Zobacz pełną wersję : silniczki od nagrzewnicy Stilo 1.9 JTD
pablooooo21
30-11-2010, 22:31
Witam Szanownych forumowiczów. Mam taki problem. Otóż nie działa mi nawiew na stopy w swoim Stilo 1.9 JTD z klimatronikiem dwustrefowym. Silniczki od otwierania nawiewu dolnego są uszkodzone:( Szukałem na allegro takich części ale nikt nie chce sprzedać ich osobno tylko jak coś to całą kompletną nagrzewnice. Jest jeszcze mały problem gdyż do wersji z klimatronikiem nie ma nagrzewnic, za to dużo jest ofert do wersji z klimą ręczną. I takie pytanie - czy te silniczki różnią sie pomiędzy wersją z klimatronikiem a z klimatyzacją manualną? Jest jeszcze ponoć dwie wersje tych silników - z wtyczką na 2 piny i na 6 pinów. Z tego co wiem to ja mam na 2 piny bo wychodzi mi 2 kabelki z tej wtyczki dlatego tak podejrzewam. Może ktoś wie czy te z 6 pinami będą u mnie działaś czy to jest jakiś problem? Dodam jeszcze że jak mam zimne auto to słychać takie pikanie, stukanie z okolicach nagrzewnicy i to pewnie te silniczki sie odzywają. Jak sie auto nagrzeje, tzn nagrzewnica to pikanie ustępuje. Jeśli ktoś będzie w stanie mi pomóc to dziękuję z góry.
omegarules
30-11-2010, 23:45
A co mi tam - pomogę Ci :)
Masz tu fote tego co zobaczysz jak się nachylisz i zajrzysz pod deskę rozdzielczą od strony kierowcy.
http://img25.imageshack.us/img25/6146/miejscenasilniczek.jpg (http://img25.imageshack.us/i/miejscenasilniczek.jpg/)
Dwa czerwone kółka to silniczki (jeden jest wykręcony), ten którego brakuje jest właśnie od sterowania klapką na stopy - oba silniczka są takie same (zamienne) - sprawdziłem to.
Zdjęcie oczywiście od wersji klimatronik - więc śmiało możesz szukać silniczków po numerze który widać na foto.
A to pikanie które słyszysz to silniczek, który się obraca, staje i tak w kółko - ponieważ te silniczki mają wadę w postaci uszkadzających się potencjometrów przekazujących info o danej pozycji silniczka (żeby się zatrzymał w odpowiednim momencie). Po pewnym czasie moduł klimatronika się poddaje i po prostu silniczek wyłącza.. Dlatego "pikanie" ustaje.
Zakładam, że również plastikowy łącznik masz uszkodzony (silniczek jest dość mocny i jeśli ciągle się obraca i nie zatrzyma się w odpowiednim momencie napotyka na opór klapki, która jest w swoim skrajnym położeniu i ukręca się owy łącznik..
To chyba powinno nie rozjaśnić Tobie i innym kwestię tego wynalazku ;)
Pozdro :)
pablooooo21
01-12-2010, 10:06
Dzięki wielkie za pomoc :) Dużo mi rozjaśniłeś. A orientujesz sie może czy do wersji z klimą manualną silniczki też podejdą do wersji z klimatronikiem? Pozdro:)
ROBERT61
01-12-2010, 11:29
Witam pablooooo21,
Też miałem stilo z podobnym problemem :( Wymieniłem jeden silniczek i było Ok,ale silniczki miałem dwa i jeden mi został. :lol: Więc ewentualnie mógłbym Cię poratować.Ale najpierw muszę przekopać garaż żeby go znaleźć :( Po drugie z tego co pamiętam,to był bosch,więc najpierw trzeba zobaczyć jaki jest u Ciebie( myślę,że będzie pasował,bo do mojego stilo z 2003r z klima tronikiem nie było problemu go zamontować)Dobrze by było gdybyś wrzucił fotki(jeśli masz go zdemontowanego)Wizualnie wygląda jak na zdjęciu omegarules, z tym że u mnie nie było tej blachy z ogranicznikami,był przykręcony bezpośrednio do nagrzewnicy.Jak go znajdę,dam Ci znać i porównamy,czy jest to samo.
