Zobacz pełną wersję : rozrząd
niebieski42
07-11-2010, 08:01
witam. mój fiacik bravo z 99 roku prosi się powoli o wymianę rozrządu w związku z tym mam pytanko, ile kaski należy szykowac na taką operację. Mam tu na myśli kompletny pasek z "wszystkim" co potrzeba wymienic o raz robociznę fachowca. Słyszałem różne ceny znacznie kwotowo się różniące od różnych mechaników a wiadomo że nikt nie lubi przepłacac i dawac się oszukiwac.
Mój fiacik to; silnik 1,6 (z klimą) rok 99. 103 KM HSX
Pozdro dla lubiących włoszczyznę :)
na allegro zobacz sobie komplety do rozrządy polecam te z paskiem Gates'a robocizna to tak koło 100/150 zł naturalnie w zależności od warsztatu będzie ta cena różna i nie koniecznie pokrywająca się z tym co napisałem. ale ja osobiście najczęściej spotkałem się właśnie z takimi cenami u siebie w mieście
Misiek213
07-11-2010, 09:46
wg. mnie lepszym wyborem jeśli chodzi o pasek będzie to pasek firmy DAYCO :)
Rolki najlepiej SKF bądź INA.
Wymiana rozrządu w 1.6~140pln bym wziął :P (z pompą :P)
tak ponadto to Dayco jest producentem pasków na pierwszy montaż (ponoć) we włoszczyźnie, francuzach i skośnookich ;d
100/150 zł Za DOHC raczej nikt tak mało nie weźmie, tu trzeba liczyć nawet z 250zł.
Paski: rozrząd ~60zł, urządzeń pomocniczych ~60zł
Rolki: rozrząd ~200-250zł, urządzeń pomocniczych jeśli trzeba faktycznie wymienić 60-180zł.
maniek75
12-11-2010, 11:20
pierwsza sprawa . unikaj jak ognia paska GATES ... znam kilka przypadków zerwania tych pasków . jeśli pasek to tylko CONTITECH /continental/ rolki SKF lub ROUVILLE lub INA ..nic innego nie bierz ... robocizna w 1.6 powinna się zamknąć kwotą 150zł ... dobry zestaw /conti +ina/ w hurtowni około 230zł
maniek75, nie wiem jak ktoś mógł zerwać pasek ale jak z 5 zszedł na 2 i szarpnęło to to rozrząd łańcuchowy by porwał. a druga sprawa jak jeżdżą na jednym pasku 150 tyś to się nie dziwie. gates to jedna z najlepszych firm pasków.
maniek75
12-11-2010, 11:28
nie kolego o żadnym zejściu nie piszę .. na forum bbmkp jest użytkownik avaRT któremu rozwaliło pół silnika w hgt po 10k km ..ja osobiście montowałem do a4 1.8 125km i po 1000km było to samo...unikam od tej pory GATESA.. dziwię się kolego że się chwalisz że jeździsz na 1 pasku 150k km .. fabryka przewiduje wymianę co 120 a ja po swoich doświadczeniach zmieniam co 60 ...pozdrawiam
maniek75, a może źle założyłeś?? lub pod obudowe coś wpadło?? ja zamontowałem tych pasków może z 50 i igdy nic się nie działo. co 50/70 tyś wymiana i jak cieknie na pasek to wymiana uszczelki czy miejsca skąd cieknie i nie ma i nie było mowy o zerwaniu dlatego się dziwie takiej opini
podlacze sie pod temat. w moim aucie rozrzad byl wymieniany 20 tys. km temu, ale poprzedni wlasciciel zanim sprzedal auto, mial problem z akumulatorem i czesto bral go "na pych". katalizator poszedl sie... chcialbym sprawdzic jeszcze rozrzad, czy aby nie przeskoczyl o zabek. da sie to zrobic samemu, czy raczej do mechanika?
maniek75
12-11-2010, 11:33
widzisz od 20 lat grzebie przy autach i raczej nie źle założyłem.może były zleżałe te paski , nie wiem ale po przejściach.. po prostu unikam tych pasków , jeśli popytasz się po warsztatach to mechanicy mają podobne opinie ... jeśli auto ma mi jeździć to TYLKO conti
BOCH jeśli masz książke Zembowicza i ciut pojęcia o mechanice to ustawiasz wał na GMP i do tego sprawdzasz wałki w/g książki
boch, nie powinien przeskoczyć zresztą dało by się to odczuć po pracy silnika ale sprawdzić nie zaszkodzi. ustaw sobie znak na skrzyni i zobacz jak koła się ustawiły i czy sa na znakach.
jestem bardziej humanista, niz inzynierem, wiec o mechanice pojazdowej pojecie mam raczej blade :) poza tym, Bravo jest moim pierwszym, wlasnym samochodem, wiec zaczynam sie tym tematem interesowac.
