PDA

Zobacz pełną wersję : Wygłuszanie drzwi. Czyli jak JA to zrobiłem



luca89cn
21-11-2010, 20:03
Nie wiem czy dobry dział wybrałem, bo zastanawiam się czy taki temat nie pasuje bardziej do Car Audio, ale jak tak, to proszę o przeniesienie.
Do rzeczy, wygłuszyłem drzwi w samochodzie i chciałem się podzielić z innymi którzy planują wygłuszenie w swoich wehikułach. Może komuś się przyda i pomoże.
Na początek wypisze co mi było potrzebne:
- Taśma dekarska, a nie maty bitumiczne jak niektórzy polecają(ja nie polecam ale tez nie odradzam, kazdy robi jak uwaza), oto główny powód, który siedzi w drzwiach, zrobiony chyba fabrycznie chyba że poprzedni właściciel to tam przykleił:
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001128.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001128.jpg)
Popękane i strasznie twarde, rogi się odgięły i je po prostu wyłamałem, a taśma dekarska jest dość elastyczna i wzmocniona folią aluminiową, przynajmniej ta Soundaband, której ja używałem. Kupiona w Casto za ~93zł, wymiar 22,5cm x 10m (2,25m kw.) i na dwoje drzwi w Bravo starczyło na styk z podwójnym wyklejaniem otworów technicznych( tych 3 większych) i jeszcze zostało parę cm na uszczelnienie osadzenia piorunochronu na dachu :)
- opalarka, ja kupiłem dla pewności, podobno nie musiałem, bo taśma nadaje się do klejenia w temp. od 5 do 30 stopni C i trzyma mocno ale po lekkim podgrzaniu opalarką nie ma szans na oderwanie, koszt około 34zł w Casto, wiec znikomy, ale jak ktoś chce, to może zachować paragon i po robocie oddać pod pretekstem złego wyboru ;)
- benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczania powierzchni
- jakaś izolacja lub peszel na cięgno od klamki żeby się nie kleiło do taśmy i nie stawiało oporu
- nożyk to tapet lub nożyczki, obojętnie, do cięcia taśmy, (nożykiem do tapet cięło się przyzwoicie)
Teraz po kolei:
1.) Zdejmujemy tapicerkę, żaden problem, odkręcamy wszystkie śruby, 8 krzyżakowych, 2 imbusowe w klamce i dwie imbusowe w 'podłokietniku' i ciągniemy w kierunku 'lusterko --> klamka', żeby puściły 3 zaczepy na tyle. I to tyle.
3.) zrywamy fabryczną folię która chroni przed wilgocią z z zewnątrz, jak komuś uda się usunąć całkiem ten je**ny klej to uznanie, ja wyciąłem nożem tyle ile się dało i odtłuściłem, nie ma możliwości żeby odpadło cosik
2.) myjemy drzwi, ja umyłem najpierw wodą z płynem do naczyń, wytarłem do sucha i odtłuściłem benzyną ekstr. zewnętrzną blachę i tą, w której mamy otwory techniczne.
3.) wycinamy wg uznania i pomysłu, jak Wam będzie najłatwiej później wykleić drzwi.
Odrazu mówię, że nie ma fizycznej możliwości żeby wykleić całą powierzchnie blachy 'w środku' (chyba, że ktoś ma ręce z gumy), na forum o CA przeczytałem, że wystarczy zakleić 70% powierzchni, mi udało się około 90%, w dolnej, tylnej części drzwi jest najgorzej z dostępem i w jednych drzwiach tego nie wykleiłem, drugie to już prawie 100%, polecam kleić poziomo długie pasy na cała długość drzwi , dało radę z pomocą drugiej osoby. Proszę uzbroić się w cierpliwość, spokój jest najważniejszy i wszystko wyjdzie cacy ;) Tak to wygląda:
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001129.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001129.jpg)
4.) wyklejamy otwory techniczne, żeby było podwójnie aby zwiększyć sztywność, ja wykleiłem tylko trzy największe, Tak to ma wyglądać (tu już z częściowo zaklejoną powierzchnią):
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001130.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001130.jpg)
5.) jak już mamy zaklejone otwory to wyklejamy całą powierzchnię dopasowując taśmę do przetłoczeń, skrzywień itp. Ja wyklejając celowo zakleiłem otwór na na głośnik i później wyciąłem odpowiednio, żeby głośnik opierał się na taśmie a nie na gołej blasze.
I to wszystko.
Jak zrobię fote ukończonych drzwi to odrazu wrzucę, póki co to po części widać co i jak na poprzednim zdjęciu. Najważniejsze to odpowiednio odtłuścić przed klejeniem, oczywiście jak przykleimy to podgrzewamy taśmę opalarką i dociskamy, nie ma mowy żeby odpadło (taśma wytrzymuje od -20 do +80 stopni C wg informacji na opakowaniu, w lecie w samochodzie może się nagrzać do ~60 stopni wiec jest jeszcze spory zapas, w każdym razie ja się nie martwię, że mi spłynie jak niektórzy straszą ;)). Pamiętamy, żeby założyć peszel na cięgno od klamki przed klejeniem otworów! Pierwsze drzwi robiłem chyba z 5 godzin wszystko, na drugie to chyba max 3 zeszło. Fabryczne głośniki grają jakby się na nowo urodziły ;), pojawił się ładny basik i oczywiście nic nie gra oprócz głośników, żadne terkot tapicerki już nie występuje :) za ~130zł mamy naprawdę fajnie wygłuszone drzwi, polecam!!!

