Zobacz pełną wersję : [ogrzewanie] Odpowietrzanie ukladu chlodzacego
kakersik
01-12-2010, 20:41
Mam taki problem. Otoz tydzien temu wymienialem termostat w moim bravo 1.6 i teraz niby temperature pokazuje na srodku ale jakos kiepsko grzeje. Ogrzewanie na full a tu ledwo letnie powietrze. Jak pogazuje to zaczyna grzac jak opetany. Wszystko oczywiscie jak stoje. Pewnie zapowietrzone. Mozecie mi napisac jak odpowietrzyc? Bede wdzieczny. Pozdrawiam.
Zasada jest prosta - grzejesz samochód do 90 stopni po czym popuszczasz odpowietrzniki i czekasz aż zacznie wylewać się płyn (UWAGA WRZĄTEK)
Nie wiem gdzie są odpowietrzniki w benzyniaku, u mnie jest na przewodzie przy termostacie (którego nigdy nie ruszam) i 2 szczycie chłodnicy - którymi zwykle odpowietrzam
poszukaj na chłodnicy u góry takich 2 śrubek.
kakersik
01-12-2010, 21:54
Dzięki serdeczne. Ja znalazłem tylko jeden odpowietrznik na chłodnicy. Po stronie prawej lampy (pasażera). Po odkręceniu nie leciało nic. Zupełnie nic. Jak dodałem gazu to po chwili siknęło z niego a i w zbiorniczku ubyło. Rano zobaczę, czy nie trzeba dolać. Ale pewnie tak. No i grzać zaczął :D
dolać na pewno będziesz musiał trochę, teraz ciesz się ciepłem w samochodzie ;-)
kakersik
01-12-2010, 22:01
lukq a tak na marginesie. Udzielasz się może na nikoniarzach ??
lukq a tak na marginesie. Udzielasz się może na nikoniarzach ?? nie wiem co to jest? dlaczego pytasz?
[ Dodano: 2010-12-01, 22:04 ]
dobra juz wiem co to są nikoniarze, lecz nie jestem tam użytkownikiem. ;-)
kakersik
01-12-2010, 22:04
Chodzi mi o www.forum.nikoniarze.pl poświęcone miłośnikom marki Nikon. Pytam bo u kogoś tam widziałem taki sam podpis o grze z płatków.
ten tekst kiedyś zapożyczyłem sobie z basha ;-)
seba_999
01-12-2010, 22:07
W Brava też ten 'myk' działa? Bo zauważyłem, ze jak dam na pokrętle temperatury 'max' to nie leci z kratek aż tak gorące powietrze jak np u mamy w Megance...
kakersik
01-12-2010, 22:18
Myślę, że tak. W końcu i Bravo i Brava i chyba nawet Marea są takie same jeśli chodzi o przedział pasażerski. Tylko różne silniki mogą mieć różnie. Ale tu się moja wiedza kończy.
seba_999
01-12-2010, 22:21
I korzystając z tematu zadam jeszcze jedno pytanie. Czym spowodowane może być to, że z bocznych kratek wieje słabiej niż ze środkowych? Musze te środkowe lekko "przysłonić" i wtedy leci z wszystkich 4 kratek tam samo ;)
Mam tak samo. Myślę że spowodowane jest to tym, że środkowe wyloty są bliżej "podzielnicy" kierunku nawiewu, krótsze kanały dolotowe, mniejszy "opór"....
Mam tak samo. Myślę że spowodowane jest to tym, że środkowe wyloty są bliżej "podzielnicy" kierunku nawiewu, krótsze kanały dolotowe, mniejszy "opór".... można to właśnie w ten sposób tłumaczyć, jeśli chcesz na szyby to zakręć grzanie np na środku a kratki boczne przekieruj na szyby ;-) czasem sam tak robię. Jeśli chodzi o 'myk' tak działa w bravo/brava ;-)
To ja się podepnę pod temat:
Czy w silnikach 1.9TD jest jakieś częste miejsce nieszczelności układu chłodzącego?
