PDA

Zobacz pełną wersję : Wycieki oleju ze skrzyni biegów



River
16-11-2010, 17:03
Panowie mam taki problem, że na łączeniu silnika ze skrzynią wycieka mi olej :| . Napewno wycieka ze skrzyni bo silnik nie bierze ani grama oleju. Dzieje się to już od dłuższego czasu i mimo, że ze skrzynią nic się nie dzieje to pod samochodem zostaje zawsze niewielka plamka z tego oleju. Jakiś czas temu pojawiły się już duże plamy, więc od razu podjechałem do mechanika. Wymienili simering i zalali nowym olejem oraz okazało się że wyskoczyła półośka, która wchodzi do skrzyni biegów. Po naprawie nie było już tych dużych plam ale dalej ten drobny wyciek jest. Mechanik powiedział, że cieknie właśnie gdzieś na łączeniu silnika ze skrzynią. On sam nie wie co to może być i mówi że trzeba by rozebrać skrzynię żeby zobaczyć. Koszt takiej operacji to jakieś 400zł + nie wiadomo co tam wyjdzie czyli napewno więcej :| . Poza tym szkoda żeby dalej wyciekał mi nowy olej ze skrzyni. Czy macie może jakieś sugestie co to może być :?: Miał ktoś może podobny problem albo słyszał o czymś takim :?:

dudu$
16-11-2010, 18:27
wydaje mi się że trzeba odkręcić skrzynie od silnika i s powrotem ją założyć. Nie ma tam żadnej uszczelki ani uszczelniacza więc taki zabieg powinien pomóc. Możliwe że z biegiem czasu po prostu się rozszczelniło i tyle.

Hipo
16-11-2010, 19:43
Z opisu wynika że puszcza Ci uszczelniacz na wałku sprzęgłowym. Tyle że jeśli jest to mały wyciek to pytanie czy jest sens wogóle to ruszać bo trzeba skrzynie zdjąć do wymiany.

River
16-11-2010, 19:53
No a co w takim przypadku ze sprzęgłem? Jak to na nie wpłynie i czy nie będzie czasem zapryskane od oleju? Bo jeśli chodzi o samą pracę czy to skrzyni biegów czy sprzęgła to nie widzę różnicy, jedyne co mnie irytuje to ta mała plamka oleju pod samochodem. Teraz jest przejechane 101tys km (kupiłem jak było 93tys km) a poprzedni właściciel montował nowe sprzęgło przy 91tyś km. Wole to zrobić chociaż koszt jest niemały jeśli ma mi to wpłynać na żywotność samej skrzyni i jeśli przez to zniszczę sobie nowe sprzęgło. Co byście radzili w tej sytuacji?

dudu$
16-11-2010, 20:18
zależy jak duże są to ubytki oleju tz. ile go ze skrzyni ubywa na np.10kkm. Wiem z doświadczenia że skrzynie biegów w samochodach Palio/Siena/Punto mk I/Punto mk II z silnikiem 1.2 8v niezależnie od mocy 73 czy 60km nie znoszą za małego poziomu oleju. Niski poziom oleju powoduje uszkodzenie mechanizmu różnicowego (przekładni różnicowej potocznie zwanej też jako dyferencjał). I tu można sobie łatwo obliczyć czy naprawa walka uszczelniacza się opłaca. Używana skrzynia biegów z małym przebiegiem kosztuje ok 1000zł + 3500 zł robocizna co daje nam kwotę 1350zł. Olej syntetyczny do skrzyni biegów kosztuje 40-45zł za litr.Przyjmijmy że na 10kkm ze skrzyni ubywa z litr a ktoś w roku przejeżdża z 20kkm co daje nam ubytek ok 2 litrów oleju czyli jakieś 90 zł. Jeżeli chcesz tym autem pojeździć z 3 - 4 lata to dolewki oleju do skrzyni będą cie kosztowały 270-360zł plus ewentualna robocizna jeżeli sam tego nie będziesz robił. Wymiana uszczelniacza wałka sprzęgła nie wiem ile może kosztować. W warszawie zdjęcie i założenie skrzyni w warsztacie kosztuje 300-350zł. Plus wymiana simeringu wyniesie gdzieś z 500zł. Jak widać tak czy tak będziesz musiał wydać pieniądze związane z twoją usterka . Którą opcje wybierzesz , oczywiście decyzja należy do Ciebie ja bym wybierał albo drugą albo trzecia opcje z tym że pewnie stanęło by na tej trzeciej gdyż miałbym pewność że: moje autko jest sprawne i nie muszę się zastanawiać ile oleju mam jeszcze w skrzyni i czy jej nie zajeżdżę oraz wiedziałbym że na przeglądzie sie nie przyczepia i nie będę musiał dawać 50 zł w łapę :)