edit:
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001152.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001152.jpg)

czaki163
22-11-2010, 00:41
Przy największych otworach fajnie by było dać metalowy płaskownik.

luca89cn
22-11-2010, 18:31
Przy największych otworach fajnie by było dać metalowy płaskownik.
Nie mam spawarki, tyle w temacie, innego sposobu na zamontowanie nie widze,poza tym plaskownik bylby potrzebny pod mate bitumiczna bo one twardnieja i sa sztywne jak blacha ale lubia pekac, tasma dekarska jest elastyczna i z moimi fabrycznymi glosnikami da sobie rade, ale i tak kazdy robi jak uwaza.

czaki163
22-11-2010, 18:53
Spawarka nie jest do tego potrzebna. Wystarczy wiertarka i blachowkręty. Mata dekarska w odpowiednich warunkach tez twardnieje i pęka.

luca89cn
23-11-2010, 18:50
Spawarka nie jest do tego potrzebna. Wystarczy wiertarka i blachowkręty.
Pod wplywem drgan od basu blachowkrety sie poluzuja i blacha o blache bedzie dzwonic.

Mata dekarska w odpowiednich warunkach tez twardnieje i pęka.
jakie to warunki? mroz? no tak ponizej -20 stopni moze stwardnieje, ale ile u nas taka temp sie zdarza? Druga sprawa jest taka ze widzialem drzwi zrobione dekarka i mrozy ponizej -20 zeszlej zimy w zaden sposob jej nie zaszkodzily.
btw. tasma dekarska, nie mata.
Poza tym, nikomu nie kaze tak robic jak akurat ja zrobilem, po prostu opisalem mniej wiecej co i jak, po to ze jak ktos bedzie chcial wygluszyc drzwi to bedzie mial jakis punkt zaczepienia, a i tak jak przejrzy kilka for, to i tak nic nie bedzie wiedzial, jeden poleca maty, drugi tasmy, trzeci mowi zeby dac wyspecjalizowanej firmie, czwarty usztywnia otwory, piaty wogole, szosty nie okleja blachy wew. drzwi i im wiecej czlowiek poczyta tym mniej wie.

uxi916
07-12-2010, 22:27
Polecam tą modyfikację , też mam tak samo zrobione , na razie w Hondzie , ale Fiacik też się doczeka . Dodatkowo wiązki elektryczne zostały owinięte izolacją z płótna żeby nie tzreszczały . Taśma dekarska nie może pękać przy mrozach przecież dachy by nam przeciekały :lol:

http://images39.fotosik.pl/443/4aa92cb94079c84cm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4aa92cb94079c84c.html)

http://images37.fotosik.pl/423/5183c8580fc5840fm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5183c8580fc5840f.html)

http://images39.fotosik.pl/442/853dd0b2bb627a9dm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/853dd0b2bb627a9d.html)

czaki163
08-12-2010, 04:29
Widze liczba fanów papy w samochodzie wzrasta :roll: Niektóre maty dekarskie pękają, kruszą się czy Ci się to podoba czy nie.

