PDA

Zobacz pełną wersję : [ukł. chłodzenia] Zagrzany silnik



rejczi85
01-11-2010, 01:29
gdy stalem w korku (auta poruszaly sie w slimaczym tempie) poczulem smrod z silnika i zobaczylem dym spod maski. okazalo sie ze uciekl mi plyn od chlodnicy (zobaczylem na asfalcie), wskazowka od temperatury wskazywala maxa, ale o dziwo wiatrak ani razu sie nie zakrecil (stad moje pytanko: co moglo byc tego przyczyna?) odczekalem dluzsza chwile az silnik ostygnie, na szczescie niedaleko byl market, wiec dokupilem plyn do chlodnic, ale jak wlalem, to nic nie uciekalo, zadnych wyciekow, na dodatek jak czytalem w instrukcji, to do 1,6 16V potrzeba 7l plynu, ja wlalem moze nie caly litr do zbiorniczka i to juz byl max. potem bez przypalu wrocilem prosto na chate, w trakcie jazdy nic sie nie dzialo, wskazowka caly czas pokazywala 2,3,4 kreski, ale ani razu sie nic nie zagrzalo. caly dzien praktycznie na trasie przed wyciekiem spedzilem i tez zadnych negatywnych oznak samochod nie dawal. zdziwil mnie tylko fakt, ze nie zakrecil sie ani razu wiatrak.

[ Dodano: 2010-11-01, 00:36 ]
p.s. zeby nowego tematu nie zakaldac prosilbym o schemat bezpiecznikow do bravo 1,6 16v. ciezko na internecie takie cos znalesc.

jaski82
01-11-2010, 09:26
prawdopodobnie padł ci włącznik wentylatora który jest na chłodnicy prostym sposobem na sprawdzenie jest wypięcie wtyczki z włącznika z zmostkowanie pinów jesli wentylator odezwie sie to padł włącznik bezpieczniki; http://fiatforum.com.pl/uploads/f_0000196.jpg

rejczi85
01-11-2010, 19:53
z wiatrakiem to sprawdze. mam kolejne pytanie, gdyz wieczorem dolalem wody do zbiorniczka wyrownawczego, dojechalem do domu, potem w paru innych miejscach bylem i dzisiaj rano jak sprawdzalem, to "wyparowala" woda i w zbiorniczku byla pustka. teraz dolalem borygo (tez weszlo okolo 1 litra). czy jak nie bedzie ubywac, to nie bede musial wymienaic plynu, czy plyn juz jest caly do wymiany?

jaski82
01-11-2010, 20:03
dla swiętego spokoju wymień płyn a tak na boku płyn chłodniczy traci sprawność po około 2 -3 latach

Marcin91
01-11-2010, 21:52
a nie wysadziło może uszczelki pod głowicą bądź nie ma objawów, że taka usterka się zbliża? Mi kiedyś w passacie tak się robiło potrafił przejechać 100km i nic, a przejechał 3km i płyn wywalało, raz mniej, innym razem więcej, potem zawsze butelkę z wodą ze sobą się woziło.

jaski82
01-11-2010, 21:56
z uszkodzoną uszczelką jazda autem była by nie możliwa a on jeździ

dudu$
01-11-2010, 22:32
dlaczego z UPG nie można było by jeździć autem ? Ja zanim zorientowałem się że poszła mi UPG to w mieście zrobiłem ok 1000km tylko że musiałem dolewać płynu albo wody do zbiorniczka wyrównawczego.

