PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Wibracje przy przyspieszaniu. Stilo 1.9 115km



krzychu345
16-11-2010, 08:22
Witam. W moim stilo, 1.9 JTD 115km od pewnego czasu przy przyspieszaniu czuć wibracje, w odczuciu jakby uszkodzone były opony, ale kiedy odpuszczę gaz, wibracje znacznie ustają, a kiedy wcisnę sprzęgło w ogóle nie są wyczuwalne. Dziwnym, tak mi się wydaje objawem, jest dość znaczny wzrost tych wibracji,jak troszkę pomęczę auto, to są większe przez jkiś czas, a potem się zmniejszają, np kiedy na trasie troszkę powyprzedzam, potem kiedy ustabilizuję jazdę np 100km/h one nadal są mocno wyczuwalne jakby ktoś mi bieżnik poprzecznie ponacinał. taki stan utrzymuje się przez np 0,5 h a potem jest lepiej, jeżeli ta jazda dalej jest spokojna.
I teraz się zastanawiam silnik czy przeniesienie napędu? :roll: Sytuacja rozwija się od około 6-mcy.

lukq
16-11-2010, 10:05
podjedz na stację OSKP i spr. czy nie masz luzów w zawieszeniu, koszt 20 zł i już jest problem jeden wyeliminowany. Kolejną rzeczą, którą możesz zrobić spr wyważenie kół. Następnie spr poduszki silnika, choć je raczej na 80 % można wykluczyć, a następnie jak piszesz przeniesienie napędu.

BS
16-11-2010, 12:52
dwumas do wymiany ...

jaco
17-11-2010, 11:49
na pewno nie dwumas. Sprawdz opony i wyważ koła na początek

krzychu345
17-11-2010, 16:22
Jutro jedzie do specjalistów z Bosch service, zobaczymy co wyczarują, oczywiście dam znać.

pała
19-11-2010, 11:43
dzieje tak sie przy określonych obrotach silnika? czy moze tylko na wysokich biegach? czy nie ma reguly?

krzychu345
19-11-2010, 20:05
dzieje tak sie przy określonych obrotach silnika? czy moze tylko na wysokich biegach? czy nie ma reguly?

Owszem na wysokich biegach, ale jeżeli jadę sam to są one mniejsze, bardzo mocno wzrastają jeżeli są np. pasażerowie, inny ładunek. Dziś jeździłem sam po mieście nie przekraczając 100, i w ogóle nie było problemu.

Po południu dzwonili z warsztatu że przyczyna są luzy na przegubie wewnętrznym, wymienimy zobaczymy. Dam znać.

Hipo
19-11-2010, 21:45
Raczej bym jednak obstawiał dwumas skoro drgania pojawiają się szczególnie przy wiekszym obciążeniu dla silnika. No ale lepiej żeby to był przegub bo różnica w cenie napewno kolosalna ;)

pała
20-11-2010, 00:43
tey bzm stawial na dwumas. sprobuj zrobic 1 rzecz ;p
na 4 lub 5 biegu jedz tak zebys mial te 1500obr/min. nastepnie wcisnij gaz w podloge do konca. jak Ci bedzie telepalo stukalo i w ogole to raczej napewno dwumas. mialem identyczne objawy jak Ty + to co napisałem ;)
pozdr

krzychu345
20-11-2010, 18:59
W sumie to nawet trochę się nastawiałem na ten dwumas, znalazłam nawet już sklep gdzie mogę go dostać za 978zł. Valeo, cena chyba dobra, taniej nie znalazłem. Chyba że ktoś z was ma może lepsze dojścia, ceny?
Ale jeszcze nie przesądzajmy, Auto będę miał prawdopodobnie w poniedziałek, to zobaczymy.

[ Dodano: 2010-11-28, 22:02 ]
Witam. Na szczęście diagnoza była trafna. przyczyną wibracji był zużyty krzyżak w przegubie wewnętrznym. Auto przetestowane w trasie do 160 km/h i spokój. Więcej nie próbowałem ale to chyba wystarczy :D
Nie obyło się jednak bez problemów przy naprawie. Jak się okazało część owa ( krzyżak )nie jest skatalogowana i nawet we fiacie takiej części nie mieli. Proponowali mi całą półoś, koszt bagatela 780zł. :sciana: Udało się jednak taką znaleźć, oczywiście na Allegro. Dla potomnych podaje dane krzyżaka, oraz numery oe których osobiście NIE sprawdzałem, podobno krzyżaki zastosowane są różne. w moim stilo (1.9 JTD 115km 2002r) był taki jak poniżej.
cena 150 zł + kurier


(allegrowicz) autoprado

ŚREDNICA WAŁKA 28 mm
LICZBA ZĘBÓW NA WIELOKLINIE - 26
ŚREDNICA SATELIT ROLEK LUB INACZEJ ŁOŻYSK IGIEŁKOWYCH 43 mm

NUMER OE podane na aukcji( nie sprawdzałem)
46308125
46308126
60802020