luca89cn
08-12-2010, 17:33
Widze liczba fanów papy w samochodzie wzrasta :roll: Niektóre maty dekarskie pękają, kruszą się czy Ci się to podoba czy nie.
teraz juz piszesz ze tylko niektore :lol: tasma, podkreslam jeszcze raz tasma dekarska (a nie mata) to nie papa :lol: , strasznie krytycznie do swiata jestes nastawiony, jak pytalem jak sie wyglusza drzwi to cie nie bylo, ale teraz tu wlazisz i nic konkretnego nie wniesiesz tylko ciagle cos ci sie nie podoba. i jak mylisz mate z tasma czy papa to nie jestem do konca pewny czy masz pojecie o czym piszesz ze dekarka twardnieje i peka (moze myslisz o zwyklej macie bitumicznej) widziales ja na oczy,trzymales ja w rekach?? ja jestem pewny ze mi nie popeka, a nawet jesli... to obiecuje ze dowiesz sie o tym pierwszy, napisze ci na PW. Poza tym tyle ludzi robi to dekarka i nie narzeka ale ty wiesz lepiej. Czekam niecierpliwie na relacje z wygluszania drzwi w twojej sienie twoimi sposobami, z tego co pisales planujesz jakies glosniki wsadzic wiec raczej tez bedziesz wygluszal. Ale i tak dziekuje za slowa krytyki, takie tez sa potrzebne, mimo ze malo konskruktywne i nie poparte argumentami ale sa ;D pozdrowienia
uxi916, dobra robota 8), widze ze w hondzie to troszke bardziej skomplikowane bylo niz we fiacie ale zrobione pierwsze klasa. dzwiek pewnie zachwyca.

uxi916
08-12-2010, 18:43
Mam jeszcze pół rolki tej taśmy w garażu nieogrzewanym , ostatnio sprawdzałem przy -17 i nadal była miękka i chciała się kleić :D

czaki163
09-12-2010, 00:18
Widze liczba fanów papy w samochodzie wzrasta :roll: Niektóre maty dekarskie pękają, kruszą się czy Ci się to podoba czy nie.
teraz juz piszesz ze tylko niektore :lol: tasma, podkreslam jeszcze raz tasma dekarska (a nie mata) to nie papa :lol: , strasznie krytycznie do swiata jestes nastawiony, jak pytalem jak sie wyglusza drzwi to cie nie bylo, ale teraz tu wlazisz i nic konkretnego nie wniesiesz tylko ciagle cos ci sie nie podoba. i jak mylisz mate z tasma czy papa to nie jestem do konca pewny czy masz pojecie o czym piszesz ze dekarka twardnieje i peka (moze myslisz o zwyklej macie bitumicznej) widziales ja na oczy,trzymales ja w rekach?? ja jestem pewny ze mi nie popeka, a nawet jesli... to obiecuje ze dowiesz sie o tym pierwszy, napisze ci na PW. Poza tym tyle ludzi robi to dekarka i nie narzeka ale ty wiesz lepiej. Czekam niecierpliwie na relacje z wygluszania drzwi w twojej sienie twoimi sposobami, z tego co pisales planujesz jakies glosniki wsadzic wiec raczej tez bedziesz wygluszal. Ale i tak dziekuje za slowa krytyki, takie tez sa potrzebne, mimo ze malo konskruktywne i nie poparte argumentami ale sa ;D pozdrowienia
uxi916, dobra robota 8), widze ze w hondzie to troszke bardziej skomplikowane bylo niz we fiacie ale zrobione pierwsze klasa. dzwiek pewnie zachwyca.