Hipo
21-11-2010, 13:09
Cena samej wymiany też może zależeć od tego czy skrzynia wymaga do tej operacji kompletnej rozbiórki czy nie, bo nie w każdej dostęp do uszczelniacza sie od strony dzwona sprzęgła.

astrum
25-07-2012, 21:32
Włączę się w ten temat, mimo iż dyskusja odbyła się blisko 2 lata temu.Właśnie jestem umówiony na piątek do warsztatu na uszczelnienie wycieku oleju ze skrzyni biegów na półosiach.Te plamy oleju są coraz większe a ostatni sam dolewałem 0,4 L 75W90.Zaśpiewano mi 150zł, myślę, że cena nie jest za wysoka?

byrrt
26-07-2012, 00:48
Wyciągnięcie 2 półosi + uszczelniacze = 150? Jeżeli tak to cena super ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

astrum
26-07-2012, 09:17
To, że tak zaśpiewali ,to jeszcze nie znaczy,że cena nie wzrośnie.Powiadomię jaka przyjdzie do zapłaty.Znając polskie realia warsztatowe to mogę się na końcu zdziwić:tongue

miszko
26-07-2012, 09:20
Cena dobra z uwagi, że ciut grzebania i to "brudna robota".

byrrt
26-07-2012, 09:42
że ciut grzebania i to "brudna robota".
Jak się ma sprzęt i klucze, dobry podnośnik itd to nie powinno być problemu. Ja w 2h wymieniłem uszczelniacz półosi w peugeocie młodej ale myślę że profesjonalista 2 strony zrobi krócej.

astrum
28-07-2012, 17:26
Okazało się, że diagnoza jednego mechanika była błędna, nie cieknie z uszczelniacza półosi ale z uszczelniacza wybieraka biegów.Musiałem odebrać samochód z warsztatu bo mechanik, u którego realizowałem naprawę miał czas na wymianę uszczelniacza półosi a na to drugie już nie i wyznaczono mi nowy termin, bo ponoć trzeba skrzynie biegów rozebrać, w co mi się nie chce za bardzo wierzyć.

lukq
29-07-2012, 11:13
Rozbierać nie, ale trzeba ja zwalić, więc to już więcej roboty.