Znalazłem :lol: Wygląda to tak.
pablooooo21
03-12-2010, 11:42
Eeee to elegancko:) Szukałem wszędzie tych silniczków ale do wersji z klimatronikiem cięzko znaleźć jak są to do klimy ręcznej:( Jeszcze nie wymontowywałem tych silniczków ale bede musiał to zrobić tylko jak na razie nie mam jak bo przed blokiem nie bardzo :D Jak to zrobie to dam znać. A Ty drogi kolego jak możesz to przekop ten garaż, bede wdzięczny:) TYlko jeszcze takie pytanie czy te silniczki ciężko jest wyciągnąć i jakie klucze potrzebuje? I czy od strony pasażera jak i kierowcy te 2 silniczki są umieszczone czy tylko po jednej? Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc.
[ Dodano: 2010-12-03, 10:47 ]
A jeszcze takie pytanie. Bo w tamtym roku wymieniałem silniczek od sterowania ciepłym nawiewem i z tego co wiedze to ten silniczek na Twoim zdjęciu jest podobny do mojego. I takie pytanie - czy te silniczki są wszystkie jednakowe, zarówno od nawiewu na szyby, na nogi i na środkowy nawiew? I czy od wersji z klimą ręczną te silniczki sie różnią czy nie? jeśli sie orientujesz to bede wdzięczny za pomoc:)
ROBERT61
03-12-2010, 13:09
czy te silniczki są wszystkie jednakowe,
Z tego co sobie przypominam,to są jednakowe oprócz silniczka w/w cyrkulacji powietrza.
takie pytanie czy te silniczki ciężko jest wyciągnąć i jakie klucze potrzebuje
Trochę trzeba się powyginać,ale tragedii nie ma, potrzebny będzie Ci kluczyk 5,5 mm do odkręcenia ich od nagrzewnicy.
Znalazłem jeszcze opis nagrzewnicy z opisanymi silniczkami,może Ci pomoże :lol:
Witam. Aby nie zakładać nowego tematu to podepnę się a mianowicie miałem uszkodzony silniczek od klapy nawiewu na przednią szybę nie zatrzymywał się więc go wymieniłem i teraz raz działa raz nie nawiew się przełącza na szybę ale klapa się nie otwiera chyba że zrobię kalibracje to wszystko śmiga aż miło. Co może być przyczyną tego działania lub też nie działania?
franky12813
14-11-2013, 17:58
Tzn. robisz kalibracje, wszystko działa, gasisz auto, zapalasz z powrotem i już nie działa? Drugie pytanie czy kalibracja kończy się pomyślnie? (na końcu powinno po obu stronach byc 00 00)
Dokładnie tak robię kalibracje wszystko działa gaszę silnik i raz działa raz nie działa. Kalibracja kończy się 00 02 bynajmniej ostatni komunikat taki jest później przełącza się w normalny tryb pracy. Byłem ostatnio na kompie wywaliło kilka błędów kasowane nie wróciły. Zamówiłem elma327 jak przyjdzie to sprawdzę jeszcze raz sam bo dalej jest jakiś problem z nawiewem na szybę.
kabelek jeszcze nie dotarł ale byłem na kompie u kolegi i wywaliło błędy serwomotor klap mieszalnika prawego, serwomotor klap mieszalnika lewego oraz błąd czujnika zanieczyszczeń. Prosił bym o podpowiedz, zdjęcia gdzie te ustrojstwa się znajdują.
franky12813
18-11-2013, 12:19
Zdjec nie mam niestety, aczkolwiek jak poszukasz mozna je znalezc na innych forach.
Kolega omegarules zamiesil foto dwoch serwomotorow, te w czerwonych kolkach oba sa od dystrybucji (nr 12 na rysunku) i ty masz je dobre. Ponizej tych dwoch od strony kierowcy masz mieszalnik lewy (nr 14 na rysunku), symetrycznie po stronie pasazera masz mieszalnik prawy (nie ma na rysunku). Ten od strony kierowy z tego co pamietam wystarczy chyba tylko wyjac plastikowe poszycie i masz go na wierzchu, gorzej po stronie pasazera, trzeba wyciagac schowek, ale nie jest to zbyt trudne. Do dokrecenie samych silniczkow trzeba klucz rozmiar 5,5 (nasadowy najlepiej).
Oba silniczki od mieszalnikow sa takie same nr fiata 77365916, ja w aso placilem 120zl za sztuke, nie polecam uzywanych, ja sie przejechalem.
Odrazu proponuje zakupic plastkowe sprzegielka (nr 13 na rysunku), kosz niewielki, 30zl za sztuke a moze ci to oszczedzic klopotu. U mnie jedno bylo ulamane. nr fiata tej dzwigienki to 46723463.
Montaz prosty, ustawienie dzwigienki w silniczku a potem w elemencie nagdzewnicy jest jednoznaczne, nie da sie niczego zle zmontowac.