Ani jedno ani drugie nie nadaje sie do użycia w CA. Od tego są specjalne maty, które nie kosztują majątku. I nie chodzi mi o maty bitumiczne app czy boll. Poszukaj sobie mat GMSa, Dynamat SuperLite... Słowo "Papa" to była przenośnia bardzo mi przykro, że tego nie zrozumiałeś. Nie zapomnij dodatkowo napisać czy nie rozplynela sie latem. Ludzie może nie narzekają ale niech porównają to sobie z prawidłowo wygłuszonymi drzwiami. I wtedy czar kilku godzinnej roboty pęka jak bańka mydlana. Owszem planuje wygłuszyć na wiosne drzwi w Sienie. I jeśli jej wcześniej nie sprzedam to napewno zaprezentuje jakieś zdjęcia na forum. Jedyne co moge Ci zagwarantować to to, że nie będzie takiego drutu.


jak pytalem jak sie wyglusza drzwi to cie nie bylo, ale teraz tu wlazisz i nic konkretnego nie wniesiesz tylko ciagle cos ci sie nie podoba.

Nie ma obowiązku odpowiadania na każdy nowy post. Mogłeś zapytać o rade wujka Google albo przejść się do biblioteki lub księgarni. Po za tym zaglądam tu raz na jakiś czas. Nie siedze non stop przy komputerze.

luca89cn
09-12-2010, 17:28
Po za tym zaglądam tu raz na jakiś czas. Nie siedze non stop przy komputerze.
ale zeby sie doczepic czegos nowego to wartko sie logujesz.
najpierw piszesz ze popeka teraz ze sie rozplynie, zaraz napiszesz ze wybucha i mi samochod rozp***doli. nie wiem czy doczytales ale ja wygluszylem drzwi pod fabryczne glosniki, zeby bylo troche basu i tapicerka nie grala. Nie mam w swoim samochodzie zadnego super CA, tylko serie, ktora dla mnie gra fajnie, wiec nie widze potrzeby wywalania niemalej kasy na profesjonalne maty, jak ty to piszesz, jestem ciekawy czy i w jakim stoponiu roznia sie profesjonalne maty do CA od tasm dekarskich czy mat app czy boll, zeby sie nie okazalo ze to jedno i to samo albo roznice sa nieznaczne tylko rozni sie nadrukiem na macie, tak samo jak ktos wymyslil frytki i 100g ziemniaka sprzedaje sie w cenie kilku kilo, ty wydasz kilka razy wiecej kasy a bedziesz mial to samo co ja tylko z innym nadrukiem, ale to tylko moje przypuszczenia, nie widzialem mat pro wiec nie wiem, moge sie mylic. Ty nie masz wygluszenia a wiesz o nim najwiecej. Nie rozumiesz ze jeden robi matami bitumicznymi drugi dekarka a trzeci faktycznie kupi dynamata i to jest sprawa kazdego z osobna jaki bedzie mial efekt w SWOIM samochodzie?? A ty tu najezdzasz odrazu na nas jakbysmy ograniczeni byli. Pytalem wujka google, szukalem, czytalem nie jedno forum, wiem co to sa maty dynamat itp., pytalem tez tu, a tobie radze poszukac na google co to jest przenosnia bo cos ci sie pomylilo. tasma sie latem nie rozpynie bo jest wzmocniona folia aluminiowa, a poza tym tak jak pisal uxi916 o tych dachach, pod opalarka tez sie nie rozplynela. Nastepna kwestia jest fakt ze moze bedzie roznica miedzy profesjonalnym wygluszeniem drzwi (przez odpowiednia firme) a amatorskim wykonaniem ( samodzielnie), glownie chodzi mi o osobe ktora sie tego podejmuje wiec jesli nie masz zdolnosci manualnych albo rozumem nie grzeszysz to moze sie okazac ze spiepszysz robote nawet majac maty dynamat czy inne i dopiero bedzie drut, ''i czar kilkugodzinnej pracy i kilka stowek prysnie jak banka mydlana''. ja nie widze sensu wkladania 800 stow na wygluszanie do samochodu ktory jest wart ~6-7 tys., moze ty masz na to kase i dla ciebie to grosze ale wtedy chyba bys siena nie jezdzil.
Przyklad:
http://allegro.pl/dynamat-xtreme-wedge-pak-krakow-wygluszanie-i1345102070.html
139zl za arkusz 80x45cm, liczymy:
0,8x0,45=0,36m.kw.
na moje dzrwi poszlo 2,25m.kw. wiec
2,25/0,36=6,25 -> tyle mat potrzebuje na dzrwi w bravo, dalej:
6,25x139=~860zl na dwoje drzwi.
Poza tym jak ktos mi wjedzie (odpukac) w drzwi to za 90 zl sie w dupe nie ugryze ale ktos kto wlozy ~600-800 zl to bedzie mogl nawet troszke poldupka uj**ac.
Nie lubie gdy ktos potrafi tylko krytykowac innych za ich prace i sie czepiac, samemu nie majac w danym temacie zadnego doswiadczenia (najpierw pislaes o metalowym plaskowniku, pozniej nie majac racji postanowiles sie doczepic do materialu), tak wiec wyglusz siene dynamatem i badz lepszy. Nie zapomnij o plaskownikach i blachowkretach.

