PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana zarowek w Bravo



boch
30-09-2010, 17:04
witam ponownie

zauwazylem dzisiaj, ze jedno ze swiatel mijania swieci mi slabiej. roznica jest na tyle widoczna, ze jutro pokusze sie o ich wymiane. z ciekawosci zerknalem pod maske i widze, ze dostep do zarowek, zwlaszcza po stronie kierowcy (przewod do filtra powietrza) nie jest taki latwy. jak to zrobic szybko i bez bolu? no i jakie zarowki polecacie, bo o kiepskich lampach w Bravo i Bravie kraza juz legendy :)

Madaw
30-09-2010, 18:17
Wyjmujesz tą rurę między filtrem a "łapaczem powietrza", odchylasz dekielek z tyłu lampy i delikatnie wyjmujesz starą żarówkę. Przy odrobinie zdolności manualnych powinieneś sobie z tym poradzić. :)

lukq
30-09-2010, 21:14
i pamiętaj nie dotykaj "żarnika" żarówki - szkła palcami, polecam dobre żarówki boscha.

I r o n
01-10-2010, 07:26
zauwazylem dzisiaj, ze jedno ze swiatel mijania swieci mi slabiej. roznica jest na tyle widoczna, ze jutro pokusze sie o ich wymiane.

To niekoniecznie wina żarówki - zwróć uwagę czy nie masz zaśniedziałego/wypalonego konektora na wtyczce od żarówki - wtedy właśnie też jest taki efekt .

boch
01-10-2010, 08:37
dobrze wiedziec. dla sprawdzenia na poczatek zamienie zarowki miejscami. dzieki.

lukq
01-10-2010, 13:33
jeśli nie masz soczewek to możesz spr w jakieś kondycji są odblaski i czy nie dostała się tam woda.

boch
01-10-2010, 13:55
odblaski sa mocno zapylone. myslalem nawet o tym, zeby zdemontowac lampy calkowicie i je domowymi metodami odswiezyc. gdzies w necie widzialem nawet opis jak to zrobic. na razie sprawdze zarowki.

lukq
01-10-2010, 13:57
tak, są manuale jak to zrobić, są też firmy które zajmują się regeneracją. Uszkodzony,brudny, klosz skutkuje właśnie nie dość dobrym strumieniem światła, co powoduje gorszą jakość oświetlenia drogi, a resztę chyba już wiesz.

boch
07-10-2010, 18:44
wymienilem zarowki na calkowicie nowy komplet. swieca po rowno :)

mateush02
07-10-2010, 20:25
Mogę się dopiąć? A jakie żarówki xenonówki polecacie? :D

lukq
08-10-2010, 00:37
nie takie za 150 zł, dołożyć trochę i kupić za 400 zł porządną instalację białego światła

boch
08-10-2010, 10:46
a ja kompletnie nie rozumiem fazy na xenony, dlatego czekam na kolejne propozycje H-jedynek do Bravo :) na razie kupilem cos w Tesco za 16 zl/2 szt. i przyznam, ze nawet ladnie swieca. zdecydowanie lepiej od poprzednich. no ale na przyszlosc mysle o czym lepszym - Phiplips? Osram? o Boschu juz tutaj wspomniano. piszcie czym swiecicie :)

jeszcze przy okazji xenonow w starszych brykach:

Bardzo jasne światło ksenonowe mogłoby stanowić ryzyko oślepienia jadących z przeciwka bez zastosowania dodatkowych środków, szczególnie wobec zmieniającego się obciążenia pojazdu (zmiana kąta padania) oraz zanieczyszczania klosza (defleksja strumienia świetlnego w obszar oślepiania).

Przepisy homologacyjne biorą te uwarunkowania pod uwagę.

Według ECE reflektory ksenonowe świateł mijania mogą być stosowane tylko wraz z automatycznym układem poziomowania reflektora oraz systemem oczyszczania klosza, uzależnionych od charakterystyki układu jezdnego pojazdu.

Następne:
Samodzielne przerabianie reflektora halogenowego na reflektor ksenonowy jest nielegalne, bo każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym). Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.

saper
08-10-2010, 15:25
Apropo zenonów to ja u siebie zamontowałem je w soczewkach, 4300k. Miałem dosyć jazdy na kreta i rozjeżdżania ludzi na pasach i poboczu. Wiec zakupiłem lampy DJ auto i xenon za 165 zł. Świecą hmm 100 razy lepiej? Nie myślę ze ze 200 razy. Oczywiście jak to jest w dj szmalto nie pasują od valeo silniczki, ale po skróceniu trzpienia idealnie da się je wyregulować. Pokrętło od regulacji mam za kierownica wiec jakieś poziomowanie posiada. Lampy przy regulacji ustawiłem lekko niżej dla spokoju.
Co do rażenia nie wiem jak to jest ale dla mnie razi każdy ksenon, oczywiście mowa o DxS. Najgorzej jest w suvach gdzie reflektory są wysoko, to jest tragedia.

