Zobacz pełną wersję : [silnik] Spadek mocy Bravo 1.9 TD
damian150
21-11-2010, 22:23
Witam posiadam Fiat Bravo 1.9 TD i mam z nim problem ktory polega na tym ze auto nie ma mocy nie jest odczuwalne przyspieszzenie w kazdym zakresie obrotów do 100 km chwile schodzi sie rozpędzic a z tego co slyszalem te autka sa nawet dynamiczne z odpalaniem nie ma problemów autko jezdzi wszystko ok zadna kontrolka nie swieci . Turbina wymieniona , swieze zarowe wymienione wszystkie filtry wymienione , przepływka na kompie pokazuje max 350 czegos tam zaznaczam ze wczesniejsza przepływka była padnieta i została wymieniona na inna ktora spasowala lecz inne posiada numery zawór EGR zaslepiony na wezyku gumowy i autko lekko dymi jak przyspieszam zauwazalne szczegolnie w nocy przy swiatlach innego auta . Od czego mam zacząc zeby zdiagnozowac problem ? z góry dzieki za pomoc dodam ze predkośc autka to max 140 km i 3 tys obrotów i wiecej nie da rady
spróbuj doprowadzić egr do porządku i powinno być ok
Tak samo możesz wyczyścić inter cooler, ja u siebie wyczyściłem i jak by z 10km miał więcej a miałem tak zasyfiony.
tak jak piszą 2 przedmówcy, też mam teraz taki problem i w weekend zaślepiam egr'a i zabieram się coolera
damian150
22-11-2010, 22:56
a EGR mozna jakos sprawdzic czy działa poprawnie np po wyczyszczeniu ? bede sie wiec zabierał powoli do tego wszystkiego
na pewno nie zaszkodzi go wyczyścić, możesz zyskać na odzyskaniu mocy, oraz na zaprzestaniu dymienia, możesz go również zaślepić.
damian150
22-11-2010, 23:01
a co bedzie lepsze zaslepic go całkowicie czy dac mu szanse i go zostawic ? a zaslepic to najlepiej rurke dolotową do niego od kolektora ?
dzis akurat jechałem takim samym Bravo i jest roznica bez porównania powyzej ok 2500 obrotów czuc jak autko idzie na kazdym biegu a u mnie tego wogole nie odczuwam turbo nie daje rady ? czy cos z dawkami paliwa nie tak ?
tak jak piszesz rurkę i zaślepić.
damian150
23-11-2010, 23:13
EGR został zaślepiony zadnych efektów prawdopodobnie był sprawny bo membrama dociskała a po wytrzorzeniu podcisnienia sie odtwierał ale został odciety na przyszłosc , Intercooler jeszcze nie został przeczyszczony ale ciekawi mnie jedna rzecz podsyłam linka do tematu "sprawdzanie membramy w pompie wtryskowej " odpowiedz na samym koncu
http://fiatforum.com.pl/topics6/bravo-97-19-td-problem-z-silnikiem-vt5356.htm?highlight=rozrusznik
sprawdziłem tak jak tam napisano i jak np dmuchne w wezyk ktory idzie do pompy to slysze ze gdzies to powietrze ucieka tak ma byc ? sadze ze chyba nie podsyłam foto z zaslepionymi wezykami Prosze o sprawdzenie czy dobrze to zrobiłem dodam ze po zalepieniu zadnych zmian
jeszcze jedno pytanie czy zostawic kostke wpięta do zaworu podcisniewego ktory steruje EGR czy ja wypiąc ?
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001153.jpg
zozo1 podpowiedz mi w jaki sposób czys-ściłeś inter cooler w sobote będę leczył szajsvagena vento 1.9 tdi oprócz sprawdzenia egr stanu odm szczelność szukanie pęknięć znajduje sie punkt pod nazwą czyszczenie coolera
Ja czyściłem to tak. Jak już miałem inter cooler wyciągniety to wziełem 1.5 litra paliwa zwykłego i wlałem normalnie do środka i trząsłem w różne strony, tak go płukałem.Zrobiłem to 5 razy, to znaczy wlałem benzyne popłukałem wylałem do wiadra, i spowrotem tą benzyne do środka, po 5 płukaniach wziełem świeże 1.5 litra paliwka i znów to samo, po tym wszystkim wziełem gorącą wode z płynem do naczyn i tak długo płukałem aż z inter coolera nie zaczeła wylatywać czysta woda, po tych wszystkich zabiegach wziełem pistol na sprężone powietrze i wydmuchałem wszystko dobrze.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.