tą przy aku, wziąć do domu zrobić zdjęcie jak to wszystko wygląda a następnie wszystko powyciągać a skrzynkę rozebrać na części pierwsze(wewnątrz po między poszczególnymi ścieżkami może znajdować się woda ,lud, którego suszarką nie wydmuchamy jak wszystko jest złożone) :idea:
przy składaniu tego spowrotem zwrócić szczególną uwagę na przedłużki od"nóżek" bezpieczników i przekaźników muszą być idealnie na swoim miejscu inaczej coś może nie działać :!: :!:

lukq
04-12-2010, 09:32
panowie a od czego jest zawór motylkowy tzw "przepustnica"do regulacji dopływu czynnika roboczego do urządzenia.
Jeśli chodzi o problem kolegi master85, obstawiam dostanie się wilgoci do układu zasilania, co powoduje zwarcie, a w następstwie problemy, jakie są opisane przez kolegę.

ROBERT61
04-12-2010, 14:30
do regulacji dopływu czynnika roboczego do urządzenia.
Zgrabnie ujęte :lol:
Wygląda to jak diagnoza DR HAUSA :lol:

jaro190
05-12-2010, 00:29
[/quote]do regulacji dopływu czynnika roboczego do urządzenia.


a co kolega ma na myśli "czynnik roboczy" :?:

lukq
05-12-2010, 04:06
dopływ powietrza do cylindrów.
http://img262.imageshack.us/img262/8528/przepustnica.jpg

jaro190
05-12-2010, 14:43
dopływ powietrza do cylindrów.
Obrazek (http://img262.imageshack.us/img262/8528/przepustnica.jpg)

tylko my tu rozmawiamy o JTD a nie o bęzynie :!:
w naszych klekotach zawór motyklowy jest odpowiedzialny za otwarcie i zamknięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego, nie steruje jego ilością ,jak zawór motylkowy- potocznie nazywany przepustnicą ,jest walnięty lub jego siłownik pneumatyczny to może dochodzić do takich sytuacji jak kolega w 1 poście opisał - silnik nie gaśnie :!: :idea:

http://moto.allegro.pl/przepustnica-fiat-stilo-1-9-jtd-gliwice-rg-i1319314539.html

Gborowik
05-12-2010, 18:38
do regulacji dopływu czynnika roboczego do urządzenia.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Zadaniem tej "przepustnicy" w JTD jest gaszenie motorka i tylko to.

lukq
05-12-2010, 23:07
nie spojrzałem na silnik ;-) tak w dieselach jest tak jak napisał Gborowik, służy ona do gaszenia motorka. Przepraszam, za mały błąd.

master85
06-12-2010, 14:08
witam ponownie


otóz błąd engine fault który sie swiecil spowodowany byl ze wyjalem bezpiecznik od wentylatora i dlatego pokazywal ten blad


najprawddopodobniej bylo to spowodowane jakims zwarciem gdyz po kilkunastu godzinach wszystko wrócilo do normy i jest ok