Zobacz pełną wersję : [ogrzewanie] Słabe ogrzewanie w Stilo
vandeven
22-10-2010, 23:56
Witam
Od dwóch miesięcy jestem użytkownikiem Stilo MW 1,9 JTD. W ostatni weeken jechałem dłuższą trasę w nocy. Temperatura na zewnątrz wahała się w granicach 1-3 st C. Wewnątrz auta temperatura ustawiona na 29 st (czasem nawet 30) i niestety bardzo zimno, generalnie leciało raczej chłodne powietrze do wewnątrz. Najbardziej auto się nagrzewało jak stało.
W środku klimatronik dwustrefowy, płyn chłodzący w normie i ... nie wiem dlaczego nie działa ogrzewanie.
Proszę Was o pomoc, bo ciężko będzie zimą wybrać się w trasę z żoną i córką :(
Pozdrawiam
maniek8998
23-10-2010, 16:44
moze obieg otawrty byl ??
vandeven
24-10-2010, 06:29
Nie ma znaczenia czy obieg jest zamnięty czy otwarty, generalnie jest chłodno, no może ciutkę cieplej przy zamniętym.
sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ
ArekWolf
24-10-2010, 14:57
Kolego vandeven, przede wszystkim sprawdź proszę wskazówkę od nagrzania silnika. Jeśli stoi w pionie znaczy że termostat masz sprawny i jedyne co wskazuje na winowajcę to uszkodzone siłowniki od mieszaczy powietrza w Stilo z klimatyzacją automatyczną.
Zalecenia:
1. Sprawdzenie działania termostatu - obserwacja wskazówki nagrzania płynyu chłodzącego na blacie. Pion powinien zostać osiągnięty max. po 10 przejechanych kilometrach.
2. Wykonanie procedury resetu siłowników poprzez przekręcenie kluczyka w tryb MAR oraz w ciągu 30 sekund wciśnięcie równolegle przycisku AUTO i MONO na panelu klimatyzacji.
Wykonaj te czynności i zapraszamy ponownie z kolejną dawką informacji :)
zobacz na wskaźnik temperatury podczas jazdy do prawdopodobnie termostat jest ciągle otwarty i tylko na postoju
wzrasta temperatura
wymień filtr kabinowy i z bani
kabinowy raczej nic nie da w tym przypadku. tak jak mówia przedmówcy- prawdopodobnie wina lezy po stronie termostatu. mam ten sam problem ;)
wojtek4u
01-12-2010, 12:43
filtr kabinowy powinien pomóc ;) miałem tak rok temu. po wymianie poleciało cieplutkie powietrze :)
vandeven
02-12-2010, 00:17
Wstrzymywałem się z odpowiedzią, ponieważ temperatura była jeszcze, no powiedzmy w normie, i nie bywałem również w trasie.
Dzisiaj jednakże dłuższy czas stałem w korku, na zewnątrz -10, a w środku ledwo, ledwo wieje chłodnawe powietrze.
Dodam, że sugestią jednego z forumowiczów zresetowałem ustawienia siłowników, ale to nic nie dało.
Co do wskaźnika temperatury, to pokazuje on prawidłową temperaturę i stoi praktycznie cały czas w miejscu po nagrzaniu.
Jedyne co zauważyłem, to to, że dość szybko ubywa mi płyn chłodniczy. Jakieś dwa miesiące temu dolewałem, bo było na minimum i dzisiaj sprawdzam, a tu znowu przy minimum.
Z filtrem jeszcze nie próbowałem.
Jeszcze jedna rzecz, która mi się nie podoba, to wydaje mi się, że ogólnie siła nawiewu jest mała.
Jak ustawię na maksymalny nawiew powietrza, na wprost (na kierowce) to bardzo słabo dmucha. Być może tutaj jest jeszcze przyczyna.
Gborowik
07-12-2010, 00:23
filtr kabinowy powinien pomóc ;) miałem tak rok temu. po wymianie poleciało cieplutkie powietrze :)
Pozwólcie, że się włączę. Miałem temperaturę silnika dobrą. (strzałka w pionie), a do wnętrza ledwie dmuchało. Jeszcze zaznaczę, że mam klimę manualną, ale pewnie nie ma to większego znaczenia. Dopiero dmuchawa nastawiona na ful, jakoś dmuchała, ale szum nie pozwalał słuchać radia. Za radą kolegów z innego autokącika wyjąłem filtr przeciwpyłkowy (zaznaczam że nie był wcale zanieczyszczony) wyciąłem w nim otwór 15x10 cm, w otworze wzmocniłem listewkami i obciągnąłem tkaniną bardzo przepuszczalną, taką jak na szpitalne ochraniacze na obuwie. Zamontowałem i wiecie co się stało. Już jadąc 40/h bez włączonej dmuchawy (0) dmucha jak wcześniej na 2. Na trójce , tak jak przedtem na ful. Przy ostatnich mrozach -20 było ciepło, chociaż strzałka nie zawsze dochodziła pionu. Nie znam klimy strefowej, ale spróbujcie wyjąć chociaż na chwilę przeciwpyłkowy i się przekonacie, czy dmucha lepiej i wyciągniecie wnioski. Zimą pyłki nie latają, a przepuszczalna tkanina zabezpiecza przed przypadkowym zanieczyszczeniem.
