PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z gazem sekwencja!!



Dmx
12-10-2010, 13:22
Mam punciaka z 2002r 1.2 założyłem do niego sekwencje,i mam problem mianowicie od kilku dni krotko przed przełaczeniem na gaz jak jeszcze jest na benzynie,zaczynaja falować obrotomierz i gasnie,ale nie za kazdym razem.Wczoraj wyskoczyła mi kontrolka silnika wiec dzisiaj pojechałem z nim na komputer i wyskoczył bład zwiazany z katalizatorem.Mechanik stwierdził ze może miec to zwiazek z gazem,dodam ze miesiac temu wymieniłem sonde lambde i byłem u gazownika i wgrywał mi mapy do samochodu.Czy rzeczywiscie jest uszkodzony katalizator??

waho.
13-10-2010, 21:33
A filtr gazu jak stary?

Dmx
29-11-2010, 16:16
sorry że dopiero teraz ale byłem zagranicą.Filtr ma niecałe 7 tys.km wiec do jego wymiany jeszcze zostało,zastanawiam sie czy ta instalacja może powodowac taki błąd z katalizatorem.Z czego co wiem jak był by uszkodzony to jest trudność z odpaleniem,a ja nic takiego nie zauważyłem

waho.
29-11-2010, 22:52
A temp przełączania jaka ustawiona?
Błąd z kat może być, ale tu sprawę spaprał gaziarz. Pamiętasz dokładnie co to za błąd?

Dmx
30-11-2010, 13:11
W sumie przełancza mi sie na gaz nawet jak temperatury nie załapie, bo szarpie mi delikatnie poki silnik nie rozgrzeje sie,sprawdzałem poziom płynu chlodniczego i jest ok.Co do błedu to o ile dobrze pamietam P0237 ale nie jestem pewny.Opis jaki wyskoczył po podlanczeniu nie wydolność układu katalizatora.Może sterownik jest do bani w tej sekwencji???

[ Dodano: 2010-12-04, 16:45 ]
Byłem dzisiaj u gazownika i zastałem gościa ktory przyjechał ze nie działa mu instalacja.Grzebali w srodu z 40 minut i sie okazało ze nie ma gazu w butli,mówi no jak wczoraj tankowałem do pełna paragon pokazał,doszli do wniosku że gaz był jeszcze tzw letni i cisnienie było za słabe i nie wtłaczał do butli,a litry bilo,możliwe jest jeszcze aby gaz z mieszanka letnia był sprzedawany na stacjach benzynowych,weste jaja

cvallo2
14-12-2010, 21:15
W sumie przełancza mi sie na gaz nawet jak temperatury nie załapie, bo szarpie mi delikatnie poki silnik nie rozgrzeje sie
Źle ustwiony gaz...pojeździj tak jeszcze troche i będziesz marudził że gaz to zło bo silnik padnie...przełączenia ma być bezbolesne i i nieodczuwalne. W lecie temp. można obniżyć do 20-30 stopni w zimie z 35 by się przydało. Jeżeli przełącza się mimo braku odpowiedniej temp., to coś jest nie tak ustawione albo czujnik walnięty.


Byłem dzisiaj u gazownika i zastałem gościa ktory przyjechał ze nie działa mu instalacja.Grzebali w srodu z 40 minut i sie okazało ze nie ma gazu w butli,mówi no jak wczoraj tankowałem do pełna paragon pokazał,doszli do wniosku że gaz był jeszcze tzw letni i cisnienie było za słabe i nie wtłaczał do butli,a litry bilo,możliwe jest jeszcze aby gaz z mieszanka letnia był sprzedawany na stacjach benzynowych,weste jaja

A tego to jeszcze nie słyszałem...albo gaz się ulatnia albo stacja robi w konia. Albo gazownika omijać szerokim łukiem albo stacje. Ciśnienie za słabe :) dobre


Jak instalacja, komponenty?

miszko
15-12-2010, 09:43
Uciekaj z takiej stacji. Gaz jest POMPOWANY i nie ma takiego czegoś, że w zimę nie zatankujesz letniego gazu.
Różnica między gazem na zimę oraz na lato polega jedynie w różnicy proporcji propan-butan. Nie pamiętam już czego jest więcej czy propanu, czy butanu.

Jeżeli coś takiego się dzieje to sprawdź czy przypadkiem nie masz nieszczelności w układzie. Chyba, że na stacji nieźle kantowali.

Skąd wiesz, że na gaz przełącza się w niedługim czasie po odpaleniu silnika? Jak szybko to następuje?
Może instalator ustawił niską temperaturę przełączenia np. rzędu 5-10C i dlatego tak szybko przeskakuje.


P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy"
To z pewnością nie twój błąd ;)

Co do błędu z katalizatorem to bym się raczej doszukiwał błędu z sondą, ale upewnij się co to za błąd.
I spytaj się instalatora na ile stopni ustawił przełączenie na gaz.

Dmx
31-12-2010, 04:22
No i dzisiaj wracałem z pracy po 20 km jazdy na gazie samochod nagle stracil moc zaczął szarpać i zgasł,gaz senkwecyjny w intrukcji znalazłem ze typu Sequent dodam ze auto punto 1,2 na benzynie nie ma problemu.Jakies sugestie co moge sprawdzic sam zanim udam sie do gazownika dodam ze instalacja jest na gwarancji..pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego w nowym roku...

mamut-tme
02-01-2011, 23:30
Jeśli to jest instalacja BRC Sequent24 Light (takie mam przeczucie) to winę mogą ponosić lipne wtryskiwacze Pan Evo... Jeśli masz instalacje na gwarancji to czym prędzej jedź tam gdzie zakładałeś i niech kombinują, teraz podobno jakaś nowa partia tych wtryskiwaczy jest, jakieś ulepszenia w konstrukcji niby są.
Co do temperatury przełączania, to jeśli rzeczywiście jest to Sequent24 Light, to nie ma tam czujnika temperatury... jest ona wyliczana na podstawie ciśnienia gazu i czegoś tam jeszcze. Szczerze mówiąc cały ten algorytm mój kolega porównuje do "wróżenia z kryształowej kuli" (oboje mamy taką instalacje, on w Skodzie Felicji 1.6). U mnie temperatura teraz jest 39 stopni i na wolnych obrotach czuć lekkie wibracje przez chwile, podczas jazdy jest to niewyczuwalne.

Dmx
03-01-2011, 13:52
witam własnie wróciłem z serwisu przedmowca mial racje mam instalacje gazowa liht i przy mnie sprawdzili wstryskiwacze i okazalo sie ze jeden jest trefny wymienili wszystkie ale przed domem zaczelo sie to samo przełanczanie sie na benzyne i wogole na gazie dziwnie chodzi jakby nie przepalalo takie mam wrazenie zaraz wracam z powrotem do serwisu