PDA

Zobacz pełną wersję : świecąca się kontrolka ładowania, rozładowany akumulator



gramasla
29-09-2010, 22:28
Mam nielada problem z moim fiacikiem Brava 1,4
Otóż od kilku dni pali się stale kontrolka ładowania akumulatora. Zaraz po uruchomieniu gaśnie po przekroczeniu 1500obrotów, chwilę późiej już po 2000 a po paru minutach już po 4000;/ A akumulator się rozładowywuje;/ Wcześniej takiego problemu nie było. Pojawiło się nagle w trakcie jazdy samochodem zapaliła się lampka;/ POmyślałem że może coś z Aku więc go naladowałem ale niestety nie to było przyczyną problemu;/
Wczoraj jednak byłem wielce zaskoczony gdyż w trakcie jazdy kontrolka nagle zgasła i wszystko było w najlepszym porządku! Dla upewnienia się zgasiłem auto, zapaliłem, jechałem na wysokich i niskich obrotach i nic.Wszystko było ok!Dojechałem do domu po 15km, raz jeszcze spr i wszystko ok.Dzisiaj rano ruszam do pracy i problem powrócił;/
Co jest nie tak?Co zrobić?

dudu$
29-09-2010, 22:39
sprawdź czy nie pękła Tobie obudowa alternatora oraz sprawdź miernikiem jakie daje Tobie ładowanie alternator. Jeżeli obudowa jest cała a ładowanie będzie skakało np od 11-14 voltów i jednocześnie zapalać się będzie kontrolka ładowania na na desce to możliwe że coś jest nie tak z regulatorem napięcia ( znajduje się w alternatorze)

kamilsitek1983
29-09-2010, 22:43
szczotki sie kończa!

jaski82
30-09-2010, 14:04
szczotki lub zbyt lużny pasek deszczowa pogoda sprzyja temu aby pasek slizgał się

seth
30-09-2010, 14:10
na pewno nie szczotki. albo pasek albo regulator napięcia. jakby to były szczotki obroty nie miałyby noc do tego

[ Dodano: 2010-09-30, 14:10 ]
dudu$, jeśli to byłaby obudowa to by zablokowało alternator.

jaski82
30-09-2010, 14:11
tak ale polskie drogi sa dziurawe i szczotki sie ruszają i raz ładowanie jest kolejna dziura ładowania nie ma

seth
30-09-2010, 14:15
jaski82, nie przesadzajmy nie byłoby to aż takie regularne zresztą szczotki dociskane są przez sprężynki więc tak jak mówiłem to nie wina szczotek. one jak dotykają to ich nic nie odepchnie od bieżni na wirniku. więc jak już pisałem sprawdź pasek a potem niestety jak to nie on to sprawdza regulator

dudu$
30-09-2010, 16:08
seth67 nie zawsze jak pęka obudowa to się alternator. U mnie jak pękła to było słychać tylko gwizdy a alternator dalej pracował i nawet normalnie ładował.

seth
30-09-2010, 16:37
dudu$, bo pewnie pękła jego przednia część ogólnie obudowa jak pęknie to albo staje dęba albo jak mówisz gwiżdże co jest rzadkością ale się zdarza natomiast gdy dzieją się takie rzeczy to nie ma z tym nic wspólnego obudowa. ona nie wpływa na ładowanie

kamilsitek1983
30-09-2010, 22:03
U mnie tak było,i szczotki sie kończyły pisze na własnym przykładzie!!!!Prosze dobrze to zrozumieć,albo stać pod blokiem i ładować aku!!pozdro