Gborowik, tez moja dmuchawa słabo działa. co prawda mam juz cieplo bo 2 dni temu wymienilem termostat ale wg mnie sila nadmuchu nie jest taka jak powinna byc. sprobuje Twojego sposobu i zobaczymy co bedzie. :)
Gborowik
07-12-2010, 00:59
sprobuje Twojego sposobu i zobaczymy co bedzie. :)
>>>>>>>>>>>>>>>
Musi być lepiej, bo jednak struktura przeciwpyłkowego, (nawet nowego) jest dosyć gęsta, a roboty pół godziny.
Jeśli przerobisz powiadom.
[kom:ba7100bfa9]cytując kogoś zaznacz cytowany tekst i opcji "cytowanie selektywne" [/kom:ba7100bfa9]
jasne to dopiero na weekendzie bo teraz studia i autko pod chmurką stoi :P
Jedyne co zauważyłem, to to, że dość szybko ubywa mi płyn chłodniczy. Jakieś dwa miesiące temu dolewałem, bo było na minimum i dzisiaj sprawdzam, a tu znowu przy minimum.
Płynu chłodniczego nie ma prawa ubywać i myślę, że to jest główna przyczyna słabego grzania. Możliwe usterki to:
1.Pęknięta nagrzewnica
2.Nieszczelne połączenia
3.Walnięta uszczelka pod głowicą
Z tego, co wyżej podałeś, termostat można wykluczyć.
Jeszcze jedna rzecz, która mi się nie podoba, to wydaje mi się, że ogólnie siła nawiewu jest mała.
Jak ustawię na maksymalny nawiew powietrza, na wprost (na kierowce) to bardzo słabo dmucha. Być może tutaj jest jeszcze przyczyna.
Zwykle słaby nadmuch to zapchany filtr przeciwpyłowy, albo problemy z otwieraniem odpowiednich klapek.
Mam pytanko. Czy inne ustawienia działają ok?
Witam
Dołączam się do dyskusji. Nawiew mam manualny - słabo dmucha i zimno. Jedyne co mam zamiar jeszcze sprawdzić to ten filtr.
Co do ubywającego płynu chłodniczego - jełśi połączenia są ok, nie cieknie z chłodnicy i uszczelka pod głowicą jest ok, to może to byc zatarta pompa wodna - u mnie tak się stało :)
Pozdrawiam
vandeven
18-12-2010, 14:27
Nareszcie udało mi się przywrócić dobrą temperaturę w aucie.
Przyczyną słabego ogrzewania był filtr przeciwpyłkowy.
Po wymianie poprawił się nadmuch, powietrze bardzo intensywnie jest wdmuchiwane do wnętrza auta. Poprawiła się również temperatura, obecnie jak ustawię temperaturę 25-26 st. C to można siedzieć nago w aucie :) Natomiast realna temperatura, przy której robi się ciepło to ok. 22 st. C, zatem wszystko jest OK. Powyższe sprawdzone przy niskich temperaturach zewnętrznych (nawet do -10 st. C).
Czyli jednak zapchany filtr przeciwpyłowy :lol: Ja pozwoliłem sobie na zimę zastąpić go zwykłym płótnem (wg porad z tego forum) i dodatkowo zamknąłem tylne nadmuchy na nogi pasażerów zwykłą szmatką, co dodatkowo zwiększyło nadmuch na przód :)
Teraz, przy tych mrozach idzie wytrzymać, ale generalnie ten nadmuch na nóżki jest spierniczony konstrukcyjnie.
Witam. Jestem nowicjuszem na tym forum ale łączy mnie z Wami sympatia do Fiata Stilo. Mam pytanie:ile może kosztować w warsztacie (nie ASO!!!) wymiana termostatu i filtra kabinowego? Może macie doświadczenie w tej materii bo nie chcę dać się naciągnąć a kompletnie nie mam smykałki do majsterkowania. Pozdrawiam.
Między 50 a 100
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Kolego polecam patent ... :)
Klub FIAT STILO Polska • Zobacz wątek - Termostat Stilo JTD za 25PLN (http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=33&t=2461)
Ja u siebie dzisiaj to zrobiłem ... :) i powiem Ci ,że jestem mega zadowlony ... :) wskazówka z pionu ani drgnie ...;P
A co do samych wymian to myślę ,że na spokojnie sam ogarniesz ...;P
Kolego jedni mają talent do mechaniki inni do budowlanki... Ja chcę mieć sprawne auto więc nie porywam się z motyką na słońce. Wolę zapłacić pewnemu mechanikowi niż coś spieprzyć metodą prób i błędów. Stilo to auto wrażliwe na domorosłych majsterkowiczów.
