PDA

Zobacz pełną wersję : Jak najprościej wyciągnąć pompe od wspomagania?



zozo1
20-09-2010, 17:44
Witam posiadam Fiata Bravo 1.9TD 100S. Od pewnego czasu coś mi zaczeło gwiżdżeć jak jeżdziłem aż w końcu znalazłem czas żeby podjechac do mechanika, i tak o rozrząd prawdził i to nie było to, a więc czas na pompe od wspomagania ściągnął pasek odpaliłem samochód i cisza gwizd ustał,a więc mówie no to pompa do wymiany, a on mi pierw żeby wyciągnąć tą popmpe to trzeba pół silnika i samochodu rozebrać albo silnik wyciągnąć, no to troszkie mnie to z szokowało ale dobra wymienić mogą, ale zaczął coś gadać że nie dają gwarancji że to przestanie gwizdać, troche mnie to żdziwiło ale słucham go dalej a on że od czegoś ta pompa zaczeła gwizdać że tam są niby jakieś podsespoły i wężyki i to nie jest powiedziane że to pompa bo może być tak że wstawią nową założą pasek a to dalej może gwizdać, troche mnie zamieszał tymi słowammi i teraz mam dylemat czy wymieniać tą pompe, on mi doradził że mam z tym jeżdzić i jak zacznie mocniej gwizdac lub zacznie kierownica ciężko chodzić to żebym w tedy do niego przyjechał. Może wy coś doradzicie?

Zielony
20-09-2010, 18:33
zozo1, mi ostatnio pompa co prawda nie gwizdała tylko buczała nie przyjemnie przy skręcie,więc wymieniłem płyn i jak ręką odjął.Przyglądnij się w zbiorniczku czy olej nie jest ciemny z opiłkami.Może to pomoże.

lukq
20-09-2010, 18:55
popieram, na początek zacząłbym od wymiany płynu, a następnie spr co i jak

zozo1
20-09-2010, 19:49
A ciężko się go wymienia ten płun? No a umnie gwiżdże. Kurcze już nie wiem co mam robić kupić pompe to nie problem sle wydsm tyle kasy i założą nową a ty dalej będzię gwizdac to w tedy się w ku....!

Zielony
22-09-2010, 10:45
zozo1, wymieniałem olej w ten sposób w Maryśce i wcześniej w Temprze i nie było problemów.A więc:
wyssałem olej strzykawką z rurką ze zbiorniczka,odkręciłem dwie śruby które go trzymają (M8 klucz 13) poluzowałem opaski na wężach wchodzących do zbiorniczka (opaski są jednorazowe więc trzeba kupić nowe przed wymianą) i zdemontowałem zbiorniczek.Wymyłem go,bo było trochę osadu i sitko które tam jest (na powrocie z układu) też było brudne.
Następnie wąż powrotny włożyłem do bańki po oleju,a bańkę wcisnąłem między silnik a ściankę grodziową (tu będzie wypływał stary olej).Do drugiego węża wcisnąłem lejek i przykręciłem go opaską.Zalałem lejek na full a brat odpalił silnik.W tym momencie olej w lejku zaczyna szybko ubywać więc trzymając butelkę z nowym olejem na bieżąco go dolewamy,pilnując żeby pompa nie zassała powietrza.Ja wlałem całą butelkę po czym brat zgasił silnik i po otwarciu drugiej butelki przetoczyłem w ten sposób jeszcze pół litra.Najlepiej zgasić silnik gdy w lejku zniknie olej,żeby można było zamontować zbiorniczek bez ciapania się 8) 8) Po tej czynności demontujemy butelkę i lejek,zakładamy przewody do zbiorniczka,i dokręcamy nowe opaski.Montujemy zbiorniczek na grodzi silnika i wlewamy olej do niego.Odpalamy,kręcimy trochę kierownicą,po czym gasimy i sprawdzamy poziom płynu uzupełniając go jeśli trzeba i czy nie ma gdzieś wycieku.

Może brzmi to skomplikowanie,ale nie jest to trudne.Jedyna wada przy wymianie to potrzeba drugiej osoby do pomocy.Ja akurat nie miałem z tym problemu,a zawsze może być okazja na wypicie piwka z sąsiadem który nam pomógł :mrgreen: :mrgreen:

Zalałem takim olejem: KLIKEN MACHEN (http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n03_przekladniowe_atf/full-mobil_atf220.htm)

Koszt:
Mobil ATF 220 2L -42zł
Dwie opaski -3zł

zozo1
22-09-2010, 18:10
Olej wymieniłem ale nie stety gwizd nie ustał.

lukq
22-09-2010, 19:20
a tak mnie tchnęło a próbowałeś pasek wymienić? może łożysko tylko w pompie padło

zozo1
22-09-2010, 20:10
Paska nie wymieniałem ale jak mechanik go ściągnął to odrazu gwizd ustał i była cisza.

lukq
22-09-2010, 20:58
to może to łożysko, tam jest chyba o ile dobrze kojarzę ślizgowe, lecz jak to ustrojstwo zdemontować to Ci nie podpowiem.

Zielony
23-09-2010, 19:32
zozo1, ale oprócz pompy,pasek napędza też alternator i śmiga jeszcze po rolkach,więc skąd wiadomo że to akurat pompa :?:Imho to prędzej alternator zawyje niż pompa.

zozo1
23-09-2010, 19:39
On to ustalił po gwizdzie tak ja sobie zdaje sprawe że ten pasek napędza pompe wspomagania, pompe od klimy i alternator, ale przeciesz nie wymienie tych 3 rzeczy odrazu.

lukq
23-09-2010, 21:21
wiesz, ja kiedyś wymieniłem koło od altka bo też wydawało dziwny dźwięk, oraz miałem falowania obrotów, koszt to chyba 160 zł, z tym, że sam tego nie wymienisz.

