kret1986
01-12-2010, 22:29
Witam wszystkich jestem nowy na waszym forum i mam nadzieje ze mi pomozecie bo juz nie wiem o co mu chodzi.
A dokładnie w mojej brava jakis czas temu zmieniałem silnik z nieszczesnego 1.4 12v na 1.9 jtd 101km z 2001 roku B9.000 . Kupiłem dafce rozbitka z 2001 i przełozyłem wszystko co było potrzebne aby silnik działa (zbiornik, cała elektryke komory przedniej, pod deski i na tył). robiłem wszystko sam z tzw swapem. Wszystko pieknie ładnie za pierwszym razem mi odpałił po odpowietrzenie układu paliwowego. I w tedy zaczeły sie moje problemy. po odpalenie zaczał mi kopcic na niebiesko i niewiedziałem co jest (bo wczesniej nie moglem odpalic na tamtej bravie). Pierwsze co sprawdziłem to czy turbina jest szczelna i sie okazało ze jednak chlapie olejem. Wiec kupiłem zregenerowana za 1000zł. Wstawiłem zalałem ja olejem. Odpalam silnik a tu juz lepiej nie kopcił tak mocno ale kopcił dalej. Po dłuzszym działaniu silniku i sprawdzania wszystkiego zaczoł mi ciezko odpalac, wiec padło na wtryskiwacze ze którys nie leje i wogole. Odałem wiec wtryskiwacze do regeneracji i kosztowały mnie kolejny 1000zł (regeneracja koncówek bo sie nie otwierały do końca). Załozylem je odpowietrzyłem i zaczał odpalac normalnie. Ale dalej ona swoje kopci. Wiec padlo na diagnostyke silnika kupiłem kabel kkl i programem FiatECUScan sprawdziłem bledy. Okazało sie ze ma kilka 4bledy zwiazane z przepływomierzem i wymieniłem cały, nastepny bład zawór sterowania turbiny to go wymieniłem, tez system egr wyczusciłem zaslepiłem i zaczłą działą. Chwili obecnej niema zadnego błedu w sterowniku silnika, ale dalej ona swoje kopci. Czyli tkwi problem w mechanice lub elektronice ze jakis czujnik zle wskazuje. I mam do was pytanie co ja mam robic teraz bo juz sam nie wiem za bardzo.
A i nie dodoałem ze ma przebieg 230tys i kopci przy wchodzeniu na wyzsze obroty do 2 tys kopci ale nie tak mocno ale powyzej to biało szary z lekkim niebieskawym kolorem dym. Płyn chłodniczy nie ubywa.
Pomocy co jest odpowiedzialne za takie objawy:(
A dokładnie w mojej brava jakis czas temu zmieniałem silnik z nieszczesnego 1.4 12v na 1.9 jtd 101km z 2001 roku B9.000 . Kupiłem dafce rozbitka z 2001 i przełozyłem wszystko co było potrzebne aby silnik działa (zbiornik, cała elektryke komory przedniej, pod deski i na tył). robiłem wszystko sam z tzw swapem. Wszystko pieknie ładnie za pierwszym razem mi odpałił po odpowietrzenie układu paliwowego. I w tedy zaczeły sie moje problemy. po odpalenie zaczał mi kopcic na niebiesko i niewiedziałem co jest (bo wczesniej nie moglem odpalic na tamtej bravie). Pierwsze co sprawdziłem to czy turbina jest szczelna i sie okazało ze jednak chlapie olejem. Wiec kupiłem zregenerowana za 1000zł. Wstawiłem zalałem ja olejem. Odpalam silnik a tu juz lepiej nie kopcił tak mocno ale kopcił dalej. Po dłuzszym działaniu silniku i sprawdzania wszystkiego zaczoł mi ciezko odpalac, wiec padło na wtryskiwacze ze którys nie leje i wogole. Odałem wiec wtryskiwacze do regeneracji i kosztowały mnie kolejny 1000zł (regeneracja koncówek bo sie nie otwierały do końca). Załozylem je odpowietrzyłem i zaczał odpalac normalnie. Ale dalej ona swoje kopci. Wiec padlo na diagnostyke silnika kupiłem kabel kkl i programem FiatECUScan sprawdziłem bledy. Okazało sie ze ma kilka 4bledy zwiazane z przepływomierzem i wymieniłem cały, nastepny bład zawór sterowania turbiny to go wymieniłem, tez system egr wyczusciłem zaslepiłem i zaczłą działą. Chwili obecnej niema zadnego błedu w sterowniku silnika, ale dalej ona swoje kopci. Czyli tkwi problem w mechanice lub elektronice ze jakis czujnik zle wskazuje. I mam do was pytanie co ja mam robic teraz bo juz sam nie wiem za bardzo.
A i nie dodoałem ze ma przebieg 230tys i kopci przy wchodzeniu na wyzsze obroty do 2 tys kopci ale nie tak mocno ale powyzej to biało szary z lekkim niebieskawym kolorem dym. Płyn chłodniczy nie ubywa.
Pomocy co jest odpowiedzialne za takie objawy:(