Zobacz pełną wersję : Jak najprościej wyciągnąć pompe od wspomagania?
Witam posiadam Fiata Bravo 1.9TD 100S. Od pewnego czasu coś mi zaczeło gwiżdżeć jak jeżdziłem aż w końcu znalazłem czas żeby podjechac do mechanika, i tak o rozrząd prawdził i to nie było to, a więc czas na pompe od wspomagania ściągnął pasek odpaliłem samochód i cisza gwizd ustał,a więc mówie no to pompa do wymiany, a on mi pierw żeby wyciągnąć tą popmpe to trzeba pół silnika i samochodu rozebrać albo silnik wyciągnąć, no to troszkie mnie to z szokowało ale dobra wymienić mogą, ale zaczął coś gadać że nie dają gwarancji że to przestanie gwizdać, troche mnie to żdziwiło ale słucham go dalej a on że od czegoś ta pompa zaczeła gwizdać że tam są niby jakieś podsespoły i wężyki i to nie jest powiedziane że to pompa bo może być tak że wstawią nową założą pasek a to dalej może gwizdać, troche mnie zamieszał tymi słowammi i teraz mam dylemat czy wymieniać tą pompe, on mi doradził że mam z tym jeżdzić i jak zacznie mocniej gwizdac lub zacznie kierownica ciężko chodzić to żebym w tedy do niego przyjechał. Może wy coś doradzicie?
zozo1, mi ostatnio pompa co prawda nie gwizdała tylko buczała nie przyjemnie przy skręcie,więc wymieniłem płyn i jak ręką odjął.Przyglądnij się w zbiorniczku czy olej nie jest ciemny z opiłkami.Może to pomoże.
popieram, na początek zacząłbym od wymiany płynu, a następnie spr co i jak
A ciężko się go wymienia ten płun? No a umnie gwiżdże. Kurcze już nie wiem co mam robić kupić pompe to nie problem sle wydsm tyle kasy i założą nową a ty dalej będzię gwizdac to w tedy się w ku....!
zozo1, wymieniałem olej w ten sposób w Maryśce i wcześniej w Temprze i nie było problemów.A więc:
wyssałem olej strzykawką z rurką ze zbiorniczka,odkręciłem dwie śruby które go trzymają (M8 klucz 13) poluzowałem opaski na wężach wchodzących do zbiorniczka (opaski są jednorazowe więc trzeba kupić nowe przed wymianą) i zdemontowałem zbiorniczek.Wymyłem go,bo było trochę osadu i sitko które tam jest (na powrocie z układu) też było brudne.
Następnie wąż powrotny włożyłem do bańki po oleju,a bańkę wcisnąłem między silnik a ściankę grodziową (tu będzie wypływał stary olej).Do drugiego węża wcisnąłem lejek i przykręciłem go opaską.Zalałem lejek na full a brat odpalił silnik.W tym momencie olej w lejku zaczyna szybko ubywać więc trzymając butelkę z nowym olejem na bieżąco go dolewamy,pilnując żeby pompa nie zassała powietrza.Ja wlałem całą butelkę po czym brat zgasił silnik i po otwarciu drugiej butelki przetoczyłem w ten sposób jeszcze pół litra.Najlepiej zgasić silnik gdy w lejku zniknie olej,żeby można było zamontować zbiorniczek bez ciapania się 8) 8) Po tej czynności demontujemy butelkę i lejek,zakładamy przewody do zbiorniczka,i dokręcamy nowe opaski.Montujemy zbiorniczek na grodzi silnika i wlewamy olej do niego.Odpalamy,kręcimy trochę kierownicą,po czym gasimy i sprawdzamy poziom płynu uzupełniając go jeśli trzeba i czy nie ma gdzieś wycieku.
Może brzmi to skomplikowanie,ale nie jest to trudne.Jedyna wada przy wymianie to potrzeba drugiej osoby do pomocy.Ja akurat nie miałem z tym problemu,a zawsze może być okazja na wypicie piwka z sąsiadem który nam pomógł :mrgreen: :mrgreen:
Zalałem takim olejem: KLIKEN MACHEN (http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n03_przekladniowe_atf/full-mobil_atf220.htm)
Koszt:
Mobil ATF 220 2L -42zł
Dwie opaski -3zł
Olej wymieniłem ale nie stety gwizd nie ustał.
a tak mnie tchnęło a próbowałeś pasek wymienić? może łożysko tylko w pompie padło
Paska nie wymieniałem ale jak mechanik go ściągnął to odrazu gwizd ustał i była cisza.
to może to łożysko, tam jest chyba o ile dobrze kojarzę ślizgowe, lecz jak to ustrojstwo zdemontować to Ci nie podpowiem.
zozo1, ale oprócz pompy,pasek napędza też alternator i śmiga jeszcze po rolkach,więc skąd wiadomo że to akurat pompa :?:Imho to prędzej alternator zawyje niż pompa.
