Zobacz pełną wersję : Zegary nie działają - bezpiecznik, kostka? czy wymiana?
Wiem, temat już nie raz omawiany, ale nigdy do końca.
Podobno jeśli zegar był cofany przez laika to jest szansa, że zegary, ot tak, losowo raz działają, a raz nie działają. Nie mamy na to wpływy, to coś z komputera leci.
Jednak miałem już dwa przypadki, że akurat jak odkręciłem osłonę kostek i bezpieczników z lewej strony to nagle zegary zaczęły działać, a nic specjalnego nie zrobiłem - poruszałem tym czy owym. Myślę, że to tylko przypadek.
Gdzie najlepiej kupić zegary do Brava 1.6 16V 99r. to jest ten model 103KM z elektronicznym licznikiem? Allegro nic specjalnego nie ma. Może jakiś sklep? Dostawca? Giełda?
W każdym razie, chciałbym odkręcić zegary i tam podobno może też być coś nie tak, ścieżki zaśnieżałe, brudno, na elektroda.pl piszą o uszkodzeniu układu zasilania układu scalonego.
Jest szansa, że jeśli coś tam zrobię to znajdę coś co naprawi to uszkodzenie?
Proszę o porady. Dziękuje za informacje.
powodem niedziałających liczników, może być tzw. zimy lut, trzeba prze-lutować wszystko bądź udać się do elektryka i ten problem Ci wyeliminuje. Jeśli będziesz kupował licznik np z allegro, to pamiętaj, że będziesz miał przebieg jaki jest na liczniku kupowanym.
Generalnie ściągam zegary - wyjmuje i z tyłu na płytce elektronicznej będą zimne luty na ścieżkach? Zobaczę najpierw sam, jeśli nie to oddam w dobre ręce.
Generalnie ściągam zegary - wyjmuje i z tyłu na płytce elektronicznej będą zimne luty na ścieżkach? tak jak piszesz kolego.
Do odkręcenia zegarów to trzeba czegoś specjalistycznego? Czy raczej śrubokręt i kilka śrubek i ładnie panel się wysuwa? Jak to wygląda w praktyce?
Akumulator odłączam?
Niby nie trzeba, ale ja na wszelki wypadek odcinam zasilanie.
Najpierw odkręcasz plastik ten wokół zegarów. Masz 3 śrubki TROX na górze oraz 2 przy kolumnie kierownicy (opuść na maxa w dół kierownice). Przy wyciąganiu (trzeba trochę pokombinować) wypnij wtyczki od regulacji wysokości świateł oraz regulacji poziomu oświetlenia zegarów (nic na siłę, musisz takie zapadki wcisnąć). Wyciągasz plastik i masz, o ile dobrze pamiętam, 4 kolejne TROX-y wokół zegarów. Po wykręceniu ich, wyciągasz zegary lekko tak, aby wypiąć 3 wtyczki z górnej części zegarów. U mnie z jedną miałem problem, ale nic na siłę, wciśnij zapadki, pomóż sobie śrubokrętem jak coś i wyjdą.
No i masz wyjęte zegary:D
Zrobiłem. Najpierw odkręcamy osłonę przy kierownicy, góra i dół co otacza przełączniki do wycieraczek i świateł na osi kierownicy. Wtedy dopiero widać śrubki od plastiki tego dookoła zegarów. Plastik sięga aż do nawiewu lewego. Trzeba od spodu, ostro się nachylić i tam jest zapadka plastikowa - odginamy ją. Nadal trzyma góra plastiku od strony nawiewu, pociągamy zdecydowanym ruchem, wtedy wychodzi z takiego zaczepu ślizgowego metalowego. Potem to już odkręcamy 5 śrub od zegarów - panelu. Wyciągamy zegary i miałem dwie kostki, żółta i biała. Wyciągamy je, trzeba popatrzeć i na spokojnie rozkminić zasadę działania ich wyciągania, banalna. Od tyłu zegarów jest osłona plastikowa biała, chroni płytkę drukowaną. Trzyma się na prostych zaczepach. Wyciągamy i szukamy zimnych lutów. Widać było u mnie, że coś było grzebane, ktoś już lutował coś przy pinach od kostek. Generalnie przystawiłem lutownice do miejsc gdzie było lutowane, sprawdzam i już działa wszystko okej. Winię też wiązki kabli, które idą do kostek, były już przy kostkach izolowane izolacją. Poruszałem i jest okej. Nie wiem na jak długo. Generalnie będę obserwował. Dziękuje za pomoc.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.