PDA

Zobacz pełną wersję : [ukł. zapłonowy] Reset komputera



boch
29-10-2010, 19:12
witam

wciaz nie wiem o co chodzi z ogromnym spalaniem mojego Bravo. zatankowalem jakis czas temu 29 litrow gazu (do pelna). rownoczesnie zatankowalem 6 litrow benzyny tuz jak zapalila sie jej rezerwa. przejechalem wlasnie 160 km i... uwaga: z 4 diod wskaznika poziomu LPG zostala tylko jedna. zapalila sie tez kontrolka rezerwy benzyny! na wieksze ogledziny mojego bolidu umowilem sie z mechanikiem na srode, wiec pomyslalem sobie, ze do tego czasu moze sprobuje czegos sam. wczoraj wymienilem swiece i filtr powietrza. wczesniej przewody WN. tak sie zastanawiam, czy na wieksze spalanie nie mialy wplywu:

- wymiana akumulatora
- montaz strumienicy w miejsce katalizatora

czy komputer w moim aucie aby przez to nie "zwariowal"? moze sa jakies bledy, ktore domowymi sposobami mozna wykasowac aby komputer dzialal jak dawniej? czytalem o odpieciu aku na jakies pol godziny a nastepnie podpieciu i uruchomieniu auta bez dotykania pedalu gazu, czekac az nabierze temp tj wlaczeniu wentylatora, zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu. co o tym sadzicie?

ubek
29-10-2010, 19:29
większe spalanie może powodować np. lekko zablokowany układ hamulcowy sonda lambda ew coś nie tak z dolotem

żadna z wymienionych przez Ciebie rzeczy nie powinna wpłynąć na spalanie.

waho.
29-10-2010, 19:31
Ew. rozjechane mapy wtrysków paliwa jak to ma miejsce szczególnie w 1.6.

boch
29-10-2010, 19:37
Ew. rozjechane mapy wtrysków paliwa jak to ma miejsce szczególnie w 1.6.

tak mi wlasnie powiedzial poprzedni wlasciciel. czyli auto do gaziarza? i ponawiajac pytanie z pierwszego postu, czy tak mozna skasowac bledy komputera? pytam, poniewaz sa problemy z uruchomieniem zimnego silnika - chociaz w tym przypadku bardziej podpada to pod czujnik temp.

waho.
29-10-2010, 20:36
Klik (http://fiatforum.com.pl/topics6/osprzet-silnika-wtryski-cacy-a-i-tak-kopci-vt4949.htm?highlight=mapy)
Szukaj w szukajce pod hasłem "mapy" jest sporo wyników.

boch
30-10-2010, 09:53
dzieki. jednak link, ktory zapodales nie do konca wyjasnia kwestie resetu kompa. bardziej dotyczy mapowania wtryskow, a z tym udam sie raczej do gazowanika. mnie interesuje dzisiaj reset kompa w Bravo 1.6 16V - no chyba, ze reset kompa, a mapowanie wtryskow, to jedno i to samo :) wybaczcie, ale nie znam sie na tym specjalnie.

waho.
30-10-2010, 12:23
W 1.6 nie istnieje coś takiego jak reset kompa, wgrywa się po prostu czyste mapy wtrysków, o ile wersja sterownika na to pozwala. Inaczej to się nazywa również kasowanie pamięci autoadaptacji.

boch
30-10-2010, 13:24
no wlasnie... widze, ze sa jakies sprzeczne opinie nt. resetu kompa poprzez odlaczenie aku w Bravo. gdzies czytalem, ze w Bravo z silnikiem 1.8 nie da rady, natomiast w 1.6 juz tak - inny komputer. gdzies indziej wyczytalem, ze owszem mozna, ale do pierwszego przelaczenia na gaz. pozniej znow sie mapy rozjezdzaja... przydalaby sie jakas konkretna solucja w tej materii :)
ok. zatem jaki jest koszt mapowania wtryskow? zrobi to gazownik, czy bardziej ASO? czy moge sprwdzic wersje sterownika samemu, czy tylko po podpieciu do kompa? sorry ze mecze, ale nie spodziewalem sie osobowki ze spalaniem pojazdu gasienicowego :)

dudu$
30-10-2010, 14:15
rodzaj sterownika możesz sam sprawdzić i to bardzo łatwo. wystarczy że otworzysz maskę i poszukasz czegoś takiego jak na zdjęciu które załączam. To coś jest to tz. komputer i znajduje się na nim naklejka na której masz napisane co to za rodzaj komputera.

Na pierwszym zdjęciu jest to widok silnika z mojej sieny i ECU jest zaznaczony, natomiast na drugim jest to zdjęcie pokazowe i też jest zaznaczone ECU chociaż nie jestem pewien bo nie miałem nigdy styczności z takim autkiem i tym silnikiem ale na 95% dobrze zaznaczyłem :)

[ Dodano: 2010-10-30, 14:16 ]
poprawka : pierwsze zdjęcie to Bravo / Brawa 1.6 16v a drugie to moja stara sienka 1.2 8v

libia
14-10-2011, 20:55
ja mam podobny problem z fiatem brava 1.216vz99r rano ciężko go odpalic ja go zgasze po odpaleniu na 2sekundy odpali od strzala jak dłużej odczekam znowu musze kręcic długo żeby odpalił a jak postoji 2 dni nie uruchamiany to pali od razu czy zimno czy ciepło zmieniłem czujnik temperatury i dalej to samo czytałem o odłaczeniu klemy pomoże to cos