Radze montowac przy odlaczonym akumulatorze. Jak wymienisz, pierwsze co powiniennyes zrobic to ustawic kluczyk w pozycji MAR i wykonac kalibracje.
U mnie tez pojawial sie blad czujnika zanieczyszczen i jescze kilka innych, ale przestaly sie pojawiac jak wymienielem uszkodzone serwomotory.
W razie pytan pisz i daj znac czy sie udalo to zrobic. Pozdrawiam i powodzenia.
11808
Mojego kabla chyba się nie doczekam mam prośbę jak ktoś wie jaki kabel elm kupić choćby na alledrogo to prosił bym o link kabel ma działać z fiatecuscan i klimatronikiem fiat stilo z góry dzieki.
ps. jak ktoś ma sprawdzony kabel (może być przeróbka) do sprzedania to zapraszam na prv.
franky12813
18-11-2013, 23:35
Ot chocby cos takiego, dla wlasnej pewnosci mozesz zawsze zadzwonic przed kupnem i spytac:
ELM 327 1.4 Fiat Ford Nissan Renault opel honda PL (3707923191) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/elm-327-1-4-fiat-ford-nissan-renault-opel-honda-pl-i3707923191.html)
Kupiłem elma u viakena wszystko ładnie śmiga wymieniłem lewy aktywator bo wywalał błąd krytyczny zrobiłem kalibracje usunąłem błędy jak na razie żaden nie wraca ale czas pokaże czy to koniec walki ;)
Witam,
w końcu po długim czasie udało mi się zregenerować aktywatory poprzez wymianę potencjometrów na montażowe 5k Ohm. W końcu po kalibracji mam 0-0 i sprawną wentylację:wink:
W Krakowie oferuję pomoc w naprawie.
prezesik25
27-02-2014, 10:24
Witajcie.
Czy takie silniczki występują też w wersji z klimą manualną?
Nie mam manualnej, ale z tego co się domyślam i wydaje mi się że było już napisane gdzieś na forach. W manualnej komputer nie steruje klimą, więc nie potrzeba silniczków.
Tam jest to raczej rozwiązane cięgnami.
marcinhess
10-07-2014, 08:26
Witam.
To ja też podepnę się pod temat
U mnie jest podobny problem.
Strona kierowcy chłodzi, strona pasażera grzeje.
Kalibracja się robi i na koniec pokazuje 00 00 i dalej tak samo, nawet może gorzej bo strona kierowcy jak by słabiej chłodziła.
Kabel ELM zamówiłem, i kupiłem od razu te małe sprzęgiełka (ostatnie na allegro :) ).
Czyli jak rozumiem to muszę naprawić ten mieszalnik z prawej strony od pasażera.
A naprawa polega na wymianie tego sprzęgiełka?
Dodam że klima działała jak go kupiłem miesiąc temu, czy ma związek jeżeli wymieniłem aku?
Proszę o odpowiedź bo może coś źle napisałem.
z tego co czytałem, odłączenie aku powoduje rozregulowanie climatronica. kalibracji climatronica dokonuje się podobno na rozgrzanym do temp. roboczej silniku. powtórz zatem kalibrację jeszcze raz, może się uda. jeśli nie, poczekaj za ELMem.
a przy okazji, czy ktoś mi może napisać jaki jest numer części odpowiedzialnej za wyświetlanie błędu B1901 oraz B1902? info błędu mówi o nastawniku klap przedniej szyby.
marcinhess
14-07-2014, 17:37
Witam.
Przyszedł kabel ELM 327 i wyskakuje błąd przy próbie połączenia z klimą "connection ecu fialed" sprawdź ustawienia portów ???
Z normalnym ECU sie łączy.
Nie mam na razie pomysłów co dalej i czemu kabel nie łączy.
podłącz się jeszcze raz pod Multiecuscan i włącz funkcję "Scan DTC". zobacz co znajdzie.
marcinhess
14-07-2014, 18:50
No dobra po małej przróbce kabla :) znalazłem gdzieś na stronie fiata punto. Po wyrwaniu jednego opornika (drastycznie obcinaczkami sami wiecie jakimi :) ) kabel zaczął działać i .
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: B1906 - Inf. zwr. nawiewu (stopy/klatka)
Anomaly of the position signal of the actuator for the hot/cold air mixing. The signal comes from a potentiometer being part of the relevant actuator. Check the wiring and connection condition before the possible replacement of the actuator.
NOTE: Mechanical troubles are not to be excluded.