CRAWMAGA
10-02-2014, 10:36
Witam do kolego dudu$ no niby zrobiłeś dobre obliczenia ale jeśli to cieknie na wałku sprzęgłowym to niestety Twoje wyliczenie w wariancie dolewania oleju do skrzyni nie wyjdzie najtańszym bo olej nie ma innej drogi jak przesączyć się przez simering wałkiem do obudowy sprzęgła a tam już wiadomo co zrobi siła odśrodkowa z luźnymi kroplami oleju a zarazem ze sprzęgłem zacznie się prędzej czy później smarowane olejem przekładniowym ślizgać zarazem spalać wiec będzie do wymiany Wybierając opcje kupna używanej skrzyni biegów z niskim przebiegiem i półroczną gwarancją tez według mnie mija się z celem bo ze mały przebieg nie oznacza że nie jest skatowana albo podpicowana nowym simeringiem wałka bez wymiany łożyska co za tym idzie po upływie gwaranci może zacząć ciec
Masz racje ze skrzynie biegów fiatów nie lubią małej ilości oleju ale co do siadania mechanizmu różnicowego mam dwie w zasadzie teorie jedna to wiadomo mała ilość oleju w skrzyni więc nie dochodzi go za dużo do różnicówki a wiadomo że jest to przekładnia silnie obciążona a silnie bez smarowania musi się szybciej zużyć druga moja teoria to zaczyna się to właśnie od japońskiego łożysko koyo z reguły o oznaczeniach 6204R montowanego w większości mniejszych pojemnościowo fiatów jest ono na wejściu gdzie jak wiadomo wałek spotyka się z wibracjami z silnika przenoszonymi przez sprzęgło To łożysko nie ma żadnego luzu a wiec podczas pracy od wibracji
dostaje nieźle w kość potem jak już się wypracuje siada uszczelniacz bo wałek już nie ma osiowości olej wycieka i zaczyna sie dewastacja skrzyni .ja wymieniam te łożyska na łożyska 6204 faga ale z luzem C 3 I Z Uszczelnieniem typu rs ale z jednej strony właśnie tym uszczelnieniem zakładam w stronę obudowy i simeringu wałka co daje mi dodatkowe uszczelnienie

gozko
15-02-2014, 16:29
Jaki piękny temat, a tak poważnie to mam ten sam problem. Tylko kropelki się już u mnie skończyły i "ciurczy" własnie przez wałek sprzęgły. Dolewanie oleju to nie jest pomysł na długo, to taka dojazdówka;-). Bardzo teraz boli. Moje plany: wymiana sprzęgła i podmiana skrzyni. Znalazłem na złomowisku skrzynię, tylko trzeba będzie uszczelniać (na zapas) - taki wniosek wysnułem po przeczytaniu wpisu kolegi CRAWMAGA. Bardzo cenna uwaga o łożysku. Przy okazji spytam, czy skrzynie Punto I i II 1,2 8v są w miarę kompatybilne?

Znalazłem na forum informacje o kompatybilności i jeszcze trochę porad. Teraz tylko do roboty.

gozko
19-02-2014, 20:18
Wiem, ze nikt nie słucha, ale ja korzystałem z Waszych porad. W ramach podzięki podzielę się "doświadczeniami". Powodem powstawania luzu na wałku sprzęgłowym skrzyni jest byle jakie jego oparcie w kole zamachowym (tak to trutnie w fabryce wymyślili), każde naciśnięcie sprzęgła hardrokowo działa na łożyska skrzyni. Co do przeszczepu skrzyni I na II to moje bieżące uwagi
1. Wybierak przełożyć z I do II, zmienić symering na wybieraku, tym większym i oring na następnym - przestanie się ślimaczyć olejem. Pozwoli to również na zamocowanie siłownika sprzęgła - środki skrzyń są takie same ( w moim przypadku). Nie wiem gdzie szukać numerów skrzyń - jak trafię -podam
2. Wymienić dźwignię "pędzącą" łożysko oporowe sprzęgła.
3. Przystosować uchwyt zawieszenia "tyłu" skrzyni - jak to mi wyjdzie i uda się zrobić parę fotek to przedstawię na forum - tu jest trochę kombinacji. Otrzymałem wskazówkę, że można zamocować łapę od I do karoserii II - nie sprawdziłem, ale.... zamówiłem na szrocie łapę i sprawdzę.

Ku pocieszeniu jutro mam zamiar zrobić modernizację zawieszenia skrzyni i wymienić sprzęgło.