On to ustalił po gwizdzie tak ja sobie zdaje sprawe że ten pasek napędza pompe wspomagania, pompe od klimy i alternator, ale przeciesz nie wymienie tych 3 rzeczy odrazu.
wiesz, ja kiedyś wymieniłem koło od altka bo też wydawało dziwny dźwięk, oraz miałem falowania obrotów, koszt to chyba 160 zł, z tym, że sam tego nie wymienisz.
zozo1, załatw sobie stetoskop lekarski i sam znajdziesz miejsce które wydaje ten dźwięk.Dobrze by było założyć jakiś krótszy pasek,dzięki któremu można by było po kolei omijać oprzyrządowanie.Byle jaki,żeby tylko się chwilkę pokręcił.
lukq, w zwykłym TD koło pasowe jest chyba "normalne" bez żadnych dodatków.
lukq, w zwykłym TD koło pasowe jest chyba "normalne" bez żadnych dodatków. chodzi kolego Zielony, o to, że koło na altku, posiada w sobie łożysko, były kłótnie, że jest to koło dwumasowe pozostawiam to, ale może właśnie to łożysko już jest wyeksploatowane, lecz to objawia się z reguły tak jak pisze wyżej.
lukq, wiem o co Ci chodzi ;D bo na pewno nie o kłótnie 8) Chodzi mi o to że w TD tego nie widziałem bo w JTD na pewno jest coś takiego.
Zielony, każdy alternator posiada koło na które zakłada się pasek, które ma w sobie łożysko ;-) poniżej zamieszczam altka od bravo 1.9 Td i na czerwono zaznaczam element o który mi chodzi
[p.s oczywiście że nie chodzi o kłótnie a o pomoc, pozdrawiam]
http://img8.imageshack.us/img8/1147/1220305007.jpg
Ale to wymienia się same te kółko trzy np: cały alternator się wymienia.
można altka całego, ale można i też samo koło
każdy alternator posiada koło na które zakłada się pasek, które ma w sobie łożysko ;-)]
niezgodze sie z tobą pod kółkiem pasowym nie znajdje sie łożysko :) są dwa łożyska na wirniku - moze z 1-2cm za kołkiem :)
w internecie idzie znaleść jak zregenerowac altka :) tzn łożyska i podobne ;)
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=96827
tu jest przykład - jak masz możliwości to mozesz sam wymienic łożyska i bedziesz wiedział czy to one ;)
w kole pasowym też jest coś na zasadzie łożyska, sprzegło jednokierunkowe alternatora, wiem co piszę bo miałem z tym przygodę u siebie jakieś 10 miesięcy temu.
Wiem dokładnie o co Ci chodzi,tylko że to koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym występuje dopiero w JTD tak jak koło dwu-masowe KLIKEN MACHEN (http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-sprzeglo-alter-alfa-156-147-gt-jtd-i1215568321.html) a w starszym dieslu TD powinno być zwykłe koło pasowe składające się z jednego elementu.
Takie mam info ;D Oczywiście mogę się mylić :idea:
Czy ja wiem że sam to zrobie jak tam nie ma wogóle dojścia.
W altu ze zdjęcia jest najzwyczajniejsze koło pasowe bez sprzęgła.
Wiem dokładnie o co Ci chodzi,tylko że to koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym występuje dopiero w JTD tak jak koło dwu-masowe KLIKEN MACHEN a w starszym dieslu TD powinno być zwykłe koło pasowe składające się z jednego elementu.
Takie mam info ;D Oczywiście mogę się mylić :idea: czyli w td jest inaczej niż u nas, to przepraszam ;-)
jednakże i tak skłaniałbym się że może to łożyska.
Zielony dzisiaj byłem u mechanika żeby zobaczyć tak jak ty pisałeś żeby spróbować na krótszym pasku i sprawdzać wszystko po kolei i po 2 godzinach szukania takiego paska wróciłem do domu i nic nie sprawdziliśmy. Może wy już to w taki sposób robiliście i może któryś pod powie od czego będzie pasował pasek.
hej mam taki problem
u mnie raz dziala wspomaganie a raz nie|:(
i pod autkiem kapie mi plyn czerwony czyli od wspomagania
czy to pompa czy juz maqglownica?
micgom, niestety ale nikt Ci na to pytanie nie odpowie.Jedynie sam możesz to zobaczyć skąd kapie olej.
tak jak pisze Zielony, musisz wejść do kanału i spr skąd wydobywa się płyn, może z nieszczelnego przewodu, pompy. Strzelać można lecz jeśli nie spr naocznie możesz wymienić pół układu wspomagania a to i tak nie pomoże.
ok dziekuje:)
[ Dodano: 2010-11-23, 19:35 ]
hej
dzis moj kolega mechanik powiedzial ze jest urwany waz od wspomagania i ktos wsadzil zamiast niego waz ogrodniczy:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.