Zobacz pełną wersję : padl silnik. problem z kupnem nowegio
witam.
kolezance padl silnik w bravo 1.2 16v 2001 . mam pytanie czy wszystkie silniki o tych parametrach 1.2 16v w kazdym bravo sa takie same? czy roznią sie jakimis czujnikami lub czyms podobnym. bardzo pilne!
dziekuje wszystkim za wskazowki.
wszystko jest to samo, oczywiście dochodzi np klimatyzacja jeśli była razem z silnikiem itp. jeśli chodzi o budowę to nie ma różnicy
gosciu od ktorego chce kupic silnikto powiedzial ze ten z 99r nie ma czujnika polozenia walu.
o co mu chodzilo? domysla sie ktos?
co się stało iż aż silnik padł? o ile można spytać.
tego to nie wiem, czy nie ma, powinien mieć.
gosciu od ktorego chce kupic silnik to powiedzial ze ten z 99r nie ma czujnika polozenia walu.
Czujnik położenia wału to jeden z najważniejszych czujników w samochodach z zapłonem iskrowym. To tak jakby piec chleb bez mąki ;)
brak Cisnienia na cylindrze , bierze olej i wode w duzych ilosciach.
silnik (http://moto.allegro.pl/fiat-brava-bravo-palio-siena-1-2-1-2-16v-silnik-i1287757599.html) ten bedzie pasowal do fiata 1.2 16v z 2001?
to co opisałeś wygląda na UPG
może zamiast od razu kupować cały silnik warto się z doktoryzować i poszukać usterki. Popieram kolegę lukq. Opisane przez Ciebie objawy świadczą u uszkodzonej uszczelce pod głowicą ewentualnie pękniętej gdzieś głowicy ale to raczej rzadkość. Wymiana UPG to koszt w granicy 1300zł . Używany silnik możesz na Allegro kupić od 700 do nawet 2400zł. Tylko że do tego dochodzi jeszcze przełożenie pewnie z 500-600 zł + płyny eksploatacyjne (olej, płyn chłodniczy) i niepewność jaki ma owy silnik przebieg i w jakim jest stanie mechanicznym. Ja na Twoim miejscu zamiast bawić się w przekładkę wymienił bym UPG ( oczywiście najpierw trzeba się upewnić czy to na 100% ta usterka) i i cieszył się frajdą z jazdy .
Uszczelka Pod Głowicą ;D
Osobiście na pewno najpierw bym zdjął głowicę i zobaczył co i jak a potem dopiero bym podejmował decyzje o zakupie silnika.
LaPlagne
21-11-2010, 20:19
dudu$, zapomniałeś także o wymianie rozrządu ;)
Do autora - silniki 1.2 z końca 98 do końca 99r. mają jedną sonde lambda zamiast dwóch (roczniki 00-01), i mają po 82 zamiast 80 koni (podejrzewam że różnica w oprogramowaniu nieznaczna) - ale różnica widać lekka jest.
ale silnik bedzie pasowal w razie czego?? wole silnik wymienic bo robote mam za free:) a w starym silniku za duzo by bylo do roboty i sie nie opłaca .
pozdro
LaPlagne
22-11-2010, 08:20
Czy będzie pasował, myśle nikt Ci tu nie da 100% odpowiedzi. Powinien, ale bez pewności.
A co do roboty - jak zrobisz ten co masz, to daje rękę że wyjdzie Cie podobnie z kosztami jak nie taniej, bo co obcy silnik, to obycy - wymienialiśmy co trzeba robić przy takim. Rozrząd, olej itp. a do tego nie wiesz ile pożyje - a co swój, to swój - wiesz na czym siedzisz, i co było zrobione. Ale jak tam chcesz ;)
Czy będzie pasował, myśle nikt Ci tu nie da 100% odpowiedzi. Powinien, ale bez pewności.
A co do roboty - jak zrobisz ten co masz, to daje rękę że wyjdzie Cie podobnie z kosztami jak nie taniej, bo co obcy silnik, to obycy - wymienialiśmy co trzeba robić przy takim. Rozrząd, olej itp. a do tego nie wiesz ile pożyje - a co swój, to swój - wiesz na czym siedzisz, i co było zrobione. Ale jak tam chcesz popieram kolegę. Zastanów się z jakich źródeł pochodzą silniki jakie są na nich przekręty, no chyba, że masz ze spr źródła. Kupisz już ten nowy silnik i nie daj niech Ci strzeli UPG bądź coś z zaworami, tłokami będzie nie tak ... przemyśl to dokładanie
[ Dodano: 2010-11-22, 16:05 ]
a jeśli chodzi o to czy będzie pasował to na 90% powinien, jak pisałem wyżej.
jeśli tuleje nie są porysowane polecam remont
Zdejmuj czapkę. Sprawdź tą uszczelkę. Rozrząd pozaznaczaj sobie lakierem do paznokci, chyba że masz kogoś z przyrządami.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.