Zobacz pełną wersję : Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
Witam!
Założyłem sobie sterownik centralnego zamka z pilota do oryginalnego centralnego zamka w fiacie bravo '99. Ma on możliwość zamykania samochodu po 20 sekundach od włączenia zapłonu poprzez podanie pojedynczego impulsu (ew. trzymaniu go) na jeden z przewodów. Mam to teraz podłączone wspólnie z zapłonem tak, że samochód zamyka się po 20 sekundach od przekręcenia kluczyka jednak wolałbym aby samochód zamykał się tylko gdy jedzie. Czy gdziekolwiek w samochodzie można znaleźć sygnał elektryczny który pojawiałby się (czy to cyklicznie czy na stałe) podczas ruchu samochodu? Może jakoś w komputerze wtryskowym albo w prędkościomierzu? Może ktoś obeznany z elektryką tego samochodu wie..
Pozdrawiam
Oryginalnie sygnał do tego celu brany jest z licznika, w Stilo np jak przekroczę 20km/h to drzwi automatycznie się zamykają. Nie wiem jaki sygnał jest potrzebny do zasterowania domknięcie, jeśli starczy zwykły pik to może da się wykorzystać impulsy idące do licznika z impulsatora na skrzyni. Z tym ze wtedy będzie drzwi zamykać jak tylko auto ruszy.
Wiem jak jest w stilo i w większości nowych aut.. Co do impulsu - mógłby być tylko obawiam się że w zależności jak auto stanie stan tego wyjścia będzie albo wysoki albo niski i to byłby problem.. A pomijając to to ktoś może wie gdzie konkretnie taki impuls może występować? Na którym kablu itp?
ja u siebie mam tak ze dzwi zamykają się po wciśnięciu hamulca i otwierają się same po wyłączeniu zapłony tylko ze jest ta różnica ze nie mam fabrycznego alarmu
No więc właśnie takie jest zalecenie producenta tego alarmu co ja mam natomiast jest to wg. mnie jakieś nieporozumienie.. Może się zdarzyć że drzwi zamkną się ze 100km od momentu wyjechania bo np. nie będę w tym czasie hamował.. Lepiej by było gdyby samochód zamykał się po prostu po ruszeniu..
jak jedziesz 100 km bez zatrzymywania to po ci zamknięte dzwi
Czasem rozbrajają mnie odpowiedzi tego typu.. Pisze konkretnie co chce w samochodzie znaleźć, jakiego sygnału i po co.. Z całym szacunkiem ale jak nie wiesz to nie odpowiadaj - tak będzie prościej.. Gdybym chciał podłączyć pod stop bym to zrobił bez niczyjej pomocy.. Moja odpowiedz nie ma być jakaś złośliwa czy uszczypliwa ale zależy mi na konkretnej odpowiedzi a nie gadaniu w stylu "a po co Ci to, a ja bym to zrobił inaczej itp". Konkretne pytanie - konkretna odpowiedz..
Pozdrawiam
a pomyślałeś ze podpinając się pod czujnik prędkości mogą występować(ale nie muszą) przekłamania centralka wysyła pojedynczy impuls do siłowników a impulsator daje prąd ciągle
Jestem elektronikiem z wykształcenia i zawodu - myślę że podołam..
Nie wiem co jest na kabelkach od impulsatora ale zakładam że to masa, zasilanie i impulsy. Jeśli jesteś elektronikiem to może masz dostęp do oscyloskopu to byś mógł sobie pooglądać przebiegi na ekranie i wtedy bedziesz miał pewność czy da się ten sygnał wykorzystać. Jeśli impulsy będą na zasadzie stanów wysoki-niski to jeszcze nie jest filozofią skomponować przetwornik który będzie wypluwał na wyjściu sygnał do zasterowania zamkiem.
byrrt a myślałeś o czujniku indukcyjnym zamontowanym przy pedale gazy w momencie wciśięcia pedału gazu czujnik poda sygnał na przekaźnik (który sam zamontujesz) a z przekaźnika na siłowniki a zasilanie przekaźnika weź ze stacyjki aby przy wyłączonym zapłonie wciśnięcie gazu nie powodowało zamknięcia dźwi
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.