Marcin91
02-11-2010, 16:24
dokładnie miałem to samo jak kolega napisał wyżej, najpierw wyganiało płyn to się dolewało, silnik się grzał to robiło się przystanki, ale jeździć się dało.

rejczi85
02-11-2010, 19:46
spec-mechanicy zdiagnozowali usterke: wlacznik wiatraka. tylko zastanawia mnie fakt, ze zaczyna codziennie ubywac plynu do chlodzenia ze zbiornika. musze go oddac,zeby doglebnie sprawdzili, czy gdzies jakies pekniecie gdzies sie od tej wysokiej temp. nie zrobilo, bo plyn musial znalesc sobia jakas droge, zeby wycieknac. korek od zbiorniczka byl zamnkniety wiec nie orientuje sie jak mogl sie stad wydostac.

pawsta1989
03-11-2010, 00:38
witajcie koledzy, dzis mialem podobna sytuacje, stalem w korku i wskazowka podskoczyla do gory, jedna kreska przed czerwonym co mnie zaniepokoilo, co najlepsze i najdziwniejsze ta cholera skakala gora dol co chwile (miedzy kreskami 1 powyzej pol a 1 przed czerwonym) i nie wiem co to ma znaczyc ?!
Pozniej jak zjechalem na spokojniejsza ulice i jechalem ok 50-80km/h to spadla wskazowka do 1 kreski ponad pol..

Czy mam wymienic plyn chlodniczy? czy moze jest jakies odpowietrzanie calego tego ukladu?

Pomozcie!

Marcin91
03-11-2010, 12:24
Jeżeli skakała raptownie co chwilę zmieniając pozycję o kilka kresek to raczej wina wskazówki-zegara wskazującego temp, gdzieś już była rozmowa na ten temat, ale mam Bravę JTD i u mnie wskazówka też od czasu do czasu podskakuje, szczególnie właśnie latem albo jak się stoi dłużej w korku i potrafi nawet z połowy skali na czerwonym się zatrzymać, ale stuknę palcem w plastik od zegarów i opada na swoje miejsce.

pawsta1989
03-11-2010, 13:23
Skakała raz na jakis czas o 1 max 2 kreski, co nie zmienia faktu ze mi sie grzal i nie wiem co z tym fantem zrobic?

Wymiana plynu chlodniczego? czy jest moze mozliwosc odpowietrzenia ukladu?

jaski82
04-11-2010, 21:14
na chłodnicy pod wlotem powietrza są odpowietrzniki i gdzieś na wężach też będzie jeden lub dwa zależy od modelu

pawsta1989
05-11-2010, 14:27
model 1.9 JTD :)

a wiecie ile tam trzeba wlac plynu chlodniczego? bo planuje wymienic i odpowietrzyc caly uklad a nie wiem ile kupic

jaski82
05-11-2010, 14:34
bez klimy 6,3 z klimą 6,5 czyli spokojnie 7 litrów i zostanie coś na ewentualną dolewke

pawsta1989
05-11-2010, 14:37
z klima :) dzieki za informacje :) bo myslalem ze 5litrow starczy a tu zaskoczenie :P :)

mam nadzieje ze taki amator jak ja da sobie z tym sam rade :) wymiana + odpowietrzanie :)

Zielony
05-11-2010, 20:50
pawsta1989, ja posiadam wersję 110km i powiem Ci że spuszczenie płynu przez korek spustowy w chłodnicy nic Ci nie da,ponieważ węże wchodzą do górnej części.Jeżeli też tak jest u Ciebie to musisz rozpiąć jakiś przewód przy silniku,w jego dolnej części.Jeżeli nikt tego nie tykał to trzeba zniszczyć fabryczną opaskę,więc przygotuj się i zakup nową opaskę w sklepie.

pawsta1989
05-11-2010, 20:54
hm to bardzo nie dobrze :P

Zdaje mi sie ze ktos mogl wczesniej ruszac bo wyglada na to ze mogl miec dzwona a wtedy cala chlodnica wymieniana. No chyba ze ktos cos zchrzanil z montarzem (?)
Wcale by mnie to nie zdziwilo bo co chwile wynajduje rozne rzeczy niedokladnie zrobione...

waho.
11-11-2010, 23:36
z uszkodzoną uszczelką jazda autem była by nie możliwa a on jeździ
Jest możliwa, kumpel wrócił do PL z Bułgarii z padniętą UPG, przypłacił za to wymianą całego silnika.