Z moich obserwacji na razie dostrzegam same plusy użytkowania tego ustrojstwa, a mianowicie:
- lepiej doświetla pobocze
- wyraźniej widać znaki i inne przedmioty
- jak były żarówki H1 to lampy miały wyższą temperaturę, co negatywnie wpływa
na odbłyśnik
- niektórzy jak czytałem pisali o zakłóceniach radia i CB, u mnie tego nie ma

A co do ludzi, którzy pchają to dziadostwo do H4, np stare passaty, golfy i inne, ogólnie do ryflowanych reflektorów, to takich działań nie popieram.

pozdrawiam

lukq
08-10-2010, 22:18
a razie kupilem cos w Tesco za 16 zl/2 szt. i przyznam, ze nawet ladnie swieca. zdecydowanie lepiej od poprzednich. no ale na przyszlosc mysle o czym lepszym - Phiplips? Osram? o Boschu juz tutaj wspomniano. piszcie czym swiecicie :)
mam nadzieję, że to nie jakieś blu czy coś takiego, bo szybko Ci się przepalą,
jak były żarówki H1 to lampy miały wyższą temperaturę, co negatywnie wpływa
na odbłyśnik dlatego najlepiej mieć soczewki i samo-regulatory do Zenonów, takie jest moje zdanie, ale to mały OT

boch
09-10-2010, 15:44
mam nadzieję, że to nie jakieś blu czy coś takiego, bo szybko Ci się przepalą
zwykle H1. zadne tam blu :)

waciak
09-10-2010, 17:12
A ja mam Soczki Valeo i xenon 6000K Szczerze? to bez porównania, wreszcie widzę ;)

boch
09-10-2010, 17:15
a co na to kierowcy jadacy z naprzeciwka, ewentualnie ci przed Toba, uzywajacy wstecznego lusterka? :)

waciak
09-10-2010, 17:18
jeżdżę naprawdę sporo i powiem Ci że jeszcze nikt ale to nikt mi nie mrugał i kontrolę jedna juz miałem i tez nic ;)

marasisonlyone
27-10-2010, 17:48
no to ja kontynuując temat chcilem sie zapytac jak sprwadzic co sie stalo z instalacja calej prawej lampy tzn czy jest ona sprawna. Ostanio zauwazylem takze ze jedna z zarrowek swaitel mijania przestala dzialac ale pomyslem ze moze to byc to samo co kiedys mialem z pozycyjnymi ze poprostu zaroweczka sie sama nie wem jak to mozlwe wysunela ... no ale sie okazalo ze jednak jest przepalona .. i zaczelem kombinowac niestety i w koncu zauwayzlem ze 2 zarowki sa w polowie jakby zweglone i nie wiem czy to tylko moze byc wynik spalenia czy od dlugiego uzytwkaonia takze? i teraz pytanie jak to sprawdzic co sie stalo i czy np mogla cala instalcja sie przepalic i czy naprwada tego jest droga ... jakies bezpieczniki moze wyskoczylo albo cos? dobrze ze chociaz mam swiatla po lewej stronie:o

lukq
27-10-2010, 17:50
bezpiecznik masz koło kierownicy po lewej stronie, jeśli instalacja by Ci nadpalała to widziałbyś to po końcówkach, bądź nadpalonych kablach, może to być efekt eksploatacji.

marasisonlyone
27-10-2010, 18:12
a jeszcze takie pytanie bo kiernukowskaz normlanie chodzi po tej stronie co nie mam swiatel to jest to inna bajka czy by tez wtedy przestal chodzic? nadpalone jest jedynie od zarowki pozycyjnej ta koncowka sama w wkota sie wklada zaroweczke

lukq
27-10-2010, 18:16
spr tam połączenie bo może coś tam nie styka, jeśli działa Ci kierunkowskaz to obstawiam, że wszystko ok, tylko jakieś kabelek we wtyczce się poluzował, posprawdzaj.