Od kilku dni regularnie zapowietrza mi się układ (i tracę ogrzewanie), płynu nie ubywa, nigdzie ni widzę wycieku :/
Doraźnie sobie radzę stając na poboczu i popuszczając korek na chłodnicy ale trochę to irytujące jest.
...możliwa przyczyna to przedostawanie się spalin do układu chłodniczego :/
Ale może nie to... Poza kontrolnym sprawdzeniem czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma tłustych plam (oleju) można wykonać (u mechanika) test na obecność spalin w płynie chłodniczym....
no toś mnie pocieszył :/ nie uśmiecha mi wymieniać uszczelki pod głowicą
pozostaje mi na razie obserwować rozwój sytuacji
sprawdź szczelność układu wydechowego, może gdzieś lekko puszcza przez co dostaje się z powietrzem do kabiny.
sprawdź szczelność układu wydechowego, może gdzieś lekko puszcza przez co dostaje się z powietrzem do kabiny.
Yyy ale że co ? :) Nie dostają mi się spaliny do wnętrza auta, tylko zapowietrza mi się nagrzewnica, regularnie wypatruje jakiejś nieszczelności ale nic ani od góry ani od dołu nie widać, więc problem może być na pompie lub głowicy :/
seba_999
04-12-2010, 11:50
Panowie... Jak wygląda ten korek do odpowietrzania chłodnicy? :(
taki jakby śrubka z taką łapką u góry.
stojąc przed autem znajduje się z lewej strony chłodnicy na górze. jakby co załączam zdjęcie chłodnicy z Bravy 1.2 16v
seba_999
04-12-2010, 12:30
Tylko kurde ja tam nie mam takiego czegoś :( Nie wiem czy to coś zmienia, ale mam Bravę z klimą. W miejscu w którym jest ten korek mam rurkę co idzie do zbiorniczka wyrównawczego.
Jeden odpowietrznik znalazłem na wężyku, przy podszybiu. Po odkręceniu zaraz płyn leciał (na odpalonym, chłodnym silniku i włączonym ogrzewaniu).
Jeden odpowietrznik znalazłem na wężyku, przy podszybiu. Po odkręceniu zaraz płyn leciał (na odpalonym, chłodnym silniku i włączonym ogrzewaniu). poszukaj koło termostatu i na przewodach gumowych., oraz czy przy chłodnicy nie masz.
Masz dwa odpowietrzniki na chłodnicy. Plastikowe śruby a'la motylkowe .
Aby się do nich dostać musisz zdjąć plastikowy wlot powietrza nad chłodnicą (3 śruby).
http://img695.imageshack.us/img695/7307/aaalm.jpg
dokładnie tak jak pisze molej, jak zdejmiesz chwyt powietrza (dwie śrubki na klucz 10) to znajdziesz na chłodnicy dwie plastikowe wkrętki z takim jakby motylkiem (o ile ktoś nie ukręcił motylków - mi sięjedne urwał) są dokładnie na tych zgrubieniach gdzie wchodzą węże do chłodnicy
seba_999
06-12-2010, 20:44
Właśnie ja tam kurde nic nie mam ;/ W miejscu, w którym kolega zaznaczył na czerwono mam wężyk, który jest podłączony od góry do zbiorniczka wyrównawczego... A innych korków na chłodnicy nie ma :(
seba_999, wrzuć fotkę to ktoś na pewno je wypatrzy
dopiero teraz zauważyłem że to silniczek 1.2, a nie wiem jaka tam jest chłodnica