to jakie sa ewidentne objawy nieznacznie przestawionego rozrzadu? czytalem o wiekszym spalaniu, problemami z rozruchem i ogolnym zmuleniu auta. pojechalem na rozgrzanym silniku do mechanika. na sluch stwierdzil, ze silnik jest calkiem ok, ale zeby powiedziec cos dokladniej, musialbym auto zostawic na 2 dni... stwierdzil, ze prawdopodobnie problem tkwi w instalacji LPG i zeby lepiej pogadac z gazownikami. bylem, mapy wtryskow po autoadaptacji. przez 2 dni bylo nawet ok. lepiej sie wkrecal na obroty, czulem wieksza moc. teraz mam wrazenie, ze auto znow muli jak dawniej.
to obiawy znasz a skoro auto pali dobrze to nie ma się co rozrządu czepiać. a co do mapy wtrysku to podjedź niech jeszcze raz sprawdzą. może po prostu się juz przyzwyczaiłeś do tej mocy i znowu ci za mało :D
moze i sie przyzwyczailem :D teraz jeszcze pilnie obserwuje wskaznik benzyny, bo mi wczesniej palil jak smok. do gazownikow zajrze. jestem zapisany na poniedzialek. dzieki!
witam:)
co o tym myslicie i o tej cenie
http://moto.allegro.pl/rozrzad-fiat-brava-bravo-doblo-idea-1-9-jtd-orygin-i1314677972.html
To nie jest oryginał, oryginał ma pasek Dayco i rolki SKF. Nie mówie że zestaw jest zły ale raczej wolałbym kupić Gates + SKF.
ok dzieki to ile za taki komplecik jak mowisz:)
Nie ma problemu, polecam się :D
Jako ciekawostke dodam że ostatnio wpadła mi w ucho informacja że Fiat poleca paski Dayco ze względu na to że mają odrobinę inny moduł zęba niż zamienniki i nie wypracowują się tak. Jaka prawda to nie wiem.
Za wymiane rozrządu w 8V 1,9 jtd zapłaciłem 280 zł z gwarancją na 60 tkm pasek boscha a reszta części SKF
Robocizna z częściami 690 zł a co ciekawe mechanik nie dawał mi zbyt długiej gwarancji na pasek DAYCO bo powiedział ,żę ta firma jeszcze nic porządnego nie zrobiła i z własnych doświadczeń nie daje na to cudo gwarancji
Po wymianie rozrządu okazało się ,że wcześniej miałem przesunięty rozrząd o jeden ząbek ,bo nie umięjetnie był założony rozrząd
Myśle ,że mówił prawde ,bo silnik po wymianie jest bardziej elastyczny i ciszej chodzi
Wymieniałem rozrząd kiedyś i pokusiłem się na rolkę o parę złotych tańszą. Nie pamiętam już nazwy. Też była "made in germany".
Dobrze, że mam wyczulenie na temat odgłosów pracy silnika. Okazało się, że rolka dostała luzu na łożysku. Kupiłem SKF, który był prawie identyczny jak oryginał od Fiata. Zamontowałem i mam spokój.
A ta aukcja bazuje tylko na "made in germany". Szczerze, z rozrządem nie oszczędzaj. Kup dobre rzeczy.
Misiek213
28-12-2010, 07:23
Za wymiane rozrządu w 8V 1,9 jtd zapłaciłem 280 zł z gwarancją na 60 tkm pasek boscha a reszta części SKF
Robocizna z częściami 690 zł a co ciekawe mechanik nie dawał mi zbyt długiej gwarancji na pasek DAYCO bo powiedział ,żę ta firma jeszcze nic porządnego nie zrobiła i z własnych doświadczeń nie daje na to cudo gwarancji
Po wymianie rozrządu okazało się ,że wcześniej miałem przesunięty rozrząd o jeden ząbek ,bo nie umięjetnie był założony rozrząd
Myśle ,że mówił prawde ,bo silnik po wymianie jest bardziej elastyczny i ciszej chodzi
Po pierwsze zgolił Cię za rozrząd jak niewiem... przynajmniej jakbyś mu 2.5 TDI przyprowadził... po drugie Twój mechanik ma coś z głową nie tak... pasek boscha?? <lol2> Niemiecki VW wrzuca Contitech'a do siebie a nie boscha... A paska Dayco to Twój mechanik na oczy nie widział i w rękach go nie miał, skoro tak twierdzi... Już lepiej było gates'a wrzucić... tylko że tego od groma podróbek jest... nawet w hurtowniach ostatnio się trafiła seria podróbek... (do lanosa i nubiry :D). Ogólnie Twój mechanik, pewnie uważa że fiat to gówno i wieśka trzeba było kupić, no nie?:D
co do przesuniętego paska o jeden ząbek, to gdzie on był przesunięty o jeden ząbek? względem jakiej części od jakiej?:) bo chyba nie powiesz mi że wału do wałka?:D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.