PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo - Automat



Cenega
27-10-2010, 12:18
Może ktoś tutaj odpowie ;/
Niedawno zauważyłem ze na bagnecie od ASB zrobiła mi się kawa z mlekiem. Po wymianie oleju i przejechaniu 15 km znów to samo. Biegi przełącza normalnie, bez żadnych poślizgów itp. Proszę o jakieś rady bo nie mam pojęcia czym może to być spowodowane a na remont skrzyni nie mam ;( Ponadto chce zaznaczyć, że nie zauważyłem aby płyn chłodniczy spadał jakoś specjalnie, max może ze 3mm przez 3 tyg.
Pozdrawiam.

Q..
27-10-2010, 21:50
Samochód z którego roku ? Przed liftem (98) miały osobną chłodnicę i przynajmniej z epera wynika brak połaczenia z układem chłodzenia silnika . Po lifcie przewodu od cłodzenia skrzyni zasuwają do chłodnicy od silnika , ale nie jestem pewien czy oba obwody sa połaczone ( niestety brak schematu). Zerknąwszy do sieci widzę że ten post zaistniał na innym forum juz w czerwcu. Czy do tej pory samochód stał ?

Cenega
27-10-2010, 22:51
Witam, otóż Bravka jest z grudnia 96 r.
Widocznie zauważyłeś post pod którego się podpiąłem. Taki kolor w skrzynce mam od jakiegoś miesiąca max, gdyż dość często kontroluje stan oleju w ASB i wiem że wcześniej tego nie było.
Dokładnie tak jak mówisz moja Bravka posiada oddzielną chłodnicę oleju od ASB. Jak pisałem płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego nie schodzi, tym samym nie przybywa/ubywa oleju w skrzynce.
Tylko skąd nagła zmiana koloru, nie chciałbym aby stało sie to początkiem końca skrzyni.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.

p.s aha jeśli chodzi o postój auta, to nie stoi, raczej przynajmniej 2 x w tyg jest jeżdżony, fakt ze na krótkie trasy, mimo to przez 5 lat takiej właśnie jazdy nic nie było.

[ Dodano: 2010-10-28, 19:03 ]
Zrobiłem doświadczenie łącząc wodę z olejem ATF w plastikowej butelce. Po podgrzaniu do wrzącej wody w garze i kilkukrotnym energicznym wymieszaniu całości, kolor wyraźnie zmatowiał, a na szyjce zrobił się biały nalot. Zupełnie jak u mnie w aucie, przy bagnecie, także myślę, że to na 90% woda.
Ponadto dziś dowiedziałem się ze pompa wody nie jest sprzężona w żaden sposób z ASB.
Skąd w takim razie może łapać wodę?

waho.
31-10-2010, 13:12
Zjawisko kondensacji pary wodnej, normalna sprawa przy jeździe na krótkich odcinkach. Zarówno dla silnika jak i skrzyni biegów.
BTW jako olej wlałeś do skrzyni, taki jak w książce serwisowej czy to co miał pod ręką mechanior?

Cenega
01-11-2010, 16:21
Mechanior wlał podobno Mobila Dextron III, ja miałem swoj oryginał Tutela, ale mówił ze bezsensu lać teraz oryginał jak i tak będzie trzeba go zaraz zlewać.

waho.
01-11-2010, 16:23
Błąd. Ja Ci powiem, że zalałem innym niż oryginalny olej skrzynię i to była męczarnia, np. biegi ciężko wchodziły. Po zmianie na tutelę wszystkie problemy ustały.

Cenega
01-11-2010, 16:31
Hm ale czy skraplanie wody mogło tak radykalnie zmienić kolor oleju?
Często sprawdzałem stan oleju przed jego zmiana koloru na ten jaki teraz ma i mogę stwierdzić że stało się to na przestrzeni 2 tyg.
Właściwie to 5 lat jeździłem na trasy typu 20km i może ze 3 x w roku powyżej 200. <jest służbowe>
Nie wiesz czy gdyby chłodniczka oleju od ASB była wadliwa nie uciekałby płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?