na chłodnicy szukaj czegoś TAKIEGO (http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://republika.pl/blog_dx_980903/7257141/tr/31012010082.jpg&imgrefurl=http://puntoelx.blog.onet.pl/Wymiana-chlodnicy-i-odpowietrz,2,ID399509327,n&usg=__25WLgRZrbppm-BjLdfcvuGeJQ1c=&h=640&w=480&sz=96&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=BXCdRvptKnZJLM:&tbnh=147&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dodpowietrznik%2Bch%25C5%2582odnicy%2B fiat%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3 D1600%26bih%3D1011%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=769&vpy=156&dur=6111&hovh=259&hovw=194&tx=134&ty=157&ei=Vj79TLvhJsWW8QOvlJTtBg&oei=Vj79TLvhJsWW8QOvlJTtBg&esq=1&page=1&ndsp=35&ved=1t:429,r:3,s:0)
a na przewodach TAKIEGO nr 2 (http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.tempra.org/uploads/odp.JPG&imgrefurl=http://forum.tempra.org/topics51/odpowietrzanie-vt14980.htm&usg=__602FzEbjNjkGFD_SKS8VOG3z9vk=&h=768&w=1024&sz=147&hl=pl&start=67&zoom=1&tbnid=MbzBYSs_6YUzZM:&tbnh=157&tbnw=209&prev=/images%3Fq%3Dodpowietrznik%2Bch%25C5%2582odnicy%2B fiat%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3 D1600%26bih%3D1011%26tbs%3Disch:10%2C1516&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=151&vpy=583&dur=624&hovh=157&hovw=209&tx=135&ty=69&ei=iD79TLiGB6md4Ab8yvi8Bw&oei=Vj79TLvhJsWW8QOvlJTtBg&esq=3&page=3&ndsp=35&ved=1t:429,r:7,s:67&biw=1600&bih=1011)
seba_999, tak pisze i załącza zdjęcia kolega yoyo, w tych miejscach masz odpowietrzniki. Pamiętaj by robić to na rozgrzanym silniku.
seba_999
07-12-2010, 16:54
Porobiłem fotki chłodnicy. Lewy/prawy tzn patrząc od przodu auta ;)
link (http://img697.imageshack.us/gal.php?g=lewy1.jpg)
zdjęcia nie działa użyj imageshack
seba_999
07-12-2010, 17:00
Właśnie widzę, że na cba przestało działać hotlinkowanie... Oto link (http://img697.imageshack.us/gal.php?g=lewy1.jpg) do galerii na ImageShack:
wiesz co nie widzę na tych zdjęciach [słaba jakość] moja rada, idź po wężach i szukaj korków,odpowietrzników, tak będzie chyba najprościej
seba_999
07-12-2010, 17:07
Czyli na chłodnicy nie ma odpowietrzników? Jak pytałem kumpla to stwierdził, że powinna sie sama odpowietrzyć... Czyli odpowiedzialny za to jest ten wężyk co idzie z tego lewego górnego boku chłodnicy?
Będzie ciężko szukać innych odpowietrzników, bo instalacje LPG mi tak upchali, że z bidą znalazłem ten odpowietrznik na podszybiu ;) Ale poszukam ;)
szukaj przy termostacie tam na pewno znajdziesz.
Zobacz temat - Klik (http://fiatforum.com.pl/topics6/odpowietrzanie-ukladu-zaworek-vt3133.htm). Użytkownik hakun, pisze o odpowietrznikach
"...ten z lewej strony chłodnicy stojąc przed samochodem...". O ile dobrze widzę, to jest to ten:
http://img69.imageshack.us/img69/5299/lewy1.jpg
Teraz tylko (w razie potrzeby) znaleźć
"ten za silnikiem"
molej, to jest chyba tylko plastikowy bolec, w takim gumowym uchwycie.