lukq
09-12-2010, 18:09
Panowie proszę o spokój.
Każdy robi według swojego uznaniu, możemy zwrócić uwagę nie krytykować!
Forum jest od tego by ewentualnie doradzić, wesprzeć się jakieś opinii osób, które miały/mają podobny problem, bądź doświadczenie w danym TEMACIE.
Takie sprawy załatwiajcie na PW.

Pozdro

Marcin91
02-01-2011, 22:31
Czy może ktoś powiedzieć mi jaką grubość ma taka taśma dekarska i jak może być ciężka? Może pod wiosnę przymierzyłbym się wyciszyć drzwi u siebie w samochodach, ale chciałbym najpierw zebrać trochę informacji. Jak wygłuszam tzn. oklejam powiedzmy tą taśmą tylko tą stronę co boczek nakładam czy coś jeszcze w środku się robi? Może pytania głupie, ale jestem laikiem w tych sprawach, a skoro już nabrałem chęci na wygłuszenie, to chciałbym zrobić to co najmniej przyzwoicie. :) Jak duży arkusz potrzebny jest na wygłuszenie jednych drzwi?

luca89cn
03-01-2011, 18:02
Czy może ktoś powiedzieć mi jaką grubość ma taka taśma dekarska i jak może być ciężka?
Podstawa: Aluminium z lepiszczem bitumicznym
Grubość: 1,55 mm
Wydłużenie przy zerwaniu: 20%
Temperatura nakładania: Od +5 °C do +40 °C
Odporność termiczna: Od -40 °C do +120 °C
Certyfikaty jakościowe: Produkt wytwarzany przez firmę SOUDAL w Belgii, zgodnie z wymogami systemu kontroli jakości ISO 9001.2000.
Zalecenia BHP: Przy użyciu uszczelniacza przestrzegać zwykłych zasad higieny pracy:
- unikać kontaktu ze skórą
- w przypadku kontaktu ze skórą przemyć natychmiast wodą
- może wywoływać podrażnienia oczu
- w czasie pracy dobrze wietrzyć pomieszczenie
- chronić przed dziećmi.

http://allegro.pl/soudal-tasma-dekarska-soudaband-225mm-x-10-mb-i1381037339.html

Tez mialem 225mm x 10mb i rolka wazyla moze z ~7 do 8 kilo.


Jak wygłuszam tzn. oklejam powiedzmy tą taśmą tylko tą stronę co boczek nakładam czy coś jeszcze w środku się robi?
Patrz kolejno na zdjecie nr 2 i 3 w moim pierwszym poscie, blacha 'zewnetrzna' w srodku drzwi ma byc jak najwiecej wyklejona i pozniej blacha z otworami technicznymi, poczytaj spokojnie od poczatku, mysle ze dosc jasno wszystko opisalem.

Jak duży arkusz potrzebny jest na wygłuszenie jednych drzwi?
W Bravo poszla mi cala rolka 225mm x 10mb i zostaly jakies skrawki, w Brava masz przednie dzrwi mniejsze wiec pojdzie mniej, ale jak bedziesz wyklejal tez tylne to najlepiej jak sam sobie z 'grubsza' powierzchnie zmierzysz.

jarkoo
28-01-2016, 23:06
Jaka grubość powinna mieć mata wygkuszajaca do drzwi fiat Bravo? Czy mate wkladacie do blachy w otworach czy zamiast foli czy tu i tu?