PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 97' 1.9 TD problem z silnikiem



mateush02
30-09-2010, 19:24
Witam!
Panowie potrzebuje rady, mój dieselek ostatnio troszkę szwankuje, dużo pali (do 10l), niska temperatura tj cztery kreski i do połowy brak jednej (wydaje mi się że termostat ale nie jestem pewien), czy może przez to więcej spalić? Jak jest zimny dość ciężko pali, trzeba go trochę długo grzać, a idzie zima i muszę to zrobić, tylko musze wiedzieć co, po odpaleniu potrafi puścić dużego siwego dymka ;) aha potrzebuje jeszcze gdyby ktoś się orientował kolor kabla idącego do tylnej wycieraczki bo coś nie trybi ;/
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

luca89cn
30-09-2010, 19:30
Jak jest zimny dość ciężko pali, trzeba go trochę długo grzać, a idzie zima i muszę to zrobić, tylko musze wiedzieć co, po odpaleniu potrafi puścić dużego siwego dymka
swiece zarowe, do mechanika na wymiane bo jak ja zobaczylem po zdjeciu pokrywy plastikowej jaki tam jest dostep to zakrecilem z powrotem i poszedlem na piwo....

mateush02
01-10-2010, 09:27
Świece mam wymienione, ale nadal jest kiepsko, a to spalanie to w ogóle masakra, co mogą oznaczać plamki z ropy na tylnym zderzaku (na bank nie jest to olej)?

I r o n
01-10-2010, 13:25
Trudno powiedzieć bez diagnostyki - możliwe że leje ci któryś z wtrysków albo po prostu na skutek dużego przebiegu jest już słaba kompresja .

lukq
01-10-2010, 13:32
(wydaje mi się że termostat ale nie jestem pewien), czy może przez to więcej spalić? Jak jest zimny dość ciężko pali, trzeba go trochę długo grzać tak termostat może przekładać się na większe spalanie, jeśli chodzi o plamki ropy to nie przepala Ci wszystkiego. czy odpala już prawidłowo, jeśli nie to spr czy grzanie dochodzi do świec.

sebastianm-1989
01-10-2010, 15:10
miałem podobny problem Po zatankowaniu na TESCO.

Po odpaleniu czasem się krztusił plus zapalona czerwona marchew.

Jak silnik Trochę pochodził "bąki" zanikały, marchew gasła dopiero po lekkim rozgrzaniu silnika.

Raz wyłączyłem silnik podczas palenia się marchewki i puszczania bąków-odradzam, nie mogłem załapać. Musiałem długo kręcić, a w okół mnie było siwo.

Proponuję zakupić dodatek do paliwa i wlać-koszt do 10 zł czyli śmieszne pieniądze.
Ja najpierw pojechałem do mechanika, który bardzo długo męczył się z wyciągnięciem świec-dostęp fatalny-po sprawdzeniu okazało się, że wszystko z Nimi ok. Skasował 50 zł i powiedział, że on wtryskami się nie zajmuję.

Jakoś następnego dnia miałem dłuższą trasę-w sumie ok 100-120 km więc postanowiłem wyjeździć Tescowe Paliwo, zalać coś konkretnego i kupić dodatek-a może akurat pomoże. Ja osobiście kupiłem Shella-są jeszcze STP i kilka innych.

Trochę Moją Merry przegoniłem i następnego dnia jak by ręką odjął.
Wg. Mnie nie masz nic do stracenia. zainwestuj te marne 10 zł, a może akurat pomoże:)

Pozdrawiam.

P.S
Spalanie podczas tych Bąków też miałem trochę wyższe

lukq
01-10-2010, 15:12
tak, tylko koledze się nie dogrzewa i ma większe spalanie, więc to 90 %, że to termostat.

mateush02
01-10-2010, 20:45
ehh panowie, dziękuje za rady, ale on chyba dzisiaj wyzionął ducha :( myślałem że to akumulator, pożyczyłem od sąsiada (twierdzi ze naładowany) i to samo, zakręci dwa razy, i to tak ledwo co, dalej już nie ma siły, nie odpali ;(
Podłączyłem mój pod prostownik, zobaczymy jutro co i jak...
ehh..

lukq
01-10-2010, 21:58
spr rozrusznik, szczotki.

mateush02
02-10-2010, 11:19
Jednak akumulator :)
Byłem u pewnego speca, i stwierdził że do wymiany jest: wtryski, pierścienie, termostat, uszczelki...
Jak myślicie to wszystko jest konieczne? W sumie to przejechał już ten silniczek troche (260 tys.) więc remont by się chyba przydał :)

lukq
02-10-2010, 11:29
termostat możesz rozebrać i sprawdzić, ale czy warto, pierścienie uszczelki wtryski pewnie, z tym, że wtryski co dokładnie regeneracja, spr bym jeszcze na kompie co i jak z nimi jakie parametry podają.

