Zobacz pełną wersję : Czujnik temperatury cieczy seicento 1.1 MPI
Witam mam problem z czujnikiem temperatury cieczy tzn do konca nie jestem tego pewien poniewaz w przeciagu ostatnich 4 miesiecy wymienilem 3 czujniki.Wyskakiwal blad P0115 oraz wentylator zalaczal sie po kilku minutach od odpalenia i wiecej palil no i oczywiscie problemy z odpalaniem na zimnym silniku.Wymienilem rowniez filtr powietrza czujnik MAP.Probowalem wykasowac blad po zmianie czujnikow i nie dalo rady.Po wymianie czujnika temperatury cieczy przez ok 1.5 miesiaca byl spokoj z wentylatorem bo zalaczal sie gdy powinien i mniej palil ale kilka dni temu znow wentylator zaczal sie zalaczac po kilku minutach od odpalenia i spalanie podskoczylo.Juz nie wiem co robic bo chyba czujniki sie przepalaja ale nie wiem z jakiego powodu moze sie to dziac moze ktos mial podobny problem lub orientuje sie co moglbym zrobic z tym bo juz rece opadaja.
Pozdrawiam
Jurand1987
22-10-2010, 12:57
witam,ja bym zaczął od przejrzenia całej elektryki silnika,miernik w rękę druga osoba do pomocy i należy sprawdzać liniowość przewodów czy przypadkiem któryś nie zwiera do masy bądź do plusa.miałem kiedyś przypadek że w golfie mysz nadgryzła wiązkę przewodów od komputera i też różne dziwy się działy bo było zwieranie do plusa a gdzie nie gdzie do minusa.
No wlasnie tej opcji najbardziej sie obawialem ze moze byc zwarcie i wole mechaniczne rzeczy robic niz elektryczne;) no ale chyba bede musial, a co do sprawdzania elektryki to jak to wyglada musze poodpinac wszystkie kable od czujnikow itd po kolei i.....w sumie jak to sprawdzac? Czy wyciagac moze bezpieczniki jeden po drugim i mierzyc pobor pradu po odlaczeniu?
Jurand1987
23-10-2010, 01:17
najlepiej w tym przypadku posłużyć się schematem elektrycznym danego auta,patrzysz na schemat przykład: odłączasz kostkę np od czujnika temp płynu patrzysz są dwa kabelki jeden niebieski drugi fioletowy,wybieramy np niebieski zaglądasz na schemat gdzie mniej wiecej znajdziesz koniec tego kabelka,jak już go znajdziesz to dotykasz miernikiem początek czyli kostkę którą wypiąłeś od czujnika i koniec sprawdzasz czy przewodzi potem ten sam kabelek inaczej: dotykasz miernikiem początek przy kostce a druga końcówką miernika do masy jak zatrąbi miernik to masz zwarcie bądź zobacz jeszcze raz na schemacie czy jest to prawidłowe.mam nadzieje ze w miarę zrozumiale to napisałem,szkoda że nie mieszkasz bliżej to bym to od ręki mógł zrobić.pozdr
Ok dzieki jak tylko bedzie cieplej to sie zabiore do pracy;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.