If the system is equipped with independent right hand/left hand adjustments then there are two different actuators - the displayed description refers to that which is having a failure.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
2: B1907 - Nastawnik klap (stop/klatka)
Anomaly in the control actuator of the air deflecting curtain at the central outlets/foot board. Electric engine failure or problem at the connection wiring.
NOTE: The error could also be caused by a mechanic failure.
Check the connections to the control unit and the state of wirings and connections before carrying out any replacement.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten
błąd.
Dodam że błędy skasowane lecz klima działa jakby nie miała czynnika chłodzącego, nabijany tydzień temu. Jak wyłącze klime to wieje taka sama temperatura, jedynie co działa to że jak daje cieplej to idzie temp w góre.
marcinhess
14-07-2014, 22:37
Jak ktoś coś wie na temat tych błędów i do czego one się odnoszą to proszę o pomoc, nie chciałbym rozkręcać całego wnętrza.
marcinhess
16-07-2014, 13:27
No dobra, rozkręciłem dwa siłowniki, te co odpowiadają za grzanie od kierowcy i pasażera. Wszystko całe.
Reszty nie rozkręcałem ale jak leżałem pod kierownicą to zrobiłem kalibracje klimatyzacji i wszystkie siłowniki działają i kręcą wszystkimi trybikami.
A klima dalej nie chłodzi, może dziura sie jakaś zrobiła po nabijaniu.
jak odpalisz silnik i włączysz klimę to idź pod maskę i sprawdź czy przewody aluminiowe zmieniają temperaturę - jeden będzie gorący a drugi zimny - a tak na marginesie to słychać jak sprzęgło klimy się załącza i obroty silnika wzrastają?
marcinhess
16-07-2014, 23:44
Tak słychać jak się załącza i obroty wzrastają, ostatnio dotykałem ty rurek i były obie chyba cieple, na pewno żadna nie była zimna.
sprawdź jak silnik trochę złapie temperatury - jedna musi być gorąca druga zimna a i wentylator powinien pracować
marcinhess
17-07-2014, 15:54
Właśnie przyjechałem z pracy i rurki są ciepłe i zauważyłem że sprężarka się nie załącza. W ubiegłym tygodniu się załączała na 100%.
albo brak czynnika albo awaria przekaźnika - miałem tak kiedyś - sprawdź jeszcze bezpieczniki koło aku
marcinhess
24-07-2014, 14:30
A więc wyszło że brak czynnika, test szczelności wychodził ok bo, nieszczelność jest na wentylku, i oby nigdzie indziej nie było, wyszło po wrzuceniu markera, (się nagimnastykował znajomy żeby każdą rurkę zobaczyć).
Dziękuje za pomoc w rozwiązywaniu problemu.
Cyranekk
12-01-2016, 11:03
Witam moi drodzy mam problem z se Stilo mianowicie z grzaniem strasznie grzeje lewa strona nawiewu nawet jak jest włączona i wyłaczona miał ktoś takie coś prosił by o pomoc nie wiem co to może być dokładnie być może silniczek krokowy. Jak sie tam dostać do tych silniczków ? pozdrawiam
Najpierw demontujesz boczek tunelu, potem plastik nad pedałami, kładziesz na wycieraczkę lampę i wkładasz pod kierownicę głowę. Wszystko wtedy widać jak na dłoni. Silniczek który jest najniżej, jest od ciepło/zimno.
Cyranekk
19-01-2016, 12:00
dostałęm się tam w jednym miałem ułamany ten plastik a 2 silnik mi buczy jaka jeszcze może być przyczyna ? jak odkręcic tego drugiego silniczka mam problem go zdemontowac
cenioormo
19-01-2016, 13:46
Musisz mieć połamaną rękę w 3 miejscach :D mnie stilo z dnia na dzień coraz bardziej irytuje i denerwuje....nie ważne czy kupisz autko w dobrym stanie czy nie...zawsze się coś zepsuje...ale taki urok :D mi jak aktywatory padły to odpiąłem wiązkę od nadmuchu na klatkę piersiową i ustawiłem sztywno, jak trzeba było ciepełko na mordzie to otwierałem sobie kratkę, no ale też naprawiłem tanim kosztem (1 aktywator na szrocie 10zł) :D są ważniejsze rzeczy od głupiego klimatronika...pieniążki zainwestuj w np. zawieszenie z przodu(tam jest co robić) lub hamulce a nie w taką pierdołę. Wywalanie 400zł na to żeby mieć nawiew na twarzy mija się jak dla mnie z celem. Trup pod maską ale nawiew chodzi ok! to nie merc za 200tyś. Ale walcz dalej kolego :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.