Myślę ,że jak przedstawisz mu ten pomysł to nie skasuje Cię aż tak bardzo ... :) operacja na prawdę bardzo prosta i trwa kilka minut ...:) a na prawdę może czynić cuda ...:P
Quler, ja wczoraj zastosowałem ten patent i potwierdzam, temperatura w pionie i nie drgnie:smile: Termostat od Renault otwiera się przy 93'C patrząc na wskazania z Examinera. Ciekawe jak będzie się zachowywać latem i jak w razie czego będzie można wydłubać go z węża:tongue
Quler, ja wczoraj zastosowałem ten patent i potwierdzam, temperatura w pionie i nie drgnie Termostat od Renault otwiera się przy 93'C patrząc na wskazania z Examinera. Ciekawe jak będzie się zachowywać latem i jak w razie czego będzie można wydłubać go z węża
No to się cieszę ... :) w lato nie ma najmniejszego problemu ... :) masę ludzi tak jeździ i nikt nie narzeka ... :) no ale zawsze można go wydłubać ... :) żaden problem :)
Kolego vandeven, przede wszystkim sprawdź proszę wskazówkę od nagrzania silnika. Jeśli stoi w pionie znaczy że termostat masz sprawny i jedyne co wskazuje na winowajcę to uszkodzone siłowniki od mieszaczy powietrza w Stilo z klimatyzacją automatyczną.
Zalecenia:
1. Sprawdzenie działania termostatu - obserwacja wskazówki nagrzania płynyu chłodzącego na blacie. Pion powinien zostać osiągnięty max. po 10 przejechanych kilometrach.
2. Wykonanie procedury resetu siłowników poprzez przekręcenie kluczyka w tryb MAR oraz w ciągu 30 sekund wciśnięcie równolegle przycisku AUTO i MONO na panelu klimatyzacji.
Wykonaj te czynności i zapraszamy ponownie z kolejną dawką informacji :)
Witam Cie kolego, wiem, ze post o kilka lat odswiezony :D ale ja mam klime, nie klimatronik, tylko manual, szybko sie grzeje, kreska w pionie po ok 5-10km, czyli dobrze, nawiew niby cieply, po 20km mniej wiecej, ale strasznie slabo wieje, no i tylko na szybe, albo tylko na mnie, na nogi zimne, gdy wlacze szyba i nogi, na szybe slaba moc, ale cieple, a na nogi zimne, to samo gdy biore na siebie i na nogi, z nog zawsze zimne... Nie wiem co to moze byc , z tego co piszecie, termostat ok, a co do tych silownikow, jak to wyglada w ogole, no i gdzie sie do tego dostac?
edit:
aha i co do termostatu, podczas jazdy pieknie stoi wskaznik w pionie, ale na postoju sie chlodzi, czyli innymi slowy wskaznik powolutku opada, ale jakby nie bylo powietrze leci jeszcze cieple.
No i kolejna sprawa, ze regulacja nagrzewania, w jak mowilem 1.9 jtd jest 4 stopniowa, w manualu. No i na 4 stopniu dmucha bardzo slabo, nie czuc na twarzy, ani na niczym zadnego powiewu, tylko jak sie podlozy reke przed nawiew, to chyba tez powinno byc cos nie tak, prawda? Mocniej powinien dmuchac mi sie wydaje.. Wczesniej czy vectra, czy bmw, czy astra, mialem tak, ze az czulem powiew na twarzy, a w lato na klimie to wrecz ustawialem nawiew w bok, bo za mocno na twarz lecialo i az nie mile uczucie bylo.
don petro
06-01-2016, 14:28
Ja bym zaczął od filtra przeciwpyłkowego. W zeszłym roku tak miałem. Wyjąłem filtr i od razu łeb urywa.
To samo miałem. Używałem filtra węglowego i była kicha.Dałem filtr zwykły i powietrze hula aż miło:smile:
Mocniej powinien dmuchac mi sie wydaje...
Generalnie tak jak napisali wyżej koledzy - przede wszystkim wymień filtr kabinowy/przeciwpyłkowy. Tak jak napisał qqryk filtr z wkładem węglowym bardziej tłumi siłę nawiewu.
...nawiew niby cieply, po 20km mniej wiecej, ale strasznie slabo wieje, no i tylko na szybe, albo tylko na mnie, na nogi zimne, gdy wlacze szyba i nogi, na szybe slaba moc, ale cieple, a na nogi zimne, to samo gdy biore na siebie i na nogi, z nog zawsze zimne... Nie wiem co to moze byc
Jeszcze raz, przede wszystkim sprawdź (a najlepiej wymień jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany) filtr przeciwpyłkowy. Poza tym zakładam, że wszystkie kanały/dysze nawiewu na nogi są właściwie poskładane.
Powodem braku nawiewu na nogi może być również wadliwie działający mieszalnik. Jeżeli ktoś to kiedyś rozkładał mógł źle go złożyć (niektórzy potrafią przy takiej okazji zrobić cuda).
Nigdzie nie znalazłem narazie takiej informacji dotyczącej Stilo, ale w wypadku Fiata Tempry/Tipo producent oficjalnie podawał, że różnica temperatury pomiędzy nadmuchem "na dół" (na nogi), a "na górę" (nawiewy środkowe i na szybę) wynosi około 4'C, więc...:confused:
Ale zacznij od filtra!!!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.