marasisonlyone
27-10-2010, 18:31
ale w ktorej wtyczce? i jeszcze am kilka pytan;d czy jest normlane ze przy przekluczeniu stacyjki w gorej czesci silnika tam hgdzie bezpieczniki sa gdzies slychac jakis dzwiek przez moze 1 sek taki nawet troche podobny jak pompa paliwa tylko ze ktrocej znacznei dopieor teraz to zauwayzlem jak mialem aske podniesina bo tak to nie slychac i nie pamietam czy bylo predzej. aha jak sprawdzic zeby zarowki dobra strona podpiac?bo w ten sposob wlasnie chyba 2 zarowki dzis przepalem a wydwalo mi sie ze dobrze wkaldlem widocznie kabelek sie na 2 strone przelozyl-_-

lukq
27-10-2010, 18:34
to co hałasuje to przekaźnik w schowku, tak podejrzewam, że chodzi CI o to. Jeśli chodzi o żarówki to jest to banalnie proste, przepalają się bo może robi Ci się zwarcie kolego, pisałem wyżej posprawdzaj końcówki.

marasisonlyone
27-10-2010, 20:02
no ok ale to chyba czytalem nie ma roznicy z biegnowoscia dla zarowki jak podpiac dla tego w sumie nie rozumiem co moglo sie stac ze przestaly dzialac moze malo delikatnie sie obchodzilem ... a moge za diody pozycyjne np jakies kolorowe wstawac bo niby wolno ale zawuzylem ze one sie tez przeciez pala jak sa swiatla mijania... wiec musza jakis kolor dawac podczas jazdy a to nie dozwolne;o

lukq
27-10-2010, 20:32
możesz dać ;-)

marasisonlyone
27-10-2010, 21:25
i to chociaz jakos sensownie wyglada czy badziewie?

lukq
28-10-2010, 10:14
ja mając soczewki mam białe światło w postojowych światłach i ładnie wygląda, ale każdy ma swój gust.

marasisonlyone
28-10-2010, 17:31
no dobra troche sie pobawilem dzis i wygalda to tak ze pala sie wszystkie poza swiatlami mijania po prawej stronie wymienilem zarowke na taka co wiem ze dziala i tez nic ...sprwdzilem bezpiecznniki wedlug schematu i nawet dla upwenienia sie przelozylem z innego swiiatla i tez to nic nie dalo dalej sie nie pali i teraz pytanie czyego jeszcze moze to byc wina? chcilem isc teraz przeczyscic styki przy lampach ale dezcz zaczal padac...;/

lukq
28-10-2010, 18:29
sprawdź czy dochodzi prąd do końcówki po włączeniu świateł, jeśli nie to szukaj gdzieś winy na kablu.

marasisonlyone
28-10-2010, 18:33
a jak to sprawdzic ? woltomierz czy amperomiarz czy moze jakos inaczej? a w ogole jak to kabel to da sie to napwiac sammeu czy bez oddania auta do elektryka sie nie obejdzie? i spore to koszta?

lukq
28-10-2010, 21:07
wszystko uzależnione jest jaka jest szkoda, jeśli chodzi o spr to miernik w rękę włączyć światła i spr co i jak, jeśli nie to podjedź do elektryka.

marasisonlyone
09-11-2010, 21:32
no dobra dzialaja oba dzis sie konkretnie za to wzieilem ale nie rozumiem jak sie to stalo w sumie moze mi to ktos wytlumaczy wiec...
1. Wzielem miernik sprawdzilem napiecie na tym nie dzialacym swietle raz roslo raz spadalo na dlugich bylo stale spradzajac je potem zroiblem zwarcie przepalil sie bezpiecznik
2.przemienilem go z bezpiecznkiem od nie dzialajacych swiatel mijania prawych... palily sie oba dlugie ale przez to ze nie bylo bezpiecznika w tych od mijaniaprawych przepalil mi sie bezpiecznik od mijanai takze lewych...mialem teraz dzialjace pozycyjne i dlugie wiec postawilnolem wlozyc dzialajce bezpieczniki od dlugich do mijania i co sie stalo? oba mijania dzialaly mimo ze predzej nie chcialy na takze 2 dzialjacych bezpiecznikach dziwne zjawisko.... kupilem 2 bepziencziki za 2zl i tyle naprawdwione ale jak to sie stalo nie rozumiem jak to sie moglo naprawic?

lukq
09-11-2010, 21:35
może kolego jak poruszałeś końcówkami kabla to się naprawiło bo był luz, albo wina bezpiecznika, był uszkodzony.

marasisonlyone
10-11-2010, 00:07
bezpieczika nie moze byc to wina bo przekladalem je zeby sie upewnic juz kiedys ... a koncowki tez jakos watpie ze same sie nagle naprawily 1 raz je wyciagnalem zeby napiecie sprawdzic nawet zarowki nie wyminialem ;o dziwne no ale coz