Zobacz pełną wersję : [ukł. chłodzenia] Wymiana termostatu oraz płynu chłodniczego
Witam,
jak zawsze zaglądam tutaj po poradę ;) do rzeczy:
Mój silnik latem nie dogrzewał się i już ktoś tutaj podpowiedział mi że to termostat, teraz dla odmiany zaczął się przegrzewać, więc chciałbym wymienić to diabelstwo odpowiedzialne za problem. Planuje jutro zakupić takowy termostat oraz płyn do chłodnic, znalazłem w internecie poradnik jak to wykonać i chciałbym się Was poradzić czy jestem to w stanie sam wykonać oraz na co uważać :) poniżej daje link na mój serwer, jeśli ktoś z Was mógłby spojrzeć czy w tym opisie jest wszystko napisane byłbym wdzięczny
https://files.me.com/donat.w/u7lytn
https://files.me.com/donat.w/u7lytnThis file is no longer available.
https://public.me.com/donat.w
plik nazywa się Fiat brava 1.4 termostat
https://public.me.com/donat.w
Your browser is not supported.
https://public.me.com/donat.w
Your browser is not supported.
może masz firefoxa, lub safari ? te przeglądarki na bank chodzą...
Jeśli to manual z autokącika to dobry manual.
tak więc termostat wymieniony, efekt taki sam jak przy starym :/ z tego co zauważyłem cały czas jest mocno nagrzana rurka idąca od termostatu do chłodnicy, a na chłodnicy wiatrak się nie obraca nawet po dojściu na maksimum temperatury... czyli zapewne to będzie powodem, czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie mogą być powody i jak to sprawdzić ? Nie wiem czy jakieś styki, czy może silniczek tego wentylatora ?
podłącz na krótko wentylator, by spr czy działa, kolejną przyczyną może czujnik temperatury przy wentylatorze.
gdybyś mógł to rozwinąć, nie jestem za bardzo obeznany w temacie, a nie chce nic zepsuć bardziej niż jest :)
Donat, jak nie wiesz jak podłączyć na krótko, to jest inny sposób.
Każdy silnik elektryczny, jako że pobiera prąd, potrafi go też wytworzyć... działa prawie jak dynamo.
Odłączasz wtyczkę od wentylatora i w jej gniazdo wkładasz końcówki miernika. Teraz musisz zakręcić wiatrakiem i obserwować miernik, jak pokarze się napięcie, to znaczy, że silniczek działa poprawnie. Zakręć raz w jedną, raz w drugą stronę.
Jak silnik będzie działał, to sprawdź kabelek który do niego idzie, bo może jest gdzieś przerwany.
Sprawdź też bezpiecznik od wentylatora chłodnicy, bo może to tylko taka błaha sprawa. Jak to, nie będzie to, pozostaje sprawdzić czujniki przy termostacie, ale w tej kwestii już nic nie napiszę, bo nie wiem jak to zrobić, najprościej podmienić z jakiegoś Fiaciora który działa poprawnie
pozostaje sprawdzić czujniki przy termostacie
Czujnik przy termostacie nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora.
Czujnik do załączenia went w wersji bez klimatyzacji jest wkręcany w chłodnicę.
waho., dzięki za poprawienie moich bzdur ;) przy okazji i ja się czegoś dowiedziałem.
dzięki Panowie, sprawdzę to jak tylko przestanie lać, spodziewam się że czujnik w termostacie jest ok skoro temperatura płynu na zegarach wzrasta. Wynika z tego że może sprawiłem sobie bez sensu za 100 zł termostat ;) mam nadzieję że to będzie jakaś błaha sprawa, bo ceny tych wentylatorów z silnikiem na allegro są dość wysokie
[ Dodano: 2010-09-15, 09:05 ]
bezpieczniki (te pod kierownicą) już przejrzałem, wszystkie są ok
spodziewam się że czujnik w termostacie jest ok skoro temperatura płynu na zegarach wzrasta.
Czujnik w termostacie nie ma nic wspólnego z temp pokazywaną na zegarach :) - Jest osobny wkręcony w głowicę silnika.
Bezpiecznik od wentylatora jest w komorze silnika, 30A z ideogramem wentylatora :)
Bezpiecznik od wentylatora jest w komorze silnika, 30A z ideogramem wentylatora :)
mógłbyś mi dokładniej napisać w którym miejscu go znajdę ?
W puszcze zaznaczonej literą "F" pod puszką/przykrywką, czy jak nazwać ten dekielek jest tak jak pisał waho. ideogram wentylatora.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000984.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000984.jpg)
Panowie poratujcie :)
kolejna koncepcja jest taka że to czujnik temperatury w chłodnicy, wiecie jak to wymienić ? i jaki ten czujnik powiniennem zakupić do bravy 1.4 1996r ? Jutro mam rano ACM czynny to bym podjechał i wymienił to coś.
7738582 - numer części do wersji bez klimy.
Wygląda to tak
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000988.png
I jest wkręcony w chłodnicę zdaje się gdzieś z prawej strony nie pamiętam dokładnie i nie ręczę za to.
Poszedł bym sprawdzić ale samo deszcz leje :/
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.