PDA

Zobacz pełną wersję : punto 1.9 d. przerywa silnik



Tomek1
17-10-2010, 16:08
Witam

Mam problem z przerywaniem silnika w punto II 1.9 diesel ( 60) KM rocznik 2000

Podczas przyspieszania na 3 biegu od predkosci 45 km/h zaczyna przerywac (szarpac )silnik
Problem wystepuje tez jak probuje jechac ze stala predkoscia np 50 km/h

Jezeli podczas przyspieszania wcisne pedal do oporu szarpanie nie wystepuje.

Problem tez pojawia sie na 4 biegu przy predkosci 60 km /h - 80 km /h

Zrobilem w warsztacie diagnostyke silnika - odczyt uszkoony zawór EGR
Mechanik swierdzil ze wystarczy wyczyscic.

Rozebralem zawór ( nie byl strasznie zasyfiony , otwierak sie bez problemy ) i wyczyscilem.
Z szarpaniem nic nie zmienilo sie

Nawet ja odlaczylem przeplywomierz i zawor EGR silnik przerywal tak samo.

Zaslepienie zaworu tez nie mialo zadnego wplywu.
Czy ma ktos pomysl co moze byc uszkodzone ???

olo_mistrzu
17-10-2010, 19:16
:) nic kolego. Ten typ, tak ma. Poruszałem ten problem dużo wcześniej na jakimś forum. Nie było bohatera, który by to rozwiązał :). Miałem to samo w poprzednim punciaku 1.9 DS z 99r. Z tym, że to od nowości było :). W fiacie nie potrafili tego zdiagnozować, mechanicy w innych warsztatach również :). Mówili zawór EGR, przepływomierz, wtryski, pompa. Podobno jest zawór EGR na wydechu i jakiś jeszcze rurze ssącej. Powodzenia życzę, ale dużej szansy na poprawę i znalezienie przyczyny nie widzę :)... Tak jeżdżącego sprzedałem i uprzedziłem nowego właściciela o tym, że ten typ tak ma :)...

Tomek1
17-10-2010, 20:31
Witam

Tylko teraz szarpanie jest na tyle uciażliwe że mozna uszkodzic naped.
Pare lat temu czasami delikatnie szarpal wiec nie przejmowalem sie

lukq
18-10-2010, 17:28
może trochę inaczej, filtry wymienione, jak kondycja katalizatora, czy występuje jakieś dymienie?

Tomek1
18-10-2010, 21:55
Witam


Filtry wymienione
Katalizator nie wiem w jakim jest stanie. Czasami troszke dymil

Czy moze miec to wplyw na szarpanie i przerywanie silnika ?????

lukq
18-10-2010, 22:01
jeśli jest mocno przytkany to może mieć wpływ. Dymienie jeśli nie występuje to ok, choć zastanawia mnie dlaczego tak się dzieje na wyższych obrotach. Jest jakiś spadek mocy zauważalny, czy wszystko jest prawidłowo z mocą i tylko szarpie.

Tomek1
19-10-2010, 08:56
Nie wyczuwam wyraznego spadku mocy. Jezeli jest to nie znaczny.

Zastanawia mnie taz dlaczego przestaje szarpac po wcisnieciu pedalu przyspieszenia do oporu.

Wczoraj zauwazylem iz najbardziej szarpie przy probie jazdy z stala predkoscia okolo 45- 50 km/h

sirapacz
19-10-2010, 12:15
sprawdz obd czy nie masz zarejestrowanych bledow (nie musi sie swiecic check)

mozesz miec padajacy wtryskiwacz i na krotkich otwarciach masz zle rozpylona mieszanke a na dluzszych moze dzialac poprawnie. sprawdz cisnienie pompy paliwa (przez obd) u mnie ok 280-290 barów

Tomek1
19-10-2010, 12:41
Sprawdzalem bledy - mchanbik stwierdzi zabrodzony zawor EGR

Ale czyscilem i nic nie pomoglo. Nawet jak go odlaczylem to nie bylo zadnej roznicy.