fakt faktem, jeśli pojeździsz kilka dni na max otwartym ogrzewaniu, to o ile gazownicy nic nie spaprali to układ się odpowietrzy, do tego c\au unikaj parkowania samochodu na pochyłosciach
seba_999
08-12-2010, 20:45
Tak, to jest plastikowy bolec. Znalazłem drugi odpowietrznik na wężu. W ogóle ciężko tam cokolwiek dojrzeć, bo akurat w rejonie tych dwóch odpowietrzników mam wpakowane LPG. A jest to możliwe, że gazownik spier*olił coś przy montowaniu instalacji i przez to są takie cyrki? Bo reduktor/parownik chyba nie 'bierze' tyle ciepła z układu... Albo? I powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi odpowietrznikami. Odkręcam, przy odpalonym zagrzanym silniku i włączonej nagrzewnicy i nadmuchu. I jak mi od razu leci płyn to zaraz zakręcam? Czy czekam chwile, "odpuszczam" trochę płynu i później zakręcam?
od razu zakręcasz. Odpowietrzniki powinny być w najwyższych punktach układu, tak by powietrze wyleciało. Jak jest płyn, powietrza nie będzie. Polecam Ci później (kiedy będzie możliwe) na wyłączonym silniku odkręcić zbiornik wyrównawczy i dokręcić odpowietrznik/i. Ja u siebie jak zakręciłem (tyle ile dałem rady) to płyn wyciekał. Po "spuszczeniu" ciśnienia z układu, dałem rady jeszcze zrobić 1 obrót albo i więcej....
włącz ogrzewanie na max, wyłącz nadmuch i czekaj aż autko się zagrzeje, potem odkręcasz (popuszczasz powoli) odpowietrznik, przez chwilę może nie lecieć nic a potem płyn i wtedy dokręcasz, samochód musi oczywiście stać na prostym.
jeśli chodzi o gazowników to mogli np. za wysoko zamontować parownik, ale wtedy mógłby zamarzać
odgrzeję temat. mam prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia. reduktor bardzo wolno się nagrzewa i przez temperaturze silnika 90 stopni w ogóle nie jest gorący. w Bravo 1.6 zaworki są chyba 2. jeden na chłodnicy, drugi na wężu wychodzącym z nagrzewnicy. zaworek na nagrzewnicy wygląda mniej wiecej tak:
http://img198.imageshack.us/img198/1259/largeimgimg4d5c1fb4bea0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/198/largeimgimg4d5c1fb4bea0.jpg/)
pytanie może prozaiczne ale... ;) jak działa ten zaworek? odpowietrzamy odkręcając zaworek wkrętakiem, tak? do czego zatem służy karbowane po zewnątrz kółko? zakręca i odkręca przepływ cieczy z nagrzewnicy?
To karbowane to jeden i ten sam element co nacięcie na śrubokręt.Po prostu łatwiej kręcić palcami.Jest to plastikowa śruba która ma nacięcie wzdłuż aby od razu po popuszczeniu mogło wydostać się powietrze.
no wlasnie dzisiaj to sprawdzilem i faktycznie glupote napisalem ;) w sobote czeka mnie odpowietrzanie ukladu. mam calkowicie zimny reduktor gazu.
gdzieś wcześniej wspominałem, że nie przelewa mi się płyn w zbiorniczku. dziś temat wyjaśniłem. po zdjęciu wężyka z króćca na wejściu do zbiorniczka wyrównawczego okazało się, że króciec jest przytkany. teraz jest ok, tzn. ciecz się pięknie przez zbiorniczek przelewa. jutro sprawdzę jak z nagrzewaniem się reduktora. przez ostatnie kilka dni bardzo długo się nagrzewał.
Czym Ci się to tam przytkało?
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
jakiś czarny babol. otworek w króćcu zbiorniczka to jakby nie było wąskie gardło układu chłodzącego. tam przekrój jest najmniejszy więc o przytkanie najłatwiej. zbiegło się to w czasie z dolewką jakiegoś niezbyt markowego płynu (innego niż ten, którym zalany miałem układ chłodzący). może jakaś reakcja. dziwna sprawa. teraz płyn przelewa się aż miło, nawet na wolnych obrotach. czyli jest tak jak dawniej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.