PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Spadek mocy Bravo 1.9 TD



damian150
21-11-2010, 22:23
Witam posiadam Fiat Bravo 1.9 TD i mam z nim problem ktory polega na tym ze auto nie ma mocy nie jest odczuwalne przyspieszzenie w kazdym zakresie obrotów do 100 km chwile schodzi sie rozpędzic a z tego co slyszalem te autka sa nawet dynamiczne z odpalaniem nie ma problemów autko jezdzi wszystko ok zadna kontrolka nie swieci . Turbina wymieniona , swieze zarowe wymienione wszystkie filtry wymienione , przepływka na kompie pokazuje max 350 czegos tam zaznaczam ze wczesniejsza przepływka była padnieta i została wymieniona na inna ktora spasowala lecz inne posiada numery zawór EGR zaslepiony na wezyku gumowy i autko lekko dymi jak przyspieszam zauwazalne szczegolnie w nocy przy swiatlach innego auta . Od czego mam zacząc zeby zdiagnozowac problem ? z góry dzieki za pomoc dodam ze predkośc autka to max 140 km i 3 tys obrotów i wiecej nie da rady

jaski82
22-11-2010, 03:27
spróbuj doprowadzić egr do porządku i powinno być ok

zozo1
22-11-2010, 07:35
Tak samo możesz wyczyścić inter cooler, ja u siebie wyczyściłem i jak by z 10km miał więcej a miałem tak zasyfiony.

lukq
22-11-2010, 16:08
tak jak piszą 2 przedmówcy, też mam teraz taki problem i w weekend zaślepiam egr'a i zabieram się coolera

damian150
22-11-2010, 22:56
a EGR mozna jakos sprawdzic czy działa poprawnie np po wyczyszczeniu ? bede sie wiec zabierał powoli do tego wszystkiego

lukq
22-11-2010, 22:57
na pewno nie zaszkodzi go wyczyścić, możesz zyskać na odzyskaniu mocy, oraz na zaprzestaniu dymienia, możesz go również zaślepić.

damian150
22-11-2010, 23:01
a co bedzie lepsze zaslepic go całkowicie czy dac mu szanse i go zostawic ? a zaslepic to najlepiej rurke dolotową do niego od kolektora ?

dzis akurat jechałem takim samym Bravo i jest roznica bez porównania powyzej ok 2500 obrotów czuc jak autko idzie na kazdym biegu a u mnie tego wogole nie odczuwam turbo nie daje rady ? czy cos z dawkami paliwa nie tak ?

lukq
22-11-2010, 23:02
tak jak piszesz rurkę i zaślepić.

damian150
23-11-2010, 23:13
EGR został zaślepiony zadnych efektów prawdopodobnie był sprawny bo membrama dociskała a po wytrzorzeniu podcisnienia sie odtwierał ale został odciety na przyszłosc , Intercooler jeszcze nie został przeczyszczony ale ciekawi mnie jedna rzecz podsyłam linka do tematu "sprawdzanie membramy w pompie wtryskowej " odpowiedz na samym koncu

http://fiatforum.com.pl/topics6/bravo-97-19-td-problem-z-silnikiem-vt5356.htm?highlight=rozrusznik

sprawdziłem tak jak tam napisano i jak np dmuchne w wezyk ktory idzie do pompy to slysze ze gdzies to powietrze ucieka tak ma byc ? sadze ze chyba nie podsyłam foto z zaslepionymi wezykami Prosze o sprawdzenie czy dobrze to zrobiłem dodam ze po zalepieniu zadnych zmian

jeszcze jedno pytanie czy zostawic kostke wpięta do zaworu podcisniewego ktory steruje EGR czy ja wypiąc ?



http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001153.jpg

jaski82
24-11-2010, 20:31
zozo1 podpowiedz mi w jaki sposób czys-ściłeś inter cooler w sobote będę leczył szajsvagena vento 1.9 tdi oprócz sprawdzenia egr stanu odm szczelność szukanie pęknięć znajduje sie punkt pod nazwą czyszczenie coolera

zozo1
25-11-2010, 07:34
Ja czyściłem to tak. Jak już miałem inter cooler wyciągniety to wziełem 1.5 litra paliwa zwykłego i wlałem normalnie do środka i trząsłem w różne strony, tak go płukałem.Zrobiłem to 5 razy, to znaczy wlałem benzyne popłukałem wylałem do wiadra, i spowrotem tą benzyne do środka, po 5 płukaniach wziełem świeże 1.5 litra paliwka i znów to samo, po tym wszystkim wziełem gorącą wode z płynem do naczyn i tak długo płukałem aż z inter coolera nie zaczeła wylatywać czysta woda, po tych wszystkich zabiegach wziełem pistol na sprężone powietrze i wydmuchałem wszystko dobrze.