Czy programem fiatecuscam sprawdze cisneinie pompy ????

sirapacz
19-10-2010, 12:47
tak, ja tego uzywam.
dziala jak ta lala
ale skoro drze sie o EGR to tez mu sie przyjrzyj - moze kabelkologia zawodzi, moze zawór właściwy. EGR moze miec wplyw ale twoj opis ze zatykanie egr nic nie dawalo jest intrygujace.
podepnik sie fes i bedziesz wiedzial wiecej

lukq
20-10-2010, 03:33
tak j/w pod kompa i spr mapę wtrysków i jak podają.

Hipo
20-10-2010, 07:46
Nie wiem jaki 1,9D tam siedzi w tym silniku ale jeśli ten o pojemności 1929ccm to pamięta to jeszcze czasy Tipo/Tempry i tam z komputerem nie ma co podchodzić bo ten silnik jest prosty i sterowany w pełni mechanicznie.

play9
02-12-2010, 23:34
Witam wszystkich. Dopiero dziś trafiłem na te forum i cieszę się, że razem z wami mogę się podzielić różnymi tematami.

Co do szarpania w naszych 1.9 diesel 60 koni:
1. Hipo ma absolutnie rację silnik prosty jak konstrukcja cepa, jednostka zbudowana już w latach 80, żaden na szczęście komputer nie wchodzi w grę. Jak sami zauważyliście przód dosyć obciążony bo ten stary silniczek swoje waży. ( za to zimą docisk przedniej osi rewelka)

2. Mam ten sam problem i rozmawiałem z świetnym inżynierem, który akurat pracuje w mitsubishi i powiedział mi, że to typowe objawy pompy paliwa ( lub pompa wtryskowa) nie wiem jak precyzyjnie nazywa się w naszym modelu. Podobne typy były montowane w jakiś starych Mitsubishi i ludzie mają ten sam problem.

3. Wyjście z sytuacji: żadne :) trzeba jeździć aż padnie całkowicie pompa i do regeneracji albo nowa (koszt nowej horrendalny podobno ponad 2 000 zł. Jak odkąd kupiłem jeżdze tak 3 lata - rocznik 2000. latem problem mniejszy zima czasem bardziej szarpie
generalnie jak to Fiat TTTM - ten Typ tak ma :)

4. W modelach wolnossących z tego co wiem to nie ma mowy o EGR i tu kolejne podziękowania za sprawdzoną starą konstrukcje, bo jeden problem mniej :)

Generalnie silniczek rewelka, latem schodzę poniżej 5 litrów, a wy??

olo_mistrzu
03-12-2010, 14:41
Jak już wyżej pisałem ten typ tak ma :). A odnośnie spalania to jak miałem diesla to 4,8 l dało się zrobić na setunie :). To samo da się zrobić w trasie 1.2 benzynką. Przy jeździe 80-100 km/h spalił mi 4,7-4,8 l/100km.

Andrzej38
17-07-2014, 17:45
witam wszystkich, mam problem, nabyłem punto2 19D 2000 rok szarpie na 4 i5 biegu sprawdziłem kompa błędów niema egr ok filtry nowe przepływka nowa proszę o pomoc

ToKo
17-07-2014, 21:34
Wtryski ? Ostatnio na forum był temat poszarpywania. I okazało się ze to wtrysk

Pawel_M
11-09-2014, 18:40
Ja miałem te same objawy w 1.9D szarpało na 4 i 5 biegu przy jeździe ze stałą prędkością lub delikatnym przyśpieszaniu na niskich obrotach. Wszyscy mówili że kończy się pompa lub wtryski. Komputer nic nie pokazywał, odpięcie przepływki nic nie dawało. Ostatecznie z problemem uporałem się rozbierając przepływkę. W środku jest gumowa membrana która u mnie była nieszczelna. Po uszczelnieniu membrany póki co auto nie poszarpuje i lepiej się zbiera :D