mateush02
02-10-2010, 11:42
aha, poprzedni właściciel zrobił grzanie świec na krótko, nie rozumiem dlaczego, co się spsuło? puścił kable od drzwi kierowcy i dał włącznik jak od jakiegoś ursusa, czy da się to zrobić żeby było oryginalnie?

lukq
02-10-2010, 12:33
pewnie, że da, jeśli znasz się na elektryce to możesz zrobić to sam, jeśli nie to niestety czeka Ciebie wizyta u elektryka, podejrzewam, że uszkodzony jest przekaźnik od świec.
p.s
bardzo głupio to rozwiązał

mateush02
02-10-2010, 21:18
No mniej więcej się znam, tylko nie wiem gdzie modułu świec szukać, i czy to napewno od tego. Gdybym ci zrobił zdjęcie jak to jest zrobione to byś nie uwierzył :D
A tak właściwie to od czego mogło się tak zrobić? Przegrzał świece czy jak?

lukq
03-10-2010, 02:15
myślę, że został uszkodzony przekaźnik i cały czas grzało mu świece więc zrobił jak to napisałeś wyłącznik, ja bym z tym podjechał do elektryka i jeszcze się z nim skonsultował.

mateush02
03-10-2010, 16:54
Oblukałem gdzie idą te kabelki nieszczęsne, idą do modułu świec, zaraz po prawej pod machą, od strony kierowcy, podłączone są pod brązowy i czarny kabel.. mamy na forum jakiegoś mechaniko- elektryka? :D

joohnypl
05-10-2010, 10:57
lol - z tym grzaniem świec to masakra, w TD100 masz przekaźnik który zawsze włącza świece nawet przy +20C. Świece grzeją przez 2-3 minuty i tyle. Może mechanik nie wiedział o tym i myślał że świece grzeją źle?

Co do przekaźnika - trzeba sprawdzic czy 3 kable dochodzące stykaja.... niestety dostaje sie tam woda i często kable sniedzieją i zjada je rdza....

Co do spalania - w TD100 uszkodzony termostat niekoniecznie odpowiada za wysokie spalanie. Jeżeli silnik utrzymuje caly czas wysokie obroty (okolo 1000-1100), to wtedy spalanie możesz mieć wyższe. Jezeli obroty są normalne - to gdzie indziej jest problem.
W naszych TD100 termostat odpowiada za chłodzenie, i steruje jedynie zwiększeniem obrotów na biegu jałowym (w żadnym wypadku nie wzbogaca dawki paliwa itp)

W TD100 bardzo newralgiczną cześcią jest booster (zawór turbo) na pompie. jego zacięcie powoduje: kopcenie - można rozpoznać jak dasz gaz do dechy w zakresie obrotów od 1500 do 2300, +spalanie nawet 10l (dawka paliwa zacięta tak jakbyś nonstop jeździł na doładowaniuu turbo)

Dodatkowo jeżeli membrana w środku jest przerwana - powoduje to przy odpalaniu siwy dym (pompa podaje za duzo paliwa, lub paliwo zaworem ciśnieniowym wlewa sie z zaworu do cylindrów)

Teraz jak to sprawdzić czy ten zawór jest dobry ? odkrecasz plastikową pokrywę silnika, na kolektorze dolotowym na samej górze jest wężyk gumowy tóry idzie do pompy pod spód, odłącz ten wąż, i zaślep (na kolektorze tez). Jeżeli samochód będzie tak samo jeździł, taki sam kop, takie samo kopcenie, - to oznacza że uwalony zawór (jeżeli byłby dobry samochód powinien złapać muła)

przemas138
17-10-2011, 10:30
W TD100 bardzo newralgiczną cześcią jest booster (zawór turbo) na pompie. jego zacięcie powoduje: kopcenie - można rozpoznać jak dasz gaz do dechy w zakresie obrotów od 1500 do 2300, +spalanie nawet 10l (dawka paliwa zacięta tak jakbyś nonstop jeździł na doładowaniuu turbo)

a czy w 75km też jest taki zawór? moj ostatnio też złapał muła . a pali ponad 7l ON. niedawno, jak go odpaliłem to zaczął nierówno pracować i stukać jakby panewka (ale to napewno nie ona) po chwili przestało i do tej pory jet dobrze.

RokitaG69
26-11-2011, 17:17
Witam ja mam 125 TD i podobne problemy pompa była regenerowana jakieś 2 tygodnie temu MW dalej pali jak by mu sie nie chciało co to może być poratujcie bo wymieniłem już czyba cały śilnik na nowy a on dalej źle pali :(

gozdzik77
20-12-2011, 19:02
prawie na 100% powodem wysokiego spalanie jest uszkodzony zawór booster(LDA) tak jak pisał joohnypl.