gozko
23-02-2014, 20:20
Ze względu na duże wycieki oleju ze skrzyni i obawą, że służby porządkowe mogą wymusić ekologiczne zachowanie postanowiłem wymienić skrzynię w moim Punto II. Na szrocie znalazłem skrzynię od Punto I. Wcześniejsze informacje z netu: „powinno pasować”. Cena w miarę atrakcyjna więc do pracy. Skrzynia nie posiadała wycieków od strony wałka sprzęgłowego (moja w tym miejscu jest „dziurawa” wałek sprzęgłowy ma luz). Szczelności półosi nie potrafiłem ocenić, mają niewielki luz promieniowy, po około 1 mm. Jedno jest pewne skrzynia od II do I pasuje z lewej strony bez przeróbek, prawa wymaga poświecenia.
13236
1. Tak wyglądają skrzynie po prawej skrzynia I, po lewej II, tu gdzie śruba wkręcona jest wspólna dla obu typów
Regeneracja wybieraka: wymieniłem uszczelnienie symering 30x20x7 i kołek sprężysty zabezpieczający wybierak na wielofrezie osi o średnicy 4 mm.
13237
3. Wymiana sprzęgła też okazała się konieczna –przyrząd centrujący wykonany z kija od szczotki, średnica około 16 mm i wbijamy w tarczę sprzęgła, aby pasowała w otwór koła zamachowego. Wałek sprzęgłowy chyba nie opiera się w kole zamachowym – stąd takie częste wycieki oleju na wałku sprzęgłowym.
13238
5. Widok nowych „podwieszaków”, wykonałem je z płaskownika o grubości 4 mm. Lewy przykręcony na 3 śruby M10x1,25 mm – taki jest gwint w skrzyni. Prawy wisi na dwóch śrubach ósemkach. Mocowania do wieszaka zrobiłem z nakrętek M10x1,25 przy użyciu spawarki.
13239
6. Mocowania złożone na „sucho”.
13240
7. Widok z tyłu skrzyni
13241
8. Widok z lewej strony
13242
9. Widok z prawej strony
Uwagi po pierwszej jeździe. Skrzynia z I zabrała ~0,5 biegu, czyli silnik musi więcej kręcić, aby osiągnąć taką prędkość jak poprzednio. Zepsułem (nie wiem jak?) prądniczkę napędzającą licznik (pokazuje 12km/h, a jadę 50 wg nawigacji). Następny etap to regeneracja oryginalnej skrzyni. Koszt 300,zł i mnóstwo pracy. Doświadczenie bezcenne :smile: Żadnych wycieków po 70 km. Bym zapomniał - uszczelniłem napęd prądniczki licznika - oring+ sylikon (nie wolno wykręcać śruby blokującej pędzidło -tylko poluzować-ważne!

h1tman
05-03-2014, 14:09
Witam.

Jakie czynności i cześci uwzględnił kolega w cenie 300PLN za regenerację starej skrzyni biegów?
U mnie w kropku padło łożysko wałka (pękło na pół) ale odziwo olej nie wypływał. Łożysko + simering + olej + simeringi półosi to koszt około 150zł.

gozko
05-03-2014, 19:09
300 zł to koszt skrzyni na szrocie. Reszta to kilka płaskowników, wiertarka +wiertła, no i musiałem kupić gwintowniki i narzynkę 10x1,25mm (75 zł). Po przeczytaniu informacji w sieci na temat przeszczepu skrzyni z I do II postanowiłem spróbować i się udało. Będę teraz regenerował oryginalną skrzynię, bo te~200-300 obr silnika więcej na 5 biegu, aby jechać ok. 100km/h denerwuje i zużywa niepotrzebnie paliwo. To co w tej chwili zdążyłem zauważyć to będę musiał wymienić łożyska na wałku sprzęgłowym (kryte z jednej strony) + symering, uszczelnienia półosi - czyli tak jak u kolegi - jaki to będzie koszt nie mam pojęcia. Symering wybieraka kosztował mnie około 5 zł. (robię zakupy w Agromaszu i jestem zadowolony z jakości i cen materiałów i narzędzi). Jeśli wybierak u Kolegi jest suchy i wokół niego nie widać oliwnego potu to w porządku, w innym przypadku warto wymienić uszczelnienie. A jeszcze olej (Exel75w90) i sprzęgło (LUK), stare zaolejone tak, że aż dziw bierze iż w ogóle ciągnęło jakoś - następne 3 stówy. Praca 0,00 zł - własna.
http://fiatklubpolska.pl/punto-473/skrzynia-biegow-lozyska-skrzyni-biegow-punto-i-6491/ tu jest informacja o cenach łożysk