Zielony
24-09-2010, 19:43
zozo1, załatw sobie stetoskop lekarski i sam znajdziesz miejsce które wydaje ten dźwięk.Dobrze by było założyć jakiś krótszy pasek,dzięki któremu można by było po kolei omijać oprzyrządowanie.Byle jaki,żeby tylko się chwilkę pokręcił.
lukq, w zwykłym TD koło pasowe jest chyba "normalne" bez żadnych dodatków.

lukq
24-09-2010, 19:46
lukq, w zwykłym TD koło pasowe jest chyba "normalne" bez żadnych dodatków. chodzi kolego Zielony, o to, że koło na altku, posiada w sobie łożysko, były kłótnie, że jest to koło dwumasowe pozostawiam to, ale może właśnie to łożysko już jest wyeksploatowane, lecz to objawia się z reguły tak jak pisze wyżej.

Zielony
25-09-2010, 08:45
lukq, wiem o co Ci chodzi ;D bo na pewno nie o kłótnie 8) Chodzi mi o to że w TD tego nie widziałem bo w JTD na pewno jest coś takiego.

lukq
25-09-2010, 08:52
Zielony, każdy alternator posiada koło na które zakłada się pasek, które ma w sobie łożysko ;-) poniżej zamieszczam altka od bravo 1.9 Td i na czerwono zaznaczam element o który mi chodzi
[p.s oczywiście że nie chodzi o kłótnie a o pomoc, pozdrawiam]

http://img8.imageshack.us/img8/1147/1220305007.jpg

zozo1
25-09-2010, 09:43
Ale to wymienia się same te kółko trzy np: cały alternator się wymienia.

lukq
25-09-2010, 10:38
można altka całego, ale można i też samo koło

yacub
25-09-2010, 13:38
każdy alternator posiada koło na które zakłada się pasek, które ma w sobie łożysko ;-)]


niezgodze sie z tobą pod kółkiem pasowym nie znajdje sie łożysko :) są dwa łożyska na wirniku - moze z 1-2cm za kołkiem :)


w internecie idzie znaleść jak zregenerowac altka :) tzn łożyska i podobne ;)

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=96827

tu jest przykład - jak masz możliwości to mozesz sam wymienic łożyska i bedziesz wiedział czy to one ;)

lukq
25-09-2010, 14:17
w kole pasowym też jest coś na zasadzie łożyska, sprzegło jednokierunkowe alternatora, wiem co piszę bo miałem z tym przygodę u siebie jakieś 10 miesięcy temu.

Zielony
25-09-2010, 18:46
Wiem dokładnie o co Ci chodzi,tylko że to koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym występuje dopiero w JTD tak jak koło dwu-masowe KLIKEN MACHEN (http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-sprzeglo-alter-alfa-156-147-gt-jtd-i1215568321.html) a w starszym dieslu TD powinno być zwykłe koło pasowe składające się z jednego elementu.
Takie mam info ;D Oczywiście mogę się mylić :idea:

zozo1
26-09-2010, 09:10
Czy ja wiem że sam to zrobie jak tam nie ma wogóle dojścia.

Hipo
26-09-2010, 09:38
W altu ze zdjęcia jest najzwyczajniejsze koło pasowe bez sprzęgła.

lukq
26-09-2010, 10:04
Wiem dokładnie o co Ci chodzi,tylko że to koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym występuje dopiero w JTD tak jak koło dwu-masowe KLIKEN MACHEN a w starszym dieslu TD powinno być zwykłe koło pasowe składające się z jednego elementu.
Takie mam info ;D Oczywiście mogę się mylić :idea: czyli w td jest inaczej niż u nas, to przepraszam ;-)

jednakże i tak skłaniałbym się że może to łożyska.

zozo1
07-10-2010, 18:40
Zielony dzisiaj byłem u mechanika żeby zobaczyć tak jak ty pisałeś żeby spróbować na krótszym pasku i sprawdzać wszystko po kolei i po 2 godzinach szukania takiego paska wróciłem do domu i nic nie sprawdziliśmy. Może wy już to w taki sposób robiliście i może któryś pod powie od czego będzie pasował pasek.

micgom
21-11-2010, 14:23
hej mam taki problem
u mnie raz dziala wspomaganie a raz nie|:(
i pod autkiem kapie mi plyn czerwony czyli od wspomagania
czy to pompa czy juz maqglownica?

Zielony
21-11-2010, 15:46
micgom, niestety ale nikt Ci na to pytanie nie odpowie.Jedynie sam możesz to zobaczyć skąd kapie olej.

lukq
21-11-2010, 15:58
tak jak pisze Zielony, musisz wejść do kanału i spr skąd wydobywa się płyn, może z nieszczelnego przewodu, pompy. Strzelać można lecz jeśli nie spr naocznie możesz wymienić pół układu wspomagania a to i tak nie pomoże.

micgom
21-11-2010, 16:07
ok dziekuje:)

[ Dodano: 2010-11-23, 19:35 ]
hej
dzis moj kolega mechanik powiedzial ze jest urwany waz od wspomagania i ktos wsadzil zamiast niego waz ogrodniczy:)